De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:50

safina schreef:
Resistance schreef:
Echt zoveel paniek om niets...

Huh? Ik zie niet zoveel paniek?

Dat mensen er met elkaar over praten wil toch niet zeggen dat er sprake is van paniek?

Ik zie inderdaad vaker mensen roepen “zoveel paniek” dan dat ik daadwerkelijk paniekerige berichten zie :))

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:50

Oh boy, ik moet morgen weer werken. Werk in Tilburg en wil echt niet gaan werken nu -O-

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:51

Hopelijk valt het mee, het zou me nu niks verbazen als de volgende zet is dat ze ons massaal gaan testen op corona.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:52

Berichten afwachten nu, meer kun je niet doen. Morgen vroeg nieuws goed bekijken en eventueel jebaas bellen.

Gitta dan weet je wel waar je soort van aan toe bent.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:53

Rambogirl schreef:
Oh boy, ik moet morgen weer werken. Werk in Tilburg en wil echt niet gaan werken nu -O-

waarom zou je niet willen gaan werken? Er is toch buiten deze ene patiënt nog niets aan de hand?

Anoniem

Marie_Anne schreef:
Dat zou goed kunnen, dat het dat ongemak is wat ik zag ja. Ik benijd de minister niet.

Ja, voor die mensen die ervoor geleerd hebben is dit veel leuker. Die mogen praten over iets waar ze echt heel veel van weten. Gisteren bij DWDD kwam hij ook niet lekker uit de verf. Kreeg hij veel te inhoudelijke vragen.

Nyaleti

Zou toch wel graag willen weten waar deze man vandaan komt (en waar hij carnaval heeft gevierd)

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:54

Ik werk ook in Tilburg, werd al gek genoemd dat ik een voorraadje ingekocht.. ben benieuwd morgen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:54

Rambogirl schreef:

Je kan gewoon gaan werken hoor, hij ligt geïsoleerd in een ziekenhuis. In mijn stad ligt er ook iemand in het ziekenhuis, maar het leven gaat gewoon door.

casperzazoe schreef:
Zou toch wel graag willen weten waar deze man vandaan komt (en waar hij carnaval heeft gevierd)

Er wordt nog onderzocht of hij überhaupt carnaval heeft gevierd. En de betrokkenen zullen vast wel geïnformeerd en eventueel getest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:56

Chocopasta schreef:
Ik zie inderdaad vaker mensen roepen “zoveel paniek” dan dat ik daadwerkelijk paniekerige berichten zie :))

Al die mensen die paniek zien waar geen paniek is...het is gewoon om panisch van te worden. :D

casperzazoe schreef:

Misschien heeft hij helemaal geen carnaval gevierd en is hij net terug van een heerlijk weekje skiën in Lombardije. :o

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:56

Gitta_ schreef:
Hopelijk valt het mee, het zou me nu niks verbazen als de volgende zet is dat ze ons massaal gaan testen op corona.

Welnee, wat denk je dat dat kost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:58

Resistance schreef:

safina schreef:

Dat mensen er met elkaar over praten wil toch niet zeggen dat er sprake is van paniek?

Chocopasta schreef:

Haha, ja hè! _O-

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:59

PSvanLot schreef:
Rambogirl schreef:

waarom zou je niet willen gaan werken? Er is toch buiten deze ene patiënt nog niets aan de hand?

Nou, omdat we eerst al geintjes maakten omdat er in t kantoor boven ons nogal wat Chinezen werken die door onze gang heen moeten. Geen probleem al, zijn dit dus wel chinezen die met grote regelmaat ook huiswaarts reizen voor t werk....

Nu is er dus werkelijk een melding van een geinfecteerd persoon in Tilburg.

Kijk, voor mezelf ben ik nog niet eens bang. Maar heb mensen in mn omgeving die ik hier absoluut voor wil behoeden en gezien het nog allemaal hocus pocus is, wordt je daar wel zenuwachtig van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:01

Rambogirl schreef:

Patiënt ligt afgesloten in het ziekenhuis en het is onbekend waar hij vandaan komt. Als hij vanuit buiten Tilburg in een auto naar het ziekenhuis is gegaan, waarom zou je ineens dan niet meer willen gaan werken in Tilburg?

Ik ben wel benieuwd wat mijn werk gaat doen. Groot bedrijf, veel kantoren in Taiwan, Zuid-Korea en China. Daar zijn wel maatregelen voor getroffen, maar ben wel benieuwd of ze thuis werken gaan stimuleren, en of dat per afdeling ook nog gaat verschillen, want die verschillen zijn er nu al (managers die het toestaan, en managers die tegen zijn, onder andere de mijne is er geen voorstander van).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:02

safina schreef:
Chocopasta schreef:

Al die mensen die paniek zien waar geen paniek is...het is gewoon om panisch van te worden. :D

casperzazoe schreef:

Misschien heeft hij helemaal geen carnaval gevierd en is hij net terug van een heerlijk weekje skiën in Lombardije. :o

Dat is toch ook zo!

Shae

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:03

Die man heeft het in Italië opgepikt, niet in China.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:06

Rambogirl schreef:

Is dat niet wat overdreven?
Ik heb zelf zwakke longen en woon in de buurt van Tilburg, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor.
Die persoon ligt gewoon goed en veilig in quarantaine. Je kunt je beter druk maken om de mensen die nog rondlopen en waar we nog niet van weten dat ze Corona hebben.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:08

Vala schreef:
Gitta_ schreef:

Welnee, wat denk je dat dat kost?

Geen idee, wat denk jij dat het kost? :') Een virus wat uit de hand loopt omdat je niet weet om hoeveel gevallen het gaat kost misschien nog veel meer..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:10

De meneer ligt idd veilig nu voor zijn omgeving. Maar je weet niet hoeveel mensen er zijn aangestoken die nu hoestend rondlopen nog.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:15

karuna schreef:
De meneer ligt idd veilig nu voor zijn omgeving. Maar je weet niet hoeveel mensen er zijn aangestoken die nu hoestend rondlopen nog.

Je weet niet of er überhaupt mensen zijn aangestoken. En indien er meer besmette mensen zijn weet je ook niet waar ze wonen. Voor hetzelfde geld is de patiënt in contact geweest met mensen uit Zwolle en Amsterdam of weet ik veel waar. Je weet het gewoon niet, maar dat betekent niet dat er nu angst nodig is om te gaan werken.

Loretta

safina schreef:
Resistance schreef:

Ik zie ook geen paniek. Het was toch al lang bekend dat de kans wel heel groot was dat dit er aan zat te komen.

karuna
Drukke kabouter

Dat zeg ik ook, de hoeveelheid kan ook 0 zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:17

Straks een extra NOS journaal hierover, over 10 minuten Maar ik geloof het wel even, ik ga slapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:17

Destination schreef:
karuna schreef:

Je weet niet of er überhaupt mensen zijn aangestoken. En indien er meer besmette mensen zijn weet je ook niet waar ze wonen. Voor hetzelfde geld is de patiënt in contact geweest met mensen uit Zwolle en Amsterdam of weet ik veel waar. Je weet het gewoon niet, maar dat betekent niet dat er nu angst nodig is om te gaan werken.

Misschien was hij wel ergens waar het rustig is, Karuna. ;)

Oscar
Forumcoördinator

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:19