2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:42

SharonIndezz schreef:
Hier gaat ook lekker!

Ik heb trouwens net iets goddelijks ontdekt, 2 eitjes in een mok, ff kloppen en 1.5 minuut in de magnetron <3 kun je er evt ook nog vanalles door doen, soort omelet idee

Ik maak wel eens bananen pannenkoekjes.
2 eieren en 1 banaan.
Banaan prakken, 2 eieren erdoorheen klutsen. Beetje kaneel erdoor.
En als pannenkoekjes bakken.

Is echt jummie

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:05

Nessa schreef:
Ik maak wel eens bananen pannenkoekjes.
2 eieren en 1 banaan.
Banaan prakken, 2 eieren erdoorheen klutsen. Beetje kaneel erdoor.
En als pannenkoekjes bakken.

Is echt jummie

Ook lekker met nog een kopje havermout er doorheen!

Hier geen moeite in de avonden, alleen de afterlunch dip is echt killing. Nu is het werkende leven wel weer begonnen en ik merk dat ik het dan wel makkelijker vind om me aan gezond eten te houden.

Saaaash

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:53

Hoi!

Ik zit ook in het andere topic (afvallen zonder doel is ook ontzettend koel), maar ik ben altijd op zoek naar nieuwe recepten/ideeën/etc.
Ik zou mij hier graag willen aansluiten!

Ik ben twintig jaar (bijna 21), ik ben 12 kilo afgevallen (72-60) en nu onderweg naar onder de 60 en een strak lijf. Ik voel me sinds mijn nieuwe eetgewoonten stukken beter. Ik sport zo'n 5 keer per week (hardlopen/gym) en daarnaast rijd ik 1-2 paarden per dag. Ik zit de hele dag op kantoor (vier dagen per week) daarnaast werk ik nog bij de Appie in de weekenden en op mijn laatste vrije dag pas ik op!
Thats me:
Afbeelding

Sinds afgelopen zaterdag zit ik weer in een strak regime met sporten en goed eten! Ik maak vaak zelf dingen zoals whey energy balls, protein muffins etc. Recepten + foto's deel ik graag!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:11

Zilfstar schreef:
Zo! Probeer vanaf vandaag te wegen en te meten wat ik eet... of t gaat lukken is nr 2. LOL.

Ben vandaag naar fysio geweest voor t eerst vanwege rugklachten. Zat allemaal erg vast (door trauma v 2 jaar geleden). Zo die heeft me wel te pakken gehad hoor. Voel me nu gewoon onstabiel op mijn benen. 3 oefeningen per dag meegekregen, zwemmen is goed, afvallen natuurlijk ook (rustig aan...) en ik mag paardrijden weer opbouwen *\o/* *\o/* *\o/* Dat had ik op laag pitje gezet omdat onduidelijk was hoe mijn wervels etc eraan toe zijn. Maar mijn rug kan nog jaren mee, alles tiptop in orde. Echt spierprobleem dus. Dus 2018! Ik ga ervoor!!

Vanavond zwemmen... zo naar stal... en GEZOND ETEN!

Joehoe dat is goed nieuws. Lekker paardrijden **\O/** Goede reden om aftevallen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:12

Ik ga mij hier ook melden. Misschien vind ik hier wel handige receptjes etc :)

Doel is om 7 kg af te vallen :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:02

Enya schreef:
Hier gaat het ook best goed! Door weer mijn eten bij te houden maak ik veel bewustere keuzes en verdeel ik mijn calorieën goed over de dag, waardoor ik weer geen eetbuien krijg. Meestal aan het eind van de dag nog calorieën over, en als dat er veel zijn pak ik soms nog wel eens wat lekkers. Na woensdag maar weer eens op de weegschaal, heb nu een paar nachtdiensten, dus ritme is iets omgegooid :Y)

Qua beweging nu één keer zo'n training gedaan via YouTube, was goed te doen. Alleen met onregelmatig werken en school is het echt rot, ik plan het liefst vaste momenten of dagen ervoor in, maar dat werkt nu dus niet.. en dan schiet het er helaas al gauw bij in.

Welke training heb je dan gedaan? heb je daar een linkje van? :D

voor de mensen met snaaitrek savonds, waarom pakken jullie dan geen rijstewafel ef een cracker met smeerkaas/filet american. dan is het snaaitrek over en heb je igg geen honger. Je moet ook nieet te streng zijn voor jezelf.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:04

onpaard schreef:
Zilfstar schreef:
Zo! Probeer vanaf vandaag te wegen en te meten wat ik eet... of t gaat lukken is nr 2. LOL.

