Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:50

Spannend! Leuk hoor je een reveal als dat je ding is (ik ben te ongeduldig :') ).

Ik had me toch last van m'n bilspieren eerder vandaag. Niet te zuinig. ;( Is het kotsen eindelijk over, krijg ik klachten die op zwangerschapsischias lijken. :') Maargoed het gaat om het eindresultaat.

Ik merk dat ik echt opgelucht ben over het naamgebeuren en dat ik nu echt op Facebook in zwangerschapsgroepen echt stilzwijgend veel te hard zit te oordelen over sommige babynamen. Het is maar goed dat we allemaal een andere smaak hebben, anders zou de wereld zo saai zijn (maar mijn man en ik hadden eerder iets meer op één lijn mogen liggen :') ).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 17:58

[***] schreef:
Spannend! Leuk hoor je een reveal als dat je ding is (ik ben te ongeduldig :') ).

Ik had me toch last van m'n bilspieren eerder vandaag. Niet te zuinig. ;( Is het kotsen eindelijk over, krijg ik klachten die op zwangerschapsischias lijken. :') Maargoed het gaat om het eindresultaat.

Ik merk dat ik echt opgelucht ben over het naamgebeuren en dat ik nu echt op Facebook in zwangerschapsgroepen echt stilzwijgend veel te hard zit te oordelen over sommige babynamen. Het is maar goed dat we allemaal een andere smaak hebben, anders zou de wereld zo saai zijn (maar mijn man en ik hadden eerder iets meer op één lijn mogen liggen :') ).

Ik lees sowieso op Facebook echt dingen dat ik denk... Zet je dit nou echt online...? Zoals gedichtjes over incontinentie als je hoest :')

Ik heb mezelf maar weer ontdaan van die groep haha.

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:16

Freekieee hoe gaat het met jou? Heb je wat beter kunnen slapen?

Marlis gefeliciteerd met de hypotheek! Opluchting lijkt me. Moet je een nieuwe verloskundige vanwege de verhuizing?
Succes weer met de nachtdiensten.

Gnome helemaal leuk de kasten enz in de verf. Komt dan allemaal ineens dichtbij he?
Jou kleine loopt dus ook voor op de groei las ik. Hebben ze nog iets gezegt dat je ook zo'n glucose test moet?
Vind het best knap dat iemand een gedicht kan maken over incontinentie... _O-

Lisewiesje wat een leuke kaartjes. Voor tips zal ik je zo even een PB doen. ;) Maar Ameland is gewoon het beste waddeneiland van de vijf. :D
Had nog niet van zwangerschapscholestase gehoord. Wel een goeie om in de gaten te houden.
Wel "grappig" dat je nu zo kieskeurig bent. Voor je kleine meid moet alles ook gewoon perfect zijn toch? ;)

Nicje wauw wat een mooie echo foto! Vind het héél knap dat je die envelop tot zaterdag dicht kan houden haha.

[***] wat vervelend van je pijn. Ik moest even op Google zoeken wat zwangerschapsischias was, maar klinkt echt niet prettig.
Helemaal met je eens dat het maar goed is dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben. :D

Bedankt voor jullie antwoorden van wie je bij de bevalling wil hebben. Ik denk dat ik inderdaad ook alleen met mijn vriend wil zijn. Te veel mensen om mij heen word ik op dat moment ook niet blij van..
Hier is het echt genieten. Hebben een paar kleine drupjes regen gehad, maar mag echt geen naam hebben. Het is wel koud, maar gelukkig heeft elke strandtent wel warme chocola (mét slagroom natuurlijk :9)
Enne... deze kon ik natuurlijk niet laten liggen. O:)
Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:26

Gnome schreef:
[***] schreef:

Ik lees sowieso op Facebook echt dingen dat ik denk... Zet je dit nou echt online...? Zoals gedichtjes over incontinentie als je hoest :')
Ja echt he wat sommige mensen wel niet online zetten _O- Ik volg al die groepen niet hoor, vind dit groepje wel genoeg :P
Ik heb mezelf maar weer ontdaan van die groep haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:26

Ah super leuk Mriek!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:33

Ik probeer elke keer bij te blijven maar jullie gaan zo snel hahaha. Vanavond maar is bijlezen. Hier helaas nog geen geslachtsbepaling gehad

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:38

Leuke rompertjes!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:38

Lief dat je vraagt mriek!

Ik reageer later even op andere.

Eerlijk gezegd niet goed geslapen dit weekend en vannacht. Zo moe. Dus net even tijdje geslapen maar voel mij nog steeds erg moe en gewoon pijn vermoeid lichaam. Vandaag kwam de hoefsmid dus daar bij geweest en voor de rest thuis op de bank.

