4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:00

@ Dilan: Zo goed bezig!!
@twilight: Mooi lijstje. Veel eiwitten ook :)

Hier ging het qua gewicht de afgelopen week iets slechter. Vorige week zaterdag zat ik op 62,4 en dat is tijdens deze week gestegen naar 63,3. Niet omdat ik veel of slecht at. Denk vooral andere omstandigheden (spierpijn, warme weer en heel slecht slapen). Gelukkig stond die vanochtend weer op 62,4.

Ben nu alleen een beetje aan het puzzelen qua hoeveel calorieën. Op dit moment eet ik 1800, maar vanaf volgende week ga ik meer sporten en ik werk nu ook weer qua horeca (helaas nog weinig uur). Denk dus dat ik het langzaam wat ga verhogen naar 1900/2000.
Mijn doel is eigenlijk 60 kilo, maar ik wil ook meer spieren gaan opbouwen. Dat lukt natuurlijk niet tegelijk. Denk dat ik daarom deze maand nog ga opbouwen naar 300 onder onderhoud (nu 500) en vanaf juli dan richting onderhoud ga. Hoop dan dat ik al langzaam een beetje richting de 60 kilo ben gegaan.

Vind het alleen best een moeilijke stap om wat te gaan verhogen. Ook al weet ik dat ik dan nog steeds een calorietekort heb. Heb meer zoiets van: Ja ik ben nu zo goed bezig en hou het makkelijk vol, straks gaat het weer slechter. Maar dat zit in mn hoofd....

Mijn lijstje van gisteren:
O: 350 gr kwark met chocolade cruesli en een klein beetje suiker
L: Omelet met avocado, tomaat en cottagecheese
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
A: Bulgur salade (met tomaat, paprika, tomatenpuree, ui en komkommer
T: 250 gr Skyr vanille met klein beetje cruesli

B: half uur oefeningen beenspieren + 1,5 uur gewandeld)
totaal: 1750 calorieën. (iets te laag uitgekomen (wou 1800), omdat huisgenoot een tentamen deed en ik daarom geen tussendoor kon pakken).

Lijstje vandaag:
O: 300 gr kwark met chocolade cruesli en klein beetje suiker
L: 3 meergranen boterhammen met halvarine en pindakaas
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
A: Lasagnette met magere gehakt
T: 250 gr Skyr aardbei

B: half uur hardlopen (5km), uurtje gewandeld en vanavond wandelen of wat core stability oefeningen

Totaal: 1866

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:27

@dilan93 dat gaat de goede kant op! Ik had ergens gelezen dat je 1kilo aankomt als je meer dan 7.000 kcal boven je onderhoud eet. Is het ook andersom zo dat als je in totaal 7.000 onder je kcal heb gegeten je 1 kilo afvalt?

@travel_me, ik snap wel dat het echt mentaal lastig is om te verhogen, maar als je weet dat daar sporten en lichamelijk zwaar werk voor in de plaats komt wordt het denk ik wel wat makkelijker. Je lichaam verbruikt het dan ook wel weer! In de sportschool woog ik ook regelmatig om juist de spiermassa in de gaten te houden.

Ik kan echt niet wachten om weer naar de sportschool te kunnen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:00

Volgens mij werkt het met afvallen idd ook zo. Al zijn het richtlijnen natuurlijk :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:40

Bijleespost houden jullie nog te goed. Ben druk bezig met studeren (nu dus even lunch haha). Voelde me sinds gisterochtend niet zo fit. Maar werd gisteravond opeens helemaal naar. Bijna flauwvallen en opeens super misselijk. Handen/armen waren aan het tintelen. Dus ben op de grond gaan liggen met mijn benen omhoog (op bed) tot het een beetje wegtrok. En daarna naast de wc gezeten voor het geval dat. Heb mezelf toen naar de bank gesleept en viel toen in slaap. Het was alleen nog maar 20:00. Werd om 22:00 wakker en ben naar bed gegaan. Helaas dacht mijn lichaam toen om 01:00 van joh je hebt je gebruikelijke 5uur slaap gehad het is goed. _O- Kon daarna slecht doorslapen en werd om 6:30 weer wakker. Echt jammer had zo graag lekker van 8 tot 8 geslapen. _O- Oorzaak van niet fit zijn is trouwens stress. Maar dat gaat vanzelf over neem ik aan. :+

Mag ik even een applaus. Ik wilde eigenlijk een zak chips als lunch eten. Heb net ook een zak chips gehaald. Maar eet nu toch 2 volkoren boterhammen met pindakaas. :Y)

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:48

:wave:

Graag kletst ik mee in dit topic. Ik heb jarenlang niets gedaan met bokt, maar het kletsen op een forum begon weer te kriebelen.
Mijn naam is Suzanne, 28 jaar oud. Ik heb veel interesse in voeding en de gezondheidseffecten ervan. Vorig jaar heb ik een opleiding tot voedingsdeskundige afgerond. In het kader van 'gewoon omdat het kan'. Ik doe hier verder niets actiefs mee. Het lijkt mij leuk om met anderen die ook deze interesse delen te praten hierover.

Ik beweeg en sport met regelmaat. Weeg 53,6 kilo (1.53m), vind zelf dat er wel een klein laagje vet af mag :) (+/- 4 kilo). Ik heb een pony, ondertussen is hij al 22 jaar, maar wij maken nog erg graag een ritje door de bossen!

Verder heb ik (pas) sinds een week terug de app eetmeter ontdekt. Super handig! Ik gebruik hem nu om mijn vitaminen en mineralen hoeveelheid in de gaten te houden en niet zo zeer op gericht kcal tracken. Heb daarvoor ook een tijd lang MyFitnesspal gebruikt.

