@twilight: Mooi lijstje. Veel eiwitten ook

Hier ging het qua gewicht de afgelopen week iets slechter. Vorige week zaterdag zat ik op 62,4 en dat is tijdens deze week gestegen naar 63,3. Niet omdat ik veel of slecht at. Denk vooral andere omstandigheden (spierpijn, warme weer en heel slecht slapen). Gelukkig stond die vanochtend weer op 62,4.
Ben nu alleen een beetje aan het puzzelen qua hoeveel calorieën. Op dit moment eet ik 1800, maar vanaf volgende week ga ik meer sporten en ik werk nu ook weer qua horeca (helaas nog weinig uur). Denk dus dat ik het langzaam wat ga verhogen naar 1900/2000.
Mijn doel is eigenlijk 60 kilo, maar ik wil ook meer spieren gaan opbouwen. Dat lukt natuurlijk niet tegelijk. Denk dat ik daarom deze maand nog ga opbouwen naar 300 onder onderhoud (nu 500) en vanaf juli dan richting onderhoud ga. Hoop dan dat ik al langzaam een beetje richting de 60 kilo ben gegaan.
Vind het alleen best een moeilijke stap om wat te gaan verhogen. Ook al weet ik dat ik dan nog steeds een calorietekort heb. Heb meer zoiets van: Ja ik ben nu zo goed bezig en hou het makkelijk vol, straks gaat het weer slechter. Maar dat zit in mn hoofd....
Mijn lijstje van gisteren:
O: 350 gr kwark met chocolade cruesli en een klein beetje suiker
L: Omelet met avocado, tomaat en cottagecheese
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
A: Bulgur salade (met tomaat, paprika, tomatenpuree, ui en komkommer
T: 250 gr Skyr vanille met klein beetje cruesli
B: half uur oefeningen beenspieren + 1,5 uur gewandeld)
totaal: 1750 calorieën. (iets te laag uitgekomen (wou 1800), omdat huisgenoot een tentamen deed en ik daarom geen tussendoor kon pakken).
Lijstje vandaag:
O: 300 gr kwark met chocolade cruesli en klein beetje suiker
L: 3 meergranen boterhammen met halvarine en pindakaas
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
A: Lasagnette met magere gehakt
T: 250 gr Skyr aardbei
B: half uur hardlopen (5km), uurtje gewandeld en vanavond wandelen of wat core stability oefeningen
Totaal: 1866