Nog even moed verzamelen om te koken. En en hopelijk vannacht weer een nacht door slapenz

De kleine meid is in iedere geval heel vaak aanwezig. Ik moest echt even wennen aan het gevoel maar moet nu toch elke x wel lachen als ik het voel, en dan denk oh daar is ze weer hoor.

Zondag volgens mij stapte ik over een hekje maar niet goed genoeg en viel ik. Die dag ooo minder gevoeld. Gister heeft ze dat dubbel en dwars in gehaald _O-

Wat een leuke rompertjes mriek!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 19:26

Freekieee schreef:

Eerlijk gezegd niet goed geslapen dit weekend en vannacht. Zo moe. Dus net even tijdje geslapen maar voel mij nog steeds erg moe en gewoon pijn vermoeid lichaam. Vandaag kwam de hoefsmid dus daar bij geweest en voor de rest thuis op de bank.

Nog even moed verzamelen om te koken. En en hopelijk vannacht weer een nacht door slapenz

De kleine meid is in iedere geval heel vaak aanwezig. Ik moest echt even wennen aan het gevoel maar moet nu toch elke x wel lachen als ik het voel, en dan denk oh daar is ze weer hoor.

Zondag volgens mij stapte ik over een hekje maar niet goed genoeg en viel ik. Die dag ooo minder gevoeld. Gister heeft ze dat dubbel en dwars in gehaald _O-

Wat rot dat je zo slecht slaapt. Had je al zo'n voedingskussen? Hopelijk snel een betere nachtrust. Hoorde dat je in het laatste trimester vaak ook minder slaapt omdat je lichaam zich dan voorbereid op de dagen na de bevalling. Heb m'n man al even verteld dat ik hem dan ook wel wakker maak ter voorbereiding }>

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 19:28

mriek1990 schreef:
Freekieee hoe gaat het met jou? Heb je wat beter kunnen slapen?

Marlis gefeliciteerd met de hypotheek! Opluchting lijkt me. Moet je een nieuwe verloskundige vanwege de verhuizing?
Succes weer met de nachtdiensten.

Gnome helemaal leuk de kasten enz in de verf. Komt dan allemaal ineens dichtbij he?
Jou kleine loopt dus ook voor op de groei las ik. Hebben ze nog iets gezegt dat je ook zo'n glucose test moet?
Vind het best knap dat iemand een gedicht kan maken over incontinentie... _O-

Lisewiesje wat een leuke kaartjes. Voor tips zal ik je zo even een PB doen. ;) Maar Ameland is gewoon het beste waddeneiland van de vijf. :D
Had nog niet van zwangerschapscholestase gehoord. Wel een goeie om in de gaten te houden.
Wel "grappig" dat je nu zo kieskeurig bent. Voor je kleine meid moet alles ook gewoon perfect zijn toch? ;)

Nicje wauw wat een mooie echo foto! Vind het héél knap dat je die envelop tot zaterdag dicht kan houden haha.

[***] wat vervelend van je pijn. Ik moest even op Google zoeken wat zwangerschapsischias was, maar klinkt echt niet prettig.
Helemaal met je eens dat het maar goed is dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben. :D

Bedankt voor jullie antwoorden van wie je bij de bevalling wil hebben. Ik denk dat ik inderdaad ook alleen met mijn vriend wil zijn. Te veel mensen om mij heen word ik op dat moment ook niet blij van..
Hier is het echt genieten. Hebben een paar kleine drupjes regen gehad, maar mag echt geen naam hebben. Het is wel koud, maar gelukkig heeft elke strandtent wel warme chocola (mét slagroom natuurlijk :9)
Enne... deze kon ik natuurlijk niet laten liggen. O:)
[ [url=m/odw3sk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee niks over zo'n test en volgens de verloskundige was het alleen een lekkere bolle buik.. Alleen maar goed dus ik weet ook niet wat ze dan bedoelde eerder.

Heerlijk genieten daar en super schattige rompertjes <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:09

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Wat rot dat je zo slecht slaapt. Had je al zo'n voedingskussen? Hopelijk snel een betere nachtrust. Hoorde dat je in het laatste trimester vaak ook minder slaapt omdat je lichaam zich dan voorbereid op de dagen na de bevalling. Heb m'n man al even verteld dat ik hem dan ook wel wakker maak ter voorbereiding }>

Ja! En daar lig ik echt heerlijk mee. Maar komt gewoon door zo’n rot weekend. Blijf toch malen in mijn hoofd. Dus vannacht hopelijk weer beter.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:27

Freekieee wat vervelend, maar kan mij goed voorstellen dat het nog niet goed gaat met slapen. Ik begin ook altijd te malen in de nacht.
Weten jullie al hoe het nou gekomen is? Of ouderdom/domme pech?
Wel fijn dat je de kleine meid wel goed voelt. Is toch nog een geluksgevoel na zo'n rotweekend.

