Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:46

Sorry dat ik geen bijleespost gemaakt heb, ben nog niet helemaal geland weer!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 08:03

Goedemorgen , wat is het hier stil zeg .
Alles goed met iedereen ?

Nou mijn eerste werkweek zit er weer op , en gelukkig is het weer weekend . :D
Verder geen spannende dingen , een beetje trainen .Want volgende week is mijn start in
Hoorn op de olympische afstand .
Vanuit mijn coaching starten we ik dacht met 10 personen , leuk weer .
Op vrijdag ben ik al in Hoorn om bij het evenement te helpen bij de registratie ( aanmelden van de
atleten ) Altijd super leuk . :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 12:11

Leuk zo’n evenement!

Ik heb gisteravond 25 km gefietst, het was wel echt benauwd zeg.
Verder ben ik een beetje op marktplaats aan het speuren voor een Tacx, welke is een aanrader?
M’n vriend heeft van de week in mn schuur een ophang haak gemonteerd, zodat m’n fiets daar mooi kan hangen. Wel erg handig! Met 2 pubers in huis die hun fietsen zo de schuur in mikken was ik steeds bang voor beschadigingen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 13:16

Leuk om met een groep te starten in Hoorn @T2T :D

Wij waren een weekje in Groningen op de camping. Daar voor het eerst in tijden weer eens op de mountainbike gezeten. Geen heel bijzondere route (MTB Bellingwolde) maar wel een lekker rondje om, 40km ongeveer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Samantha, wij hebben een Tacx Flux. Dat is wel een fijne, maar niet een heel goedkoop apparaat ;) daarbij heb je geen achterwiel nodig, maar monteer je je fiets op het apparaat zelf. Scheelt een band en de cassette van je fiets verslechtert ook niet...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 19:11

@Samantha ; ik heb de Tacx Neo 2 , smart trainer& direct drive ( achter wiel eruit )
Wat MuSLI al schrijft zijn dit wel de duurdere trainers .
Het is maar net wat je uit wilt geven .
Maar het loont zich ook nog even te wachten tot de nieuwe modellen uitkomen . Dan heeft vooral Mantel hele mooie aanbiedingen op de oudere modellen . Zo heb ik ook mijn NEO gekocht .

@Musli ; lekker hoor effe een weekje weg . :j
Ja , we gaan gezamenlijk registreren zaterdag, dan fietsen inchecken en lunchen . :D
Altijd gezellig met een groep .

Zo net mijn run opbouwtraining gedaan .
Weinig klachten in mijn knie *\o/*
En morgen met een vriendin afgesproken samen te gaan fietsen en open water zwemmen .
M.a.w een lekker weekendje .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 06:13

En toen was het weekend helaas weer voorbij .
Gelukkig deze week een dagje korter werken , lang weekend in het vooruitzicht . *\o/*
Gisteren ook een toffe middag gehad , samen 1,5 uur gefietst en daarna nog een plonsje
genomen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 07:33

Ziet eruit als een geslaagd weekend Time!
Musli en Samantha hebben ook lekker gefietst :j

Ik lag sinds vrijdag plat met migraine, dus niks gedaan. Vandaag mezelf maar naar kantoor slepen en als dat goed gaat, misschien vanavond een kort ritje als het niet te benauwd is.
Manlief is vanuit Valkenburg naar Monchau gefietst zaterdag. 138 km met 2000 hoogtemeters, dus die wil vanavond de beentjes losfietsen :')

Fijne dag allemaal!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 09:06

O wat leuk zeg, leuke blije foto ook!

Hè bah wat naar die migraine zo een heel weekend zeg.

Ik ga vanavond ook een rondje fietsen. Zaterdag en zondag hardgelopen en paardgereden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 11:35

Oh fijne foto's en lekkere ritjes ondanks de hitte.

Padoertje, hopelijk vanavond fit genoeg om even lekker mee te gaan. Monstertocht van je kerel zeg.

Wij zijn gisteren met een groepje even lekker een rondje mtb Staphorst geweest, spontane ritjes zijn altijd het beste!
Nog onderweg iemand die zijn ketting geknapt had geholpen, had gelukkig wel een missing link bij zich, en ik de tools en de skils om dat even te fixen haha.

Verder werkzaamheden wissel voor de komende twee weken, dus ff de kop daar bij houden, zodat we goed voorbereid de vakantie periode in gaan.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 11:45

Mooie plaatjes Time, het was lekker actief weer gisteren!
Mooie omgeving voor je man, en flinke hoogtemeters ook! Hoop dat je hoofdpijn genoeg gezakt is voor een lekker rondje vanavond.
En Marlies to the resque, moet toegeven dat ik het zoals die man die: zorgen dat ik de spullen meeheb maar hopen dat iemand me helpt mocht ik het nodig hebben. En anders met YouTube of een stukje lopen naar een fietsenmaker ;)
Samantha ook een goede rit gewenst vandaag!

