Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:44

sunnybellami schreef:
Hoi wil mij graag melden!

ben sinds kort verhuisd naar de andere kant van Nederland en heb hier ook nog niet echt contact buiten school, wat dus betekend dat ik veel alleen in huis zit.

Ik sporte altijd veel maar door mn blessure aan mn enkel ligt dit al ruim 1.5 jaar stil.

Nu wil ik graag weer gaan sporten en naar de sportschool maar ik vind het erg moeilijk om de eerste stap te zetten, heb helaas niemand die mee kan gaan..

Heb al 1 sportschool dicht bij mjn huis gevonden die me erg leuk lijkt.

Toen ik anderhalf jaar geleden ben verhuisd, ben ik gewoon gegaan :) . De eerste keer leiden ze je rond en vragen staat vrij. Ik sport overigens altijd alleen. Ik heb een hekel aan afhankelijk zijn van iemand en mijn trainingsschema aan te passen ofzo. En als ik fanatiek bezig ben met cardio, ben ik echt niet in staat om tegen iemand te praten ofzo :')

sunnybellami

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:49

ik sport ook graag alleen, maar vind het toch "eng" om de eerste keer alleen te gaan.
Toch eventjes doorzetten en gewoon gaan.

Als ik er een paar keer geweest ben, wil ik niet anders haha

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:50

Precies! Welkom trouwens :D

Enne, ik wil best met je mee hoor (als het niet teveel uit de buurt is) :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 05:33

Gisteren ein-de-lijk het gewicht van de leg extension kunnen verhogen met 2.5 kilo en 3×20 volgehouden *\o/* . Dat heeft een half jaar geduurd om het gewicht te kunnen verhogen. Verder van nog drie andere apparaten het gewicht verhoogd. Lekker gevoel weer!
Helaas gaat mijn heup/hamstring nog niet zo lekker, de hele week niet kunnen hardlopen. Vandaag wil ik een half uurtje joggen proberen, maar ik zie het somber in.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:08

sunnybellami schreef:
ik sport ook graag alleen, maar vind het toch "eng" om de eerste keer alleen te gaan.

Welke sportschool ga je heen? / waar? :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:12

Cocodox schreef:
sunnybellami schreef:

Welke sportschool ga je heen? / waar? :)

Ik wil graag gaan kijken bij het sportlokaal!
Maar als jij goede tips heb, die zijn ook welkom!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:14

Oh die ken ik niet. Zit zelf bij fitforfree maar dat is niet perse een eerste aanrader :+

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:41

Haha okee!

Ik kan via de HAN een sportkaart voor 15 euro per maand kopen en kan dan bij verschillende sportscholen sporten en dus bij het sportlokaal fitness en groepslessen. Ze werken er vooral met lichaamsgewicht enzo dus niet met veel apparaten en dat vind ik wel tof dus ga denk binnekort even een proefles aanvragen

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:19

Welkom sunny, ik zou sowieso gaan kijken, proefles aanvragen is zeker goed!

Ik heb 1 heel groot probleem op het moment. Ik heb totaal geen motivatie meer. Sporten gaat opzich nog, al heb ik dat de afgelopen week ook niet gedaan, maar gezond eten helemaal niet. Ik vind het op het moment ook echt niet lekker. Hoe doen jullie dit en hebben jullie tips? Als je lekkere gezonde gerechten tips hebt mag dat ook zeker!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:27

Ik vind gezond eten niet zo lastig, ik hou gewoon veel van groenten en fruit (ik snaai nog wel teveel, grr) Als ik vakantie heb probeer ik altijd een nieuw recept uit, dat houdt me gemotiveerd. Lekker neuzen op pinterest of bij de recepten van de appie. Dan krijg ik al helemaal zin om het te maken.

Sporten, daar mis ik niet vaak motivatie voor. Alleen als ik heel moe ben van het werk heb ik geen zin. Heb je er nog wel plezier in dan? Anders is het ook lastig om vol te houden. Ik vind het zelf motiveren om voor een doel te sporten. Misschien helpt dat?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:25

Supervixen schreef:
Ik vind gezond eten niet zo lastig, ik hou gewoon veel van groenten en fruit (ik snaai nog wel teveel, grr) Als ik vakantie heb probeer ik altijd een nieuw recept uit, dat houdt me gemotiveerd. Lekker neuzen op pinterest of bij de recepten van de appie. Dan krijg ik al helemaal zin om het te maken.

Sporten, daar mis ik niet vaak motivatie voor. Alleen als ik heel moe ben van het werk heb ik geen zin. Heb je er nog wel plezier in dan? Anders is het ook lastig om vol te houden. Ik vind het zelf motiveren om voor een doel te sporten. Misschien helpt dat?

Jaa ik wil vandaag wel een doelenlijst en een gekleurd schema met doelen en daaraan vast hangende beloningen gaan maken (denk dat dat voor mij werkt) ben nog steeds wel benieuwd naar wat jullie doen, misschien komen er dingen voorbij die ik nog niet had bedacht.

Ik vind warme groenten wel lekker, maar rauw weinig aan op dit moment. Ik kan ook moeilijk de hele dag warm eten eten :p

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:46

Wat eet je dan zoal wat je ongezond vindt?

Een gekleurd schema met doelen en beloningen? Dat klinkt wel meteen als het andere uiterste :') .

Ik verveelde me, dus zit nu maar weer in de sportschool. Even een paar apparaten doen die ik gisteren niet heb gedaan. Anders ga ik maar weer zitten vreten op de bank.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:01

Sporten gaat juist bij mij in de vakantie lastig. Doordeweeks ga ik gelijk na werk en dat helpt.

