Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:23

Electra63 schreef:
Mijn man is echt goed ziek van de booster van gisteren.
Pfizer heeft hij gehad.

Correctie: hij blijkt Moderna gehad te hebben.
Ik heb even zijn vaccinatiebewijs gecheckt :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:44

Zojuist een afspraak online gemaakt, kan vrijdagochtend al terecht. Weliswaar in Leeuwarden, maar dat is de wereld niet uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:02

Cer schreef:
Hatsjoe, hoe past Robin Fransman in jouw verhaal?

Ja, hatsjoe, zucht … vertel eens .. komt zeker omdat hij naar het ziekenhuis ging ipv ivermectine te nemen :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:15

Fitzroy schreef:
Cer schreef:
Hatsjoe, hoe past Robin Fransman in jouw verhaal?

Ja, hatsjoe, zucht … vertel eens .. komt zeker omdat hij naar het ziekenhuis ging ipv ivermectine te nemen :=

Jazeker, volgens de wappies op Twitter zeker.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:01

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:06

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1617725 ... e-belazerd

Helaas kan ik dit artikel niet lezen, maar als reactie op de kop: ik begrijp niet dat er met mensen uit de risicogroep een onnodig risico wordt genomen. Mensen uit de risicogroep die twee keer pfizer hebben gehad waarop zij geen nadelige reactie kregen, worden vervolgens geconfronteerd met Moderna en oftewel opnieuw het risico dat je er niet goed tegen kan. Let wel, voor mezelf maak ik me niet druk, maar bij mensen uit de risicogroep zou ik zoveel mogelijk de veiligste route kiezen. Of vinden jullie dat onzin?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:10

hahahatsjoe schreef:
Electra63 schreef:
Probeer eens te luisteren of te lezen naar de uitleg.
Zelfs hier op Bokt zijn al vaker berichten met uitleg geplaatst, zelfs in Jip- en Janneketaal. ;)

Dan hoef je niet straks weer onzin of leugentjes te plaatsen. ;)

Diepe zucht... zou je dat niet eens op jezelf toepassen ? Lees hier af en toe weer eens wat en elke keer denk ik, hoe dan ? Denk je niet zelf na ofzo ? Succes met boosteren, over een half jaar of 9 maanden, al naar gelang het de regering belieft, kun je weer, sterkte ermee. Ik hoop echt dat de wetenschappers die zeggen dat omikron de deltavariant weg zal pesten en dat de boel dan uitdooft gelijk krijgen. Omikron is wel veel besmettelijker maar je wordt er veel minder ziek van.

P.S. Cornald Maas, 2 prikken en een booster en goed ziek. Vraag me serieus af waar een vaccin dan tegen beschermt. Tegen ziekenhuisopname wordt gezegd, maar daar zijn geen bewijzen van, het zijn enkel gevaccineerde mensen die ziek zijn geworden en zeggen pfoe zonder vaccin zouden we nog veel zieker zijn geworden. Dat is dus niet onderzocht dus dat weet je gewoon niet. Zoals ik al eerder zei, in mijn omgeving worden de gevaccineerden meer en erger ziek dan de ongevaccineerden. O ja, Carlos Marin van Il Divo, gevaccineerd met Janssen, trad 6 december op, werd 7 december ziek, 8 december ziekenhuis in en 19 december was hij dood, 53 jaar oud... Dus geef mij nu nog eens argumenten om een vaccin en een booster te nemen, die zijn er niet.

Heb je mij berichtje stukje terug gelezen ? De arts die bij ons rijdt werkt op de IC en die ligt dus vol met 100% ongevaccineerde van alle leeftijden . Dus tja zeg het maar klopt jou verhaal nog steeds ?
En als ik over een x aantal maanden weer moet dan is dat zo . Uiteindelijk zal het net zo worden als bij een griepvaccin ieder jaar herhalen .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:19

Nikass schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1617725 ... e-belazerd

Helaas kan ik dit artikel niet lezen, maar als reactie op de kop: ik begrijp niet dat er met mensen uit de risicogroep een onnodig risico wordt genomen. Mensen uit de risicogroep die twee keer pfizer hebben gehad waarop zij geen nadelige reactie kregen, worden vervolgens geconfronteerd met Moderna en oftewel opnieuw het risico dat je er niet goed tegen kan. Let wel, voor mezelf maak ik me niet druk, maar bij mensen uit de risicogroep zou ik zoveel mogelijk de veiligste route kiezen. Of vinden jullie dat onzin?

Eerst was AZ een lidl vaccinatie en dan nu dit
Sorry wat een gezeik.