Ben vandaag naar fysio geweest voor t eerst vanwege rugklachten. Zat allemaal erg vast (door trauma v 2 jaar geleden). Zo die heeft me wel te pakken gehad hoor. Voel me nu gewoon onstabiel op mijn benen. 3 oefeningen per dag meegekregen, zwemmen is goed, afvallen natuurlijk ook (rustig aan...) en ik mag paardrijden weer opbouwen *\o/* *\o/* *\o/* Dat had ik op laag pitje gezet omdat onduidelijk was hoe mijn wervels etc eraan toe zijn. Maar mijn rug kan nog jaren mee, alles tiptop in orde. Echt spierprobleem dus. Dus 2018! Ik ga ervoor!!

Vanavond zwemmen... zo naar stal... en GEZOND ETEN!

Joehoe dat is goed nieuws. Lekker paardrijden **\O/** Goede reden om aftevallen.

Yeahhh *\o/* *\o/*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:06

Ladybird schreef:
voor de mensen met snaaitrek savonds, waarom pakken jullie dan geen rijstewafel ef een cracker met smeerkaas/filet american. dan is het snaaitrek over en heb je igg geen honger. Je moet ook nieet te streng zijn voor jezelf.

Hmm ik krijg snel maagbranden als ik s avonds iets eet (is wel stuk minder sinds ik die kilo's kwijt ben). maar manlief bedoelt helaas echte snaai... chips, oude kaas etc... rijstwafels zijn niet mijn ding tenzij met chocolade LOL... dus ben op zoek naar dingen die ik idd kan "snaaien" zonder branden te krijgen.. maar beste voor mij is na 20:00 uur niks meer eten.

en net een WOOHOO momentje... spijkerbroek aantrekken die half jaar geleden gewoon echt te strak zat... EN HIJ PAST! **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:13

Ik blijf nog even van de weegschaal af dus kan mijn progressie hier even niet zo delen, maar ik heb wel een lijstje voor jullie met 2031 kcal (mijn doel ligt op 2040) op een dag. Het is verre van een gezond lijstje, ik zit midden in een tentamenweek en eet dan altijd een beetje lastiger dan normaal. Veel snacks om een beetje bij te blijven en dus ook veel lekkere dingen. Of het echt een voorbeeld is weet ik dus niet, maar misschien is het voor een aantal wel fijn om te zien dat je je doelen niet alleen maar in hoeft te vullen met eten dat zo laag mogelijk in kcal is. Er past best iets lekkers in een gezond en gebalanceerd dieet (vandaag dus voor mij even wat meer dan morgen :)) )

O: Een halve portie All You Need van B&F (193)
L: Een volkoren bol met een kipcorn, een groot glas sinaasappelsap en een flesje Yakult (509)
T1: Een pakje cheese dippers en 30 gram gezouten cashewnoten (279)
A: Simpele nasi met kip en nasigroenten (693)
T2: 70g Pringles hot n Spicy (357)
Totaal: 2031 kcal, 211g carbs (oeps), 54g eiwitten (moet ik morgen op letten) en 69g vet.

Morgen ben ik de hele dag thuis en is het dus wat makkelijker om een gezonde lunch te pakken, al heb ik hier geen spijt van want het was super lekker en ook wel echt even een beloning na een heel moeilijk tentamen. Ik heb voor de nasi een dubbele portie gerekend adhv het recept dus het kan zijn dat ik vanavond nog een extra handje noten of een beetje meer chips pak, is een beetje afhankelijk van hoe veel ik vanavond uiteindelijk eet.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:19

Als ik laat thuis kom van werk en ik heb honger, eet ik gewoon iets hoor. Afgelopen week zelfs om 22u nog een bordje spaghetti gegeten. Had geen avondeten gehad en had wel erg trek. Slapen lukt dan niet maar door te eten slaap ik goed én sterf ik niet van de honger in de ochtend :')

Ik ben net ziek thuis gekomen dus lig op de bank.. Vammorgen al niet in orde en vergeten te wegen. Kan nu ook niet sporten helaas..

