Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:49

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:51

Of eiwitgebaseerde vaccins.
Pfizer en Moderna lijken ook snel hun werking te verliezen.

De toekomst zal uitwijzen welke techniek de beste is...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:54

bigone schreef:
Iets tijdelijk niet meer mogen en dan staan stampvoeten is kleuter gedrag.

Ik zeg alleen waarom ik denk dat mensen wel zeuren als er iets niet meer mag wat ze altijd mochten en niet als ze weer iets mogen wat ze daarvoor ook gewoon mochten.
Dat JIJ dat kleutergedrag vindt moet jij weten.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 11:27

Electra63 schreef:
Tja, ik ken Shadow al heel lang :D , ze is het voorbeeld van een boze burger, die alles afschiet van deze regering en zelfs de mening van medici niet wil horen of belangrijk vindt.
Shadow is het voorbeeld van de beste stuurlui staan aan wal.

Bijvoorbeeld de situatie in de zorg verbeteren, kinderspel noemen, is echt arrogant en zo bezijden de waarheid.
En dit is geen persoonlijke aanval.

Ik probeer te luisteren naar de verschillende experts, maar ook naar tegenstanders van het beleid en alle argumenten, maar het is gewoon een lastige situatie.
Ik ben daarom bang dat er weer strenge maatregelen komen, al heb ik daar persoonlijk niet heel veel last van gehad.

Uhu :Y)
Het blijft ook echt bij aanhoren, maar echt luisteren voor een gesprek kun je het niet noemen wanneer je direct zo'n oordeel hebt. ;)

Ik ben het overigens wel gedeeltelijk eens met Shadow.
Het lijkt ook voor enkele bokkers heel moeilijk om toe te geven dat er zwaar gefaald wordt in het beleid. Onduidelijke communicatie, fouten wegschuiven in plaats van toegeven, campagnes maken met onduidelijke beloftes welke niet nagekomen worden. Over dat laatste komt de factor van het veranderende virus, begrijpelijk. Maar als viroloog en heel team medici is er toch wel voorafgaand het idee opgekomen dat het net als griep KAN evalueren? Het voelt vooral als dweilen met de kraan open en achter de feiten aanlopen.
Continue worden mensen onderuit gehaald met argument "wanneer je geen kennis hebt, medische opleiding of viroloog bent, moet je niet doen alsof je ergens verstand van hebt". Prima, maar dan verwacht ik van medici dat zij dus doen waar ze goed in zijn. Net als de overheid dat ook moet doen. En daar hoort duidelijke, transparante communicatie bij. En niet fout na fout.

Wat dacht je van de mondkapjes financiële ramp van van Lienden, en net vers van de pers 308 miljoen mondmaskers e.d. afgekeurd. Heb je enig idee hoeveel geld dit grapje gekost heeft?

In pure paniek keuzes gemaakt. Als kabinet in derde periode verwacht je meer. Veel meer. En zeker voor het loon wat zij krijgen. En de tijd die inmiddels verstreken is. Idd het deel van Limburg waar wel goed gereageerd wordt en hier wordt gewoon gefaald. Keihard.

Het is niet erg om de taak over te dragen aan iemand die hier wel meer mee kan of als frisse wind een ander iets uitstraalt naar de menigte waar nu veel verzet is. En dan heb ik het niet over de extreme Wappies die corona ontkennen, maar de normale mens zoals jij en ik die behoorlijk lang volgzaam zijn geweest (schouders eronder, samen) maar nu gewoon dingen zien die zo scheef als toren van pisa zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:02

bigone schreef:

absoluut.. en ik doe er niet aan mee, juist omdat ze zeggen dat het niet mag! dictatuur is het :roll:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:14

IMJ schreef:
Ik ben het (bijna) volledig met je eens..
Maar.. het advies van het OMT was om de 1,5 mtr nog niet los te laten..helaas is er toch anders besloten.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 41326.html

Dat sowieso. Verder vond het OMT het onverstandig om tegelijkertijd alle maatregelen te laten vervallen gezien het toen aankomende seizoen, de verwachtigen met betrekking tot de gewone griep en de besmettelijkheid van de Deltavariant. En toch -dwars tegen het advies van het OMT in- liet het kabinet alle maatregelen tegelijk los. Ik snap nog steeds niet welke gedachtengang daarachter zat....