Moderna en Pfizer zijn precies dezelfde basis..
Er zit werkelijk weinig verschil in
Alleen Moderna maar halve dosis nodig dus nu veel ingezet

En welke risicogroep gaat het iver
Mensen die echt geen antistoffen hebben opgebouwd werden oktober al voor 3de keer geent

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:23

Ik bedoel niet die risico groep. Ik bedoel mensen met hartfalen, longziekten, die gewoon uiterst kwetsbaar zijn. Misschien heb je gelijk en maakt het allemaal niets uit, maar ik kan me de zorg wel voorstellen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:23

hahahatsjoe schreef:
Electra63 schreef:
Zelfs hier op Bokt zijn al vaker berichten met uitleg geplaatst, zelfs in Jip- en Janneketaal. ;)

Diepe zucht... zou je dat niet eens op jezelf toepassen ? Lees hier af en toe weer eens wat en elke keer denk ik, hoe dan ? Denk je niet zelf na ofzo ? Succes met boosteren, over een half jaar of 9 maanden, al naar gelang het de regering belieft, kun je weer, sterkte ermee. Ik hoop echt dat de wetenschappers die zeggen dat omikron de deltavariant weg zal pesten en dat de boel dan uitdooft gelijk krijgen. Omikron is wel veel besmettelijker maar je wordt er veel minder ziek van.

P.S. Cornald Maas, 2 prikken en een booster en goed ziek. Vraag me serieus af waar een vaccin dan tegen beschermt. Tegen ziekenhuisopname wordt gezegd, maar daar zijn geen bewijzen van, het zijn enkel gevaccineerde mensen die ziek zijn geworden en zeggen pfoe zonder vaccin zouden we nog veel zieker zijn geworden. Dat is dus niet onderzocht dus dat weet je gewoon niet. Zoals ik al eerder zei, in mijn omgeving worden de gevaccineerden meer en erger ziek dan de ongevaccineerden. O ja, Carlos Marin van Il Divo, gevaccineerd met Janssen, trad 6 december op, werd 7 december ziek, 8 december ziekenhuis in en 19 december was hij dood, 53 jaar oud... Dus geef mij nu nog eens argumenten om een vaccin en een booster te nemen, die zijn er niet.

Carlos Marin was inderdaad met Janssen gevaccineerd, maar zou eerder al corona hebben gehad en daarvoor aan het zuurstof hebben gelegen. Blijkbaar werd hij dus ook niet door een eerdere besmetting beschermd. Er is ook niet bekend gemaakt of hij een booster heeft gehad en wanneer hij gevaccineerd was. Zijn leeftijdsgroep is in Spanje begin mei met Janssen gevaccineerd. Dus dat zou 7 maanden terug zijn vanaf het moment van ziek worden.

Qua bewijs dat het tegen ziekenhuisopname beschermd:
Mizora @ [CV] Algemeen Coronatopic #8

In de post van hierboven heb ik een recent rapport (van 21 december) behandeld:
Citaat:
Qua ziekenhuisopnames in december (dus 1-20):
12-69 jaar: 66% niet gevaccineerd, 32% volledig, 2% gedeeltelijk. (80% van deze groep is volledig gevaccineerd, 10.4 miljoen v.d. 13.1 miljoen)
70+: 33% niet gevaccineerd, 65% volledig, 2% gedeeltelijk. (92% van deze groep is volledig gevaccineerd)

Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 66% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 33% van de ziekenhuisopnames zorgt.

Qua IC-opnames in december is dit verschil extremer:
12-69 jaar: 77% niet gevaccineerd, 22% volledig, 1% gedeeltelijk.
70+: 46% niet gevaccineerd, 54% volledig, 0% gedeeltelijk.

Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 77% van de IC-opnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 46% van de IC-pnames zorgt.

Ook qua leeftijd zie je het verschil in gevaccineerd en ongevaccineerd sterk terug.
Ziekenhuisopnames hebben een gemiddelde leeftijd van:
- ongevaccineerd 60 jaar (25% is jonger dan 46 en 25% is ouder dan 72)
- gevaccineerd 75 jaar (25% is jonger dan 66 en 25% is ouder dan 82).

IC-opnames:
- ongevaccineerd 59 jaar (25% is jonger dan 49 en 25% is ouder dan 66)
- gevaccineerd 69 jaar (25% is jonger dan 62 en 25% is ouder dan 74)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 20:28

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:29

hahahatsjoe schreef:
Electra63 schreef:

Cornald Maas geeft zelf al aan dat hij 1 week geleden zijn booster heeft gekregen en dat hij met 2 weken pas goed werkt. Verder geeft hij aan dat hij blij is dat hij zijn vaccinaties heeft gehad omdat hij anders nog veel zieker was geweest en dit al verschrikkelijk vind.

Als je dan zonodig moet zeuren, dan wel met de volledige informatie graag.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:31

Nikass schreef:
Ik bedoel niet die risico groep. Ik bedoel mensen met hartfalen, longziekten, die gewoon uiterst kwetsbaar zijn. Misschien heb je gelijk en maakt het allemaal niets uit, maar ik kan me de zorg wel voorstellen.

