Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:23

Bellex schreef:
Ik moet nog even een inhaalslag maken lees ik al, even baby de bedoeling duidelijk maken haha :')

Jojoni spannend dan he die harde buiken enzo, jammer dat ze niet naar de afgelopen 16e heeft geluisterd haha, dan maar de volgende? :P Ligt nog precies in je bereik hihi

Dat klopt en daar hebben we ook heel erg mee gelachen. Maar voor mezelf hoop ik dat ik dat niet haal :')
Ik hoop dat jouw baby minder koppig is als de mijne en wel luisterd :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 07:23

jojoni schreef:
Ik had mijn baby hevig geprobeerd te laten weten dat ze de 16e moest komen. De afgelopen 16e he. Want wij hebben gewoon iets met de 16e :') . Maar dat is niet gelukt.

:))

Hier was het gisteren flink onrustig… dus waterdichte molton om bed gedaan, matjes en maxi Cosi in de auto gelegd en vluchttasje gepakt. Maar uiteindelijk vals alarm. Beter ook, baby kan beter iig nog een week of 2 blijven zitten :+

Eilinora

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:02

Spannend doubtless! Ondanks vals alarm toch een teken dat er wat gaat gebeuren.

Jojoni ook bijna zover,hopelijk blijft ze niet zitten tot 16 januari dan,memo verkeerd begrepen haha.

Hier inmiddels 35+3 en kwa gevoel heel onrustig aan het worden.
Echt die nesteldrang en als ik dan niet doe wat ik in mijn hoofd heb dan blijf ik onrustig.
Gelukkig staat het meeste klaar en hopelijk krijg ik over 2 weken het bevalbad thuis.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 09:44

Eilinora schreef:
Spannend doubtless! Ondanks vals alarm toch een teken dat er wat gaat gebeuren.

Jojoni ook bijna zover,hopelijk blijft ze niet zitten tot 16 januari dan,memo verkeerd begrepen haha.

Hier inmiddels 35+3 en kwa gevoel heel onrustig aan het worden.
Echt die nesteldrang en als ik dan niet doe wat ik in mijn hoofd heb dan blijf ik onrustig.
Gelukkig staat het meeste klaar en hopelijk krijg ik over 2 weken het bevalbad thuis.

Herkenbaar, 35+ 4 en merk ook die nesteldrang. Nog geen vluchttas klaar, kamertje moet nog deco opgehangen worden, moet maxi cosi hoes nog wassen := bij de 1e hadden we alles klaar met 20 weken ofzo. En heb er wel wat onrust door. Wel al de "spoed opvang" van onze 1e geregeld. In principe een vriendin naar wie die toe gaat indien het nodig is.

Hoe hebben jullie dat geregeld?

Mijn bevalbad komt als het goed is volgende week.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:55

Mijn schoonouders zijn toevallig deze herfst naar ons dorp verhuisd dus we hebben veel veel geluk qua opvang, ze kunnen hier heen komen of ons zoontje kan naar hen, afhankelijk van het tijdstip. Ze werken ook beide niet meer.
Hier ook nesteldrang, koffer staat grotendeels klaar, bij mij is het vooral willen opruimen in huis. Vandaag is de termijn waarbij mijn zoontje werd gehaald (36+5). Voelt als een mijlpaal.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:40

Ik ga straks de koffer wel deels inpakken en de maxi cosi moet nog van zolder gehaald worden maar dat moet mijn man doen.

Opvang heb ik gelukkig wel altijd achter de hand,schoonmoeder kunnen we dag en nacht bellen maar in principe beval ik thuis als het kan dus dan slapen de meiden gewoon.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:23

Doubtless gelukkig was het vals alarm! Goed dat je dat zegt van die waterdichte molton, die moet hier ook nog

Eilinora en Maartje1990 vervelend dat onrustige gevoel, hopelijk neemt dat toch nog af!

Set_Elkol wat fijn dat je nu in ieder geval (zo goed als) voorbij de termijn van je zoontje bent!