Daarbij vraag ik me ook echt af wie op het gebied van crowd management en gedrag het kabinet adviseert.
Iedereen kon op zn klompen aan zien komen dat als de geest eenmaal uit de fles is, je die er niet zomaar weer in krijgt. Mensen hebben gewoon lak aan de maatregelen nu; dat zie je duidelijk om je heen.
Nu gaan er weer lockdown(achtige) maatregelen komen geheel of deels en loopt de economie wederom schade op, die we met zn allen mogen betalen. Ik weet niet waar dit heen gaat....

Ik ben het deels met Shadow eens. Niet met de voorspelbaarheid van het virus, dat gedraagt zich best grillig, maar we weten inmiddels na al die tijd Corona wel goed welke maatregelen wel en niet werken. We weten ook dat het najaar/winter Corona de kop weer zou op steken met een 6 x besmettelijker variant en de gewone griep na het loslaten van alle maatregelen als extraatje ook veel problemen zou opleveren.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:15

IMJ schreef:
bigone schreef:

absoluut.. en ik doe er niet aan mee, juist omdat ze zeggen dat het niet mag! dictatuur is het :roll:

Nederland een dictatuur noemen is zó ver van de werkelijkheid afstaan en gewoon pure napraterij. Stop daar eens mee :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:35

Lynepinny dat was een sarcastische opmerking. :D

Maar IMJ ook daar ging mijn bericht niet over.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:39

Oeps, okay. Gelukkig :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:13

Elin_ schreef:
Electra63 schreef:
Tja, ik ken Shadow al heel lang :D , ze is het voorbeeld van een boze burger, die alles afschiet van deze regering en zelfs de mening van medici niet wil horen of belangrijk vindt.

Bijvoorbeeld de situatie in de zorg verbeteren, kinderspel noemen, is echt arrogant en zo bezijden de waarheid.
En dit is geen persoonlijke aanval.

Ik probeer te luisteren naar de verschillende experts, maar ook naar tegenstanders van het beleid en alle argumenten, maar het is gewoon een lastige situatie.
Ik ben daarom bang dat er weer strenge maatregelen komen, al heb ik daar persoonlijk niet heel veel last van gehad.

Uhu :Y)
Het blijft ook echt bij aanhoren, maar echt luisteren voor een gesprek kun je het niet noemen wanneer je direct zo'n oordeel hebt. ;)

.

Shadow kan heel goed voor zichzelf spreken en heeft jouw hulp echt niet nodig. :D

Shadow en ik kennen elkaar al jaren en heel goed.
Dus het is geen aanval op haar en ik ben het ook weleens met haar eens.
Zeker in het verleden.

Ik gaf eerder aan, dat Van der Voort wel een goede uitleg gaf bij Jinek.
Alleen als je niet eens naar een hoofd IC wil luisteren en alleen maar kritiek hebt, zonder werkbare oplossing, dan houdt de discussie voor mij op.
Daar kom je dan toch niet uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:15

Electra63 schreef:

Hoi, blijkbaar wil je dit heel persoonlijk maken. Maar misschien ook goed om te weten dat je me eigenlijk niet zo goed kent, we elkaar nooit gesproken hebben, de laatste keer dat we buiten Bokt om contact hebben al een jaar of 6 minimaal geleden is.

Ik heb zeker een boel frustraties gehad over de medische zorg - want die is ook een zootje. Even los van corona dus. De GGZ bijvoorbeeld erkent nu dat ze de situatie, die al in 2014 heel schrijnend bleek, niet meer op eigen kracht kunnen oplossen. Dat inzicht vind ik heel waardevol, maar het is goed dat er dus al minimaal 7 jaar mensen zijn die tegen die onmogelijkheden oplopen.

Tegelijkertijd vind ik mijzelf zeker geen prototype boze burger, omdat ik ook graag open sta voor verbeteringen, en die ook daadwerkelijk kan vinden. Het is soms worstelen, maar ik kom mensen en organisaties tegen die dezelfde frustratie hebben ervaren als ik, en het daadwerkelijk anders doen. En daarmee bewijzen dat het kan. (En dat is natuurlijk niet perfect, en dan blijkt wat mij betreft ook dat dat niet per se hoeft. Dat er een betrokken organisatie is die open staat voor leren maakt al veel verschil. En iedereen noemt zichzelf een organisatie die open staat voor leren, maar dat betekent niet dat iedere organisatie die dat zegt het ook daadwerkelijk is. Maar het kan dus wel, niet als marketingslogan maar als oprechte waarde die je voelt in alle contacten met de organisatie en mensen.)