Als er nog dingen zijn die jullie gemist hebben ik mijn korte kennismaking, let me know!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:55

Twilight, netjes dat je ondanks zo weinig slaap toch gesport en schoongemaakt hebt! En jij ook veel plezier bij de kapper :D Je avondeten klinkt ook heerlijk. En ik kan ook echt niet wachten om weer naar de sportschool te gaan.
De 7.000 kcal kloppen inderdaad beide kanten op. Het is natuurlijk wel een gemiddelde en veel factoren op van invloed. Maar globaal genomen kan je dat wel als stelregel nemen.

Dilan, mooie progress voor een week toch! En lekker bezig met hardlopen.

Travel_me, fijn dat je gewicht toch weer omlaag is gegaan. Ondanks dat het logisch en te verklaren is, blijft het wel vervelend als je het getal op de weegschaal omhoog ziet gaan.
Die omslag naar meer eten komt vanzelf wel, logisch dat dat in het begin even heel erg eng is. En die 50 kcal kunnen prima een keer.

Marlinde, hou jezelf wel in de gaten en neem rust als dit nodig is he! Mijn ervaring is dat stress niet zomaar over gaat, ook niet als de bron van stress weg is. Je moet dan alsnog de tijd nemen om te ontstressen en weer bij te komen.

Suzanne, welkom in dit topic! Ik zag je gewicht en dacht van nou daar hoeft toch niks af, maar toen zag ik je lengte en dan snap ik het inderdaad. Vast wel interessant ook om een opleiding tot voedingsdeskundige te volgen. Vind je het niet zonde van het geld als je er verder niks mee gaat doen?

Ik vandaag wel een prima dag, al heb ik momenteel wel al 2 uur lang onstilbare honger. Dus ik probeer maar veel water te drinken en mezelf af te leiden. Vanmorgen bij de kapper geweest en mijn haar is weer geknipt en geverfd <3 Voelt weer goed om geen uitgroei van 5cm te hebben, voel me gelijk weer stuk meer mezelf. Vanmiddag heb ik een flink uur gewandeld met mijn beste vriendin, dus ook mijn beweging gehad. Vanavond ben ik bij mijn vriend, dus zal ik vast nog wel een drankje en wat hapjes nemen, maar daar heb ik ruimte voor ingepland.

Lijstje tot nu toe:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
3: 3 maiswafels met paprikasmaak
A: 2 kaiserbroodjes met 2 gebakken eieren en geraspte kaas, festini peer ijsje
T: ?? straks dus bij mijn vriend thuis, ik heb nog zo'n 600kcal over
Totaal zo'n 1.800 kcal
B: 12.000 stappen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:30

@twilight: Ja wel gelijk in. In principe beweeg ik behoorlijk veel, dus een beetje erbij zou makkelijk moeten kunnen. Sowieso als ik meer spieren wil opbouwen zal ik ook wel moeten. Dus dat is dan de motivatie wel ja.

@Marlinde: Oei das echt oliebol! Sowieso weinig slaap kan ik echt slecht tegen. Mijn biologische wekker gaat om 6.30.. Heel fijn als je aso buren hebt die tot 2 uur 's nachts keiharde muziek draaien...
Applaus voor je boterhammen!!

@Suzanne: Welkom! Ik zag je gewicht en dacht wowww das weinig. Maar je met die lengte niet zo gek natuurlijk.

@linoleum: Ja ik begon even te twijfelen hoe het kwam van mijn gewicht, maar achteraf inderdaad heel logisch. Ja ik probeer straks gewoon kleine beetjes extra te gaan eten. Lijkt mij het beste
Jeej nieuw haar is altijd fijn!! Beetje jammer van je honger, maar als je straks allemaal lekkere dingen kan eten is dat vast zo voorbij :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:36

Marlinde, stress gaat niet zomaar weg hoor, dus pas daarmee op := Slaat eerder door naar een burn out, kan ik je uit ervaring vertellen

Linoleum, lekker dagje zo. En haren knippen is wel fijn. Ik moet ook weer eens gaan.

Wij zijn vandaag naar de Intratuin in Halsteren geweest voor wat plantjes shoppen. Onderweg lunch gehad bij Subway. Ik had een 15 cm Sub met een vegan burger, wat groenten en een beetje vegan saus. Kaas weg gelaten, scheelt een hoop vet en zo lekker vind ik dat toch niet.
Bij de Intratuin nog een gebakje met aardbeien en slagroom genomen. Wel bewust voor zwarte koffie gekozen ipv cappuccino :)

Ook nog even naar Bever geweest. Info verzamelen over backpacks en schoenen. Volgende week naar Houten on tenten te kijken :D

En vanochtend hardgelopen.

Lijstje:
O: laagjesontbijt
T: protein cookie
L: 15 cm vegan supreme Subway
T: aardbeien tartelette
A: frietjes en vegan kipcorn
T: halve H&C koek

Kcal: (geschat want weet van de friet en t taartje de hoeveelheid niet) 2300

Voor het eerst dat ik een cheatday ook getracked heb

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:03

Linoleum: klinkt als een goede dag!
Zat er al een jaar aan te denken, maar vond het de kosten toch niet waard om er dan uiteindelijk toch niets mee te doen inderdaad. Toen werd opeens bij het bedrijf waar ik voor werk gepromoot dat er budget was voor ''zelfontwikkeling'' en heb ik een verzoek ingediend of ik die opleiding mocht doen. En dat mocht :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:35

Linoleum, Twilight en Dilan, fijn allen weer naar de kapper geweest! doet een mens goed.
Ik ben vorige week geweest en heb direct een stuk minder hoofdpijn (dik en zwaar haar..)

