Nachocheese schreef:Ik ben begonnen met weightwatchers.
Ik kwam gewoon goed aan mijn caloriedoel. Maar bereikte dit doel met alleen maar slechte producten. Zo at ik als lunch alleen maar witte bolletjes, en als snacks Liga’s en meer van dat soort koeken en daarnaast weinig fruit en groente.
Ww werkt met punten, en gezonde dingen met veel eiwit en laag suiker en vet hebben bv weinig punten. Gisteren had ik bv prince mini star, was 8 punten. Dat tikt wel aan als je op 1 dag 27 punten mag.
Vanavond varkenshaas, rijst, annanas en broccoli was bv 11 punten.
Ze kijken dus er naar hoe gezond iets is, dus iets met veel eiwitten en weinig suiker en vet heeft weinig punten. Kan je dus veel van eten.
Moet het nog wel een beetje uitvogelen, maar volgens mij werkt het dus op deze manier Haha. Wat mij erg aanstaat aangezien als ik meer wil eten, ik dus gezonde keuzes moet maken.
Heeft iemand anders ww gevolgd of volgt het nu?
Ik vind dat soort dingen wel lastig. Want technisch gezien zegt zo'n plan dus dat als je 3 van die pakjes eet je eigenlijk al aan je punten zit, terwijl dat in kcal nog totaal niet in de buurt komt van een gezond doel in calorieën, het is veel te weinig. Dat het motiveert om gezonde keuzes te maken begrijp ik heel goed en vind ik iets moois, maar ik vraag me af hoe de verdeling is, waar het puntensysteem op gebaseerd is. En is die 27 punten voor jouw persoonlijke situatie of is dat voor iedereen?