Ook op allerlei andere vlakken zie ik juist ook hoeveel er goed gaat. Ik vind het juist behoorlijk belangrijk om niet alleen maar boos te zijn. Ik probeer me ook in te zetten voor constructieve feedback, voor meedenken, zien wat er wel gebeurt. En daar is genoeg van, alleen komt dat wat minder vaak op Bokt en wat vaker in rechtstreeks contact met de gemeente of de organisaties waar ik mee te maken heb.

Dat ik die positieve ervaringen heb illustreert alleen vooral ook dat al die mensen die zeggen 'dat kan nou eenmaal niet' of 'zo makkelijk is het echt niet' in een aantal opzichten gewoon bewezen ongelijk hebben. Het kan wel anders, en daar strijd ik voor en wind ik me over op.

Citaat:

Hoho, niet mijn woorden uit het verband rukken. 'De situatie in de zorg verbeteren' heb ik geen kinderspel genoemd. Het verbeteren van de situatie rondom corona, en het verlagen/vertragen van het aantal besmettingen is kinderspel. Niet genoeg om de overstroomde ziekenhuizen meteen lucht te bieden, wel om te zorgen dat het niet nog aanzienlijk erger wordt.

Citaat:
Maar het is wel makkelijk banketstaaf om geen rekening te houden met het draagvlak onder de bevolking, handhavers en werkgevers.

Omdat dat draagvlak een cirkelredenering is. Men doet alsof draagvlak er zomaar is, of niet is. Maar de regering heeft zelf heel erg meegewerkt aan de afbreuk van het draagvlak. Door onduidelijk en tegenstrijdig communiceren, door tijdenlang de mondkapjes belachelijk te maken, door steeds te stellig te communiceren zodat ze zichzelf in de situatie brengen waarin ze onbetrouwbaar blijken te zijn door het na een tijdje weer tegen te moeten spreken.

Dat is een rechtstreeks gevolg van wat anders had gekund.

Citaat:
Deze (demissionaire en aanstaande) regering vertegenwoordigt nog altijd meer dan de helft van onze stemmers

En daarmee is het ok? Democratie gaat niet meer om het fatsoenlijk besturen van een land en handelen in het belang van de maatschappij, maar alles wat de meeste stemmen krijgt (zelfs al willen de meeste mensen als je het ze inhoudelijk vraagt vooral een land dat goed bestuurd wordt) is het ok?

Citaat:
En vergeet niet de grote financiele gevolgen, uiteindelijk betalen wij daar allemaal voor.

We gaan ook betalen voor alle schade die nu ontstaat. De schade aan de zorg, de schade aan de gezondheid van veel mensen, de schade aan het vertrouwen in de overheid. Dingen zijn makkelijker af te breken dan op te bouwen. De kaalslag die de zorg nu krijgt gaat niet zomaar hersteld worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:21

Elin_ en Babootje: ik waardeer het wel degelijk dat jullie een reactie geven. :j (Want Electra, zo heel leuk vind ik het nou ook weer niet om op deze manier in allerlei hoeken en termen gedrukt te worden.)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:32

Electra63 schreef:
Shadow kan heel goed voor zichzelf spreken en heeft jouw hulp echt niet nodig. :D

Zeker in het verleden.

Alleen als je niet eens naar een hoofd IC wil luisteren en alleen maar kritiek hebt, zonder werkbare oplossing, dan houdt de discussie voor mij op.

Ze kan prima voor zichzelf spreken. Ik vind haar posts juist uitgebreid en respectvol.
Ik spreek jou erop aan dat wat je beweerd onzin is, want in dezelfde reactie geef je en een oordeel en vind je blijkbaar ook dat je naar tegenstanders van het beleid luistert, wat dus eigenlijk bullshit is.

Met jou discussie voeren voelt sowieso als een verloren zaak, want je reflecteert totaal niet op je eigen gedrag en de door jou geschreven teksten / uitspraken. Laat staan dat je ergens op terugkomt wanneer het gewoon geen poot meer heeft om op te staan, terwijl anderen dat hier wel doen. Ondanks de verschillende meningen.

Dat zegt veel over die mensen (en dus ook over jou stiekem).

Ergens lijkt shadow ook wat opties qua oplossingen aan te geven. Natuurlijk is het niet met een toverstafje patsboem gedaan, maar in sommige opties zie ik echt wel meer heil dan het huidige paniekvoetbal.

Ben oprecht wel benieuwd naar jouw reactie op alle miljoenen die verloren gegaan zijn bij de onderwerpen die ik gedeeld heb (mondkapjes van Van Lienden en afgekeurde mondkapjes, schorten e.d. uit China)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:57

Elin_ schreef:
Electra63 schreef:

Zeker in het verleden.