Dilan: wat fijn dat je merkt dat je conditie vooruit gaat met lopen :)
Wat heb jij precies allemaal in dat laagjes ontbijt, ik wil m denk ik ook is gaan proberen :))

Marlinde: Let je wel een beetje op jezelf met alle stress en weinig slaap?!

Suzanne: Welkom!

Hier gaat het best oké, zat wel onwijs te puzzelen vrijdag met de boodschappen omdat ik morgen na enige tijd weer de nacht in ga. En wil ook dan wel gezond eten. Maar ben er aardig uit gekomen denk ik.
Gister op werk stonden de bakken snoep, chocolaatjes en chips op de kantoren. Heb maar enkele snoepjes gepakt dus trots op mezelf :)
Lijstje van gister:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 1/2 appel, 15 gr muslie met rozijnen, beetje kaneel. 200 ml optimel.
L: 2 witte bolletjes, 1 met een plakje kipfilet en 1/4 advocado,, andere 2 plakjes rosbief.
T: musli reep, 125 gr aardbeien.
A: 75 gr macaroni, 125 gr groente, kruiden en 60 gr gehakt.
T: 6 redband snoepjes, 3 maïs wafels paprika.

Planning van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 50 gr blauwe bessen, 1/2 banaan, 200 ml optimel.
L: Opbak stokbroodje, 1/2 met kipfilet en komkommer, andere 1/2 met rosbief.
T: Leev oerkoek, 125 gr aardbeien
A: Kom linzensoep met 2 delicate wasa crackers met smeerkaas light
T: 2 rijstwafels met chocolade en karamelstukjes. En als ik nog trek heb 150 gr optimel kwark appel/kaneel

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:36

Bijleesposts maken wordt steeds meer een opgave hier :+

@Travel_me: Ja, dat is wel heel fijn aan CrossFit. Je hebt gewoon een vaste, dagelijks wisselende workout die je gaat doen, je hoeft zelf niets te verzinnen. Doe je zelf nu niets meer met fysiotherapie? Zo'n groot verschil in gewicht is hoogst waarschijnlijk gewoon wat vocht wat je vast hebt gehouden. Spierpijn zorgt daar ook voor. Als ik echt veel spierpijn heb ben ik ook een heel stuk zwaarder. Wel lastig nu, want ik heb eigenlijk altijd wel wat spierpijn, haha. Ik denk dat je qua calorieën wel een goed plan hebt. Hoe heb je je onderhoud berekend?

@linoleum: Ja, slaap- en ritmegebrek zijn een gigantische trigger voor ongezond/slecht eten. Ben je blij met je nieuwe kapsel? Ik heb ook een spiraaltje, maar toch gaat er hier hormonaal van alles mis. Heb binnenkort een onderzoek in het ziekenhuis, maar zal daar hier niet te veel over uitweiden. Komt erop neer dat ik vrijwel constant ongesteld ben.

@Dilan: Goed bezig!

@Marlinde: Wat vervelend dat je zo naar werd. Nu weer helemaal oké? Goed dat je wel een normale lunch hebt genomen en niet voor de chips bent gegaan.

@Suzanne: Welkom!

@Lis_Ol: Mooie lijstjes en goed dat je jezelf hebt kunnen beheersen met het snoep.

Hier gaat het wat wisselend, heb toch echt last van de hormonen wat ik hierboven ook al heb beschreven. Heb gister uiteindelijk een cheatday gehad met pizza en chocolade. Ik wil kijken of ik komende tijd wat meer op gevoel kan gaan eten, wel dingen afwegen maar niet bijhouden in een app. Even kijken hoe dat gaat.

Lijstje voor vandaag:
L: magere kwark appel kaneel met magere franse kwark naturel (450 gram) met fruit en noten muesli (40 gram)
T: stukje chocoladecake van amandelmeel
A: ik heb vanmiddag een date, als het leuk is gaan we misschien ook een hapje eten, anders maak ik een salade van orzo, bleekselderij, maïs, paprika, rode ui en garnalen
T: kiwi, Chupa Chups lolly
B: uur CrossFit

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:01

Jullie gaan snel!! 2 pagina's bijlezen dus ik ga even zitten voor een bijleespost.

Emma - Dankjewel!! Ik snap je helemaal. Als het heel warm is buiten heb ik juist meer zin in bijvoorbeeld watermeloen of andere verkoelende etenswaren, dan bijvoorbeeld nu het zulk slecht weer is buiten. Dan nijg ik meer naar het warme voedsel. In de zomer kan ik ook gewoon 's avonds een salade eten en dan ben ik klaar.
Hele lekkere lijstjes!

Linoleum - Dankje!! Ik kan ook echt niet wachten totdat de volgende geboren wordt want dan mag ik weer die kant op. Hij staat nu nog best ver weg (1,5 uur met de auto rijden) en het liefst ben ik er elke dag maar ik kan ze ook weer niet gaan stalken. Ik ben al 2 keer in een week geweest :=
Heerlijke he om weer van je uitgroei af te zijn. Ik moest toen precies in de week dat de kappers dicht zouden gaan naar de kapper. Afspraak stond al en ik had al een uitgroei van hier tot Tokio :')

Josien - Welkom terug! Fijn van het sporten!

IMAY - Het ging wel wat beter maar momenteel kan ik even een tijdje niet hardlopen en juist nu het zo slecht weer is kan ik lekker lopen, maarja -O-
Lekker zo'n vis dag! <3

Dilan - Super van je broek! Lekker gevoel geeft dat he!
Zo herkenbaar, geen nee zeggen want het is een verjaardag en dat moet gevierd worden. Zo heb ik ook heel wat kilo's eraan gegeten.

Mara - Ik ga of vandaag of morgen een nieuwe poging wagen met de pannenkoeken en dan doe ik er dit keer een schep Whey doorheen en een beetje amandelmelk.
Wat een goede beslissing om op de spiegel af te gaan. Ik denk dat het je echt goed gaat doen! Mooie doelen!