Nee daar hoef je geen zorgen om.te maken
Ze weten echt wel wat ze doen, ik.zou het maar overlaten aan medici

Daarbij blijkt mixen van vaccins beter te werken

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:35

Hoe doen ze dat dan?

Want de leeftijden zijn wel gemengd op dit moment.

Vanavond kan ik om 21.45 terecht.
Ben benieuwd welke ik krijg.
2x Pfizer gehad.

bigone schreef:
Boven de 45 is standaard Moderna volgens mij en pfizer voor de jongeren. In de grote prik centra tenminste.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:41

Linnie050 schreef:
Hoe doen ze dat dan?

Want de leeftijden zijn wel gemengd op dit moment.

Vanavond kan ik om 21.45 terecht.
Ben benieuwd welke ik krijg.
2x Pfizer gehad.

bigone schreef:
Boven de 45 is standaard Moderna volgens mij en pfizer voor de jongeren. In de grote prik centra tenminste.

We kijken op locatie naar de leeftijd en afhankelijk daarvan word je naar een Pfizer of Moderna lijn gestuurd

karrij

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:48

Vanmiddag de booster gehad, Moderna.
Tot nu toe nergens last van

Mijn hemeltjelief wat was het druk, maar super goed geregeld.

Petje af voor de GGD.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:51

Op mijn locatie krijgt iedereen voor Pfizer een oranje sticker en dus de oranje lijnen en iedereen voor (booster) moderna een roze sticker. In de praktijk komt dat neer op 50-80 pfizers (grotendeels 1e/2e/3e prik, waarbij veel 12/13-jarigen) en 1350-1400 booster moderna's.

Wanneer je administratiebalies of priklijnen aan het verdelen bent, zeg je dus heel vaak op een dag "heeft u een roze sticker?"/"mag ik de roze sticker even zien?"/"welke kleur sticker heeft u?"

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:52

Boven de 50, maar gewoon 3 keer Pfizer gekregen.
En 3 keer 48 uur beroerd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:56

Niet alle locaties hebben moderna en pfizer. Sommige locaties zijn te klein om beide te prikken, of zijn niet zo op te zetten dat de kans op fouten qua vaccinatie minimaal zijn. Moderna wordt op het moment niet onder de 45 geprikt vanwege een miniem hogere kans op één van de hart(zakje/spier?)ontstekingen bij vaccinatie in deze leeftijdsgroep. Dus wordt op de kleine locaties gekozen om voor beide dan pfizer te gebruiken.

Voor moderna is een halve dosering als booster voldoende, waardoor er 2x zoveel boosters gezet kunnen worden met dezelfde hoeveelheid vaccins.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:47

Echwel schreef:
Nikass schreef:

Nee daar hoef je geen zorgen om.te maken
Ze weten echt wel wat ze doen, ik.zou het maar overlaten aan medici

Daarbij blijkt mixen van vaccins beter te werken

We hebben het nagevraagd aan een arts bij de GGD. Die gaf aan dat er bij Moderna idd een risico is op ontsteking van de hartspier. Hij wist niet wat de achterliggende gedachte was achter het beleid van de overheid om hartpatiënten toch Moderna te geven.

Edit: Mizora het gaat idd om ontsteking van de hartspier en van het hartzakje. Dit risico is er met name voor 30-, maar ook voor mensen die al hartproblemen hebben.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 29-12-21 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:47

Nu ook Moderna gehad na twee keer az , dus van alle markten thuis en aangezien Moderna prima uit de bus komt als booster na twee keer AZ , zelfs nog ietsje beter dan Pfizer ben ik er blij mee.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:56

Afgelopen maandag 7.25 de booster gekregen: Moderna.
Was er grieperig van! Diezelfde avond was het al in de app verwerkt.
Blij mee!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:27

Ik heb Pfizer gekregen.
Mijn zus reed mee omdat ik savonds slechter zie helaas mocht ze de booster nog niet.
Ze liep even mee om het te vragen.
Het gekke is dat ik tijdens het wachten wel hoorde dat iemand zonder afspraak wel geholpen was.
Ik wilde er eerst wat van zeggen maar dacht laat maar.

Het is net wat voor een ggd medewerker er vooraan staat denk ik?
In Harderwijk ggd locatie stonden 2 vrouwen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:30

bigone schreef:
Nu ook Moderna gehad na twee keer az , dus van alle markten thuis en aangezien Moderna prima uit de bus komt als booster na twee keer AZ , zelfs nog ietsje beter dan Pfizer ben ik er blij mee.

Hetzelfde als mij man gisteren.
Die is nog ziek, maar heeft ook Pfeiffer.
Ik denk dat dit door de combinatie komt.

Hij was nooit ziek en nu dit jaar al 3 x.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:35

bigone schreef:

Bedankt dit stelt mij weer wat gerust! Bij mijn werkgever stond er een bordje dat er die dag met moderna werd geprikt vandaar.