Hier uit de nesteldrang zich vooral in weerstand om mijn huis op zijn kop te zetten voor kerst :') Buiten verlichting helemaal prima, de boom staat, maar meer wil ik gewoon niet. Wordt er super onrustig van, tot groot verdriet van mijn man :(:)
Manlief is ook een beetje nerveus aan het worden, mag al een week niet meer zonder hoes op de stoel in de auto's zitten en de tanks moeten altijd minimaal nog een kwart vol zijn := vind het wel heel lief hihi

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:38

Oooh er beginnen wel steeds meer echt dichtbij te komen inderdaad!!

Dat van die minstens kwartvolle tank is herkenbaar, heb vorige keer ook gezegd dat ik niet van plan ben om weeën opvangend bij tankstation te staan _O- En had een rol vuilniszakken in de auto liggen voor het geval mijn vliezen zouden breken. Thuis nooit wat voor gedaan. Uiteindelijk braken mijn vliezen pas tijdens de laatste wee, dus ook totaal niet nodig gehad.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:15

Hier gelukkig gebroken vliezen net nadat ik bed stapte :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 14:35

Eilinora schreef:
Ik ga straks de koffer wel deels inpakken en de maxi cosi moet nog van zolder gehaald worden maar dat moet mijn man doen.

Opvang heb ik gelukkig wel altijd achter de hand,schoonmoeder kunnen we dag en nacht bellen maar in principe beval ik thuis als het kan dus dan slapen de meiden gewoon.

En je timed het precies in de nacht? :D

@bellex: onrustige komt denk ik omdat nog niet alles klaar is

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:20

Mijn oudste is zaterdagavond 22.21 uur geboren maar had natuurlijk nog geen kinderen.

De 2de braken mijn vliezen rond 15.00 uur smiddags,weeën begonnen om 23.18 uur en ze is geboren om 4.59 uur.

Om 06.00 uur werd mijn oudste wakker,ze had helemaal niks meegekregen.

Mocht het nu zo zijn dat het lijkt dat ze voor bedtijd van de meiden geboren word dan gaan de meiden naar oma maar als ze al slapen dan laat ik ze liggen.
Mochten ze toch wakker worden dan is het even kijken of ze nog verder willen slapen.
Zoniet dan gaan ze alsnog naar oma.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 09:05

Jojoni, wij hebben dezelfde uitgerekende datum zie ik nu. Spannend wat het uiteindelijk gaat worden :P

Mijn dochter is momenteel bij haar oma en blijft daar tot de bevalling. Ze is bang dat het teveel wordt voor mij en de meeste kleinkinderen zijn nu daar vanwege de vakantie.. Een beetje een dubbel gevoel want ik mis haar best wel erg, maar ook fijn dat ze kan genieten van haar familie.

Momenteel schommelt mijn energie level op dit moment behoorlijk, merk dat als ik een dag veel doe ik de volgende dag weinig energie heb. Probeer wel elke dag te wandelen en ga vaak aan het einde van de middag even naar het strand.

Set-Elkol, fijn dat je schoonouders jullie kunnen helpen als de kleine er is en met jullie zoontje. Ook fijn voor hen dat ze een hechte band kunnen hebben met de kleinkinderen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 09:44

Eilinora schreef:
Mijn oudste is zaterdagavond 22.21 uur geboren maar had natuurlijk nog geen kinderen.

De 2de braken mijn vliezen rond 15.00 uur smiddags,weeën begonnen om 23.18 uur en ze is geboren om 4.59 uur.

Om 06.00 uur werd mijn oudste wakker,ze had helemaal niks meegekregen.

Mocht het nu zo zijn dat het lijkt dat ze voor bedtijd van de meiden geboren word dan gaan de meiden naar oma maar als ze al slapen dan laat ik ze liggen.
Mochten ze toch wakker worden dan is het even kijken of ze nog verder willen slapen.
Zoniet dan gaan ze alsnog naar oma.

Klinkt als als een goed plan. Mijn schoonouders wonen ca 2 uur rijden van ons af. Mijn eigen vader en mn stiefmoeder wonen wel in de buurt maar voel we ons eigenlijj niet prettig bij om die op te laten passen :o

Dus in principe gaat hij naar een vriendin die al 2 kinderen heeft. Maar dat is enkel als we s nachts met spoed naar ziekenhuis moeten of overdag. Maar indd als ons zoontje (bijna) naar bed gaat kan hij thuis blijven in principe zolang er nog niet echt iets gaande is waar hij last van kan hebben.
Indien langer nodig is ivm ziekenhuis verblijf komt mn schoonmoeder in ons huis.