Twilight - Welkom!
Lekker lijstje, ziet er goed uit!

Maanlicht - Ik vind het echt een super leuke naam!
Heel veel succes alvast met je nieuwe baan en gefeliciteerd!! :D Wat super jammer van je verrekte spier, gaat het nu al wat beter? Wel fijn dat de squats uiteindelijk nog gelukt zijn. Wanneer heb je nu de fotoshoot?
Mooie doelen! Ik kan nog geen eens 5 push ups doen :')
Heel jammer dat het weer wat slechter ging. Ik herken het gevoel van honger blijven hebben wel, maar ik weet niet of het met hormonen te maken heeft. Ik heb bijvoorbeeld wel als ik ongesteld ben echt vele malen meer honger (en vooral trek).

Travel_me - Welkom! Je bent echt al super goed bezig! Ik lust ook heel weinig groenten, maar ik probeer dan wat vaker rauwkost (lus je dat wel?) te eten of de groentes die ik wel lekker vind gewoon meerdere dagen te eten.

Lis - Goed bezig! Heel lekker lijstje!

MarlindeRooz - Oh wat vreselijk! Gaat het nu al weer wat beter?

Suzanne - Welkom!

Ik heb even een paar baal dagen gehad. Sinds vorige week zaterdag heb ik hele erg last in mijn rechtervoet. Ik dacht dat het wel weg zou gaan (want ik had het gekregen na een dag op teenslippers lopen en ik dacht dat het door het bandje van mijn teenslipper kwam) maar het is nog steeds niet weg. Morgenochtend ga ik de huisarts bellen voor een afspraak. Ik heb besloten om even niet meer te gaan hardlopen totdat het opgelost is, alleen ik kan er wel om huilen. Hardlopen is echt mijn ontspanningsmoment en het voelt als afkikken.
Ik heb wel netjes de abs challenge gedaan en ik moet zeggen; het voelt heerlijk! Ik voel mijn buikspieren in ieder geval wel :+

Gisteravond ben ik voor het eerst weer naar een kroeg geweest en heb ik 3 Gin & Tonics op. Ik kan dus letterlijk niks meer hebben kwa alcohol, maar het was heerlijk om weer even weg te kunnen gaan.

Vandaag ga ik naast de abs challenge helemaal niks doen. Mijn voet is hevig aan het protesteren en aangezien ik de komende week elke dag moet werken en daarbij veel stappen moet zetten, geef ik mijn voet vandaag heel de dag rust. (Niet werken is geen optie want dan heb ik geen geld).

Gisteren hebben we mijn oma opgehaald en zijn we naar ons nieuwe huis wezen kijken en daarna zijn we pannenkoeken gaan eten. Niet zo heel goed maar zo leuk om haar weer te zien!

Lijst van gisteren:
M - drie geroosterde boterhammen met een plak oude kaas en een halve avocado
T - een pannenkoek met spek, kaas en ui (en wat poedersuiker)
A - spaghetti met salade en twee stukjes focaccia brood
T - drie Gin & Tonics

Vandaag even een dagje wat minder kwa kcal want ik voel me vies na de Gin & Tonics. Mijn ouders eten aardappels dus ik denk dat ik een maaltijdsalade of een Iglo maaltijd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:09

Mjwb, pannekoeken zijn zo lekker :9
Wel een gezellige dag gehad dus :)
Volgens mij hangt het in de lucht, ik kreeg gister tijdens mn hardlooprondje ineens steken in mn voet :\

Lis, bij deze het recept dat ik van Insta heb ;)
Afbeelding

Vanochtend een heerlijke buitenrit gemaakt met een groepje van stal :)
Titane is dan zo braaf. Goed om mn vertrouwen weer terug te krijgen :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:36

@Dilan: Ga je een trekking lopen? Echt heel gaaf! Ik wou eigenlijk dit jaar een etappe van de Kungsleden lopen maar gaat helaas niet door. Heerlijk recept trouwens!

@maanlicht: Nee ik doe inderdaad niets meer met fysiotherapie, maar heb wel trainingsleer gehad dus kan het altijd voor mijzelf gebruiken. Ja klopt en dit was echt flinke spierpijn, dus moet wel daarvandaan komen.
Ik heb het via zo'n formule gedaan. Eerst hoeveel ik minimaal moet binnenkrijgen in rust en dan x activiteitsniveau. Vindt dat laatste alleen lastig in te schatten, want qua horeca werken vind ik dat licht werk. Alleen dat is het natuurlijk niet, dus heb toch het iets omhoog gedaan. Daarnaast loop ik ook veel. Bijvoorbeeld als ik boodschappen ga doen, doe ik dat lopend (half uur heen en half uur terug). Al met al heb ik dus behoorlijk wat lichaamsbeweging.
Ben benieuwd of het je bevalt om op gevoel te eten. Opzich als je het een tijd hebt bijgehouden, heb je wel al een richting.

@Mjwb: Eigenlijk lustte ik alleen tomaat, komkommer en witte bonen in tomatensaus tot een jaar geleden XD Nu probeer ik wel langzaam andere groenten uit te proberen. Tomaat en paprika vindt ik wel heel lekker, dus probeer dat in zoveel mogelijk gerechten toe te voegen.
Oei wat vervelend van je voet! Teenslippers zijn wel erg slecht voor je voeten, dus kan inderdaad best dat je daar een beetje verkeerd op gelopen hebt (ze geven natuurlijk 0 steun). Heel stom dat je nu niet kan hardlopen, maar wel een verstandige beslissing! Hopelijk is het snel weg.