Ik had „doe waar je zin in hebt op de fiets“- week, en dat was lekker!
Vanmiddag nog wat technischere route doen en morgen weer met Profitrainster met Langszij mee, leerzaam maar meestal wel intensief :):)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 20:46

Net terug van een heerlijk, rustig avondritje. 27 km p/u gemiddeld met een gemiddelde hartslag van 137. Ondanks een k weekend, ging het echt fijn. Lekker bij manlief in het wiel die er keurig voor zorgde dat ik in de juiste zone bleef rijden. Blij mee :j
Hopelijk deze week nog 2x zo, want volgend weekend vertrekken we al naar Frankrijk met de fietsen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:51

Oh dat klinkt als een fijn ritje. Heerlijk zo'n man hè. Koesteren :+:

Hier lekker in de tuin gewerkt. Moet ook af en toe. Is lichamelijk niet zwaar maar na het fietsen we de activiteit om even je hoofd leeg te maken vind ik.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 06:19

Samen trainen is altijd leuk , en een keer een andere omgeving zien al helemaal :D

@Padoertje ; is je migraine weg ?

@Marlies ; goed dat je die skills hebt , die heb ik namelijk niet ha ha .

Goed te lezen dat we bij deze temperaturen toch lekker blijven bewegen . :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 08:42

Lekker Padoertje, leuk om samen te fietsen.

Ik heb gisteren 30 km gereden. Was m’n langste afstand tot nu toe haha. Ik ben alleen nog niet zo snel, maar heb nu ook steeds routes met rotondes en stoplichten etc. Als ik een recht lang stuk heb kan ik wel wat snelheid maken.
Maar ach, ik fiets voor de lol natuurlijk.
Ga me nu wel oriënteren op schoenen, zit al een tijdje voor tweedehands te loeren maar is ook wel weer lastig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:12

Samantha, die snelheid komt 'vanzelf' als je wat meer geoefend raakt.

Schoenen is lastig, de maten vallen helaas niet gelijk vaak aan je normale schoenen. Daarbij is de breedte ed wel echt van belang, om geen slapende voeten te krijgen. Ik heb een vrij hoge voetboog en daardoor beperktere keuze en speciale zooltjes, dat werkt hier super goed.

Wat voor pedalen heb je?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 09:16

Bijna iedereen heeft een lekker weekend gehad zie ik! Ik ben blij om te lezen dat de migraine uiteindelijk is gaan liggen Padoertje en dat je gisteren wel lekker heb kunnen fietsen.

Ik ben vorige week door mijn rug gegaan (bij het uitstappen van de auto) en dat blijft een dingetje. Van het weekend 3 uur volle bak over de Veluwe gegaan, maar dat werd toch wel een tikkeltje oncomfortabel. Gisteravond ben ik goed onder handen genomen door een Thaise masseuse, hopelijk wordt het nu weer wat beter.

Deze week is het wel prachtig fietsweer!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:35

Wat zijn er weer mooie avonturen en foto's geplaatst.

Sorry dat ik even niet individueel reageer. Ik ben erg moe op het moment. Ook omdat ik heel druk weekend had.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn autootje opgehaald. En heb hem naar huis gereden.
Dit was wel echt even spannend en gigantisch wennen. Omdat hij elektrisch is reageert hij heel snel en direct.

Ik moet vooral leren rustig te sturen. Mijn velomobiel heeft een draaicirkel van 11 tot 14 meter.(ligt eraan hoe breed mijn banden zijn die erop liggen) Dit autootje kan op 3,5m keren omdat hij een stuk korter is dan mijn velo. Maar na vandaag heb ik er wel meer vertrouwen in en heb ik nu rond 80km gereden totaal.(en een keer opgeladen voor de zekerheid)

Zaterdag middag ben ik ook naar het 25 jarig jubileum van velomobiel.nl geweest. Daar heb ik zoveel bekende gesproken. Met bijna allemaal de vraag: Waar is je fiets? of Heb je niet meegefietst? (met de tocht vooraf)

Er waren ruim 75 velomobielen die mee reden. Ze kwamen letterlijk weer overal vandaan. Inclusief een bijzondere uit Frankrijk.

(ik zal nog de foto's uitzoeken. En nog een mooie van mijn autootje maken)

Zondag heb ik weer geluid geregeld voor een band in het Hosterpark in Duiven. Het was een goede band en een hele leuke middag. Maar alles opbouwen en afbreken was wel heel vermoeiend na een drukke zaterdag.