Heb gisteren de vluchttassen ingepakt, van mij moet de toillettas nog meeggegrist worden maar die hebben we dit weekend nodig. Tas van zoontje staat ook klaar.

Moet nog even hoes van maxi cosi wassen en ik ben 1 verkleiner kwijt heb er 1 van een andere (kleur) maxi cosi maar heb liever de matchende.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:35

Ik heb eigenlijk helemaal nog geen nesteldrang gehad..
Alleen een beetje t gevoel dat ik nu eindelijk wel eens fatsoenlijk schoon wil maken. Maar dat kan ook gewoon moeheid van de verbouwing zijn..
Morgen gaat mijn man weer na de stort met rommel en begint hij aan de inbouwkast in de babykamer (niet essentieel). Dan zou ik die eventueel goed kunnen poetsen en bv de deur afplakken met plastiek. Als hij dan in de gang nog een gat boord voor de lamp of de vloer legt, blijft die kamer tenminste schoon.
Mijn koffer staat alleen klaar omdat ik een beetje in paniek was met de draaipoging. En alleen de babykleren die daarin zitten zijn gewassen :') .
Ik heb wel de auto van de week getankt. Normaal tank ik pas als t echt nodig is, maar nu iets eerder.

T lijkt alsof jullie de opvang van eventuele andere kinderen goed geregeld hebben!

En misschien moet ik nog even iets in t bed leggen idd voor als de vliezen zouden breken... ben alleen aan t twijfelen wat ik op de bank moet leggen. Die is van nepleer maar ik weet niet goed hoe goed die tegen vocht kan. Leggen jullie plastiek of een molton oid op de bank?

@pressent inderdaad dezelfde datum :D . Ik voel me al een week zo niet echt lekker in mijn vel. Gisteren en vandaag de hele dag (ondanks liggen) harde buiken met steken. En als de harde buik dan wegtrok, was t maar voor een paar minuten.
Heel slecht slapen. Al verdenk ik mijn man ook voor minder comfort te geven. Als hij opstaat val ik namelijk als een blok in slaap :')
Dus inderdaad wel spannend wanneer t door zou zetten en wanneer ik moet gaan enzo. Gelukkig is mijn man zijn kerstverlof nu begonnen. Dus hij kan wel helpen met de paarden en is ook niet al te ver meer, moest t nu doorzetten..

Woensdag moet ik weer aan de monitor en als ik me zo blijf voelen, ga ik dat toch even bespreken. Dat je moet rusten snap ik, maar dat ik zo harde buiken en steken heb kan toch niet normaal zijn? Zelfs als ik alleen maar de paarden voer smorgen en verder niets doe.. echt alleen op de bank hangen.. en daar knettergek van worden -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:01

Op de bank leg ik niks,alleen in bed en dat komt komende week ofzo wel een keer.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:32

Wij hebben een stoffen bank maar laten impregneren met nog 5.5 jaar garantie dat iedere vlek eruit gaat en als ze anders de boel vervangen, dus dat risico durf ik wel aan hihi. Denk dat een reguliere molton niet zoveel doet als ze echt volledig breken, of bedoel je een waterdichte?
Zou je evt een nachtje ergens in een ander bed kunnen slapen om te zien of je dan beter slaapt?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:47

Mag ik vragen waarom je niets op de bank legt eillinora? Voel je dat aankomen als je vliezen breken? Eerste kindje hier dus totaal geen ervaring op dat gebied..

