Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:@imandra mijn reactie was op de Posts die direct over haar gingen en dus op de man spelen. Ik heb haar reacties ook gelezen en deze zijn wel inhoudelijk en niet gericht op de personen zelf. Of ik het daar nou mee eens ben of niet, dat is voor mij een verschil. Discussie is prima maar reacties als ik zou mij niet meer vertonen zijn gericht op de persoon en niet op de discussie.
Marie_Anne schreef:lenaa_tje schreef:@imandra mijn reactie was op de Posts die direct over haar gingen en dus op de man spelen. Ik heb haar reacties ook gelezen en deze zijn wel inhoudelijk en niet gericht op de personen zelf. Of ik het daar nou mee eens ben of niet, dat is voor mij een verschil. Discussie is prima maar reacties als ik zou mij niet meer vertonen zijn gericht op de persoon en niet op de discussie.
Het feit dat ze een gemanipuleerd plaatje plaatst is geen probleem voor jou dus? Dat valt voor jou onder "inhoudelijk" en een "prima" discussie?
besita schreef:omgekeerd net hetzelfde hoor
als ik zie dat mensen rijdend helemaal alleen in hun auto een mondkapje aan hebben dan heb ik ook mijn bedenkingen of gaan ze soms hun auto besmetten ...je kan aan beide kanten heel extreem gaan !!waarbij de ene niet slechter is dan de andere
Brainless schreef:besita schreef:omgekeerd net hetzelfde hoor
als ik zie dat mensen rijdend helemaal alleen in hun auto een mondkapje aan hebben dan heb ik ook mijn bedenkingen of gaan ze soms hun auto besmetten ...je kan aan beide kanten heel extreem gaan !!waarbij de ene niet slechter is dan de andere
Als er ook mensen met een zwakke gezondheid gebruik maken van die auto is het niet abnormaal om een mondkapje in de auto te dragen.
Daarnaast is het niet verplicht en is het de keuze van die mensen zelf.
lenaa_tje schreef:Zeg ik dat ik het met dat plaatje eens ben? Nee ..
Maar zij heeft duidelijk een ander beeld bij dat plaatje daar kan je ook inhoudelijk op reageren.
Citaat:Dan gaat iemand toch ook niet meer reageren toch? Dat is dus op de man spelen en niet meer op de inhoud
besita schreef:omgekeerd net hetzelfde hoor
Brainless schreef:Ik denk dat jij mij niet begrijpt..
Als ik een moeder heb met een zeer zwakke gezondheid en zij maakt gebruik van mijn auto, dan zou ik ook met een mondkapje rijden op het moment dat ik er alleen in zit.
lenaa_tje schreef:Brainless schreef:Ik denk dat jij mij niet begrijpt..
Als ik een moeder heb met een zeer zwakke gezondheid en zij maakt gebruik van mijn auto, dan zou ik ook met een mondkapje rijden op het moment dat ik er alleen in zit.
En ik heb dus mijn twijfels of dat werkt.
De auto goed schoonmaken lijkt mij veel effectiever.
lenaa_tje schreef:Marie_Anne schreef:
Het feit dat ze een gemanipuleerd plaatje plaatst is geen probleem voor jou dus? Dat valt voor jou onder "inhoudelijk" en een "prima" discussie?
Zeg ik dat ik het met dat plaatje eens ben? Nee ..
Maar zij heeft duidelijk een ander beeld bij dat plaatje daar kan je ook inhoudelijk op reageren. Zoals ook is gebeurd met een uitslag die ook negatief was.
Vervolgens gaan mensen alleen maar inhoudelijk op hoe ze dat nou kan denken etc etc.
Dan gaat iemand toch ook niet meer reageren toch? Dat is dus op de man spelen en niet meer op de inhoud
sureido schreef:bigone schreef:Maar Besita, er zit wel een groot verschil in tegen bepaalde maatregelen zijn, zoals jij en Corona ontkennen en je nergens aan houden en dat ook verkondigen. Eerste geen enkel probleem mee, tweede krijgt van mij de wind van voren.
Ik heb nergens gelezen dat ze zich niet aan de regels houdt.
lenaa_tje schreef:Marie_anne als mensen zo zouden reageren op iets wat ik had geplaatst dan had ik ook niet meer gereageerd.
lenaa_tje schreef:En ja iemand mag zo iets best delen, dat gaat tenslotte ook over het onderwerp viruswaanzin. Hoe wij daar op reageren is aan ons, dat kan op 2 manieren inhoudelijk of veroordelend op de man af. Ik vind die inhoud belangrijk. Het belachelijk maken gaat 0,0 effect hebben en daar sluit je het gesprek mee.
Shadow0 schreef:De hit-en-run-tactiek is nu inmiddels wel vaak genoeg geprobeerd: totale onzin of misinformatie dumpen, zodra er tegengeluid komt beledigd weer vertrekken.
Marie_Anne schreef:Oke, ja, als jij een gemanipuleerd plaatje geen probleem vind en als inhoudelijk ziet, dan zal je de reacties ook overdreven vinden. Dan gaan wij het nooit eens worden. Voor mij is dat een soort doodzonde, ik vind het bewust liegen en bedriegen. Als ze het zelf echt niet snapte en het plaatje van Facebook had ofzo, had ze dat op zijn minst kunnen uitleggen, dan was er heel anders gereageerd door de meeste mensen. Je gaat echt compleet voorbij aan viviana's eigen aandeel hierin.Shadow0 schreef:De hit-en-run-tactiek is nu inmiddels wel vaak genoeg geprobeerd: totale onzin of misinformatie dumpen, zodra er tegengeluid komt beledigd weer vertrekken.
Dit dus ja. Ze gaat al vanaf haar eerste bericht nauwelijks in op anderen, van een gesprek is nooit sprake geweest.
En ik vond de reacties best meevallen, ik vind hele ophef nogal overdreven, de meeste mensen waren vooral verontwaardigd denk ik. De reacties waren niet vriendelijk nee. Maar wie kaatst kan de bal verwachten.