Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:36

Roosch, is Foxy een paard of een fitness apparaat?

Mirjam, niet getreurd, valt altijd wat aan te doen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:40

Foxy is een crosstrainer. :') die ik toch maar net beklommen heb.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:45

mirjamalvaro schreef:
Ook eens ingevuld
BMR 1.612 (geen, tot weinig lichaamsbeweging)
BMI is 32.6 ;(

Zo'n BMI is confronterend, maar moet je ook met een korreltje zou nemen hoor. Ik was op mijn zwaarst 'Obese' nou, dat viel echt wel mee hoor. :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:59

Vulina schreef:
Hoe is dat verlopen Landvrouw? Qua gewicht en operatie en afvallen?

Ik heb best veel problemen gehad met drinken vooral. Gewichtsverlies was vrij oke, maar minder dan verwacht eigenlijk (volgens chirurg). Deels kwam dit door een groot tekort aan eiwitten, veel "makkelijke" eiwitten leveren mij een dumping op. Dus dat is altijd zoeken geweest.
Maar nooit spijt gehad van mijn keuze, heeft enorm geholpen. Echter werd ik toen ziek, maagperforatie ongerelateerd aan de gbp, wat eten nog moeilijker maakte. Dus eten was echt een straf en toen ben ik weer teruggevallen in oude patronen.

Als ik nu gewoon de BMR bereken kom ik op 1920 uit. Dus dat is wel veel vind ik zelf..
@Roosch, doe je aan IF? Hoe bevalt je dat? Wat goed dat je toch op Foxy bent geklommen *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:01

Heftig zo een operatie zeg, damn..

Ja ik doe aan IF vanaf januari, dat bevalt me enorm goed. Ik ben sowieso geen ontbijter, dus eet tussen 12 en 20 uur. Soms op een cheat day laat ik dat los.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:14

Heftig landvrouw, maar gelukkig geen spijt van gehad. Lijkt me ook lastig zo'n keuze te maken. Vind het wel heel knap!

Mijn BMR is nu 1443, best hoog eigenlijk dacht dat dat veel lager lag. Dus dat had ik niet verwacht, eet 1500 kcal per dag gemiddeld tussen 11 en 19 uur (soms iets meer, soms iets minder, maar over een week gemiddeld klopt het wel redelijk). BMI is nu 23, kom van 28. Als ik verder laat rekenen zegt ie dat ik 2500 per dag verbrand, kan me dat alleen echt niet voorstellen dat dat klopt.
Wil er eigenlijk nog zo'n 10 kg vanaf (terug naar het gewicht dat ik had voor ik ziek werd), maar BMI is dan 19. Misschien dan toch nog eens heroverwegen...? :=
Begin nu wel heel erg te twijfelen. -O-

Maar eigenlijk niet echt het idee dat ik toen te licht was of zo. Ook niet als ik foto's terug kijk. :=

BMI is natuurlijk ook wel een richtlijn en van zoveel meer factoren afhankelijk dan alleen gewicht en lengte. Maar toch.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:28

Ik ben 1.77 en als ik 70 kilo weeg, ben ik tegen het magere aan. Terwijl anderen met dezelfde lengte dan nog echt overgewicht hebben.

Ik zit nu op een BMI van 27.4..
Ik vind de test daarbij wel wat demotiverend op die site :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:17

Het ligt er ook heel erg aan hoe je bouw is. Iemand met een dikkere buik lijkt dikker dan iemand met brede heupen/benen. En als je enorm grote borsten hebt dan zit daar vaak ook al wat gewicht.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:22

MarlindeRooz schreef:
Het ligt er ook heel erg aan hoe je bouw is. Iemand met een dikkere buik lijkt dikker dan iemand met brede heupen/benen. En als je enorm grote borsten hebt dan zit daar vaak ook al wat gewicht.

:D :D :D Daar kan bij mij het probleem ook al niet liggen. Die heb ik jaren geleden laten verkleinen.

Bij mij is vooral de buik het probleem. Ik ben vrij rank gebouwd in de heupen en de rest is ook niet buitenproportioneel enorm. Maar mijn buik. Nouja. Eerder zag ik eruit alsof ik 6 maanden drachtig was. Nu misschien nog maar 3 maanden. :7

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:14

Ik ben wat dat betreft wel blij dat mijn vet redelijk evenwichtig verdeelt zit. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:16

Ja, als ik inspraak had gehad in het bouwpakket had ik daar ook zeker voor gepleit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:27

Hier zit het gelukkig ook goed verdeeld haha. De 1e 10 kilo die ik afval wordt ook eigenlijk nooit door iemand gezien :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:01

Ja operatie is heftig, keuze was ook erg moeilijk. Maar ik denk dat als ik hem niet had gemaakt ik er niet meer was. Niet door gezondheid maar door mentale staat. Dus nee, uiteindelijk de beste keuze ooit.

Bij mij zit het voornamelijk op de heupen/bovenbenen. Bovenom maatje M, onderom maatje XL..
Ik heb na mijn operatie op zijn ligst 93kg gewogen, mensen vroegen echt of ik niet teveel was afgevallen. Maar voor een gezond BMI moest er nog 10kg af.. Is dus ook echt allemaal zo persoon afhankelijk.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:14

Haha hier op mijn kont. Bovenmaat S, ondermaat L ofzo. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:16

Oh ja. Bij mijn kont vertrok het vet als eerst. Daar had best wat mogen blijven zitten. :7

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:27

Bij mij zit het in de bovenbenen en kont. En ik heb een flubbelbuik na 3 zwangerschappen maar ik hoop dat dat nog wat bijtrekt nu ik weer volop aan het werk ben. Gratis buikspiertraining 8-)
En ondertussen heb ik nog steeds de batterijen voor de weegschaal niet gevonden dus het blijft gokken. :')

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:09

Quir schreef:
Heftig landvrouw, maar gelukkig geen spijt van gehad. Lijkt me ook lastig zo'n keuze te maken. Vind het wel heel knap!