Ze kan prima voor zichzelf spreken. Ik vind haar posts juist uitgebreid en respectvol.
Ik spreek jou erop aan dat wat je beweerd onzin is, want in dezelfde reactie geef je en een oordeel en vind je blijkbaar ook dat je naar tegenstanders van het beleid luistert, wat dus eigenlijk bullshit is.

Met jou discussie voeren voelt sowieso als een verloren zaak, want je reflecteert totaal niet op je eigen gedrag en de door jou geschreven teksten / uitspraken. Laat staan dat je ergens op terugkomt wanneer het gewoon geen poot meer heeft om op te staan, terwijl anderen dat hier wel doen. Ondanks de verschillende meningen.

Dat zegt veel over die mensen (en dus ook over jou stiekem).

Ergens lijkt shadow ook wat opties qua oplossingen aan te geven. Natuurlijk is het niet met een toverstafje patsboem gedaan, maar in sommige opties zie ik echt wel meer heil dan het huidige paniekvoetbal.

Ben oprecht wel benieuwd naar jouw reactie op alle miljoenen die verloren gegaan zijn bij de onderwerpen die ik gedeeld heb (mondkapjes van Van Lienden en afgekeurde mondkapjes, schorten e.d. uit China)

Ik vind het wel opvallend dat jij het wil opnemen voor andere Bokkers :D En ik jou verder niet tegen kom in discussies.
Je lijkt wel een stalker :+

Ik ken jou niet, ik wil je ook niet kennen, ik kom je gelukkig zelden tegen op Bokt.

En als je graag mij ter verantwoording wil roepen, doe het maar via PB, kan ik zeggen hoe ik over jou denkt, zonder dat de hulptroepen weer gaan temmen :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:00

Shadow0 schreef:
Dat ik die positieve ervaringen heb illustreert alleen vooral ook dat al die mensen die zeggen 'dat kan nou eenmaal niet' of 'zo makkelijk is het echt niet' in een aantal opzichten gewoon bewezen ongelijk hebben. Het kan wel anders, en daar strijd ik voor en wind ik me over op.

Omdat dat draagvlak een cirkelredenering is. Men doet alsof draagvlak er zomaar is, of niet is. Maar de regering heeft zelf heel erg meegewerkt aan de afbreuk van het draagvlak. Door onduidelijk en tegenstrijdig communiceren, door tijdenlang de mondkapjes belachelijk te maken, door steeds te stellig te communiceren zodat ze zichzelf in de situatie brengen waarin ze onbetrouwbaar blijken te zijn door het na een tijdje weer tegen te moeten spreken.

Ik zie dit toch echt heel anders. Communicatie had beter kunnen zijn (hallo, routekaart?) maar er is wel degelijk vanaf het begin af aan een visie geweest. Zo min mogelijk economische schade (best goed gelukt) en héel veel gooien bij de verantwoordelijkheid van de burger. Wat Mark Rutte steeds zei "Geheel passend in de lijn van ons zelfgekozen, liberale kabinet wat nadrukkelijk niet de baas wilde spelen.

Er is weinig draagvlak voor dingen die impopulair zijn zoals strenge coronamaatregelen. Ik geloof er echt niet in dat als de communicatie beter was geweest nu ineens wel draagvlak was geweest onder de bevolking. We hebben nu met zijn allen een snoepje uit de snoeppot gehad en gedragen ons als kinderen die boos zijn dat die pot weer dichtmoet. Ik zou het zelf ook fijner vinden als het kabinet strenger en duidelijker optreed, maar we hebben deze partijen toch echt zelf het mandaat gegeven om op deze voet verder te gaan. Als we dat niet willen, moeten we deze partijen niet keer op keer het kabinet in stemmen. Want zelfs ná de toeslagenaffaire is VVD gewoon de grootste gebleven terwijl we toen echt al een coranawinter achter de rug hebben.

Shadow0 schreef:
En daarmee is het ok? Democratie gaat niet meer om het fatsoenlijk besturen van een land en handelen in het belang van de maatschappij, maar alles wat de meeste stemmen krijgt (zelfs al willen de meeste mensen als je het ze inhoudelijk vraagt vooral een land dat goed bestuurd wordt) is het ok?

