Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:26

Magrathea schreef:
Nou ja, iemand kan toch prima een dag minder gaan werken. Voor zover ik weet worden papa- en mamadagen niet doorbetaald, wel? Daaronder vind ik trouwens niet vallen dat je een keer een dag er niet kan zijn door overmacht of wat dan ook.

Hier ga je terug naar 80% van je loon ten tijde van ouderschapsverlof.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:26

Ik denk dat er erg veel beroepen zijn die niet flexibel zijn hoor.

Urona447

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:28

Standaard is het niet doorbetaald maar dat mag het bedrijf zelf bepalen. Sommige betalen een gedeelte en anderen vergoeden alles.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:32

Urona447 schreef:
Standaard is het niet doorbetaald maar dat mag het bedrijf zelf bepalen. Sommige betalen een gedeelte en anderen vergoeden alles.

En de cao. In de cao voor gemeente-ambtenaren (CAR-UWO) staat bijvoorbeeld dat het afhangt van de functie en schaal, maar krijgen zelfs de duurste ambtenaren nog 50% doorbetaald. In de laagste schalen is het 100% doorbetaald.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:33

F_Orumster schreef:
Magrathea schreef:
Nou ja, iemand kan toch prima een dag minder gaan werken. Voor zover ik weet worden papa- en mamadagen niet doorbetaald, wel? Daaronder vind ik trouwens niet vallen dat je een keer een dag er niet kan zijn door overmacht of wat dan ook.

Hier ga je terug naar 80% van je loon ten tijde van ouderschapsverlof.

Nee maar he, kinderopvang is ook niet gratis.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:49

http://www.ed.nl/bizar/oma-bijna-op-de- ... ~afe4677a/
Ze heeft ze toch gevonden op eigen terrein?
Ik kan me er na bal zoveel wel wat bij voorstellen hoor.

Bij ons vorige huis heb ik ook wel eens 10 keer de bal op een middag in onze tuin gehad.
Met bijbehorende gedrein aan de andere kant of hij terug kon.

Toen ik het een andere dag na 3 keer beu was heb ik gedaan of ik ze niet meer hoorde en de bal in de avond pas een keer terug gegooid.
Ik kan me niet herinneren nog ooit de bal in de tuin gehad te hebben.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:18

Pff hoe vaak ik wel niet een bal in de tuin heb... Als het gebeurd als ik niet buiten ben gooi ik hem ook pas terug als ik er zin in heb, of als ik buiten kom als de buren buiten zijn O:) Toppunt waren 8 ballen! Er is nog niks kapot gegaan, maar als dat wel gebeurd kunnen ze mooi de rekening verwachten... Ik ben er trouwens helemaal niet gecharmeerd van als ze aan de deur komen. Ik bepaal zelf wel wanneer het me uitkomt om die dingen terug te gooien. Ik laat niet alles uit mijn handen vallen om voor hun ballen te rapen...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:28

Ik geef ze ook niet meer terug! Onze konijnen ren ligt naast de schutting met gaas erover tegen katten van andere buurtbewoners en elke keer gaat dat gaas kapot door die ballen.
Eerst hebben we dat nog netjes gezegd, maar daar hadden ze geen gehoor aan gegeven.
En een x kan wel, maar 3 x op een dag werd ik zat. Ik had na een tijdje ook een hele collectie in de garage liggen :=. Heel flauw, maar dat was het enige dat hielp want nu is het al zeker een jaar niet meer voorgekomen :P.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:20

Haha, wij hadden vroeger ook een buurman van wie je de ballen niet terugkreeg. Dan speelde je daar gewoon niet meer in de buurt }:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:36

Ik kon geen ballen kwijtraken bij de buren want geen aangrenzende tuinen bij mij. :+ Ik kreeg wel op mijn kop van mijn ouders of mijn inwonende grootvader als ik de bloemen, kippen of duiven schrik op joeg. :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:28

Grrr gister buurmeisje gevraagd of ze niet met de hockeybal tegen het huis wou spelen omdat dat nogal goed hoorbaar is in ons huis. Gezegd dat ze best met een zachte bal mag spelen, maar dat hoefde niet en ze is naar binnen gegaan. Prima.
Kom ik net thuis... TOK, TOK, TOK, TOK!
*zucht* binnenkort maar weer met de buurvrouw kletsen. Ben alleen benieuwd wat ik er mee op schiet, is echt zo'n type van 'een kind moet een kind kunnen zijn' of in andere woorden, geen grenzen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:36

Laat ze dan lekker kind zijn tegen haar eigen muur... brrrr zulke mensen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:17

Ze speelde tegen eigen muur aan, maar bij onze 2 onder 1 kap met niet al te beste geluids-isolatie, klinkt het hier binnen gewoon erg hard door. :\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:29

Ja dat is echt balen, maar serieus, je kan een kind toch niet verbieden tegen notabene zijn eigen huis te spelen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:37

Goof schreef:
Ja dat is echt balen, maar serieus, je kan een kind toch niet verbieden tegen notabene zijn eigen huis te spelen.

