Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:04

MarlindeRooz schreef:
Heb ook het idee dat mensen thuis werken maar “stom” en “eenzaam” vinden en toch maar naar kantoor gaan. Snap dat aan de ene kant wel, beter af en toe wat mensen in een kantoor met veel ruimte dan allemaal personeel met mentale problemen.

Klopt, maar er zijn ook nog steeds veel werkgevers die het thuiswerken actief ontmoedigen omdat ze hun medewerkers gewoon niet vertrouwen.
Die mogen ze wat mij betreft een dikke boete geven in plaats van het opgeheven vingertje dat ze nu krijgen. Daar bereik je niets mee.

Overigens werk ik ook thuis en heel eerlijk: het gaat soms wel tegen staan hoor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:06

Vervelend Marcella. Je geeft aan dat het financieel allemaal erg lastig wordt. Heb je al contact gehad met de belastingdienst voor eventuele bijstandszaken? Huurtoeslag, zorgtoeslag etc?
Houdt er ook rekening mee dat het UWV een maand láter betaalt, je hebt dus een maand achterstand in inkomen. (zij vragen op de eerste van de maand naar het inkomen van de maand ervoor. Dus op 1 januari geef je dan het inkomen van december door. Daarna betalen ze tussen de 3 en 5 dagen de ww uit).
Zijn er verder mensen in de buurt die je (financieel) kunnen helpen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:21

purny schreef:
mvdende schreef:

Auto aan het bedrijf terug verkopen geen optie?

En wat betreft de koppeling: mijn Panda is automaat.

Mocht een auto echt nodig zijn, zijn er vast wel oplossingen te vinden.

Zoals een automaat, kleine zuinige auto in de verzekering en wegenbelasting.

Mijn Panda kostte €3000.

Weet niet wat je terug kan krijgen voor je huidige auto en of je na aflossing van de schulden bij de belastingdienst/ UWV daar nog iets van overhoudt....

En anders de scooter gebruiken en/of het ov. Is niet leuk, snap ik.

Ik denk dat Marcella dat allemaal heeft uitgezocht en dit ook meermaals aangegeven. Wij hebben het geluk dat we terug kunnen vallen op de regering maar anderen niet.
Een auto hebben kost ook een vermogen. Ik heb hem er 6 jaar geleden uit gedaan.

En automaatjes zijn zeer schaars tegenwoordig.

Valt reuze mee hoor!

Ja ze worden een stuk minder aangeboden dan handbakken, op marktplaats staan 1176 handbakken en maar 77 automaten als je zoekt op Fiat Panda.

Maar ze zijn er zeker wél.

Ik had behoorlijke eisen zoals niet meer dan 150.000km op de teller, automaat dus, liefst airco en eigenlijk ook dakrails en een trekhaak. Maximaal bedrag €3000.

Binnen 3 weken had ik een geschikte auto gevonden.

Mijn ouders betalen de vaste lasten, ik de benzine.

Voor hun ook erg fijn dat ze niet meer steeds als taxichauffeur hoeven functioneren :+ want sinds ik in Ossendrecht woon, was er regelmatig iemand de klos om taxi te spelen.... nu kan ik die dingen gewoon lekker zelf!

Hoeft pap bijvoorbeeld niet een dag vrij te nemen op zn werk om mij en hond 5km verderop naar de dierenarts te brengen en halen ivm een castratie. En spoedritjes naar de kliniek kan ik nu ook zelf doen, zonder dat pap/ mam éérst 100km naar mij moeten rijden en vervolgens naar de kliniek. (Gelukkig houdt hond zich redelijk heel.. hoef niet al te vaak naar de kliniek, maar sinds ik mn auto heb, al wel een keer of 2 voorgekomen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:27

mvdende schreef:

Daar heb jij dan echt geluk in, niet iedereen heeft dat.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:30

Achterom schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heb ook het idee dat mensen thuis werken maar “stom” en “eenzaam” vinden en toch maar naar kantoor gaan. Snap dat aan de ene kant wel, beter af en toe wat mensen in een kantoor met veel ruimte dan allemaal personeel met mentale problemen.

Klopt, maar er zijn ook nog steeds veel werkgevers die het thuiswerken actief ontmoedigen omdat ze hun medewerkers gewoon niet vertrouwen.
Die mogen ze wat mij betreft een dikke boete geven in plaats van het opgeheven vingertje dat ze nu krijgen. Daar bereik je niets mee.

