Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustMe8484 schreef:Wij konden via digid helemaal nergens 'terecht. Heb zelfs vier verschillende plaatsen geprobeerd. Huis, werk, ouders en school van de kinderen. Allemaal ruim uit elkaar en andere locatie als dichtbijzijnde, maar nee.
Urbiezira schreef:JustMe8484 schreef:Wij konden via digid helemaal nergens 'terecht. Heb zelfs vier verschillende plaatsen geprobeerd. Huis, werk, ouders en school van de kinderen. Allemaal ruim uit elkaar en andere locatie als dichtbijzijnde, maar nee.
Dit had ik vanochtend ook, maar even gebeld en toen konden we morgen in de buurt terecht, of zelfs vandaag nog iets verder weg. Denk dat ze wellicht het weer wat meer via de telefoon willen hebben om te controleren dat mensen echt klachten hebben; liegen over de telefoon vinden mensen toch lastiger dan een hokje aanvinken dat ze klachten hebben. Zou het dus even via de corona lijn proberen.
CynthiaV schreef:Earth schreef:Ik ben gisteren om 10.30 uur getest maar nog steeds geen uitslag. Lijf is nog steeds bezig om iets te bestrijden.
Kan je ook online de uitslag nog niet zien? Gewoon op coronatest.nl
Omany schreef:Yesssss, negatief oef !!!Al had ik het wel verwacht, niks last van mijn longen, luchtwegen of wat dan ook. Alleen een kop vol snot en keelontsteking
.
Over verkouden kids en school. Mijn zoontje van 6 jaar is nu ook verkouden, snot en neus dicht, hetzelfde als wat ik heb dus. Ik laat hem voorlopig gewoon naar school gaan, ik moet toch niet bij het minste snot hem thuis houden. Zit juist in het 1 ste leerjaar en kind gaat meer niet dan wel kunnen gaan.
Bij koorts of zwaar hoesten, dan laat ik hem wel thuis.
Véél succes bij degenen die nog moeten, en ik veronderstel dat het bij mij ook niet de laatste keer gaat geweest zijn met 3 kids.
Wordt een gezellige winter
Omany schreef:Pffft lastig hè... Ik zal het morgen eens vragen op het school wat ze liever hebben. Maar hij zit juist zijn eerste weekje in het eerste leerjaar en is zó belangrijk nu. En dat voor een stomme snotvalling waar hij totaal niet ziek van is ...
Elke keer naar de huisarts gaan ook want anders is hij onwettig afwezig.
Maar ik vraag het aan de school morgen.
Zebrastreep schreef:Even voor de mensen met het niet laten testen van hun kind omdat ze al zo bang zijn voor doktoren in het algemeen. Ga daar wel mee bezig om te leren dat het niet altijd eng is.
Ik ben nu 23 en weet hoeveel ellende het gaat geven met angst. Zo heb ik hyperventilatie gecreëerd door onderzoeken die eigenlijk best mee vielen maar door angst mij zo erg heeft beperkt dat ik niet meer goed kon functioneren. Gelukkig heb ik dat deels overwonnen, maar echt geloof mij verkomen is beter als genezen want zo rot voelen is echt 3x niks....
safina schreef:Zebrastreep schreef:Even voor de mensen met het niet laten testen van hun kind omdat ze al zo bang zijn voor doktoren in het algemeen. Ga daar wel mee bezig om te leren dat het niet altijd eng is.
Ik ben nu 23 en weet hoeveel ellende het gaat geven met angst. Zo heb ik hyperventilatie gecreëerd door onderzoeken die eigenlijk best mee vielen maar door angst mij zo erg heeft beperkt dat ik niet meer goed kon functioneren. Gelukkig heb ik dat deels overwonnen, maar echt geloof mij verkomen is beter als genezen want zo rot voelen is echt 3x niks....
Die teststraatervaringen zijn niet het beste ervaringen om mee te beginnen voor kindjes. Een hal met mensen in een pak, met mondkapjes en spatbrillen voor, waardoor je amper contact kunt maken. Het onderzoek zelf is ook een nare ervaring. Die swab in de neus en keel, schrapen over de slijmvliezen. Soms zijn kinderen zo bang, dat ze in de houdgreep genomen moeten worden. En al mogen ze hier in de regio daarna een knuffeltje uitzoeken: ik denk dat sommigen daarna echt niet meer relaxed naar een medisch onderzoek gaan.
Als kleine kinderen corona hebben dan hebben ouders het vrijwel altijd ook en omgekeerd. Dus kan je ook jezelf laten testen als ouder. En je kind deze nare ervaring besparen en op een ander moment, op een wat relaxtere manier, aan medische onderzoeken laten wennen.
Omany schreef:Pffft lastig hè... Ik zal het morgen eens vragen op het school wat ze liever hebben. Maar hij zit juist zijn eerste weekje in het eerste leerjaar en is zó belangrijk nu. En dat voor een stomme snotvalling waar hij totaal niet ziek van is ...
Polly schreef:Omany schreef:Pffft lastig hè... Ik zal het morgen eens vragen op het school wat ze liever hebben. Maar hij zit juist zijn eerste weekje in het eerste leerjaar en is zó belangrijk nu. En dat voor een stomme snotvalling waar hij totaal niet ziek van is ...
Kom je uit Nederland of uit België?