Ik hou ook erg van groenten en snaai vrij weinig. Maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment wel eentonig wordt. Kun je de groenten/fruit niet "verstoppen" in bijvoorbeeld een smoothie?

Schema met doelen begin ik niet aan. Ik raak alleen maar gedemotiveert als het niet lukt. Ik zou het alleen doen om naar een wedstrijd toe te werken ofzo.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:28

Ik ben gek op kleurtjes en moet dingen visueel hebben, dus denk dat dat juist beter werkt. Ben trouwens niet van plan om een strakke tijd op een doel te zetten, maar meer een beloning wat ik graag wil. Eerder dan dat het doel behaald is mag ik dat niet

Ik ben gek op warme choco enzo. En vaal met koffie, als ik thuis ben, komt er ook een koekje oid bij. Alleen in de vakantie, zoals afgelopen week gebeurd dat vaak. Buiten vakanties om heb ik er ook noet heel veel last van, weekenden wel af en toe, maar 2 dagen minder gezond is minder erg dan 7 dagen natuurlijk. Smoothie is wel te proberen inderdaad. Het is ook echt op vrije dagen dat ik teveel eet. Ben wel bij een diëtiste, die heeft wel goede tips en helpt ook, maar ik zit nu vooral met motivatie

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:39

Komt dat dan door de verveling dat je in de vakanties teveel eet? Wat is vaal met koffie??

Ik ga ook meestal meteen na het werk, dan is het het rustigst in de sportschool.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:42

Supervixen schreef:
Komt dat dan door de verveling dat je in de vakanties teveel eet? Wat is vaal met koffie??

Ik ga ook meestal meteen na het werk, dan is het het rustigst in de sportschool.

Ik ga vaak later op de avond op werkdagen, dus opzich ook prima. Vaak met koffie eten we er koek oid bij thuis. Op het werk is dat niet, dus heb ik er ook geen last van. Denk dat dat ook het probleem is, thuis is er ongezond eten ook, dus dan pak je het ook makkelijker. Ik woon nog bij mn ouders, dus doe zelf bijna nooit de boodschappen

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:45

Ja dat is inderdaad lastig. Als er snacks in huis zijn, ga je daar toch eerder naar grijpen. Ik haal het dus ook niet meer in huis. (Vorige week ongeveer een kilo aan chocolade meegegeven aan mijn zusje := )

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:57

Gimme_Spurs schreef:
Ja dat is inderdaad lastig. Als er snacks in huis zijn, ga je daar toch eerder naar grijpen. Ik haal het dus ook niet meer in huis. (Vorige week ongeveer een kilo aan chocolade meegegeven aan mijn zusje := )

Hahah die vrijheid heb ik niet, al heb ik mn moeder nu wel zover dat ze ook naar de dietiste gaat. Dat is dezelfde als ik heb, dus dat is dan wel ideaal. Dat zou het voor mij ook makkelijker maken waarschijnlijk. En ik mag gelukkig weer aan het werk, dat geeft weer ritme

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:28

Ik ben vanochtend voor de 4de keer geweest deze week :D

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:55

x_Jeanine_x schreef:
Ik ben vanochtend voor de 4de keer geweest deze week :D

Goed bezig!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:00

Was ook mijn vierde keer haha. Ik ga meestal drie keer als het lukt qua werken. Komende week wordt het een drukke week, dus denk dat ik tijd heb voor twee keer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:19

Vanmorgen ook weer geweest.
Eindelijk weer 80 kg gehaald met DL.
Op naar de 100! Haha
Komende 4 weken ligt de focus op squats.
Ben benieuwd hoe het me afgaat. Ik ben echt slecht met squats nl.
Hopelijk lukt t toch aan het eind om m’n 1rm te verhogen.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:37

Dat enge van de eerste stap alleen zetten had ik ook. Ik heb mijn zus zover gekregen om mee te gaan dus zo werd het minder eng.
Ik ga nu naar basic fit, dus heb geen personal trainer, al hebben we vrijdag wel de kickstart met een PT gedaan wat erg zinvol was. Op dit moment ben ik erg gemotiveerd en heb echt zin om te gaan. Mijn streven is om 2x in de week met mijn zus te gaan op vaste avonden en daarnaast zie ik het wel wat lukt. Beetje druk met 4 dagen werken in de week, jonge kinderen, partner en natuurlijk de paarden en honden (Oh ja en nog het huis om op orde te houden _O- ) en dan geef ik ook nog voetbaltraining aan het team van onze jongste :=

Ik heb dus ook geen doelen om zoveel af te vallen of zoveel van die oefening te doen ofzo, maar ik wil gewoon wat fitter worden met een betere conditie.

Wat ik wel grappig vind is dat ze bij basic fit zo'n "weegschaal" hebben die alles van je meet. Ik er met goede moed opgestapt, gewicht viel mij mee, maar ik blijk volgens dat ding geen spiermassa te hebben _O- , nou ja dan snap ik niet wat ik dan voel, is dat dan vetmassapijn?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:11

Hahaha ik denk het ja.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:30

Ik heb mij vaker laten op wegen.

Laatste keer 2 maand terug.
Is nu ruim een 1,5 jaar terug dat ik echt fanatiek sportte en ik heb nog steeds een enorm hoog spierpercentage en laag vetpercentage.

Terwijl als ik naar mezelf kijk ik best veel vet zie..

Ik sport verder niet om af te vallen.
Ben 1,72 met een gewicht van 62 kg en heb gewoon een prima lichaam.

Vind sporten alleen gewoon heerlijk om lekker mn hoofd te legen en het is mischien wel een manier om hier nieuwe mensen te leren kennen.

Heb nu tentamens. Denk dat ik daarna een keer een proefles ga doen