Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:56

@imandra mijn reactie was op de Posts die direct over haar gingen en dus op de man spelen. Ik heb haar reacties ook gelezen en deze zijn wel inhoudelijk en niet gericht op de personen zelf. Of ik het daar nou mee eens ben of niet, dat is voor mij een verschil. Discussie is prima maar reacties als ik zou mij niet meer vertonen zijn gericht op de persoon en niet op de discussie.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:58

Besita: Waarom zeg je dat zo? Wat denigrerend tegenover mensen die zo'n ding moeten dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:58

lenaa_tje schreef:
@imandra mijn reactie was op de Posts die direct over haar gingen en dus op de man spelen. Ik heb haar reacties ook gelezen en deze zijn wel inhoudelijk en niet gericht op de personen zelf. Of ik het daar nou mee eens ben of niet, dat is voor mij een verschil. Discussie is prima maar reacties als ik zou mij niet meer vertonen zijn gericht op de persoon en niet op de discussie.

Het feit dat ze een gemanipuleerd plaatje plaatst is geen probleem voor jou dus? Dat valt voor jou onder "inhoudelijk" en een "prima" discussie?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:05

Marie_Anne schreef:
lenaa_tje schreef:

Het feit dat ze een gemanipuleerd plaatje plaatst is geen probleem voor jou dus? Dat valt voor jou onder "inhoudelijk" en een "prima" discussie?

Zeg ik dat ik het met dat plaatje eens ben? Nee ..
Maar zij heeft duidelijk een ander beeld bij dat plaatje daar kan je ook inhoudelijk op reageren. Zoals ook is gebeurd met een uitslag die ook negatief was.
Vervolgens gaan mensen alleen maar inhoudelijk op hoe ze dat nou kan denken etc etc.
Dan gaat iemand toch ook niet meer reageren toch? Dat is dus op de man spelen en niet meer op de inhoud

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:06

besita schreef:
omgekeerd net hetzelfde hoor
als ik zie dat mensen rijdend helemaal alleen in hun auto een mondkapje aan hebben dan heb ik ook mijn bedenkingen of gaan ze soms hun auto besmetten ...je kan aan beide kanten heel extreem gaan !!waarbij de ene niet slechter is dan de andere

Als er ook mensen met een zwakke gezondheid gebruik maken van die auto is het niet abnormaal om een mondkapje in de auto te dragen.
Daarnaast is het niet verplicht en is het de keuze van die mensen zelf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:12

Brainless schreef:
besita schreef:
als ik zie dat mensen rijdend helemaal alleen in hun auto een mondkapje aan hebben dan heb ik ook mijn bedenkingen of gaan ze soms hun auto besmetten ...je kan aan beide kanten heel extreem gaan !!waarbij de ene niet slechter is dan de andere

Als er ook mensen met een zwakke gezondheid gebruik maken van die auto is het niet abnormaal om een mondkapje in de auto te dragen.
Daarnaast is het niet verplicht en is het de keuze van die mensen zelf.

Natuurlijk is het een keuze van iemand zelf

Maar dit in de auto is wel iets wat ik ook overdreven vind en ik ben echt wel voorzichtig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:13

lenaa_tje schreef:
Maar zij heeft duidelijk een ander beeld bij dat plaatje daar kan je ook inhoudelijk op reageren.

Jij blijft ook betalen aan een oplichter omdat er een kans is dat 'ie de 6e keer wel echt heus waar doet wat 'ie belooft?
Die hebben ook gewoon 'een ander beeld' over eigendom van geld en het nakomen van afspraken. Dat moet je respecteren, of inhoudelijk op reageren?

Waarom precies? Er zijn allerlei mensen, en de meeste bedoelen het in hoofdzaak wel goed, en daar kun je dan best proberen om een gemeenschappelijke basis te vinden.

Maar dat geldt niet voor iedereen. En bij mensen die echt veel en kwalijke leugens verspreiden moet niet een ruimte creeren waarin ze dat kunnen blijven doen, of steeds de kans geven om weer een nieuwe spin te geven.

De hit-en-run-tactiek is nu inmiddels wel vaak genoeg geprobeerd: totale onzin of misinformatie dumpen, zodra er tegengeluid komt beledigd weer vertrekken. Over een tijdje gewoon weer opnieuw proberen, (vermoedelijk in de hoop dat er mensen via PB wel de sektarische hoek in te hengelen zijn.)

Citaat:
Dan gaat iemand toch ook niet meer reageren toch? Dat is dus op de man spelen en niet meer op de inhoud

Maar bewust gemanipuleerde plaatjes zijn geen inhoud!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:14

lenaa_tje schreef:
Maar dit in de auto is wel iets wat ik ook overdreven vind en ik ben echt wel voorzichtig.

