Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:25

Rijden jullie gewoon nog steeds? Begin me een beetje schuldig te voelen tegenover mijn paarden dus wandel laatste tijd alleen maar...

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:31

Ik heb n tijdje niet gereden, een van doelen was 77 kilo en dan weer korte rustige ritjes. Nu genoeg afgevallen dat we ook weer langere ritten gaan :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:33

goed van je, dat heb ik dus inderdaad ook...dan maar aan de wandel, goed voor beiden

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:40

Ja precies, toch lekker met je paarden bezig zijn en ook lekker voor de kilo’s!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:30

Ja ik rijd, maar ik heb dan ook geen overgewicht. Maar wil om mijzelf wat lekkerder in mijn vel te voelen wat kilo's eraf.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:20

Leuk die recepten voor ontbijt. Ik kom net van de diëtiste vandaan met m'n eerste afspraak. Heel fijn gesprek gehad, en ik weet wat ik fout doe, maar het is het ook echt doen. Net die kleine dingen... Straks gaat ze met mij meekijken naar meal prep enzovoort zodat ik ten alle tijden een makkelijke hap mee neem en niet genijgd ben om iets uit de winkel te grijpen gezien ik in een supermarkt werk.

Maar we hebben een start gemaakt 8-)

Ik vond de "body scan" wel zeer interessant. Er steekt bij mij veel vet rond m'n organen blijkbaar, het is echt goed dat ik dus kwam. :\

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:44

Fijn dat er een start is gemaakt! :)

Ik ben aan het overwegen om te gaan zwemmen. Dat zal vast mogen met mijn enkel en is minder belastend dan bodypumpen en paardrijden. Ik haat nat haar alleen :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:47

Zertab schreef:
Fijn dat er een start is gemaakt! :)

Ik ben aan het overwegen om te gaan zwemmen. Dat zal vast mogen met mijn enkel en is minder belastend dan bodypumpen en paardrijden. Ik haat nat haar alleen :')

Fietsen is ook low impact, als zwemmen je te nat is...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:48

Ik háát fietsen :')

Wandelen vind ik wel super leuk en ontspannend, maar rond de 7000 stappen (op een dag) krijg ik last - als in, in de avond op bed liggen en pijn hebben. Dus dat is nu mijn max. Volgende week vakantie en dan wil ik kijken of ik het kan uitbreiden.

Ach misschien wil ik te snel. Ben net pas twee weken uit het gips.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:49

Zertab schreef:
Ja ik rijd, maar ik heb dan ook geen overgewicht. Maar wil om mijzelf wat lekkerder in mijn vel te voelen wat kilo's eraf.

Hoe bepaal je overgewicht? Aan de hand van BMI index? Geen idee daarom de vraag

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:52

BarbaraNova schreef:
Rijden jullie gewoon nog steeds? Begin me een beetje schuldig te voelen tegenover mijn paarden dus wandel laatste tijd alleen maar...

Ja ik rijd. Als ik niet rijd wordt mijn paard vervelend. Zodra ik opstap en desnoods een kwartiertje stapwerk doe is zijn hele uitstraling anders. Niet van vermoeidheid, want hij raakt van een kwartiertje stappen nog niet buiten adem. Maar gewoon, even bezig geweest te zijn.

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:05

Wat een leuk koppie heeft je paard!

Mijn paarden geven ook niets aan verder hoor, nog net zo gek als altijd. Maar moet dan ook wel zeggen dat vooral mijn hengst gewoon altijd door loopt, dat vindt ik dus moeilijk...

Eerst minimaal 10 kilo er af...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:11

BarbaraNova schreef:
Zertab schreef:

Hoe bepaal je overgewicht? Aan de hand van BMI index? Geen idee daarom de vraag

BMI, zou niet weten of er een andere methode is? Ik weet dat BMI een vertekend beeld kan geven als je bijvoorbeeld gespierd bent, omdat spieren zwaarder wegen dan vet.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:51

Ik had dan wel overgewicht, aan de hand van BMI vastgesteld. Maar ik houd ook rekening met mijn paard (arabier). Het mooie vind ik voor hem rond de 70 kilo ruitergewicht, liefst minder natuurlijk :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:03

ik ben ook een arabier idd, maar wel een grove uitvoering, geen showpoppetje...