Dat is dus wél een beetje hoe een democratie werkt. Fatsoenlijk besturen, handelen in het belang van de maatschappij zijn allemaal zwaar subjectieve waardeoordelen. Wat jij fatsoenlijk vind vind een ander niet, en wat jij in het belang van de maatschappij vind kan een ander weer iets héél anders van vinden. Als de overgrote meerderheid vind dat het niet ok is hoe Nederland bestuurd wordt worden partijen daar over het algemeen op afgerekend. En hoe jammer ook voor jou, dat is gewoon niet gebeurd (al verwacht ik wel dat bij volgende verkiezingen de uitslag wel eens heel anders kan zijn).

Shadow0 schreef:
We gaan ook betalen voor alle schade die nu ontstaat. De schade aan de zorg, de schade aan de gezondheid van veel mensen, de schade aan het vertrouwen in de overheid. Dingen zijn makkelijker af te breken dan op te bouwen. De kaalslag die de zorg nu krijgt gaat niet zomaar hersteld worden.

Gedeeltelijk eens. Dus volgende keer lekker allemaal iets anders stemmen :).
Laatst bijgewerkt door nps op 10-11-21 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:01

Shadow0 schreef:
Elin_ en Babootje: ik waardeer het wel degelijk dat jullie een reactie geven. :j (Want Electra, zo heel leuk vind ik het nou ook weer niet om op deze manier in allerlei hoeken en termen gedrukt te worden.)

Het is via mijn telefoon, lastig om te reageren op je vorige post.

Het klopt dat we elkaar al lang niet meer hebben gesproken en dat is niet voor niets

Ik ga hier verder niet op reageren. Je weet precies hoe ik het bedoel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:03

Jeetje Electra, Elin is de zoveelste waarbij je persoonlijk wordt en die je 'uitdaagt' om het via PB 'uit te vechten'... Hoe oud ben je? Kun je echt niet op een andere manier discussiëren dan je tot nu toe hebt gedaan?

Als je met veel mensen 'problemen' hebt kan het zijn dat het aan al die anderen ligt. Er is echter wellicht ook een mogelijkheid dat het probleem bij jou ligt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:04

996981 schreef:
Jeetje Electra, Elin is de zoveelste waarbij je persoonlijk wordt en die je 'uitdaagt' om het via PB 'uit te vechten'... Hoe oud ben je? Kun je echt niet op een andere manier discussiëren dan je tot nu toe hebt gedaan?

Als je met veel mensen 'problemen' hebt kan het zijn dat het aan al die anderen ligt. Er is echter wellicht ook een mogelijkheid dat het probleem bij jou ligt.

Ach, daar is de volgende hulptroep :D

Als ik jouw discussies zie, dan heb jij meer problemen met anderen :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:07

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Ach, daar is de volgende hulptroep :D

Als ik jouw discussies zie, dan heb jij meer problemen met anderen :+

Kun je met niks beters komen dan dat? Wat een zwaktebod en een mooie bevestiging van je onvermogen een normale discussie op inhoud te voeren :wave:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:11

Het antwoord op de vraag van dit topic, Nee ik laat me niet vaccineren. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:13

996981

Grappig als je een discussie met een bokker hebt, allerlei andere Bokkers, die niet deelnemen aan de discussie, ineens komen bijspringen. :D
Waarschijnlijk lekker getemd? ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:19

Electra63 schreef:
996981

Grappig als je een discussie met een bokker hebt, allerlei andere Bokkers, die niet deelnemen aan de discussie, ineens komen bijspringen. :D
Waarschijnlijk lekker getemd? ;)

Je mag het beestje gewoon bij naam noemen hoor. Hoeft niet eens per PB.
Zolang discussie gewoon inhoudelijk op de bal gehouden worden hoeft niemand 'bij te springen'. Het feit dat jij dit zo ervaart geeft aan dat je zelf prima weet dat je persoonlijke aanvalt en in normale inhoudelijke discussie allerlei niet relevante informatie over anderen erbij haalt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:24

Electra63 schreef:
Ik vind het wel opvallend dat jij het wil opnemen voor andere Bokkers :D En ik jou verder niet tegen kom in discussies.
Je lijkt wel een stalker :+

Ik ken jou niet, ik wil je ook niet kennen, ik kom je gelukkig zelden tegen op Bokt.

En als je graag mij ter verantwoording wil roepen, doe het maar via PB, kan ik zeggen hoe ik over jou denkt, zonder dat de hulptroepen weer gaan temmen :D

Ik spreek je aan op onwaarheden die je verkondigd, net zoals ieder ander hierop wordt aangesproken. Openbaar, want het is een discussie forum.

