Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Iets tijdelijk niet meer mogen en dan staan stampvoeten is kleuter gedrag.
Electra63 schreef:Tja, ik ken Shadow al heel lang, ze is het voorbeeld van een boze burger, die alles afschiet van deze regering en zelfs de mening van medici niet wil horen of belangrijk vindt.
Shadow is het voorbeeld van de beste stuurlui staan aan wal.
Bijvoorbeeld de situatie in de zorg verbeteren, kinderspel noemen, is echt arrogant en zo bezijden de waarheid.
En dit is geen persoonlijke aanval.
Ik probeer te luisteren naar de verschillende experts, maar ook naar tegenstanders van het beleid en alle argumenten, maar het is gewoon een lastige situatie.
Ik ben daarom bang dat er weer strenge maatregelen komen, al heb ik daar persoonlijk niet heel veel last van gehad.
IMJ schreef:Ik ben het (bijna) volledig met je eens..
Maar.. het advies van het OMT was om de 1,5 mtr nog niet los te laten..helaas is er toch anders besloten.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 41326.html
IMJ schreef:bigone schreef:Iets tijdelijk niet meer mogen en dan staan stampvoeten is kleuter gedrag.
absoluut.. en ik doe er niet aan mee, juist omdat ze zeggen dat het niet mag! dictatuur is het
Elin_ schreef:Electra63 schreef:Tja, ik ken Shadow al heel lang, ze is het voorbeeld van een boze burger, die alles afschiet van deze regering en zelfs de mening van medici niet wil horen of belangrijk vindt.
Bijvoorbeeld de situatie in de zorg verbeteren, kinderspel noemen, is echt arrogant en zo bezijden de waarheid.
En dit is geen persoonlijke aanval.
Ik probeer te luisteren naar de verschillende experts, maar ook naar tegenstanders van het beleid en alle argumenten, maar het is gewoon een lastige situatie.
Ik ben daarom bang dat er weer strenge maatregelen komen, al heb ik daar persoonlijk niet heel veel last van gehad.
Uhu![]()
Het blijft ook echt bij aanhoren, maar echt luisteren voor een gesprek kun je het niet noemen wanneer je direct zo'n oordeel hebt.![]()
.
Electra63 schreef:Tja, ik ken Shadow al heel lang, ze is het voorbeeld van een boze burger, die alles afschiet van deze regering en zelfs de mening van medici niet wil horen of belangrijk vindt.
Citaat:Bijvoorbeeld de situatie in de zorg verbeteren, kinderspel noemen, is echt arrogant en zo bezijden de waarheid.
Citaat:Maar het is wel makkelijk banketstaaf om geen rekening te houden met het draagvlak onder de bevolking, handhavers en werkgevers.
Citaat:Deze (demissionaire en aanstaande) regering vertegenwoordigt nog altijd meer dan de helft van onze stemmers
Citaat:En vergeet niet de grote financiele gevolgen, uiteindelijk betalen wij daar allemaal voor.
Electra63 schreef:Shadow kan heel goed voor zichzelf spreken en heeft jouw hulp echt niet nodig.![]()
Shadow en ik kennen elkaar al jaren en heel goed.
Dus het is geen aanval op haar en ik ben het ook weleens met haar eens.
Zeker in het verleden.
Ik gaf eerder aan, dat Van der Voort wel een goede uitleg gaf bij Jinek.
Alleen als je niet eens naar een hoofd IC wil luisteren en alleen maar kritiek hebt, zonder werkbare oplossing, dan houdt de discussie voor mij op.
Daar kom je dan toch niet uit.
Elin_ schreef:Electra63 schreef:Shadow kan heel goed voor zichzelf spreken en heeft jouw hulp echt niet nodig.![]()
Shadow en ik kennen elkaar al jaren en heel goed.
Dus het is geen aanval op haar en ik ben het ook weleens met haar eens.
Zeker in het verleden.
Ik gaf eerder aan, dat Van der Voort wel een goede uitleg gaf bij Jinek.
Alleen als je niet eens naar een hoofd IC wil luisteren en alleen maar kritiek hebt, zonder werkbare oplossing, dan houdt de discussie voor mij op.
Daar kom je dan toch niet uit.
Ze kan prima voor zichzelf spreken. Ik vind haar posts juist uitgebreid en respectvol.
Ik spreek jou erop aan dat wat je beweerd onzin is, want in dezelfde reactie geef je en een oordeel en vind je blijkbaar ook dat je naar tegenstanders van het beleid luistert, wat dus eigenlijk bullshit is.
Met jou discussie voeren voelt sowieso als een verloren zaak, want je reflecteert totaal niet op je eigen gedrag en de door jou geschreven teksten / uitspraken. Laat staan dat je ergens op terugkomt wanneer het gewoon geen poot meer heeft om op te staan, terwijl anderen dat hier wel doen. Ondanks de verschillende meningen.
Dat zegt veel over die mensen (en dus ook over jou stiekem).
Ergens lijkt shadow ook wat opties qua oplossingen aan te geven. Natuurlijk is het niet met een toverstafje patsboem gedaan, maar in sommige opties zie ik echt wel meer heil dan het huidige paniekvoetbal.