Maar dan nog voel ik me niet fijn nu om hem te rijden...

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:27

Ik heb ook een grove uitvoering gelukkig :)

Ik voelde me er ook niet fijn bij en inderdaad minstens 10 kilo er af. Bij 6 kilo er af ben ik weer korte rustige ritjes gaan maken en nu er 11 kilo af is, pakken we het weer wat meer op en gaan we ook weer langere ritten maken. Daarvoor ook veel en lang gewandeld en mn bijrijdster maakte lekker ritjes met hem. Ben er achter gekomen dat ik wandelen ook leuk vind met hem, dus dat doen we nog steeds regelmatig! Lekker in het zonnetje, broodjes mee en onderweg een plekje met gras vinden en dan lekker picknicken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:58

Ding van mij is net 23 geworden maar blijft nog steeds denken dat hij moet koersen, is een ex renpaard maar dit is er nooit uit gegaan, je kan hem niet blijer maken met een stukje gassen op het strand. Dus wandelen vindt hij geen hol aan en ik hang de hele weg aan een dribbelend paard, dus t is meer flinke dril training als een relaxt rondje wandelen haha

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:51

Haha, nee dat is dan niet prettig nee. Zijn bijrijdster maakte gelukkig nog wel lekker buiternirtten met hem, anders had ik ook wel constant een dribbelkont naast me gehad denk ik....

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:02

Ik ben maar begonnen met calorieen tellen, kijken wat ik nu werkelijk naar binnen schuif per dag...

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:44

ik ben al een paar weken uit mijn ritme en vind het echt lastig om die weer te herpakken. Veel ongeplande borrels/festivals/feestjes en ik vind alles leuk, maar de balans is ver te zoeken. De feestjes zelf zijn niet persé het probleem, maar juist de dagen na wat vetter/zouter eten heb ik ook veel meer cravings naar nog meer vet/zout. Dus weer even afkicken van de verslaving. Hoe herpakken jullie jezelf weer?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:37

Pasen was even een chocolade dip maar inmiddels heb ik me alweer herpakt. Vorige week zat ik op bijna 4kg eraf.
Ondanks corona gehad, nog een virusje erachterna enz toch verder afgevallen, de grens waar ik vroeger altijd stokte ben ik nu voorbij,dus heel blij mee.
Vanaf komende week ook het sporten weer gaan oppakken. Wat me opvalt is dat bepaalde dingen waar ik vroeger lekker van kon eten, chips bv, koekjes, nu niet meer diezelfde tevredenheid geven als vroeger, eerder dat ik achteraf denk mwoh had niet gehoeven. Dat vind ik ook een vooruitgang. Dus echt herpakken hoeft niet meer. Als ik nu een dagje wegben, dan kom ik thuis met zin in wat voedzaams

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:39

@Cemlys, gelukkig dat je je zo goed hersteld....

@Aight, ik heb hetzelfde...ik ben erg slecht in herpakken, vindt gewoon echt alles erg lekker en alles waar je van afslankt vindt ik niet echt lekker, dat blijft wel een dingetje...

Was het maar zo dat er een poedertje of drankje goed zou helpen....dat zou effe fijn zijn...zit nu een cracker met kalkoenfilet naar binnen te werken, blegghhh

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:53

Kun je die cracker met kalkoenfilet dan niet een btje opleuken? Ik vind kalkoenfilet/kipfilet alleen ook echt niets aan. Maar een btje zuiveldspread eronder, een eitje erop en een komkommertje erbij maakt het al een stuk leuker

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:58

ja zou kunnen idd maar ben altijd erg makkelijk en lui met eten naar het werk, daar moet ik ook meer aan doen idd...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:20

Zo goed als ik de eerste week ging gaat het niet meer ik ben helaas al 2 weken 0.7 kilo eraan.
Jammer en beetje demotiverend want ik eet wel anders

Maar als zo moet grijp ik liever weer naar comfort food

Ontbijt
200 gr magere kwark
30g havermout
10g cacao nibs
10g chiazaad
6g flavour honing vervanger

Middageten
2 crispy crackers met 50 g gerookte zalm 1/2 advocado , 1 ei