Tenzij er iemand bij in moet met een zeer zwakke gezondheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:15

Brainless schreef:
lenaa_tje schreef:

Tenzij er iemand bij in moet met een zeer zwakke gezondheid.

Er bij in..
Het bericht ging over alleen in de auto al rijdend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:16

besita schreef:

Ik heb geen idee wat de context van het mondkapje in de auto is - mij lijkt dat inderdaad overbodig als je er alleen in zit (al denk ik dat bv de garage het wel doet als ze een auto repareren en dan een testrit maken.)

Maar je idee dat het de extremen aan beide zijden even 'slecht' zijn is beslist niet waar. Als je overdreven voorzorgsmaatregelen neemt heb je daar in eerste instantie vooral jezelf mee. Als je te weinig voorzorgsmaatregelen neemt, kun je anderen besmetten, en mensen kunnen ernstig ziek worden of doodgaan.

Dat zijn dus niet gelijke uitersten die je tegen elkaar weg kunt strepen omdat ze ongeveer gelijke impact hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:17

Shadow0 dat is een vergelijking die je niet kan vergelijken.
Je zit hier nou eenmaal op een forum waar je met elkaar in gesprek bent en in discussie. Er verandert verder niks aan wat ik vind of wat jij vindt.
Als je wel wil dat iemand iets anders zou willen vinden dan moet je het gesprek niet afkappen en dat doe je door deze berichten wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:18

Je ziet die autodragers vaak gedurende werktijden. Grote kans dat dit „deur tot deur“ beroepen zijn die niet een op-af-op-af festijn willen. Dat is immers schadelijker en risicovoller.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:18

Ik denk dat jij mij niet begrijpt..
Als ik een moeder heb met een zeer zwakke gezondheid en zij maakt gebruik van mijn auto, dan zou ik ook met een mondkapje rijden op het moment dat ik er alleen in zit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:19

Brainless schreef:
Als ik een moeder heb met een zeer zwakke gezondheid en zij maakt gebruik van mijn auto, dan zou ik ook met een mondkapje rijden op het moment dat ik er alleen in zit.

En ik heb dus mijn twijfels of dat werkt.
De auto goed schoonmaken lijkt mij veel effectiever.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:21

lenaa_tje schreef:
Brainless schreef:

En ik heb dus mijn twijfels of dat werkt.
De auto goed schoonmaken lijkt mij veel effectiever.

Daarnaast ook de auto schoonmaken natuurlijk.

Mijn vader is taxichauffeur en rijdt ook met mondkapje.. nu ook vaak in zijn eigen auto (van en naar werk) omdat hij dat nu gewend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:23

lenaa_tje schreef:
Marie_Anne schreef:

Maar zij heeft duidelijk een ander beeld bij dat plaatje daar kan je ook inhoudelijk op reageren. Zoals ook is gebeurd met een uitslag die ook negatief was.
Vervolgens gaan mensen alleen maar inhoudelijk op hoe ze dat nou kan denken etc etc.

Ik snap wel dat je het er niet mee eens bent.
Mijn vraag is: vind jij het plaatsen van een gemanipuleerd plaatje inhoudelijk discussieren? Vind je het verongelijkt weigeren van enige uitleg na het plaatsen van een gemanipuleerd plaatje respectvol?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:24

sureido schreef:
bigone schreef:
Maar Besita, er zit wel een groot verschil in tegen bepaalde maatregelen zijn, zoals jij en Corona ontkennen en je nergens aan houden en dat ook verkondigen. Eerste geen enkel probleem mee, tweede krijgt van mij de wind van voren.

Ik heb nergens gelezen dat ze zich niet aan de regels houdt.

Bedoel je nog over mij?
Ik kom in de winkel als het móet,liever niet,ik ga tanken en naar m'n paarden en we gaan op wedstrijd,ik schud geen handen en doe ook niet aan knuffelen en kussen....ik ga zeker geen stenza maken naar mensen die te dicht op me komen.
Als er hygienespray oid ergens staat zal ik het netjes gebruiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:26

Iets anders waar ik heel benieuwd naar ben, wanneer jij als persoon compleet achter viruswaarheid of andere anti Corona groepen staat en dat ook overal verkondigd , hoe denken je eventuele partner , kinderen of ouders daar over? Niet alleen naar jou bedoeld Viviana maar naar alle mensen die dit overkomt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:30

Marie_anne als mensen zo zouden reageren op iets wat ik had geplaatst dan had ik ook niet meer gereageerd.
En ja iemand mag zo iets best delen, dat gaat tenslotte ook over het onderwerp viruswaanzin. Hoe wij daar op reageren is aan ons, dat kan op 2 manieren inhoudelijk of veroordelend op de man af. Ik vind die inhoud belangrijk. Het belachelijk maken gaat 0,0 effect hebben en daar sluit je het gesprek mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:57

lenaa_tje schreef:
Marie_anne als mensen zo zouden reageren op iets wat ik had geplaatst dan had ik ook niet meer gereageerd.

