En er zit natuurlijk ook genoeg tussen wat ik zelf niet lust, maar dat maakt ik dan ook niet. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En er zit natuurlijk ook genoeg tussen wat ik zelf niet lust, maar dat maakt ik dan ook niet. 
Moska schreef:Zijn er dingen bij die hij niet lust? Mijn vriend heeft tot nu toe niet een keer geklaagd, eerder het tegenovergesteldeEn er zit natuurlijk ook genoeg tussen wat ik zelf niet lust, maar dat maakt ik dan ook niet.
)
Mando schreef:Komt wel goed als je eenmaal in die flow zit.
Ik had 3 weken geleden het idee om spaghetti te maken zoals ik altijd deed met een zakje van honig en tomato frico... ik nam een hap.. gatverdamme wat zout. Echt niet lekker.
Je raakt gewend aan de pg smaken.
MarisdB schreef:Is het recept van de traybake pannenkoek ergens online te vinden? Ik wil die heel graag maken maar ik kan het nergens vinden. Om nou voor dat ene recept het zomerboek aan te schaffen vind ik ook weer zo wat.

Erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar, maaaaaaar ik vond 'm wel te zout. Ik vind dat persoonlijk met best heel veel gerechten van PG.. Wij eten vrijwel zoutloos (toegevoegd), dus moet soms even zoeken naar verhoudingen die voor ons fijn zijn.
Speelt ook wel mee dat wij onze kinderen laten eten via de Kleintjes-methode en we dus gewend zijn om pure smaken te eten.. dat verandert je smaakpalet toch wel
onze kids eten bijna alleen groente als het stamppotachtig is, dus ik probeer nu savonds vaak iets te eten waarbij zij groente binnen krijgen en overdag voor mezelf PG aan te houden. Mn vriend viel veel te veel af dus voor hem is de kast nu weer meer gevuld, en vind het heel lastig om niet met hem mee te eten... dus daar moet ik opnieuw een weg in gaan vinden.
Ik doe de dagmenu's nu gewoon in mijn eentje en de avondmaaltijden eet het hele gezin mee. Inmiddels kan ik zelf ook weer lopen, dus ik hoop straks wel echt duidelijk af te vallen. Bij mijn vorige start ging het vrij moeizaam omdat ik toen bijna helemaal niet bewoog (knieblessure).
Laura82 schreef:Ik vind sommige gerechten ook aan de zoute kant, maar het helpt al een hoop om zelf geen zout toe te voegen, en bij bijv gebruik van een bouillonblokje de natriumarme versie te gebruiken.

Veel van de overige maaltijden trouwens ook. Als ik wat overhoud vries ik het eigenlijk altijd in voor wanneer ik een late dienst heb. Dan past het misschien niet in het dagmenu, maar kan ik toch gezond eten zonder veel moeite te moeten doen die dag.