Ben oprecht wel benieuwd naar jouw reactie op alle miljoenen die verloren gegaan zijn bij de onderwerpen die ik gedeeld heb (mondkapjes van Van Lienden en afgekeurde mondkapjes, schorten e.d. uit China)
Shadow0 schreef:Dat ik die positieve ervaringen heb illustreert alleen vooral ook dat al die mensen die zeggen 'dat kan nou eenmaal niet' of 'zo makkelijk is het echt niet' in een aantal opzichten gewoon bewezen ongelijk hebben. Het kan wel anders, en daar strijd ik voor en wind ik me over op.
Omdat dat draagvlak een cirkelredenering is. Men doet alsof draagvlak er zomaar is, of niet is. Maar de regering heeft zelf heel erg meegewerkt aan de afbreuk van het draagvlak. Door onduidelijk en tegenstrijdig communiceren, door tijdenlang de mondkapjes belachelijk te maken, door steeds te stellig te communiceren zodat ze zichzelf in de situatie brengen waarin ze onbetrouwbaar blijken te zijn door het na een tijdje weer tegen te moeten spreken.
Shadow0 schreef:En daarmee is het ok? Democratie gaat niet meer om het fatsoenlijk besturen van een land en handelen in het belang van de maatschappij, maar alles wat de meeste stemmen krijgt (zelfs al willen de meeste mensen als je het ze inhoudelijk vraagt vooral een land dat goed bestuurd wordt) is het ok?
Shadow0 schreef:We gaan ook betalen voor alle schade die nu ontstaat. De schade aan de zorg, de schade aan de gezondheid van veel mensen, de schade aan het vertrouwen in de overheid. Dingen zijn makkelijker af te breken dan op te bouwen. De kaalslag die de zorg nu krijgt gaat niet zomaar hersteld worden.
Shadow0 schreef:Elin_ en Babootje: ik waardeer het wel degelijk dat jullie een reactie geven.(Want Electra, zo heel leuk vind ik het nou ook weer niet om op deze manier in allerlei hoeken en termen gedrukt te worden.)
996981 schreef:Jeetje Electra, Elin is de zoveelste waarbij je persoonlijk wordt en die je 'uitdaagt' om het via PB 'uit te vechten'... Hoe oud ben je? Kun je echt niet op een andere manier discussiëren dan je tot nu toe hebt gedaan?
Als je met veel mensen 'problemen' hebt kan het zijn dat het aan al die anderen ligt. Er is echter wellicht ook een mogelijkheid dat het probleem bij jou ligt.
Electra63 schreef:996981 schreef:Jeetje Electra, Elin is de zoveelste waarbij je persoonlijk wordt en die je 'uitdaagt' om het via PB 'uit te vechten'... Hoe oud ben je? Kun je echt niet op een andere manier discussiëren dan je tot nu toe hebt gedaan?
Als je met veel mensen 'problemen' hebt kan het zijn dat het aan al die anderen ligt. Er is echter wellicht ook een mogelijkheid dat het probleem bij jou ligt.
Ach, daar is de volgende hulptroep
Als ik jouw discussies zie, dan heb jij meer problemen met anderen
Electra63 schreef:996981
Grappig als je een discussie met een bokker hebt, allerlei andere Bokkers, die niet deelnemen aan de discussie, ineens komen bijspringen.![]()
Waarschijnlijk lekker getemd?
Electra63 schreef:Ik vind het wel opvallend dat jij het wil opnemen voor andere BokkersEn ik jou verder niet tegen kom in discussies.
Je lijkt wel een stalker![]()
Ik ken jou niet, ik wil je ook niet kennen, ik kom je gelukkig zelden tegen op Bokt.
En als je graag mij ter verantwoording wil roepen, doe het maar via PB, kan ik zeggen hoe ik over jou denkt, zonder dat de hulptroepen weer gaan temmen
nps schreef:Ik zie dit toch echt heel anders. Communicatie had beter kunnen zijn (hallo, routekaart?) maar er is wel degelijk vanaf het begin af aan een visie geweest. Zo min mogelijk economische schade (best goed gelukt) en héel veel gooien bij de verantwoordelijkheid van de burger. Wat Mark Rutte steeds zei "Geheel passend in de lijn van ons zelfgekozen, liberale kabinet wat nadrukkelijk niet de baas wilde spelen.
Citaat:Er is weinig draagvlak voor dingen die impopulair zijn zoals strenge coronamaatregelen. Ik geloof er echt niet in dat als de communicatie beter was geweest nu ineens wel draagvlak was geweest onder de bevolking. We hebben nu met zijn allen een snoepje uit de snoeppot gehad en gedragen ons als kinderen die boos zijn dat die pot weer dichtmoet. Ik zou het zelf ook fijner vinden als het kabinet strenger en duidelijker optreed, maar we hebben deze partijen toch echt zelf het mandaat gegeven om op deze voet verder te gaan. Als we dat niet willen, moeten we deze partijen niet keer op keer het kabinet in stemmen. Want zelfs ná de toeslagenaffaire is VVD gewoon de grootste gebleven terwijl we toen echt al een coranawinter achter de rug hebben.
Electra63 schreef:Ik ga hier verder niet op reageren. Je weet precies hoe ik het bedoel.