Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:49

Mag ik me hier aanmelden? Ik had het topic niet eerder gezien, maar hoor hier wel thuis (ook al is het vandaag rustdag en komt m'n cheatmeal tegen half 7 :o)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:35

Tuurlijk, iedereen is welkom :D

Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe jullie gyms met de lockdown/compensatie/lidmaatschappen zijn om gegaan? Ik heb wat bonje met mijn 'commerciele' gym waar ze nogal rare dingen aan het doen zijn en was toch benieuwd of dit bij anderen ook zo gegaan is of dat ze netjes zijn om gegaan met jullie support?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:48

Ik ben ook weer 2x gegaan inmiddels. Tussendoor nog een keertje wakeboarden en 2x geroeid op het kanaal dus sportief weekje achter de rug. Heerlijk om weer lekker te sporten. :)

Biggym gaf 4 opties, ik heb gekozen voor het tijdelijk bevriezen van de incasso. Mijn andere gym is van ‘particuliere’ eigenaren, die heb ik volgens mij wel doorbetaald. Konden het geld goed gebruiken ook.

Castilja

Berichten: 2517
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:49

Tijdens de lockdown is mijn abonnement de gehele periode bevroren en zodra mijn abonnement afloopt krijg ik die bevroren maanden er extra bij. Op zich prima, wilde alleen misschien overstappen naar een andere school en dat loopt nu vertraging op :') Maar vind het verder wel schappelijk!

linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:08

Courses schreef:
Tuurlijk, iedereen is welkom :D

Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe jullie gyms met de lockdown/compensatie/lidmaatschappen zijn om gegaan? Ik heb wat bonje met mijn 'commerciele' gym waar ze nogal rare dingen aan het doen zijn en was toch benieuwd of dit bij anderen ook zo gegaan is of dat ze netjes zijn om gegaan met jullie support?

We konden kiezen, of niks betalen, of 50/50, of alles betalen. Na elke persconferentie waarin werd aangekondigd dat langer zou duren, kregen we opnieuw de keuze.

Dit is trouwens een kleine zelfstandige sportschool.

Inmiddels overgestapt naar andere sportschool. Zij gaven ook keuze voor niks betalen of doorbetalen. Overgestapt omdat ze daar buiten mogelijkheid hadden tot vrij sporten.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:56

Bij ons gaan we vanaf nu niet meer betalen voor de duur van de eerdere sluiting, maar de maanden tellen wel gewoon mee voor de duur van het contract dus mensen kunnen wel op de oorspronkelijke datum stoppen. (Ik blijf er de komende jaren trainen dus voor mij maakt dat niet uit. De financiële compensatie is fijn.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:20

Mijn gym is onafhankelijk, en je zit sowieso nooit vast aan een contract. Ik ben wel blijven betalen, maar dat hoefde niet. Van het geld van leden die door zijn blijven betalen is eigenlijk steeds nieuw materiaal en zo gekocht, elke paar weken is op insta gevraagd wat mensen nog misten en meestal werd dat dan echt direct gekocht. Dus dan blijf ik graag betalen, bij een commerciële gym had ik dat denk ik niet gedaan.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:25

Bij m'n huidige gym hebben ze niets geïnd vanaf de sluiting in december.
Terwijl we wel in tenten konden trainen.
Denk dat het voor hun makkelijker gerekend was met de overheidssteun als ze gewoon 0 binnen kregen.

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:40

Hoihoi,
Lees al weer even mee, nog niks gepost dacht ik.

Ik sport bij een particuliere, die nog niet zo lang bestaan (1,5 jaar). Aan het begin van de lockdown zijn alle abonnementen bevroren. Wel kon je vrijwillig een donatie doen.
Toen buiten weer mocht kon je voor bepaald bedrag per keer sporten, of je abbo weer laten lopen.
Nu ze weer binnen open zijn gaat je abonnement pas lopen vanaf de eerste keer dat je weer komt sporten.
Super netjes geregeld dus.


Ik heb een vraagje, misschien weten jullie wat ik verkeerd doe.

Met alle oefeningen met een stang in je nek, wordt ik licht in m'n hoofd/duizelig. Na 1 a 2 herhalingen al.
Terwijl als ik de zelfde oefening doe met een zak (zelfde gewicht) heb ik het niet.
Julie enig idee wat ik verkeerd doe?

Voor de sluiting had ik dit niet, maar geen idee wat ik veranderd heb.
Nu gaat met een zak nog. Ivm met revalidatie van een enkeloperatie mag het gewicht nog niet te hoog.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:42

Adem je wel goed door? Want ik stop altijd met ademenen met zware oefeningen en dan word ik ook beroerd. :+

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:47

Hou je je nek/rug neutraal, of gooi je je hoofd ongemerkt naar achter met een stang in je nek?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:48

Wel goed om even te horen. Ik train zowel bij Iron House (independent gym) als bij een meer commerciele gym. Die laatste is buiten het blijven incasseren nu ook wat 'shady' aan het doen met hun compensatie. Ik was even langs gelopen om te vragen hoe ze dat gaan invullen (gaat mij niet om dat XX bedrag wat er betaald is) maar ik vind de communicatie erover gewoon beroerd. Werd niet echt een concreet antwoord op gegeven buiten wat tegoed voor de bars/shakes die ze aanbieden daar. Leuk en lief bedacht, maar daar heb ik m'n eigen selectie voor.

Heb dit bij IHU ook laten vallen, ik ben expres tijdens de lockdown bij hun lid geworden omdat ik inderdaad hun actief wou steunen en ook daar een veel beter gevoel bij heb qua sfeer. Ik hoorde dat er meer mensen zijn met dit soort ervaringen (bij verschillende gyms), dus was toch even benieuwd :D


kosseh schreef:
Ik heb een vraagje, misschien weten jullie wat ik verkeerd doe.