Overigens werk ik ook thuis en heel eerlijk: het gaat soms wel tegen staan hoor.

Ik heb eerst een paar weken op kantoor gezeten met afstuderen. Ik vond dat zo fijn, collega’s leren kennen, gebouw leren kennen en mezelf laten zien. Nu werk ik al een hele poos thuis en het gaat wel vervelen hoor.
Je slaapt thuis, kijkt tv thuis en je werkt thuis. Heb wel een vriend, maar thuis is zo thuis -O- .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:36

Ik heb mijn nieuwe collega's nog niet in real life gezien :')

petraaken

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:42

Ja het constant thuis zitten begint echt tegen te steken. Om nog niet over het gezeur van de extra verwarmingskosten en electriciteitskosten nog niet te spreken. Want dat laatste mag ik nu het winter is en koud ook nog eens wel horen van mijn huisgenoten. Dat gezeur daar over ben ik ook meer dan zat. Ik zit straks bijna een jaar thuis mag je wel zeggen. Want voor half januari zal mijn werkgever zeker niet toestaan dat we weer zo goed als voltijds naar kantoor gaan ipv nu zo af en toe een dagje of een halve dag. Je mag niet eens standaard 1 dag in de week naar kantoor gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:42

Ik heb de meeste van mijn studiegenootjes niet meer gezien en gesproken sinds maart. Het is niet anders. Hopelijk mag ik ze in maart 2021 weer een keer zien. Moet er niet te veel over nadenken want dan word ik er enorm verdrietig van. Gecombineerd met een hersenschudding waardoor binnen zitten -> minder prikkels -> voel ik me beter. Dus je kan nagaan hoe erg ik mijn 27m2 zat begin te worden na een maand of 10.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 07-12-20 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:43

Oef automaat liever niet ben ik een tikkie gevaarlijk in (en ja ervaring mee). :') Dan hebben we letterlijk en figuurlijk een gevaar op de weg erbij.

Ga ik mij eerst focussen op afbetaling schulden als ik auto terug verkoop. En voorlopig scooter gebruiken alleen werkgevers zullen mij voor beveiligers werk niet willen hebben. Ben niet flexibel genoeg zonder auto.

Met dat chronisch neus verkouden ben en risicogroep. En liever ben ik ook geen uitkeringstrekker, maar ga mij wel even koest houden en wel voldoen aan sollicitatie verplichting. :o

Winged schreef:
Vervelend Marcella. Je geeft aan dat het financieel allemaal erg lastig wordt. Heb je al contact gehad met de belastingdienst voor eventuele bijstandszaken? Huurtoeslag, zorgtoeslag etc?
Houdt er ook rekening mee dat het UWV een maand láter betaalt, je hebt dus een maand achterstand in inkomen. (zij vragen op de eerste van de maand naar het inkomen van de maand ervoor. Dus op 1 januari geef je dan het inkomen van december door. Daarna betalen ze tussen de 3 en 5 dagen de ww uit).
Zijn er verder mensen in de buurt die je (financieel) kunnen helpen?

Ja en als je bij je werkgever per 4 weken betaald word heb je in november 2x betaling. Hierdoor weet ik dat voor komende maand geen cent gaat krijgen. :=

Mijn Da zit gelukkig op een kilometer van mijn huis vandaan dus lopen zou bij mij ook een mogelijkheid zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:43

Met stagelopen, alles nieuw en alles dat toch continu moet worden gecontroleerd ( zeker in het begin) is het niet te doen om thuis te werken.

Het is al bijna een wonder dat ik een stage heb kunnen vinden.
Er zijn ontzettend veel “ vissen” in de zee ook nog. Dat merkte ik wel bij de bedrijven.

Marcella: is het fysiek niet mogelijk om boa te halen?
Zo wel dan zou het UWV misschien hulp kunnen bieden door zo’n cursus voor je te betalen? Ivm krapteberoep bijvb. Valt allicht te bespreken als je het fysiek aan kunt. Boa’s zijn er in verschillende gradaties heb ik begrepen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:47

Marcella wat balen → sterkte meid! Lief de hulp die je hier aangeboden krijgt en de tips.