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:34

Ladybird schreef:
Enya schreef:
Hier gaat het ook best goed! Door weer mijn eten bij te houden maak ik veel bewustere keuzes en verdeel ik mijn calorieën goed over de dag, waardoor ik weer geen eetbuien krijg. Meestal aan het eind van de dag nog calorieën over, en als dat er veel zijn pak ik soms nog wel eens wat lekkers. Na woensdag maar weer eens op de weegschaal, heb nu een paar nachtdiensten, dus ritme is iets omgegooid :Y)

Qua beweging nu één keer zo'n training gedaan via YouTube, was goed te doen. Alleen met onregelmatig werken en school is het echt rot, ik plan het liefst vaste momenten of dagen ervoor in, maar dat werkt nu dus niet.. en dan schiet het er helaas al gauw bij in.

Welke training heb je dan gedaan? heb je daar een linkje van? :D

https://youtu.be/4sxSKcL9RmA

Was een tip van een andere bokker! Ze heeft er heel veel, maar voor mij was dit een goede om mee te beginnen. Deed dan wel de oefeningen op z’n zwaarst, dat ging dan nog wel haha.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:37

Thanks! :D Ik ga deze van de week ook eens proberen!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:29

Ladybird schreef:

hoe graag ik dit ook eet, daar gaat mijn snaaitrek helaas niet van over. Wordt gewoon iets dat ik extra in mijn mond steek :+ Maar ben niet zo streng voor mezelf, zal meestal nemen waar ik zin in heb, alleen weeg ik dan een imo verantwoorde portie af (+/- 200kcal) en trek mij er dan weinig van aan dat ik die dag dan mss over mijn doel zit. al probeer ik zoiets meestal in te calculeren...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:02

Fijn Zilfstar!! Ik wacht ook met spanning op dat moment, ga morgen wegen..

Vandaag:
O: yoghurt met noten
T: rolletjes kipfilet met avocado
L: "verse" kerriesoep van de supermarkt
T: komkommer met humus en chocoladepuddinkje calorie-arm/koolhydraatarm
D: ceasarsalade (zonder croutons mwuh)
T: ricotta met vanille extract en stevia

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:13

Ik ben begonnen met weightwatchers.

Ik kwam gewoon goed aan mijn caloriedoel. Maar bereikte dit doel met alleen maar slechte producten. Zo at ik als lunch alleen maar witte bolletjes, en als snacks Liga’s en meer van dat soort koeken en daarnaast weinig fruit en groente.

Ww werkt met punten, en gezonde dingen met veel eiwit en laag suiker en vet hebben bv weinig punten. Gisteren had ik bv prince mini star, was 8 punten. Dat tikt wel aan als je op 1 dag 27 punten mag.
Vanavond varkenshaas, rijst, annanas en broccoli was bv 11 punten.
Ze kijken dus er naar hoe gezond iets is, dus iets met veel eiwitten en weinig suiker en vet heeft weinig punten. Kan je dus veel van eten.

Moet het nog wel een beetje uitvogelen, maar volgens mij werkt het dus op deze manier Haha. Wat mij erg aanstaat aangezien als ik meer wil eten, ik dus gezonde keuzes moet maken.

Heeft iemand anders ww gevolgd of volgt het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:39

Nachocheese schreef:
Ik ben begonnen met weightwatchers.

Ik kwam gewoon goed aan mijn caloriedoel. Maar bereikte dit doel met alleen maar slechte producten. Zo at ik als lunch alleen maar witte bolletjes, en als snacks Liga’s en meer van dat soort koeken en daarnaast weinig fruit en groente.

Ww werkt met punten, en gezonde dingen met veel eiwit en laag suiker en vet hebben bv weinig punten. Gisteren had ik bv prince mini star, was 8 punten. Dat tikt wel aan als je op 1 dag 27 punten mag.
Vanavond varkenshaas, rijst, annanas en broccoli was bv 11 punten.
Ze kijken dus er naar hoe gezond iets is, dus iets met veel eiwitten en weinig suiker en vet heeft weinig punten. Kan je dus veel van eten.

Moet het nog wel een beetje uitvogelen, maar volgens mij werkt het dus op deze manier Haha. Wat mij erg aanstaat aangezien als ik meer wil eten, ik dus gezonde keuzes moet maken.

Heeft iemand anders ww gevolgd of volgt het nu?