Mijn lijstje:
O: 350 gr magere kwark met cruesli chocola
L: clubsandwich met philadelphia, gekookte eitjes, kipfilet en komkommer
A: Taco's met magere gehakt, tomaat, kaas en paprika.
T: Skyr + ?

B: half uur core stability en 4,5 uur horeca werk.
Totaal: ongeveer 1800 als ik nog een extra tussendoortje neem. Nu nog bedenken wat. Wil het liefst iets met weinig koolhydraten, omdat ik behoorlijk wat brood heb gegeten. Maar zal even mijn kast induiken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:12

Travel-me, we gaan idd een trekking lopen op het Krijtlandpad in Limburg. :j Beide nog geen ervaring hiermee en ik heb überhaupt vrijwel geen kampeer-ervaring. Dus wel beginnen klein

Kungsleden hoor ik veel over. Als dit bevalt lijken zulke tochten me heel erg gaaf.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:13

Heel gaaf! Een trekking staat bij mij ook nog heel hoog op mijn bucketlist. Maar ook nog geen ervaring met kamperen (ja 1 nachtje). Wel ervaring met een trekking van 8 dagen (Nepal). Dus volgend jaar in de zomer wil ik zeker weten eentje gaan lopen

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:18

@marlinderooz, echt knap dat je je chips kon laten staan terwijl je het al gekocht had! Ik loop wel is een tijd rond met iets slechts in de winkel en leg het dan toch terug maar als ik het gekocht heb gaat het wel op.

@Suzanne Welkom!

@linoleum, 2 uur honger dat is wel echt vervelend maar snap wel dat je liever je calorieën wil bewaren voor het avondje met je vriend.

@dilan93 leuk om ook een keer te zien wat je op een cheatday binnen krijgt maar dat valt mij alles mee! En ik heb een screenshot gemaakt van het laagjesontbijt ben benieuwd ! Klinkt goed zo'n trekking. Ik heb ooit een huttentocht gedaan in Frankrijk. Dan liepen we door de bergen van hut(slaapplaats) naar de volgende hut is dat een beetje vergelijkbaar maar dan met kamperen?

@maanlicht niet bijhouden is soms ook wel fijn, hoop dat de hormoonschommelingen wat minder worden voor je! Maar pizza en chocolade is ook gewoon super lekker!

@_mwjb, wat vervelend van je voet en lastig dat je nu niet kan doen wat je het liefste doet maar je hebt toch nog lekker kunnen trainen buik spieren trainen is ook goed voor je :)

Vandaag ging ik onverwachte bij mijn ouders eten die frites ging eten dus moest mijn schema aanpassen maar dat is toch aardig gelukt.

O: komkommer
T: 300gr magere kwark met 70g aardbeien
L: 2 eieren, koolhydraatarm brood met pindakaas(proteïn)
T: kiwi gold, breaker proteïn bosbes/banaan
A: 100g frites + 10g mayo, kalfskroket,komkommer, cherrytomaatjes
T: Zero ontbijtkoek

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:12

Twilight, zo'n huttentocht is idd wel vergelijkbaar. Lijkt me leuk om dat eens in Oostenrijk te doen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:22

Wauw wat een drukte hier in het weekend! Dat is ook wel eens anders. Leuk om te zien dat het ook gewoon in weekend doorgaat :D Ik heb wel meegelezen gisteren, maar niet de tijd genomen om ook te reageren. Dus dat doe ik nu.

Travel_me, de beweging die je in horeca krijgt zou ik niet onderschatten. Ik werk fulltime achter een pc, zeker nu ik thuis werk, loop ik misschien tijdens het werken zelf 500 stappen. Dus niks. Goed bezig ook met meer groenten leren eten! Groenten zijn zo lekker.

Dilan, lekker geshopt :D mooi doel om te gaan tracken. Ik heb een hekel aan kamperen zelf, maar een meerdaagse wandeltocht zou ik best graag eens doen (maar dan in hotels slapen O:) ).

Suzanne, via werk is inderdaad wel heel leuk om te doen! Fijn dat je daar een budget hebt waarvan je ook zelf mag bepalen waarin je het wil steken. Wij hebben daar wel een budget voor, maar het moet wel enigszins functiegerelateerd zijn.

Lis_ol, vervelend dat je ook hoofdpijn krijgt van te lang haar. Dan snap ik helemaal dat het erg fijn is om weer naar de kapper te gaan. Goed dat je maar paar snoepjes hebt gepakt en rest hebt laten liggen. En succes met alles volhouden tijdens je nachtdiensten. Aan je voorbereiding zal het zo te lezen niet liggen!

Maanlicht, wat ontzettend vervelend van je spiraaltje. Hopelijk kunnen ze snel ontdekken hoe het precies komt en heb je er binnenkort geen last meer van. En zeker blij met mijn nieuwe haar. Ik ben van mezelf blond, maar verf het altijd bruin. Voelt weer 100x meer als mezelf om niet 5cm blonde uitgroei te hebben :') Normaal hou ik de uitgroei zelf elke 3 weken bij, maar met het thuiswerken tijdje overgeslagen. Toch niemand die het zag.
Hopelijk lukt het wat meer intuïtief eten en helpt je dat. Hoe was je date? :D

Mjwb, wauw 1,5 uur rijden om veulentje te kijken. Dat is wel een eind weg. Maar voor veulentjes zou ik dat ook over hebben. Wij hebben op stal inmiddels 3 veulentjes en de 4e is nog onderweg. Het is elk jaar weer zo leuk.
En wat vreemd van je rechtervoet. Inmiddels al een afspraak staan bij de huisarts?

Twilight, oehh lekker patat! Volgens mij heb je het heel netjes gedaan gisteren qua eten.