Thioro schreef:
Je zit nu ook wel in een heel rustige streek hé Pien.
Klopt. Het is altijd al rustig, maar nu lijkt het alsof niemand er meer woont. Je kunt echt een kanon afschieten in de straten. :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:52

opisop_shop schreef:
Ik heb mijn nieuwe collega's nog niet in real life gezien :')

Ik ook niet! En als ik ze af en tegen kom in een online vergadering denk ik elke keer op nieuw: "Oh ben jij dat!" :') Knap dat ze zich staande kunnen houden... lijkt me enorm lastig om zo aan een nieuwe baan te beginnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:53

Bedrijven wil op het moment niks tot weinig investeren in werknemers. UWV helpt daar tegenwoordig niet meer mee dat moet je zelf financieel regelen (eventueel lening afsluiten). Met dat het inderdaad de vraag is of ik het fysiek aan kan. Zit met 2 knieën (en slijtage in mijn nek) die slecht zijn en kom pas vanaf 50 jaar in aanmerking voor nieuwe knieën. Als ik niet met fysieke beperkingen zou zitten zou werken in gevangenis ook nog optie geweest zijn. Maar die sporttest ga ik nooit halen.

Moet eigenlijk nog terug weer naar huisarts zit namelijk met pink en tenen die krom trekken van de kou, maar daar zullen ze toch weinig mee kunnen doen. :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:57

@ Marcella, iets in de beveiligen en dan op de dag of mag het ook in de avonduren?
Gebruik je netwerk goed. Mijn vorige baan en mijn huidige baan heb ik te danken aan een oude klasgenoot en een ex-collega via FB. Goed kenbaar blijven maken waar je naar op zoek ben en ook gewoon direct iemand aanspreken als die op een bedrijf werkt waarvan jij denkt dat het wel interessant is. Veel vacatures staan eerst intern uit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:59

Citaat:
="Marcella" Oef automaat liever niet ben ik een tikkie gevaarlijk in (en ja ervaring mee). :') Dan hebben we letterlijk en figuurlijk een gevaar op de weg erbij.

Haha...

Ik heb een automaat rijbewijs, mag niet in een schakel rijden.

Toch hoor ik van veel mensen om mij heen dat ze automaat juist ontzettend relaxed vinden rijden.

Je moet alleen je linker voet aan de zijkant parkeren en absoluut niet gebruiken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:02

purny schreef:
mvdende schreef:

Daar heb jij dan echt geluk in, niet iedereen heeft dat.

Zo heb ik de auto van vriendin betaald en ben de inverse van de vaste lasten ;) nu ze geen inkomen heeft.
Idem de vaste lasten van wonen.
Echter én niet echt een oplossing én lang niet iedereen heeft zo´n vangnet. Je kan niet eens zeggen ´fijn voor haar´. Ze is haar onafhankelijkheid kwijt, komt bij mij ook uit de spaarpot. Haar narrigheid over haar situatie voelt voor mij als stank voor dank. Zou ik behoorlijk ~~}> van kunnen worden maar dat verbetert bepááld niets. Zou zelf ook behoorlijk narrig kunnen worden van het hierdoor moeten afblazen van vervanging van mijn 2003 Toyotaatje. Beter de positieve kant zien; door de beperkingen maak ik vrijwel geen kilometers* en kán het autootje nog even langer mee.
Verder is er altijd de hoop dat ze het in de toekomst terugbetaald. Ik bedoel, hopen kan :D

* zoon mag ook vólgend weekeinde niet naar huis; op met kerstvakantie; Is ruk maar scheelt me 500 km.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:07

mvdende schreef:
Je moet alleen je linker voet aan de zijkant parkeren en absoluut niet gebruiken.

Ónzin!

Je kan juist met twéé voeten rijden :)*
De ene voor remmen, de andere voor gas.
Is veel sneller remmen: Je hoeft nl. niet eerst je rechtervoet op te tillen en te verplaatsen.
Is een groot vordeel van automaat en gewoon een andere vaardigheid.
Ik kan het prima en vind het *\%/* doch in de huidige zitten de pedalen te ver naar rechts helaas |(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:08

@Marcella: Heb je je al aangemeld bij LinkedIn? Ik kom daar vaak vacatures tegen en oproepjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:17

Huertecilla schreef:
mvdende schreef:

Ónzin!

Je kan juist met twéé voeten rijden :)*
De ene voor remmen, de andere voor gas.
Is veel sneller remmen: Je hoeft nl. niet eerst je rechtervoet op te tillen en te verplaatsen.
Is een groot vordeel van automaat en gewoon een andere vaardigheid.
Ik kan het prima en vind het *\%/* doch in de huidige zitten de pedalen te ver naar rechts helaas |(

Dat jij zo rijdt wil niet zeggen dat het onzin is om het anders te doen? :n
Ik rij in een automaat ook alleen met rechts, veel relaxter dan 2 voeten 'in de aanslag' houden ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:27

Maar iemand die een goed recept heeft voor het maken van tokkelroom (eieren heb ik nog genoeg) dan maak ik mijn eigen kerst cadeautje.

