Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Nou, in de debatten misschien niet. Maar in de briefing zoals nu, kan vDissel 100x hetzelfde, duidelijke antwoord geven maar de kamerleden luisteren niet of snappen het niet, of willen het niet snappen.
Hij krijgt ook vragen die niet voor hem zijn...
Blijkbaar is 'hoe bereid ik me voor op een vergadering' al enige tijd uit t vakkenpakket gehaald...
Ibbel schreef:hahahatsjoe schreef:Even voor jullie duidelijkheid, ivermectine wordt in pilvorm ook aan mensen verstrekt... Alleen dan niet voor corona. Maar het werkt wel, als jullie je zouden inlezen zou je dat weten. En wat is het voor onzin dat huisartsen een boete krijgen als ze ivermectine voorschrijven voor corona ? Vraag je eens af waarom dat zo is.
Uiteraard wordt ivermectine BIJ WORMEN voorgeschreven aan mensen. Daar is het voor geregistreerd.
En voorschrijven voor een NIET GEREGISTREERDE indicatie is verboden. Mocht je écht niet snappen waarom, dat is omdat het niet getest is op werkzaamheid en veiligheid bij die indicatie.
Verder verwijs ik naar een van de eerdere posten die uitlegt WANNEER ivermectine bij corona werkt, nl bij CONCOMITTANTE wormbesmetting. Neem de wormen weg en de afweer kan zich op corona richten ipv op de wormen.
996981 schreef:Of ze weten gewoon niet meer hoe je wel normaal met iemand in gesprek gaat, hoe je luistert en antwoord op de gestelde vraag. Dat is immers wat ze normaal juist niet doen
Citaat:Even los wat ik er persoonljk van vind, ivermectine heeft ook een anti virus werking. Op youtube staat er genoeg informatie over hoe het werkt. Het meest interessante vind ik de reacties van de mensen er onder.
"Ivermectine is een anthelminthicum dat geïndiceerd is bij bepaalde parasitaire infecties. Naast het antiparasitair effect, laat hetin vitro ook (kortdurend) antivirale activiteit zien tegen meerdere virussen, waarvan een deel vergelijkbaar is met het SARS-CoV-2-virus"
Elisa2 schreef:["Ivermectine is een anthelminthicum dat geïndiceerd is bij bepaalde parasitaire infecties. Naast het antiparasitair effect, laat het in vitro ook (kortdurend) antivirale activiteit zien tegen meerdere virussen, waarvan een deel vergelijkbaar is met het SARS-CoV-2-virus".
Elisa2 schreef:Ik ken nu zelf drie mensen persoonlijk uit Amerika en een in Nederland die opgeknapt zijn met ivermectine, de laatste had al voor de vierde keer corona. Gaf ook toe dat hij ivermectine eerst af schoot. Ik dacht zelf ook eerst dat mensen compleet gestoord waren toen ze er over begonnen omdat ik het alleen ken als ontwormingsmiddel.
Toch heb ik nu echt al zoveel reacties gelezen van mensen die allemaal gigantisch opgeknapt zijn tijdens corona door ivermectine. Vind het toch wel apart.
pien_2010 schreef:Mooie inhoudelijke post Maaike. Ik hou ervan om de situaties ook in andere landen terug te lezen door mensen die er zelf wonen. Bedankt, erg interessant. Ik krijg door jouw beschrijving wel een beetje de schrik van : 'er moet je daar ook niets overkomen, want als het menens is, dan kun je wel heel erg de Sjaak zijn."
Elisa2 schreef:Ik ken nu zelf drie mensen persoonlijk uit Amerika en een in Nederland die opgeknapt zijn met ivermectine, de laatste had al voor de vierde keer corona. Gaf ook toe dat hij ivermectine eerst af schoot. Ik dacht zelf ook eerst dat mensen compleet gestoord waren toen ze er over begonnen omdat ik het alleen ken als ontwormingsmiddel.
Toch heb ik nu echt al zoveel reacties gelezen van mensen die allemaal gigantisch opgeknapt zijn tijdens corona door ivermectine. Vind het toch wel apart.
bigone schreef:Een arts in Amerika die anderhalf jaar geleden met het statement kwam dat ivermectine werkte, zelfs dat heeft gepresenteerd in een of ander court. Anderhalf jaar geleden, zou het dan toch niet zo goed gewerkt hebben? Anders was de hele medische wereld toch om? Want reken er maar op dat wanneer het zou werken elke arts dit toe zou passen. Oh en van die arts is niets weer gehoord.
Shadow0 schreef:IMANDRA schreef:Hmm hoewel ik het op zich met je eens ben en deze maatregelen persoonlijk prima zou vinden, hoe ga je zorgen dat mensen zich eraan blijven houden?