Zaterdagavond heel netjes binnen de perken gebleven met de snacks, mijn vriend had geen drankjes in huis gehaald, dus dat helpt ook al een boel.
Gisteren zijn we heerlijk uit lunchen geweest in de stad <3 En het was zo fijn om weer buiten de deur te kunnen eten. Normaal gaan we eigenlijk wekelijks wel uit dineren of lunchen in het weekend. Dus was heel erg wennen de laatste tijd.

Ik heb gisteren niet getracked, want uit lunchen en 's avonds snackbar. Wel verder weinig gegeten. Dus niet heel goed gegeten qua macro's en zal echt wel teveel kcal zijn, maar niet bizar teveel. Ik ben tevreden!

Lijstje gisteren:
O: 1 maanzaadbroodje met klein laagje roomkaas
L: goed gevulde ceasar salade
T: 3 toastjes met roomkaas
A: patat saté, kaassouflé

Vandaag weer een gewone werkdag, dus weer normaal eten. Bedenk me wel net dat ik volgens mij niet voldoende in huis heb om avondeten te maken. Dus zal zo eens de diepvries beter inspecteren.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:23

@Travel_me, Oh gaaf hoor, lijkt me super om horeca zo met de zorg te kunnen combineren. De struggle wat betreft een juist kcal aantal herken ik goed! Nu denk ik dat je met jouw actieve baan wel op een hoog verbruik per dag zit en je dus goed kan proberen een stap omhoog te maken naar de 2000 kcal per dag. Mijn verwachting is dat je dan nog steeds wat zal afvallen, maar stapje voor stapje richting stabilisatie werkt mentaal misschien wat beter :D

@MarlindeRooz, Wat vervelend dat je je zo slecht voelde zeg! Weet je ook waar de stress vandaan komt? Hopelijk kan je de oorzaak snel aanpakken/verminderen, want dit leek me een duidelijk signaal van je lichaam..
Wel top dat je de zak chips hebt kunnen laten liggen *\o/*

@Suzanne, Welkom! Gaaf zeg dat je die opleiding hebt gedaan. Ergens kriebelt het bij mij ook om een dergelijke opleiding te volgen, het interesseert me enorm. Wat vond je inhoudelijk van de opleiding?

@Linoleum, Heerlijk he, weer lekker naar de kapper kunnen! Lekker weekend ook. Ik herken het helemaal, mijn vriend en ik gingen ook minstens eens per week buiten de deur eten voor de corona-tijd. Gisteren voor het eerst weer een terrasje gepakt en dat was echt top :D

@Lis_Ol, Pfoe het lijkt me inderdaad erg lastig om ritme te houden qua eten als je nachtdiensten draait! Goed dat je je hebt kunnen beheersen met de snoepjes! Ik heb meestal dat het of helemaal goed gaat en ik niets neem, maar als ik dan 1 hapje heb genomen ik niet meer kan stoppen :')

@Maanlicht, erg vervelend dat je zo'n last hebt van je hormonen, hopelijk heb je hier snel meer duidelijkheid over met behulp van de dokter. Hoe was je date? :)

@_mjwb, Ontzettend balen van je voet zeg! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er super erg van baalt. Kan je snel terecht bij de huisarts?
Heerlijke cheatday toch! Pannenkoeken kan je me echt blij mee maken op zijn tijd <3 Overigens voel ik me na dat soort dagen ook wel eens een soort van 'vies', helemaal als ik een beetje katerig ben. Een beetje minderen de volgende dag is dus ook herkenbaar en werkt voor mijn lichaam ook altijd wel goed om weer wat meer energie te hebben de dag erna!

@Dilan, Het tracken van cheatdays doe ik ook pas sinds kort, geeft toch wel weer extra inzicht he! Ook om te zien dat een dag die voor je gevoel misschien heel slecht is qua kcal best meevalt. 2300 is helemaal niet zo veel.

@Twilight, Nou volgens mij heb je een hele schappelijke portie friet genomen. Dan kan het geen kwijt, ik vind je lijstje er nog helemaal netjes uitzien! Misschien zelfs nog wat weinig qua kcal, houd je dat bij?

Ik heb ook weer een lekker weekend gehad! Nu ik mijn nieuwe aanpak ben gestart en dus gemiddeld op onderhoud uit wil komen in de week voelde het alsof ik 'moest' cheaten en dat doet mijn relatie met eten wel goed. Op een of andere manier voorkomt dat gevoel bij mij dat ik ga overeten :=
Zaterdag heb ik een lekker dinertje gekookt voor mijn vriend en mezelf, lekker wijntje erbij gedronken. Heb er echt van genoten! Zondag een wijntje gedronken op het terras en s' avonds gewoon een keer makkelijk friet gehaald.

Mijn planning voor vandaag:
O: Flesje yakult, 250gr optimel vanille en 10gr whey crispy
T: 100gr cottage cheese en 150gr aardbeien
L: Zoete aardappel-havermouttaartje van 40gr havermout, 150gr zoete aardappel, 1/2 ei, 10gr whey vanille, 10gr walnoten en 75 gram magere kwark'
T: Stukje gezonde chocoladecake + 30gr pure chocolade
D: Groene linzen met zoete aardappel, spinazie, tomaat, amandelen en feta light
T: Body & fit pro bar en 2 soepstengels met 50gr hummus klassiek
Totaal 1790 kcal

Mijn nieuwe doel van 1800 kcal was wel even puzzelen :') Ik heb gisteren een gezonde chocoladecake gebakken (85 kcal per stukje) en daarvan pure chocolade over. Dus die kan ik vandaag mooi gebruiken om mijn kcal doel te halen :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:32

Zooooo ik heb vandaag mijn proefles Crossfit gehad. Gelukkig waren we maar met 5 man dus kreeg veel uitleg. Ben wel echt helemaal dood. (tot 3 weken terug sportte ik nooit meer). Deden eerst half uur uitleg/oefenen en warming up en toen 30 min WOD. 1 minuut Cindy (5 pull ups, 10 push ups en 15 airsquats), 1 minuut 5x iets waarvan ik de naam niet meer weet (burpee met 2 dumbells boven je hoofd strekken).
Ik gok dat ik morgen mijn armen niet meer op kan tillen, want voel het echt heel erg. Ik kon wel alles meedoen, wel aangepast en bij de minuut Cindy redde ik het niet helemaal binnen de tijd, want push upps kan ik niet (ook niet op mijn knieën). De trainer gaf aan dat ik het echt heel goed deed voor de eerste keer).
Smaakt naar meer, dus ik ga mij even inschrijven en kijken hoe of wat. Ik denk dat ik eerst voor 2x per week ga.