Ik vind dat soort dingen wel lastig. Want technisch gezien zegt zo'n plan dus dat als je 3 van die pakjes eet je eigenlijk al aan je punten zit, terwijl dat in kcal nog totaal niet in de buurt komt van een gezond doel in calorieën, het is veel te weinig. Dat het motiveert om gezonde keuzes te maken begrijp ik heel goed en vind ik iets moois, maar ik vraag me af hoe de verdeling is, waar het puntensysteem op gebaseerd is. En is die 27 punten voor jouw persoonlijke situatie of is dat voor iedereen?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:26

Pfoe hier zitten Mn collega’s aan de appelflappen en koffie koeken ed. En ik? Ik heb niks gepakt. Yeah beetje trots wel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:28

Heel goed *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:31

Ik heb vandaag allemaal lekkers op het werk genegeerd :). Ook nog even naar de sportschool geweest om wat krachttraining te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:32

*\o/* goedzo !

Voor mijn gevoel slechte keuzes gemaakt vandaag ,mandarijnen vergeten mee te nemen naar het werk 2 harde broodjes bij de super ipv 1 als lunch . Alleen mijn kipfilet met spek van het werk als diner , zit kwa kcal nog goed .

Toch baal ik :\

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:33

Ik ben blij dat het grootste deel van mijn collega's deze week op de beurs staan in Amsterdam. Normaal is er heel de dag taart, ijs, noem 't maar op. Nu gelukkig helemaal niks. :D Voordeel én nadeel van bij een bedrijf werken waar een patisserie en ijs concept zit. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:37

Weight watchers vind ik ook niet zo geweldig, maar voor sommigen werkt dat wel goed dus tja. Iedereen moet doen wat werkt voor hen of waar ze zich goed bij voelen.

Hier geen super goede dag qua kcal, voel me ook niet 100%. Maar wel een goed begin gemaakt met het hardlopen (was bijna een jaar geleden :o ), geen snelheidsrecord maar toch 4km zonder buiten adem te geraken oid. Nu nog stallen gaan doen en dan zijn die paar kcal te veel ook weer weggewerkt.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:40

[/quote]
Ik vind dat soort dingen wel lastig. Want technisch gezien zegt zo'n plan dus dat als je 3 van die pakjes eet je eigenlijk al aan je punten zit, terwijl dat in kcal nog totaal niet in de buurt komt van een gezond doel in calorieën, het is veel te weinig. Dat het motiveert om gezonde keuzes te maken begrijp ik heel goed en vind ik iets moois, maar ik vraag me af hoe de verdeling is, waar het puntensysteem op gebaseerd is. En is die 27 punten voor jouw persoonlijke situatie of is dat voor iedereen?[/quote]

Ja dat kan ik dus nergens vinden. Hoeveel kcal ik daadwerkelijk eet op een dag met 27 punten. Een vriendin van mij die het heeft gevolgd gaf aan dat zij met 26 punten rond de 1800/1900 kcal zat. Maar dat is al een tijd geleden en volgens mij is het puntensysteen daarna nog wel veranderd.

Nee het is wel echt gebaseerd op jezelf. Moest dingen invullen zoals activiteit, lengte, leeftijd, gewicht en streefgewicht.

Ja het is voor mij ook iets ‘tijdelijks’. Ik wil even weer een normale gezonde levensstijl krijgen. En heb het idee dat dit daadwerkelijk mij helpt omdat je dan ineens ziet dat als je kiest voor een paar blokjes chocola er 5 punten af gaan. En als je kiest voor een augurk met ham bv, er maar 2 punten af gaan en je er een stuk meer van kan eten.

Ik ga nu eens uitrekenen wat ik vandaag daadwerkelijk aan kcal op heb :j

Edit: hmm lifesum zegt 1450 kcal.. dat is wel weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:05

Klinkt interesant maar je hebt uiteindelijk geen grip op wat je eet

Enige positieve is dat ik nog steeds water drink ipv limonade , en ik nog steeds geen craving zak munt drop gehaald heb . Heb er zo zin in pff :') , lekker hard en lang kauwen <3 := .

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:25

M'n vriend had nog een reep chocola en was verbaasd (en stiekem ook trots) dat ik echt maar 1 blokje pakte. De reep (en overige snacks) liggen al een tijdje in huis (en omdat hij niets opbergt ook lekker in het zicht) maar ik blijf er af.
Hij had ook heel bewust over het avondeten nagedacht en dus zelf champignonsoep gemaakt zodat hij iig niet heel veel fout kon doen qua kcal voor mij. :+:
Hoe staan jullie partners in jullie afvalpoging? Las al een aantal keer dat sommigen er alsnog gaan zitten snaaien.

Als jullie gesport hebben, eten jullie dan nog wel iets extra's? Ik heb volgens mfp (door het sporten) nog zo'n 600kcal "over". Twijfel dus een beetje hoe ik dat goed op moet vangen.