Anna79 schreef:Bigone; maar is Corona een ernstige ziekte? Voor sommigen wel, zeer zeker! Voor de meesten niet. Het is een andere categorie dan de meeste kinderziekten om zomaar te zeggen. Ik vraag me echt af of vaccinatie de enige manier is. Waarom niet uitgebreid onderzoek naar waarom bepaalde mensen het zo ernstig krijgen. Wat hebben die gemeenschappelijk? Volgens mij gebeurt dat nu niet, correct me if i'm wrong.
Ik vind het trouwens wel fijn om zo even te sparren over dit onderwerp mits het met respect gebeurt!
Bij veel andere ziektes is precies duidelijk wanneer je in een risicogroep valt. Bvb mazelen, trouwens 10 keer minder besmettelijk dan Corona en wanneer de Engelse variant voet aan de grond krijgt dan is Corona waarschijnlijk 20 keer zo besmettelijk . Mazelen kun je als kind overleven alleen is doorgemaakte mazelen geen garantie voor de rest van het leven want het virus veroorzaakt soms op latere jeugdige leeftijd een ongeneesbare hersenvlies ontsteking. Dan kun je beter je kind vaccineren dan met een tijdbom de mazelen laten doormaken. De bof, 99 % rolt er wel doorheen maar jongens die het op latere leeftijd krijgen kunnen er onvruchtbaar van worden zoals mijn zwager . Dat gun je niemand. Dit zijn gevolgen die bekend zijn, van Corona is in principe nog niets bekend. Wel dat oudere mensen er een groot risico lopen om aan te overlijden en mensen van alle leeftijden er zeer ernstige restverschijnselen aan over kunnen houden. De verhalen van verpleegkundigen die na een half jaar nog in het lichaam van een 80 jarige zitten. En dat betekend dus dat Corona oplopen en er goed doorheen komen Russische roulette is. Vandaar dat niemand kan voorspellen hoe een besmetting uitpakt. Wanneer mensen dat risico nemen, prima. Geen vaccin nemen, ook prima maar laten die mensen dan niet allerlei verdachtmakingen het net op smijten want daarmee ondermijn je de vaccinatie bereidheid in ons land.