@Linoleum: Nee klopt. Ik zit makkelijk iedere dag aan de 10.000 stappen idd.
Qua eten, als je zelf tevreden bent is alles goed toch! Leuk dat je weer bent gaan lunchen :)

@Mara: Ja ik denk dat ik ook zeker behoorlijk wat verbrand, omdat ik er iedere dag ook nog een half uur bij sport. Wil nu deze week richting de 1900 gaan en dan volgende week 2000. Kijken hoe het dan gaat.
Dat zoete aardappel taartje klinkt heerlijk! Hoe maak je dat klaar?
Fijn dat je nieuwe doelen je een goed gevoel geven! Helpt ook heel erg mee :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:23

Dilan - Ohnee dat is echt poedersuiker! Hopelijk dat die steken snel weg gaan.
Super leuk van je buitenrit!
Lijkt me ook heel leuk om te doen, een trekking. Alleen heb het zelf ook nog nooit gedaan dus ik kan me voorstellen dat het spannend is!

Travel_me - Tomaten zijn hier ook een favoriet! Lust je misschien radijsjes met een klein beetje heksenkaas?
Die teenslippers doe ik nooit meer aan. Dan maar een dagje strand op sneakers haha
Je sandwich klinkt heel lekker!
Wat leuk! Je moet maar zo bedenken; die spierpijn betekend dat je wat goeds hebt gedaan. Ik kan ook geen push-ups hoor :=

Twilight - Lekker patatjes! <3 Wat knap ook dat je je zo goed kunt inhouden met patat. Na 100 gram wil nog 500 gram :') en dan nog een milkshake erbij om de patat in te dopen.

Linoleum - Leuk he! Het is hier een hele tijd zo stil geweest maar nu als ik een dag niet kijk is er een pagina aan berichten bij!
Zo leuk!! <3 Ik word zo blij van die kleine vrolijke pretletters die door de wei heen racen!
Heerlijk he om weer even weg te kunnen! Klinkt als een super leuke en gezellige dag dus dan mag het wel voor een keer en het was nog weekend!

Mara - Ik baal echt heel erg want het is toch naast mijn werk mijn dagelijkse beweging en hobby. Maar komt wel goed, hopelijk!
Pannenkoeken zijn zo lekker! Ik wil straks weer een poging wagen tot pannenkoeken van banaan en ei, maar mijn leuke familie heeft letterlijk alle bananen die ik gekocht heb opgegeten. Ik snap niet hoe want ik ze hebben nog geen halve dag in de fruitschaal gelegen. Vanmiddag maar naar de winkels en dan morgen een poging!
Je dinertje zag er heel erg lekker uit! Ook super leuk dat je dat zo vaak doet. Gewoon een date night thuis. Heel leuk!

Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts maar kan pas eind van deze week terrecht. Ze adviseerde mij om vandaag (of morgen) een klein rondje te gaan lopen op andere schoenen en dan daarna gelijk opschrijven waar de pijn precies zit en of het erger of minder wordt als ik aan het lopen ben. Zij denkt zelf namelijk dat het kan dat er een spiertje verrekt is door de teenslippers of dat ik in zijn geheel meer steun op de buitenkant van mijn voet (alleen het is alleen maar mijn rechtervoet dus dan zou het toch beide moeten zijn?). Maar goed, ik weet niet echt of dit het beste advies is. Als je pijn hebt weer een rondje te lopen? Met hardlopen zelf (dus als ik echt aan het rennen ben) dan voel ik niks maar zodra ik ga wandelen is het weer terug.

Ik ga denk ik vanmiddag dan maar een klein rondje hardlopen om te kijken hoe dat gaat. Vinden jullie het ook niet een beetje vreemd advies? Ik heb juist altijd te horen gekregen dat je niet door moet gaan als iets pijn doet. Maar miss is dit wel een geval dat het vanzelf over moet gaan. Maar alsnog. Ik heb mixed feelings erover 8)7

Mijn lijst van gisteren:
M - drie geroosterde boterhammen met oude kaas en een halve avocado
T - een halve bak Griekse yoghurt met 70 gram rode druiven
A - salade met kipfilet, sperziebonen, bruine/witte bonen, courgette, zonnebloem pitten en een yoghurt dressing met geroosterde brood ernaast
T - halve H&C koek

Ik had nog plek over voor een schaaltje chips en daar had ik me heel erg op verheugd. (Samen met de bananen gekocht). Dus ik wilde lekker een schaaltje chips nemen en Netflix kijken maar de zak was nergens te bekennen. Natuurlijk alweer opgegeten dus een halve H&C koek gegeten als vervanging van de chips.
Ik ga echt gewoon alles verstoppen want ik heb gisteren wel drie keer gezegd dat de bananen en chips niet op mogen. Misschien dat het vandaag in mijn schema gaat passen maar dan verstop ik alles wat ik gekocht heb :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:25

HOI!