Gnome heel goed dat je je man zo betrekt haha ;)
Dan vond ze zo'n test vast niet nodig als ze er niet over begonnen is. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:38

In iedere geval gaskoliek, of dat toeval is of een reactie op al t vuurwerk, we gaan het nooit weten. :n
Ze is vanmorgen opgehaald. Stond samen met 2 andere paarden en haar dochter. Die was even onrustig maar gaat nu wel oké.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:44

Heftig hoor Freekie, heel logisch dat je dan ook even van slag bent. Hopelijk kan je vannacht weer lekker slapen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 21:04

QueenE schreef:
Heftig hoor Freekie, heel logisch dat je dan ook even van slag bent. Hopelijk kan je vannacht weer lekker slapen

Precies. Ontzettend triest. Koliek is zo rot. Y;(

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:04

Jeetje, jullie gaan hard! Ik kan het maar met moeite bij lezen :Y)

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met zwangerschapsverlof aanvragen als ZZPer (die gedeeltelijk in loondienst is)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:10

VivianHesen schreef:
Jeetje, jullie gaan hard! Ik kan het maar met moeite bij lezen :Y)

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met zwangerschapsverlof aanvragen als ZZPer (die gedeeltelijk in loondienst is)

Gedeeltelijk in loondienst niet, maar als ZZPer wel, dit is aan te vragen bij het UWV.

Ik kreeg de vorige zwangerschap de maximale vergoeding, maar deels zou dit ook moeten kunnen.
Eventueel kan dit via de boekhouder, mocht je die hebben, die heeft alle juiste cijfers.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:16

Ik moet daar nog even goed naar kijken, maar je kan inderdaad een vergoeding krijgen van het UWV is volgens mij 10 weken minimumloon maar alles beter dan niks natuurlijk

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 08:40

Ahh Mriek! Die walvisromper <3 echt superschattig! Mijn moeder is nu een walvismobiel aan het haken voor boven het bedje :)

Freekieee: ik snap wel dat je hierdoor minder goed kunt slapen, hopelijk kan je het een plekje geven en kan je straks weer wat beter slapen. Vooral ook naar dat je niet weet wat precies de oorzaak was…

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:21

Freekieee, koliek is zo rot. Vannacht iets beter geslapen?

VivianHesen, gefeliciteerd met je verjaardag [&]
Ik kan je helaas geen tips geven daarover.

Ballard wat leuk een walvismobiel. Is ook wel een heel leuk thema.
Deze romper is van een bepaald merk, dus denk dat je 'm ook wel online kan kopen. Zal zo even voor je kijken welke. :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:08

Ballard_L schreef:
Ahh Mriek! Die walvisromper <3 echt superschattig! Mijn moeder is nu een walvismobiel aan het haken voor boven het bedje :)

Freekieee: ik snap wel dat je hierdoor minder goed kunt slapen, hopelijk kan je het een plekje geven en kan je straks weer wat beter slapen. Vooral ook naar dat je niet weet wat precies de oorzaak was…

De walvisromper is van Coq en Pâte. Een Frans merk. :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:28

mriek1990 schreef:
Ballard_L schreef:

De walvisromper is van Coq en Pâte. Een Frans merk. :)

Dank je wel! En ja ik ben gek op walvissen :) lekker gender neutraal ook! En ik werk bij het zeehondencentrum, dus mijn collega’s geven me straks vast ook heel veel zeezoogdieren :P

Vavane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:28

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie van deze mommy’s (to be) nog paardrijden? Ik ben nu 18+2 weken en rijd nog paard (+/- half uur en geen galop meer). Tijdens het rijden eigenlijk nergens last van maar soms na het rijden opeens last van mijn stuitje. Hebben meer hier last van?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:32

Ballard wat heb je dan een leuke baan! Werk je in Pieterburen?

Vavane ik mocht vanaf ongeveer 12/13 weken niet meer rijden vanwege een lage bloeddruk :( Was zo balen, maar ja alles voor de kleine he?
Wel fijn dat het jou nog min of meer lukt.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:59

Vavane: ja ik rijd ook nog (14 weken), ga morgen nog een lange buitenrit maken :) ik merk wel dat doorzitten wel wat meer moeite kost nu, maar verder gaat het prima. Ik blijf doorrijden totdat het niet meer gaat lichamelijk of dat ik echt te zwaar wordt.

Klopt Mriek, ik werk in Pieterburen :) ben daar coördinator van het bezoekerscentrum, dus lekker druk nu in de kerstvakantie!