Gisteren heb ik dus met mijn autootje rond gereden om een beetje te wennen. En vandaag naar het werk ermee. Ik kan wel zeggen dat ik gewend raak nu. En ze vonden hem op het werk ook mooi. (het is ook echt een klein autootje, maar zonder rijbewijs omdat hij als invalidenvoertuig geregistreerd staat)

Binnenkort dus foto's van het weekend en het autootje.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:59

Samantha voor je weet pak je de 50 km met gemak. Gewoon lekker opbouwen in je eigen tempo.

Gothico gefeliciteerd met je auto! Plaats je een foto? Ben erg benieuwd wat het is geworden. Ik kan me voorstellen dat het even wennen is, maar wat fijn dat je je op deze manier weer een stuk vrijer kunt voelen.

Maaike, gaat het al beter met je rug?

Marlies, ik rommel ook altijd graag in de tuin. Vooral wanneer de katten me komen stalken en overal doorheen rennen hahaha.

Ik wilde vanavond fietsen, maar heb piket en kreeg een melding van een gesprongen gasleiding en woning ontruiming. Dus dat werd hem niet. Komend weekend wordt het wel erg warm, dus ik denk dat wij het water op gaan zoeken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 06:32

@Samantha , tweedehands schoenen is wel een dingetje hoor -O-
En idd schoenen moeten goed passen , lekker zitten .En de ene voet is de andere niet .

@Gothico , benieuwd hoe je autootje eruit ziet :D

Vandaag nog werken , dan weer lang weekend .
Van het weekend is de triatlon in Hoorn , en morgen ben ik al als vrijwilliger op het evenement .
Dat betekend morgen heel vroeg wegrijden .
En zondag start ik dan op de korte afstand , 1,5 km zwemmen , 40 km fietsen en 10 km hardlopen .
Mijn knie voelt op het moment redelijk goed , dan nog niet echt top fit voor 10 km .
Maar ik hoop zondag wel door te kunnen lopen zonder wandel pauze .We shall see .
Het word iig warm

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:28

Time, Hoorn ligt qua wind wel gunstig, hopelijk heb je daar wat verkoeling van.
Hier zijn afgelopen week meerdere evenementen afgelast ivm de hitte waar onder de Rijsserbergloop en de halve marathon Zwolle. Super zonde, maar goed, beter dit dan mensen die overlijden tijdens zo'n evenement.

Gothico, wat fijn dat je even je mede velorijders hebt gezien, ondanks dat je zelf helaas niet mee kon fietsen, klinkt het wel als een geslaagde meeting.
Heel benieuwd naar je autootje! Mijn wederhelft heeft jaren in zo'n ding gereden, die mocht wegens een visuele beperking nooit zijn rijbewijs halen (inmiddels gelukkig wel). Dan is zo'n ding echt een top alternatief.

Padoertje, zit je bij de brandweer?
Weekend wordt idd water opzoek weer.

Maaike, wat balen van je rug! Hopelijk vlot weer op de been.

Hier gisteren nog wel ff snel een rondje op de mtb geweest na het eten. Maar zwaar, warmte slecht kwijt kunnen, mul zand nu al weer. Al met al dus niet echt mega lekker, maar goed, we zijn toch maar gegaan.
Zaterdag ben ik een dagje op pad met de stichting, dus geen fietsen en zondag wordt het hier ook water opzoeken. Misschien dat ik morgen nog even een rondje op de gravel of zo ga, na het eten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 21:26

MarliesV schreef:
Time, Hoorn ligt qua wind wel gunstig, hopelijk heb je daar wat verkoeling van.
Hier zijn afgelopen week meerdere evenementen afgelast ivm de hitte waar onder de Rijsserbergloop en de halve marathon Zwolle. Super zonde, maar goed, beter dit dan mensen die overlijden tijdens zo'n evenement.

Het gaat zeker heet worden , en er worden dan ook extra maatregelen genomen door de organisator.

Voor aankomend weekend zijn ook al wat evenementen aangepast/ gecanceld .
Dit voelt altijd dubbel , aan de ene kant snap ik het .
Aan de ander kant heeft ook de atleet zijn verantwoording te nemen .
Om o.a goed getraind aan de start te gaan , intensiteit aanpassen etc .
Dat is ook de reden waarom ik op hete dagen gewoon overdag ga trainen .
Dan zeggen mijn buren altijd , es ist doch viel zu heiss !
Eh , ja op wedstrijddag kan ik me het ook niet uitzoeken .
Vooralsnog vind gelukkig Hoorn in de oorspronkelijke staat plaats *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:37

Time veel plezier en alvast succes voor morgen. Hopelijk genoeg verkoeling tussendoor.
Hier net 51 km gefietst en dat was goed te doen met het windje. Alleen met wachten bij stoplichten of een open brug, loop je helemaal leeg.