Daar ben ik het wel mee eens. Dan moet je echt ergens in de middle of nowhere in een hutje op de hei gaan wonen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:12

Ben ik het niet mee eens, het hangt er echt vanaf wat er gedaan wordt. Ik heb haar ook nog gezegd dat het best met een andere bal kan, maar dat hoefde niet (even ter info, er zijn ook zachte/holle oefenballen om mee te hockeyen). Het klok gewoon alsof ze aan de andere kant van de muur bij mij in huis met een hamer aan het slaan was. Een beetje geluid is tot daar aan toe, maar dit ging gewoon echt te hard. Daarnaast heb ik niks verboden hé, gewoon verzocht of ze dat niet wou doen.
Ik had het vroeger trouwens ook niet hoeven proberen. Als er andere mensen last van kunnen hebben, werd er gewoon rustig aan gedaan. Over gewoon spelende kinderen hoor je mij niet klagen, maar er mag best een grens zijn. We wonen in een woonwijk, daar heb je rekening met elkaar te houden.
Wat dat betreft ben ik ook erg blij met de andere buren. Die hebben ook kinderen, maar wel met een veel consequentere opvoeding. Als het daar te hard gaat wordt er wat van gezegd door de ouders.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:23

Ik ben het wel eens dat ze moeten kunnen spelen, maar het ritmische geluid van een bal tegen de muur is wel zeer penetrant en drijft je best gek. Kregen wij vroeger ook voor op onze kop, weet ik nog heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:24

Ik mocht van mama ook niet met een tennisbal tegen de muur van de buren meppen. Dat moest maar tegen de buitenmuur van onze keuken op het terras.

Papa-dag... ik denk dat de werkgever van mijn vriend je huilend van het lachen je ontslag geeft als je dat gaat eisen in eender welke vorm. Je krijgt 5 kalenderdagen vanaf de eerste kans dat je van boord kan. Ben je te laat voor de bevalling? Pech. En in die 5 dagen zit ook je reistijd. Ben je een dag kwijt om thuis te raken en een dag om terug naar je schip te gaan? Have fun met je overige 3 dagen met je spruit! En that's it.
Bevalt je vrouw in je werkperiode? Ja daar houden ze je niet voor thuis, tenzij je een collega vindt die extra wil werken. En die kans is heel klein...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:30

Maar Varekai, als jullie echt graag kinderen willen dan kan dat betekenen dat je man een andere baan moet zoeken.

Ik vind niet dat een baan/werkgever de reden moet zijn om niet aan kinderen te beginnen. Als die werkgever failliet gaat staat hij op straat dus je levensweg laten bepalen door 1 werkgever kan spijt geven (ben zelf een paar x op straat komen te staan door faillissementen).
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 18-04-17 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:41

Ik denk niet dat die werkgever failliet gaat aangezien de schepen vaak al projecten geboekt hebben tot eind 2018, en ze zijn samen met 1 ander bedrijf wereldleider in die sector :+

Een andere baan... Hij kan van departementshoofd op zijn schip promotie maken naar algemeen departementshoofd binnen zijn werkgroep op het hoofdkantoor. Hij gaat er dan wel qua loon flink op achteruit en dat ziet hij nu nog even niet zitten. Het is ook zijn droomjob en er zijn een pak collega's die het prima combineren met een gezin. Het is haalbaar, dat zeker wel. Het gaat alleen wat planning vragen.
Helaas ben ik een chaoot die echt constant ongeluk lijkt aan te trekken waardoor er vaak vanalles n het 100 loopt. Dat vreet energie, tijd en eerlijk gezegd soms ook de moed om het leven positief in te kijken.

Mijn vriend is Guus Geluk en ik Pietje Pechvogel.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:49

Herkenbaar helaas. Heb zelf ontzettend veel pech op werkgebied, ene werkgever na de andere gehad en nu uiteindelijk een burnout (ook door een overlijden en ernstige ziekte van mijn ouders binnen 1 jaar).

Mijn vriend werkt al 10 jaar bij hetzelfde bedrijf en ouders nog gezond, wat een rust geeft dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:55

Ik ben 1 dag niet bij de paarden geweest. De balans:

Iemand heeft mijn ene weiland op plek A open gezet en paarden over de zeik gejaagd. Je hart staat stil alsn je de ochtend nadien een oproep op FB ziet langskomen met "van wie zijn deze dieren"?

Mijn trailer staat 100m verderop in de straat omdat ik de buitenkant gewassen heb, maar ik heb geen oprit aan huis. Wielklem helemaal scheefgetrokken, een deukje in het deurtje (minimaal gelukkig) en de borststangen langs buiten allemaal volledig losgemaakt.

Op weiland B lege kogelhulzen van hagel gevonden, een dood opengereten konijn en 2 hele jonge nijntjes. En een stapel verse kroonkurken van bierflesjes. Maw, terwijl mijn pony's op de paddock staan hebben ze IN de weide geschoten en er nog staan zuipen ook.

Ohja en 1 paard heeft een los ijzer en ik heb tijdens les een stortbui over me heen gehad, was nat tot op mijn ondergoed.

En dit soort dagen heb ik dus regelmatig...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:56

Ik las trouwens ergens op het Vivaforum dat iemand vond dat mensen zonder kinderen nog zo onvolwassen zijn omdat ze nog steeds in de rol "het kind van" zijn en "geen generatie opschuiven".

Ik vond dit wel behoorlijk kwetsend en heb het mij heel erg aangetrokken.

Zou het waar zijn? Zijn mensen zonder kinderen minder ontwikkeld op het gebied van volwassenheid?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:58

Nou de manieren waarop sommige mensen met kinderen tegen mijn kind praten hebben weinig met volwassen zijn te maken. Word soms doodmoe van al die stemmetjes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:04

Koetsjie koetjie koe..... ^&+