Dat begint dus bij het simpelweg maken van de regels. Alleen al door iets een regel te maken (en niet een dringend advies of een richtlijn) maakt dat veel meer mensen het zullen doen. Want, zoals gezegd: de meeste mensen houden zich al mopperend wel aan de regels.
Daarnaast faciliteren, maak het makkelijk om het goede te doen.
Dan kun je ook nog handhaven. (Knip)
Avalanche81 schreef:Mijn punt is dit: we weten simpelweg niet of het helpt <knip>
Shadow0 schreef:nps schreef:Klinkt inderdaad nogal utopisch maar, nogal lastig. Waar ik ook enorm moeite mee heb is dat je een waardeoordeel geeft voor wat "zinvolle contacten" zijn. Ik denk dat jouw visie daarop bepaald niet gaat werken voor een hoop andere mensen.
Ik zou juist willen dat mensen daar zelf over nadenken en dat we daar het gesprek over aangaan. Op welke manier kunnen we contact reduceren terwijl de leuke en waardevolle dingen zo lang mogelijk door kunnen gaan. Dat zijn keuzes, en daar kunnen we het over hebben. Maar ik denk ook wel degelijk dat er wel wat onderscheid is. Bv - hoe waardevol is het om dicht op je voorvanger te staan in de supermarkt? Is dat belanrijker of minder belangrijk dan bv met vrienden of familie samen kunnen eten? Ik denk dat er wel degelijk een overlap is in dingen die mensen minder belangrijk vinden en makkelijker aan te passen zijn naar meer voorzorgen. En andere situaties waarbij de voorzorgen heel beklemmend en beperkend zijn.
In plaats van alles hetzelfde (alles wel of alles niet) zou ik willen dat er meer ruimte komt om dat een beetje aan te passen naar de invulling.
Shadow0 schreef:Ook dit is niet utopisch. Gedeeltelijk is het al zo gedaan. Het is alleen nooit echt als uitgangspunt genoemd, waardoor er niet gezamelijk op die manier naar gezocht is.
Shadow0 schreef:nps schreef:Met een beleid als wat je voorstelt denk ik dat er veel mensen boos worden omdat ze langdurig ingrijpende maatregelen moeten "verduren" terwijl er gewoon gevaccineerd kan worden.
Die misinformatie moet dus opgelost worden: vaccins helpen maar kunnen de maatregelen niet vervangen. Wel maken ze de duur van de maatregelen aanzienlijk korter omdat de besmettingscijfers nog sneller naar beneden gaan in samenhang met de maatregelen, en aanzienlijk minder mensen worden ernstig ziek. Maar vaccins zijn geen vervanging dus daar hoef je niet boos op te worden. (Wellicht wel op degenen die deden alsof vaccins die vervanging wel zijn. Dat was altijd al misleidend.)
Shadow0 schreef:Citaat:Ik denk dat de horeca heel boos wordt want met een 2G beleid (waar ze ook niet echt streng mee hoeven te zijn, risico op een boete is vrij laag) kunnen ze gewoon open en maximaal mensen ontvangen.
Tsja, die luxe is er niet. Er is geen keuze tussen 'alles gaat goed en iedereen doet wat 'ie wil' en 'flauwe regels die bedoeld zijn om het plezier van mensen te ontnemen.'
Shadow0 schreef:Het verschil is: we kunnen of steeds achter de feiten blijven aanlopen wat betekent: heel veel mensen onnodig ziek, mensen die overlijden, mensen die overlijden puur omdat de zorg overbelast is, maar ook een samenleving die iedere paar weken weer met een andere situatie te maken heeft. (Dan weer los, dan weer vast, dan moet er vanalles, dan hoeft er niets meer, dan ineens moet er wel weer vanalles.) Of we kiezen voor een situatie waarin we verder vooruit kijken, waardoor we minder vaak plotseling ingrijpende beslissingen moeten nemen en we de situatie erop in kunnen richten, en dus voor langere tijd meer kunnen door er aan het begin beter over na te denken.
Shadow0 schreef:Citaat:Die extra ruimtes zijn alvast te moeilijk, niet mooi, te ver, niet rolstoeltangkelijk genoeg, niet goed genoeg te bereiken met het openbaar vervoer.
Je kunt inderdaad altijd wat te zeuren vinden. Maar dan gaat het om onwil, niet omdat het onmogelijk is.
Shadow0 schreef:[/quote]Citaat:En hoe makkelijk we ze meteen overboord flikkerden toen het niet meer hoefde. Ik merkte ook op onze vakantie in Duitsland (twee keer afgelopen jaar) dat ze daar veel beter gedragen worden.
Ja, want onze regering zelf, en onze RIVM zelf, hebben steeds benadrukt hoe ze niet werkten. Mensen nemen dat over. Dat is niet een voorbeeld van de ongehoorzaamheid van mensen, maar juist hoe ze de beeldvorming en informatie van de instanties juist prima overnemen.