Dat over BOA ga ik dan nog even nakijken. Ze proberen mij wel vaak richting verkeersregelaar te duwen, maar dat is de hele dag stilstaan op in een plek in kou en regen (vind mijn lijf niet leuk). Bewegen is dan beter en kan mij lijf vaak veel beter hebben.

mvdende weet gaspendaal iets te goed te vinden en de rem iets slechter. :')

Jessix schreef:
@ Marcella, iets in de beveiligen en dan op de dag of mag het ook in de avonduren?
Gebruik je netwerk goed. Mijn vorige baan en mijn huidige baan heb ik te danken aan een oude klasgenoot en een ex-collega via FB. Goed kenbaar blijven maken waar je naar op zoek ben en ook gewoon direct iemand aanspreken als die op een bedrijf werkt waarvan jij denkt dat het wel interessant is. Veel vacatures staan eerst intern uit.

Beveiliging is vaak op alle mogelijke en onmogelijke tijden 24/7 (en dus vaak op moment dat er geen OV rij).

purny schreef:
@Marcella: Heb je je al aangemeld bij LinkedIn? Ik kom daar vaak vacatures tegen en oproepjes

Ja maar kom ik weinig tegen en wat ik tegen kom zijn vaak fake vacatures (word je direct op afgewezen).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:32

Blussem schreef:
Voor 1 a 2 maanden zou dat kunnen, maar daarna zal men toch weer het gewone leven op pakken.

Voor rest blijft bijzonder met Corona.
Meer dan 30 mensen mag je niet meer samen komen, maar ondertussen zijn wij hier op het werk met veel meer mensen dan 30 :+

Logisch toch? Jij werkt in een ziekenhuis, natuurlijk zijn er dan meer dan 30 werknemers ;)

@Marcella,
Sterkte en misschien LinkedIn aanmaken?
Of open sollicitaties doen bij de grote beveiligingsbureaus?
Als beveiliger kan je ook goed als receptioniste/telefoniste aan de slag, misschien daar naar kijken?

@HC,
Volgens mij wordt je geleerd bij het rijden in een automaat om alleen met je rechtervoet te rijden en je linkervoet weg te zetten, zodat je niet remt en gas geeft tegelijkertijd. Juist als je uit een schakelauto komt, is dit een vaak gemaakte fout.
Dus jouw advies lijkt me niet heel juist.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:41

Relaxed schreef:
Dat jij zo rijdt wil niet zeggen dat het onzin is om het anders te doen? :n
Ik rij in een automaat ook alleen met rechts, veel relaxter dan 2 voeten 'in de aanslag' houden ;)

Dat het ´moet´= onzin :)*

Verder IS het veiliger wanner je sneller kan remmen. Kwestie van aanleren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:43

Electra63 schreef:
@HC,
Volgens mij wordt je geleerd bij het rijden in een automaat om alleen met je rechtervoet te rijden en je linkervoet weg te zetten, zodat je niet remt en gas geeft tegelijkertijd. Juist als je uit een schakelauto komt, is dit een vaak gemaakte fout.

Dat het makkelijker is om aan koppeling gewend zijnde de linkervoet niet te gebruiken klopt.
Maakt het echter niet de béste manier van rijden met twee pedalen.
Wat ik schrijf is helemaal juist. Nógmaals; gewoon een kwestie van aanleren.

Even als perspectief; alle F1 piloten rijden ook met twee voeten; rempedaal en gaspedaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:46

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:
@HC,

Dat het makkelijker is om aan koppeling gewend zijnde de linkervoet niet te gebruiken klopt.
Maak het nog niet de beste manier van rijden met twee pedalen.
Wat ik schrijf is helemaal juist. Nógmaals; gewoon een kwestie van aanleren.

Dat jij met twee voeten rijdt in een automaat dat maakt nog niet dat het de beste manier is van rijden met twee pedalen. Echt zo bloedirritant hoe jij je eigen dingen blijft verheerlijken. Dit topic gaat over corona. Niet over hoe geweldig veel beter jouw visie op zaken wel niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:54

HC is de beste +:)+