Hier gaat het heeeeel goed! Ik ben echt stappen aan het maken, EN vandaag dus weer op mijn eten aan het letten. Ik ga niet bijlezen. Heb effe wat oliebol over mijzelf heen gekregen de laatste tijd. Maar ik zit weer zoveel beter in mijn vel *\o/* *\o/*

Sorry dat ik hier op en af aanwezig was, maar ik had echt de energie niet om jullie bij te lezen elke keer, maar dat zal nu ik zelf weer een beetje op ga letten wel weer amkkelijker gaan!

Het is trouwens heeeeel fijn om om je heen te horen van woooow wat ben jij afgevallen, wat zie jij er goed uit! Dus dat helpt ook wel mee aan positieve motivatie.

Ik wil 2080 KCAL per dag eten, 12.500 stappen per dag zetten. Maar nu ik weer fulltime werk lukken die stappen prima. Eten kan ik niet perfect invullen omdat de KCAL etc gewoon verschillen van supermarkt (streepjescode) producten. Maar ach. Het gaat om het idee!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:41

Oei wat loop ik weer achter :') Op naar een enorme bijleespost haha.

Lino, sinds het coronatijdperk heb ik erg veel last van hoofdpijn doordat ik de hele dag achter een scherm zit. Daarvoor had ik soms ook al wel migraine, maar dat was vooral als mijn nek vast zat. Als die weer losgemaakt werd door een chiropractor, ging dat weer beter.
Vervelend zeg dat je na een hersenschudding nog zoveel hoofdpijn hebt. Lekker dat je vriend kookt! Fijn dat je je dag op koffie goed doorgekomen was! Fijn dat het zo druk was. Ik vind dat soort drukke dagen altijd heerlijk. Het is inderdaad lastig om dagen te plannen als je niet weet wat je 's avonds gaat eten. Ik plan dan idd meestal ook rustig aan, dan kan ik er altijd nog wat bij pakken. Fijn dat je weer goed voor jezelf zorgt, lekker nagels gedaan en naar de kapper geweest.

Mjwb, lijkt me wel heel heftig zeg. Ja, dat was inderdaad die in Teteringen. Ik vond het idd ook heel jammer dat deze wedstrijd geschrapt is. De staleigenaren wilden niet meer, omdat hun manege steeds groter werd en blijkbaar wilden ze dan geen groot evenement meer. Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil. Wat irritant van je pannenkoeken -O-

Dilan, wat fijn dat je het pakje hebt gered zeg :D Ik snap dat je een dagje wat minder doet als je je niet zo lekker voelt. Lekker bezig met de broek! Vervelend dat je zo moe bent. Mooie progress voor een week! Wat fijn dat je merkt dat je conditie vooruit gaat met lopen.

Jip, wat goed van je sollicitatie! Mooi compliment heb je gekregen ook. Interessante uitleg, thanks! Duidelijk plaatje ook. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik heb over het algemeen altijd honger :')

Mara, probeer jezelf inderdaad bewust te blijven dat je niet per se moet afvallen om een beter lichaam te krijgen. Ik denk dat heel veel mensen van dit probleem last hebben. Het is iig al goed dat je jezelf er bewust van bent. Succes met opbouwen! Ik koop meestal zelf geen koekjes, maar ben idd in staat om er velen op te eten haha. Slim om thuis idd vaak zelf te koken. Wat fijn dat je zo gemotiveerd bent.

Marlinde, mooie challenges heb je voor jezelf bedacht deze maand. Klinkt heerlijk! Die rode pesto klinkt ook erg lekker :9 Bedankt voor het delen, het ziet er interessant uit! Haha, chips kan gebeuren :D Heb je er wel van genoten? Pas wel goed op jezelf he. Oei, dat klinkt niet fijn!

Josien, welkom terug! Structuur herken ik idd ook erg als probleem.

Emma, ik snap dat eerder koken niet helpt.

Imay, ahw topic ontstipt is idd wel zielig :') Het is hier idd bijna nooit rustig haha!

Welkom Twilight1! Natuurlijk mag je meepraten! Mooie lijstjes! Op een Kinderdagverblijf is het idd nog wel veel vaker trakteren denk ik. Handig zeg, een vriendin als kapster. Knap dat je ondanks weinig slaap nog gewerkt en schoongemaakt hebt. Fijn dat je gewicht toch weer omlaag is gegaan.

Welkom Leoni! Mooi doel heb je en logisch dat je weer ritme moet vinden met je werk! Jouw werk lijkt me sowieso echt fantastisch!

Ik neem zelf geen supplementen. Dat heb ik ook niet echt nodig ofzo.
Oh, ik ben nu al zo'n tijd bezig met bijtypen en het houdt maar niet op. Moet nog even doorzetten :+

Lis_Ol, heel herkenbaar die bezorgde ouders :) Wat fijn dat ze het zo goed konden zien. Mooi resultaat heb je!

Suzanne, welkom!

Ah jongens, ik ben gestrand. Ik vond het alleen zonde om dit niet te delen. De tweede helft van mijn bijleespost komt later :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:01

Travel-me, fijn dat je les goed beviel :D

mjwb, Het kan best dat je van 1 voet last krijgt als je verkeerd belast. Vaak belast je je ene been onbewust meer dan het andere. Advies zou best kunnen kloppen hoor. Ik kreeg bvb met mijn gekneusde ribben en ingeklapte long het advies om toch diep in te ademen, zou het herstel bevorderen en zorgen dat de circulatie in mn longen goed was. Hoop dat ze een duidelijke oorzaak kunnen vinden en de oplossing erbij hebben.
Als de pijn in mijn voet aanhoud, moet ik er ook even mee naar de dokter, wil niet weer een half jaar een blessure hebben :=

Fading, fijn dat het weer goed gaat! :D kcal is altijd een richtlijn, zeker bij verschillende merken.

Kimmie, gaat hard hier he :))