Marlies, nee ik werk voor 2 gemeenten en draai iedere 8 weken een 24/7 piket dienst. Als de VRU opschaalt met een calamiteit, dan verzorg ik de communicatie voor de omgeving en de woordvoering. Best leuk, maar je kunt dus geen uren van huis weg om te fietsen. Ik heb dan een opkomsttijd van een uur, dus dat zijn rondjes van 40/50 km in de omgeving.

Hopelijk morgen ook ergens een watertje opzoeken in de buurt. Schijnt echt wel tropisch te worden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 17:00

@Gothico, ik ben inmiddels ontzettend benieuwd naar een foto van je nieuwe bolide, het klinkt als een mooi autootje. En ik hoop dat je er zoveel plezier van gaat hebben en dat het je een stuk vrijheid teruggeeft. En de reden is absoluut niet leuk, maar dit klinkt wel als een hele gave oplossing. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. En dan zou ook ik voor de optie gaan waar ik heel veel plezier van heb.

Time, ik wil je heel veel succes wensen morgen! En een heleboel plezier ;). Hopelijk is het morgen een stukje koeler in Hoorn en kun je lekker bewegen. Ik ben benieuwd naar de foto’s!

Padoertje, piketdiensten… die gooien nog wel eens roet in het eten. Ik kan met piketdienst eigenlijk helemaal niets. Dat zijn meestal de weekenden dat mijn huis waanzinnig schoon is…

Ik heb vandaag nog wel heel braaf op de fiets gezeten, want ik weet natuurlijk niet wat voor weer het de 12de is. Het scheelt dat ik heel goed tegen warmte kan en we zaten al redelijk vroeg op de fiets om de ergste hitte voor te zijn. Stiekem was het een heerlijke rit, met prachtige natuur en als voordeel dat ik het bijna niet hoefde te delen; iedereen zat binnen of bij het water en niet op de Veluwe.

Afbeelding

Het officieuze gravelmonument.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 00:41

Wauw wat een mooie reacties. Sorry dat ik ook even stil was. Ik heb nog niet echt mooie foto's van mijn autootje. Maar heb wel wat gemaakt.

Eerst wil ik jullie ook wat foto's delen van het 25 jarig jubileum van velomobiel.nl

Ze kwamen overal vandaan als gezegt.
En ben gewoon benieuwd wat jullie weer van de fietsen vinden.

De grap was wel dat heel veel mensen vroegen waar mijn fiets was. En dat ik niet mee gereden was, maar wel daar stond. Ergens super lief, niet iedereen wist het en heb ook alleen maar met dit soort dingen contact met deze mensen.

Ik was trouwens niet de enige die knie problemen had na de oliebollentocht. Heb het van 5 of 6 andere mensen ook gehoord. Het was dus echt een aanslag door het weer van die dagen.

Ook heb ik een mooie bidon gekregen waar alle velomobielen (modellen) op afgedrukt zijn die ze door de jaren gemaakt hebben. Zijn er stiekem best wat.

Eerst wat van de fietsen die de tocht mee gereden hadden. (Die ik dus helaas jiet kon rijden) Hier staan ook een paar bijzondere tussen. (Maar dat zegt jullie niks :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een hele bijzondere. Namelijk gemaakt in Frankrijk, maar met het werk en mallen van velomobiel.nl

En ja vanuit Frankrijk komen fietsen.

Afbeelding

Afbeelding

En de nu enige foto die ik kan delen van mijn autootje. De andere foto's staan de tuin te veel op.

En ik zal nog mooie foto's maken met mijn fietsen erbij.

Afbeelding

Ik deel het nu ook omdat ik er stiekem heel blij mee ben. Het was wennen, maar ik kan er nu wel mee overweg.

Het grote nadeel en mijn probleem met elektrische voertuigen. Het laden en de laadtijd. Ik heb er een hekel aan dat ik moet plannen om te laden.

Dus ja, ik heb een haat liefde verhouding met dit ding. }> :o

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 19:24

@Thami, Gefeliciteerd met de verjaardag. Je hebt er in ieder geval een warme dag bij.

Ik ben ook totaal vergeten te vertellen dat ik afgelopen vrijdag voor het eerst met mijn gewone ligfiets naar het werk gefietst ben. Heenweg was lastig met tegenwind. Mijn knieën vonden dat echt niet leuk en was ook te laat op het werk.
De terugweg had ik wind mee en ging het wel. Maar al met al ging het redelijk maar had ik wel pijn in mijn knieën na de hand. En is mijn conditie totaal weg helaas, maar had niet anders verwacht.