Ik zie Vivana nog steeds reageren dus zo erg was het blijkbaar niet.

lenaa_tje schreef:
En ja iemand mag zo iets best delen, dat gaat tenslotte ook over het onderwerp viruswaanzin. Hoe wij daar op reageren is aan ons, dat kan op 2 manieren inhoudelijk of veroordelend op de man af. Ik vind die inhoud belangrijk. Het belachelijk maken gaat 0,0 effect hebben en daar sluit je het gesprek mee.

Het plaatsen van een gemanipuleerd plaatje is gewoon misleiding. En respectloos naar mensen die mogelijk wel positief zijn getest op Corona, ziek zijn en mogelijk zelfs familieleden eraan verloren zijn (zoals ik).
Ik irriteer mij hier dus persoonlijk aan, inderdaad. Vind dat ik er ook best wel wat van mag zeggen en ja dat moet dan persoonlijk. Nogmaals: ik vind dit not done. Feitelijk zou Vivana getemd moeten worden wegens het verspreiden van opzettelijk gemanipuleerd materiaal. En ja, ze moet zich schamen!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:59

En dat is dus dan mijn punt. Verander de naam van het topic dan gaan mensen met een andere mening hier ook geen berichten meer plaatsen.
Zijn die mensen dan weg? Nee maar je hebt er tenminste ook niks meer mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:03

Oke, ja, als jij een gemanipuleerd plaatje geen probleem vind en als inhoudelijk ziet, dan zal je de reacties ook overdreven vinden. Dan gaan wij het nooit eens worden. Voor mij is dat een soort doodzonde, ik vind het bewust liegen en bedriegen. Als ze het zelf echt niet snapte en het plaatje van Facebook had ofzo, had ze dat op zijn minst kunnen uitleggen, dan was er heel anders gereageerd door de meeste mensen. Je gaat echt compleet voorbij aan viviana's eigen aandeel hierin.

Shadow0 schreef:
De hit-en-run-tactiek is nu inmiddels wel vaak genoeg geprobeerd: totale onzin of misinformatie dumpen, zodra er tegengeluid komt beledigd weer vertrekken.

Dit dus ja. Ze gaat al vanaf haar eerste bericht nauwelijks in op anderen, van een gesprek is nooit sprake geweest.

En ik vond de reacties best meevallen, ik vind hele ophef nogal overdreven, de meeste mensen waren vooral verontwaardigd denk ik. De reacties waren niet vriendelijk nee. Maar wie kaatst kan de bal verwachten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:18

Marie_Anne schreef:
ik vind het bewust liegen en bedriegen.

Precies dat! Ik vind een andere mening echt niet erg. Discussiëren prima. Maar bij bewust liegen en bedriegen ga je IMO de grens van fatsoen over.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:24

Marie_Anne schreef:
Oke, ja, als jij een gemanipuleerd plaatje geen probleem vind en als inhoudelijk ziet, dan zal je de reacties ook overdreven vinden. Dan gaan wij het nooit eens worden. Voor mij is dat een soort doodzonde, ik vind het bewust liegen en bedriegen. Als ze het zelf echt niet snapte en het plaatje van Facebook had ofzo, had ze dat op zijn minst kunnen uitleggen, dan was er heel anders gereageerd door de meeste mensen. Je gaat echt compleet voorbij aan viviana's eigen aandeel hierin.

Shadow0 schreef:
De hit-en-run-tactiek is nu inmiddels wel vaak genoeg geprobeerd: totale onzin of misinformatie dumpen, zodra er tegengeluid komt beledigd weer vertrekken.

Dit dus ja. Ze gaat al vanaf haar eerste bericht nauwelijks in op anderen, van een gesprek is nooit sprake geweest.

En ik vond de reacties best meevallen, ik vind hele ophef nogal overdreven, de meeste mensen waren vooral verontwaardigd denk ik. De reacties waren niet vriendelijk nee. Maar wie kaatst kan de bal verwachten.

Eens. Misschien had ze niet door dat het plaatje gemanipuleerd was. Zou kunnen. Maar in plaats van zeggen “joh jullie hebben gelijk” als ze daarvan op de hoogte wordt gesteld (zeker nav Shadow’s printscreen van eenzelfde melding) blijft ze heel stug voet bij stuk houden óf negeren. Ik hoop toch dat je het met me eens bent dat dat ook niet netjes is?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:01

Voor mij is dit juist een topic waar dit soorten berichten juist kunnen. Het is juist het onderwerp waar het over gaat maar jullie willen blijkbaar alleen kunnen uiten hoe belachelijk het eigenlijk is. Daarom zeg ik pas dan de naam van het topic aan.

Had ik dit bericht van iemand in whatsapp gekregen was mijn reactie misschien wel heel anders geweest.