Electra63 schreef:Mijn man is echt goed ziek van de booster van gisteren.
Pfizer heeft hij gehad.
Correctie: hij blijkt Moderna gehad te hebben.
Ik heb even zijn vaccinatiebewijs gecheckt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hahahatsjoe schreef:Electra63 schreef:Probeer eens te luisteren of te lezen naar de uitleg.
Zelfs hier op Bokt zijn al vaker berichten met uitleg geplaatst, zelfs in Jip- en Janneketaal.![]()
Dan hoef je niet straks weer onzin of leugentjes te plaatsen.
Diepe zucht... zou je dat niet eens op jezelf toepassen ? Lees hier af en toe weer eens wat en elke keer denk ik, hoe dan ? Denk je niet zelf na ofzo ? Succes met boosteren, over een half jaar of 9 maanden, al naar gelang het de regering belieft, kun je weer, sterkte ermee. Ik hoop echt dat de wetenschappers die zeggen dat omikron de deltavariant weg zal pesten en dat de boel dan uitdooft gelijk krijgen. Omikron is wel veel besmettelijker maar je wordt er veel minder ziek van.
P.S. Cornald Maas, 2 prikken en een booster en goed ziek. Vraag me serieus af waar een vaccin dan tegen beschermt. Tegen ziekenhuisopname wordt gezegd, maar daar zijn geen bewijzen van, het zijn enkel gevaccineerde mensen die ziek zijn geworden en zeggen pfoe zonder vaccin zouden we nog veel zieker zijn geworden. Dat is dus niet onderzocht dus dat weet je gewoon niet. Zoals ik al eerder zei, in mijn omgeving worden de gevaccineerden meer en erger ziek dan de ongevaccineerden. O ja, Carlos Marin van Il Divo, gevaccineerd met Janssen, trad 6 december op, werd 7 december ziek, 8 december ziekenhuis in en 19 december was hij dood, 53 jaar oud... Dus geef mij nu nog eens argumenten om een vaccin en een booster te nemen, die zijn er niet.
Nikass schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1617725 ... e-belazerd
Helaas kan ik dit artikel niet lezen, maar als reactie op de kop: ik begrijp niet dat er met mensen uit de risicogroep een onnodig risico wordt genomen. Mensen uit de risicogroep die twee keer pfizer hebben gehad waarop zij geen nadelige reactie kregen, worden vervolgens geconfronteerd met Moderna en oftewel opnieuw het risico dat je er niet goed tegen kan. Let wel, voor mezelf maak ik me niet druk, maar bij mensen uit de risicogroep zou ik zoveel mogelijk de veiligste route kiezen. Of vinden jullie dat onzin?
hahahatsjoe schreef:Electra63 schreef:Probeer eens te luisteren of te lezen naar de uitleg.
Zelfs hier op Bokt zijn al vaker berichten met uitleg geplaatst, zelfs in Jip- en Janneketaal.![]()
Diepe zucht... zou je dat niet eens op jezelf toepassen ? Lees hier af en toe weer eens wat en elke keer denk ik, hoe dan ? Denk je niet zelf na ofzo ? Succes met boosteren, over een half jaar of 9 maanden, al naar gelang het de regering belieft, kun je weer, sterkte ermee. Ik hoop echt dat de wetenschappers die zeggen dat omikron de deltavariant weg zal pesten en dat de boel dan uitdooft gelijk krijgen. Omikron is wel veel besmettelijker maar je wordt er veel minder ziek van.
P.S. Cornald Maas, 2 prikken en een booster en goed ziek. Vraag me serieus af waar een vaccin dan tegen beschermt. Tegen ziekenhuisopname wordt gezegd, maar daar zijn geen bewijzen van, het zijn enkel gevaccineerde mensen die ziek zijn geworden en zeggen pfoe zonder vaccin zouden we nog veel zieker zijn geworden. Dat is dus niet onderzocht dus dat weet je gewoon niet. Zoals ik al eerder zei, in mijn omgeving worden de gevaccineerden meer en erger ziek dan de ongevaccineerden. O ja, Carlos Marin van Il Divo, gevaccineerd met Janssen, trad 6 december op, werd 7 december ziek, 8 december ziekenhuis in en 19 december was hij dood, 53 jaar oud... Dus geef mij nu nog eens argumenten om een vaccin en een booster te nemen, die zijn er niet.
Citaat:Qua ziekenhuisopnames in december (dus 1-20):
12-69 jaar: 66% niet gevaccineerd, 32% volledig, 2% gedeeltelijk. (80% van deze groep is volledig gevaccineerd, 10.4 miljoen v.d. 13.1 miljoen)
70+: 33% niet gevaccineerd, 65% volledig, 2% gedeeltelijk. (92% van deze groep is volledig gevaccineerd)
Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 66% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 33% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Qua IC-opnames in december is dit verschil extremer:
12-69 jaar: 77% niet gevaccineerd, 22% volledig, 1% gedeeltelijk.
70+: 46% niet gevaccineerd, 54% volledig, 0% gedeeltelijk.
Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 77% van de IC-opnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 46% van de IC-pnames zorgt.
Ook qua leeftijd zie je het verschil in gevaccineerd en ongevaccineerd sterk terug.
Ziekenhuisopnames hebben een gemiddelde leeftijd van:
- ongevaccineerd 60 jaar (25% is jonger dan 46 en 25% is ouder dan 72)
- gevaccineerd 75 jaar (25% is jonger dan 66 en 25% is ouder dan 82).
IC-opnames:
- ongevaccineerd 59 jaar (25% is jonger dan 49 en 25% is ouder dan 66)
- gevaccineerd 69 jaar (25% is jonger dan 62 en 25% is ouder dan 74)
Nikass schreef:Ik bedoel niet die risico groep. Ik bedoel mensen met hartfalen, longziekten, die gewoon uiterst kwetsbaar zijn. Misschien heb je gelijk en maakt het allemaal niets uit, maar ik kan me de zorg wel voorstellen.
Linnie050 schreef:Hoe doen ze dat dan?
Want de leeftijden zijn wel gemengd op dit moment.
Vanavond kan ik om 21.45 terecht.
Ben benieuwd welke ik krijg.
2x Pfizer gehad.bigone schreef:Boven de 45 is standaard Moderna volgens mij en pfizer voor de jongeren. In de grote prik centra tenminste.
Echwel schreef:Nikass schreef:Ik bedoel niet die risico groep. Ik bedoel mensen met hartfalen, longziekten, die gewoon uiterst kwetsbaar zijn. Misschien heb je gelijk en maakt het allemaal niets uit, maar ik kan me de zorg wel voorstellen.
Nee daar hoef je geen zorgen om.te maken
Ze weten echt wel wat ze doen, ik.zou het maar overlaten aan medici
Daarbij blijkt mixen van vaccins beter te werken
bigone schreef:Nu ook Moderna gehad na twee keer az , dus van alle markten thuis en aangezien Moderna prima uit de bus komt als booster na twee keer AZ , zelfs nog ietsje beter dan Pfizer ben ik er blij mee.