Met alle oefeningen met een stang in je nek, wordt ik licht in m'n hoofd/duizelig. Na 1 a 2 herhalingen al.
Terwijl als ik de zelfde oefening doe met een zak (zelfde gewicht) heb ik het niet.
Julie enig idee wat ik verkeerd doe?


Ik zou eens een sessie letten op je ademhaling, heel concreet elke rep in en uit voor jezelf beheersen en actief opletten hoe je dat doet. Daarnaast is de plaatsen van de bar wellicht ook goed om voor jezelf te voelen. Voor squats heb je bijvoorbeeld de optie om high of lowbar te doen, soms werkt het een beter voor de ene en voor de andere. Heb je dit bij andere oefeningen ook of specifiek alleen bij 'loaded' excersizes?

@ Eulogy; dat heb ik nu dus inderdaad ook een beetje met mijn onafhankelijke gym. Toevallig gister nog te horen gekregen dat ze toch de pads die ik gebruik voor hiptrusts gaan aanschaffen omdat ze merken dat daar vraag naar is en ze mij daar altijd mee zien zeulen :+ Ze hadden net nieuwe gekocht maar die vind ik zelf mega onpraktisch. Daar betaal ik dan graag voor, zoals je zegt.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:54

Precies :j Ik ben echt al heel tevreden met het huidige materiaal, maar als ik zou vragen of er wat meer 2.5kg plates kunnen komen dan zijn ze er bij wijze van spreken overmorgen. Ik vind het dan ook totaal niet erg om te blijven betalen, ik steun ze graag. Bovendien betaal ik maar £22.50, bij m'n vorige commerciële gym betaalde ik meer.

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:45

Bedankt voor de snelle antwoorden :).

MarlindeRooz: Ik adem volgens mij wel gewoon door. Als ik op m'n ademhaling let heb ik het nog steeds.

Eulogy, volgens mij neutraal. Ik kijk wel in de spiegel voor me. Is nog nodig voor m'n enkel. Moet ik de gaten houden of ik m'n knie niet ongemerkt naar binnen gooi en wel gelijk verdeel over 2 benen.

Courses, thx voor het uitgebreide antwoord. Ik ga eens kijken of de positie wat uitmaakt.
Ik heb het alleen met stang (ook zonder extra gewicht er aan). Doe ik het zelfde gewicht met waterzak of ander gewicht heb ik er geen last van.


Fijn dat er bij jullie beide wat wordt gedaan met de vraag vanuit de klanten.
Geen idee hoe dat hier zit. Mis zelf nog niks. Dit is m'n eerste sportschool, sport er pas sinds oktober.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:00

Wat aso eulogy...

Vandaag jarig, waren weekend op de camping dus allemaal wat lastig. Net thuis opgeruimd, zie ik plek om 15.15 dus ik doe zo een verjaardags training *\o/*
Kijken of ik weer wat kan opschroeven naar de gewichten van december

Pak redelijk rustige trainingen nu, maar ook wel lekker. Wil mn slijmbeurs niet weer triggeren

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:39

Gefeliciteerd!

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:55

Gefeliciteerd joanne!

Dankjulliewel allemaal voor de input. Ik ga de komende twee weken kijken wat mijn gewicht doet en of ik genoeg binnen krijg om de (voor mij) zware training goed aan te kunnen. Denk dat ik wel moet ophogen in kcal.

@ courses, ik ben nu begonnen bij nieuwe commerciële sportschool, heb een tijd thuis gesport met banden en gewicht. Daar is wel compensatie geweest voor de leden die wel lid waren.

Tot nu toe wel super tevreden over mijn sportschool, krijg super fijne begeleiding, veel persoonlijke aandacht om techniek weer goed te krijgen :))

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:02

Bedankt!
Heb me maar een nieuwe sport outfit cadeau gedaan voor de gelegenheid :')

Denk dat ik over week of 2 weer op gewichten zit van voor de sluiting
Wil dan weer wekelijks gaan opbouwen, met beetje geluk hoop ik dan in/na de zomer 75 squat en 100 deadlift te pakken
Blijft mijn schouder stabiel de komende 2 weken, wil ik handdrukken er rustig aan bij gaan pakken (weer)

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:41

Zijn er hier mensen met fijne schoenen om te powerliften? :) Ik ga sinds kort naar een sportfysio vanwege pijn in mijn onderrug en zij raadde (vanwege mijn platvoeten) schoenen met verhoging aan (i.p.v. de all stars waar ik nu op sport).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:43

Power Lifters van Adidas, kost wat maar dan heb je ook wat :) Verder train ik op Vans en Converse, maar dat is dan inderdaad niet ideaal denk ik.

Ik zie dat op Amazon wat leuke aanbiedingen ervoor zijn, scheelt wat in kosten!
Afbeelding

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:47

Dank je! Die kwam ik inderdaad ook tegen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:15

Oh wat een goede aanbieding!
Ik train op metcons

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:28

Ik heb Reebok Nanos maar weightlifting is bij mij maar een middel om het doel te bereiken dus geen idee of die ook echt goed zijn.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:11

Nanos en metcons zijn inderdaad meer weightlifting/crossfit schoenen. Ik heb ook Adidas Power, wel een oudere versie van paar jaar geleden maar ze zijn volgens mij allemaal vrijwel hetzelfde. Heel tevreden mee :j

Ik draag ze voor squats en bench, voor deadlifts draag ik all stars.

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:35

Dank allemaal! In overleg met de fysio ben ik voor de Adidas Powerlift gegaan. :)