Mijn BMR is nu 1443, best hoog eigenlijk dacht dat dat veel lager lag. Dus dat had ik niet verwacht, eet 1500 kcal per dag gemiddeld tussen 11 en 19 uur (soms iets meer, soms iets minder, maar over een week gemiddeld klopt het wel redelijk). BMI is nu 23, kom van 28. Als ik verder laat rekenen zegt ie dat ik 2500 per dag verbrand, kan me dat alleen echt niet voorstellen dat dat klopt.
Wil er eigenlijk nog zo'n 10 kg vanaf (terug naar het gewicht dat ik had voor ik ziek werd), maar BMI is dan 19. Misschien dan toch nog eens heroverwegen...? :=

Maar eigenlijk niet echt het idee dat ik toen te licht was of zo. Ook niet als ik foto's terug kijk. :=

BMI is natuurlijk ook wel een richtlijn en van zoveel meer factoren afhankelijk dan alleen gewicht en lengte. Maar toch.

19 is wel heel weinig, ik weet dat dat'normaal' is in de grafiek, maat wel aan de onderkant voor normaal.
Als je er dan nog steeds gezond uit ziet, dan heb ik niks gezegd. Maar ik zie veel mensen die er niet meer zo gezond uitzien en naar het magere neigen en daardoor ook een wat zieker/brozer voorkomen hebben.
Maar jij bent de baas en jij moet je goed voelen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:53

Binck8 schreef:
Quir schreef:

19 is wel heel weinig, ik weet dat dat'normaal' is in de grafiek, maat wel aan de onderkant voor normaal.
Als je er dan nog steeds gezond uit ziet, dan heb ik niks gezegd. Maar ik zie veel mensen die er niet meer zo gezond uitzien en naar het magere neigen en daardoor ook een wat zieker/brozer voorkomen hebben.
Maar jij bent de baas en jij moet je goed voelen!

Ja dat is zeker zo, het is ook aan de lage kant van het "gezonde BMI". Heel eerlijk had ik het ook niet verwacht toen ik het ging uitrekenen. :=

Maar als ik foto's terug kijk, valt het volgens mij best mee. Denk ik toch?

Spoiler:
Afbeelding
5 jaar geleden en toen 56/57kg, BMI van 19,5
Naar mijn idee gewoon normaal/gezond? In ieder geval niet mager of zo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:57

Ik zie idd gewoon een gezond persoon Quir
En dat is het met ouur naar BMI kijken
Het is een gestandaardiseerde berekening
Die geen/te weinig rekening houd met lichaamsbouw
Bij jou staat die 19,5 goed
Ik zou et met hetzelfde getalletje uit zien als een gratenpakhuis ;)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:52

Ik ben op dit moment even jaloers op de mensen met hometrainers :') Wat een bagger weer. Ga zo nog maar even een kruiwagen mest uit het land halen en dat moet het dan voor vandaag maar even zijn qua beweging. Zit nu op 8000 stappen, dan haal ik hopelijk net de 10.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:12

Het principe BMI is ontwikkeld om grote groepen mensen te analyseren en het is dus ook puur daar een tool voor. Ik zou er op individuele schaal niet al te veel waarde aan hechten, vooral als het gaat om de marges. Als jij je tussen de 18-20 goed voelt ben je niet gelijk graatmager, als jij je net boven de 25 goed voelt is dat ook niet het einde van de wereld, vooral als je bv veel sport of grote borsten hebt.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:28

@quir, inderdaad. Je ziet er op die foto goed uit! Niet te mager ofzo, dus dan gerust inderdaad gewoon goed kijken naar wat je ziet een hoe je je voelt een dan is dat misschien het juiste BMI voor jou.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:58

Gister ging alweer een stuk beter. Minder streng voor mezelf geweest en ook wat meer calorien binnen gekregen.
Vandaag weegdag, eindelijk onder de 110 *\o/* , 1kg eraf deze week.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:59

Nou vandaag weegdag en 0.1 eraf.. tja was toch die Bossche bol denk ik :P . Nee ik had lasagne die op moest want vond het zonde om weg te gooien en keer iets teveel vissticks en zondag ineens pannenkoeken.

Ach 5.1 kilo in 1.5 maand vind ik heel erg netjes en kan zomaar zijn dat er volgende week ineens een kilo af is mijn lijf kennende.

Landvrouw wat goed!!!! Ik moet nog 1.3 tot de 115 dan ben ik ook al beetje blij.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:00

Dustinlover: 5,1 in 1,5 maand is echt netjes! En inderdaad, volgende week vast weer meer er af :j

landvrouw: Super zeg! *\o/*

Emmaa_: goed wat je schrijft over BMI, mag ik ook nog eens over nadenken.

gaucho: uitmesten is ook sport :Y)

Quir: staat je goed op die foto :)

Hier in mijn hoofd beetje moeilijkere dagen gehad. Steeds vechten tegen eetbuien...
Wandelen helpt wel erg om het wat rustiger te krijgen, dus dat probeer ik dan ook te doen.
Vind het ook lastig welk gewicht 'goed' voor mij is. Ik ben ruim 120 kg geweest en dat stond ergens ook wel... Nu veel afgevallen en krijg opmerkingen dat ik mager ben. Maar dat kan ook aan het grote verschil liggen dat mensen zien...