Bellex, ik bedoelde idd een waterdichte. Al hebben we zoiets niet. Afhankelijk van de reacties hier ging ik inschatten of ik nog snel een moest bestellen :')
En vorige week, toen mijn man ziek was, heeft hij 2 dagen op de bank geslapen. 'Om mij niet aan te steken', mannenlogica maar ik was allang blij met dat gesnotter..
Toen heb ik dus echt 2 dagen heerlijk geslapen. 8u en 9.5u aan 1 stuk! Daarom dat ik hem er ook van verdenk om mij minder comfortabel te maken.. bv door zelf veel te draaien of door mij minder plaats te 'geven' ofzo..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:18

Ik ben beide keren begonnen met gebroken vliezen,eerste keer echt plop en een flinke stroom toen ik van de slaapkamer naar de douche liep en 2de keer in bed na een middagdutje en dat was een klein scheurtje die langzaam groter werd.
Ik kon dus op tijd gewoon maandverband indoen om de boel op te vangen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 08:21

Hier hetzelfde eilinora. Een duidelijke plop en pas toen ik in de badkamer was een plas vocht. Wij hebben ook niks op de bank liggen. Misschien dat ik nog ff zo’n matje uit het kraampakket haal, voor het geval dat. Die heb ik iig wel in de auto’s gelegd :))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 08:36

Ik ga het er ook op gokken dat de bank niet nodig is, de hoezen zijn wasbaar.

Van ikea hebben we zo'n waterdichte molton die moet er nog op.

Morgen 36 weken. Maar lig nu in geboortecentrum aan de ctg vond het een goed idee om vannacht op houten bedrand te vallen met mijn buik :+ en hoge bloeddruk dus urine wordt getest. Maar kan ook de spanning zijn. We zien wel, heb ik die ikea molton misschien niet eens nodig :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:05

Door al jullie geklets over vruchtwater verliezen heb ik bij de action van die puppy pads gehaald. Daar maar op zitten de laatste weken in de auto en op de bank hahaha.

Gisteren hier de 20 weken echo gehad. Kleine man was zeer, zeer actief. Was iets net goed in beeld, dan draaide hij weer volledig om. Was wel grappig om te zien. Ze was er wel even mee bezig. Maar alles is wel goedgekeurd. Dus ook dat alweer achter de rug.

Merk ook wel dat hij drukker wordt, ik voel hem ook echt wel aanwezig zijn in mijn buik. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je hem ook echt van buiten voelt.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:25

Oei Maartje, dat is even schrikken. Hopelijk alles oké?!

Hier nog geen voorbereidingen op brekende vliezen, zit nu op 33 weken dus ook nog wel wat vroeg. Ben wel echt bang dat het in de winkel of zo gebeurt. :o

Jojoni wat vervelend dat je zo'n last hebt zeg!

Pressent, fijn dat je dochter bij haar oma kan verblijven. Snap dat je haar mist, maar voor jou ook wel even rust wat ook wel lekker is denk ik.

Mijn ouders wonen in het buitenland. Die hebben een ticket geboekt voor 5-2 en ben de 9e uitgerekend. Wij zitten wel een beetje met de hond hoe dat te doen voor als ik eerder dan 5-2 beval. Hij is niet de makkelijkste, dus even de buurvrouw vragen voor uitlaten lukt niet en mijn schoonmoeder kan er ook niet mee lopen, die is hem gewoon niet de baas. Mijn ouders zal geen probleem zijn, maar ja die zijn er pas na de 5e.
Hebben nu een vriend gevraagd, maar die is net die eerste week van februari weg. Dus daar moeten we nog een backup voor regelen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:37

Wat een schrik Maartje, hoe gaat het nu?

Die puppypads had ik bij de vorige inderdaad ook in huis, slim. En wat fijn dat hij zo bewegelijk is en dat de echo goed was!

Ik heb nog niks in auto of bed leggen, ben vandaag 37wk! Dus dat ga ik dit weekend wel doen.
De bewegingen worden nu af en toe echt pijnlijk, maar ben blij dat ze zich laat merken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 16:07

Was niks aan de hand uiteindelijk. Wel van 5 tot 8 in ziekenhuis aan die ctg gehangen (na buiktrauma doen ze dat tot 4 uur gefekend vanaf moment van trauma).

Hoge bloeddruk was ook geen zwsngerschapsvergiftiging, urine was goed. Denk gewoon spanning. Tegen 8 uur wasmn bloeddruk normaal

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:46

Gelukkig was alles goed Maartje! Dat is toch even schrikken zoiets

Die waterdichte van Ikea hebben wij inderdaad ook, maar vind het echt zo'n broeikas met dat ding en drijf 's nachts het bed al uit van de hitte dus kijk er tegenop die erop te doen :')

Spannend Set_elkol, 37 weken! Ben je er klaar voor?