Dat je me tegenkomt is vrij verklaarbaar: we zitten in hetzelfde topic :+

Toevallig zie ik nu meerdere mensen op je reageren en in plaats van reflecteren (zijn toch inmiddels al behoorlijk wat mensen die je ergens op aanspreken, misschien zit er een kern van waarheid in? ) blijf je persoonlijk worden.

Tip :)*
Wanneer je op "geplaatst" onder mijn naam tikt, zie je mijn reacties allen op dit topic. Die ook inhoudelijk zijn, mijn mening en daarnaast de twijfels voor vaccinatie en onzekerheid, terwijl ik inmiddels twee vaccinaties gehad heb en eventueel ook de booster wil nemen. Dankzij de goede uitleg van sommigen hierzo, waarbij een respectvolle discussie en niet bang zijn om keer te reflecteren en ergens op terug te komen (HEY! HEBBEN WE HEM WEER. Leerpuntje voor meerdere ;)) ervoor zorgt dat iemand alsnog overstag gaat en met een fijn, goed gevoel de vaccinatie neemt.
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 10-11-21 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:34

nps schreef:
Ik zie dit toch echt heel anders. Communicatie had beter kunnen zijn (hallo, routekaart?) maar er is wel degelijk vanaf het begin af aan een visie geweest. Zo min mogelijk economische schade (best goed gelukt) en héel veel gooien bij de verantwoordelijkheid van de burger. Wat Mark Rutte steeds zei "Geheel passend in de lijn van ons zelfgekozen, liberale kabinet wat nadrukkelijk niet de baas wilde spelen.

Nu zeg je wat. Is de routekaart er nog? Zoals toen per maand aangegeven? Ik kon via google alleen april 2021 vinden.
Verder vraag ik me af of je vindt dat er weinig bemoeienis geweest is. Ik vind voor een demissionair kabinet dat er heel veel bemoeienis van de overheid geweest is. Tot de kleine dingen (openingstijden) aan toe.

Citaat:
Er is weinig draagvlak voor dingen die impopulair zijn zoals strenge coronamaatregelen. Ik geloof er echt niet in dat als de communicatie beter was geweest nu ineens wel draagvlak was geweest onder de bevolking. We hebben nu met zijn allen een snoepje uit de snoeppot gehad en gedragen ons als kinderen die boos zijn dat die pot weer dichtmoet. Ik zou het zelf ook fijner vinden als het kabinet strenger en duidelijker optreed, maar we hebben deze partijen toch echt zelf het mandaat gegeven om op deze voet verder te gaan. Als we dat niet willen, moeten we deze partijen niet keer op keer het kabinet in stemmen. Want zelfs ná de toeslagenaffaire is VVD gewoon de grootste gebleven terwijl we toen echt al een coranawinter achter de rug hebben.

Tuurlijk zal er altijd een groep zijn waar de nekharen van overeind staan bij het woord "regels" maar het draagvlak bij "normale" mensen ging weg nadat het kabinet begon te wankelen en zwabberen qua regels. Dan wel, dan niet. Gaat beter , oh nee toch niet. Zandvoort en verkiezingen mogen doorgaan, maar cafés kunnen absoluut nog niet open.
Als gevaccineerde kom ik (bijna!) straks overal zonder test binnen. Als je gevaccineerd bent en met corona persoon thuis zit dan mag je (mits klachtenloos) gewoon weg. Bron: RIVM
(Natuurlijk wel testen, maar dat is vanaf dag 5. Incubatietijd is vanaf 2 dagen. En ongevaccineerd iemand moet wel in quarantaine)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:00

Electra63 schreef:
Ik ga hier verder niet op reageren. Je weet precies hoe ik het bedoel.

Nee, dat weet ik niet. En jij weet ook niet precies hoe ik het bedoel. Je kent mij niet meer goed, want er is nogal wat gebeurd sinds die tijd. Je gebruikt het echter steeds om het persoonlijk te maken, ook om een soort van autoriteitsstandpunt in te nemen alsof jij beter snapt wat ik bedoel dan ikzelf.

Overigens is het natuurlijk ook een keuze om het steeds weer te gooien op een persoonlijke achtergrond, en niet op de inhoud van wat ik schrijf. Ook als ik Jinek en Peter van der Voort wel zou luisteren en daar inhoudelijke kanttekeningen bij zou plaatsen zou jij die niet aanvaarden. Ik heb echt meer dan genoeg dingen aangegeven waar je wel inhoudelijk op kunt reageren, de keuze om dat niet te doen is jouw keuze.