[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:52

Ik had vrijdag besteld, dan krijg ik ze vast eind van de middag. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:54

Tnx dames!
Mooie kleur dnt! En fair ach, weten je ogen dat het eigenlijk voor je lippen is? :')

Even de boel uitgezocht:
Oogschaduws:
Afbeelding

Mascara's (de blauwe in m'n begrafenis mascara, waterproof }> )
Afbeelding

Foundation, poeder, consealer, etc...
Afbeelding

Potloden en eyeliner:
Afbeelding

Kwasten etc:
Afbeelding

Lippenstift en gloss:
Afbeelding

Dit is een verzameling van járen! De meest rechtse lipstick had ik met m'n trouwen op, ben 16,5 jr getrouwd :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:12

fair, jij bent echt een knappe meid!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:42

@Fair, dat trucje zie ik steeds vaker, met die liquid lipstick als eyeliner! Check je wel dat je liquid lipstick ook eye safe is? Sommigen zijn dat namelijk niet en kunnen dan voor geirriteerde ogen zorgen.

@Mondy, wat een mooie look! Ik begin stiekem ook een beetje verliefd te worden op het FIF palette, ookal hou ik normaal helemaal niet van rode tinten!

@LM, ik denk dat een transitiekleur jou echt zou kunnen helpen om nog beter te blenden!

Ik heb vandaag voor het eerst lipstick op en wat ben ik verliefd <3 Zo blij dat ik de keuze heb gemaakt voor lip injecties. Voor het eerst is de lipstick echt zichtbaar op mijn bovenlip en komt de kleur goed tot z'n recht! Toen ik mezelf in de spiegel zag werd ik er zelfs een beetje emotioneel van. Ik draag al 8 jaar dagelijks makeup maar nog nooit heb ik me zo mooi gevoeld met lipstick! Ik plaats nog even geen foto want m'n lippen zijn wel behoorlijk schilferig nog. Ben flink met de Bepanthen aan het smeren maar durf ivm de filler nog niet echt te scrubben dusja dan maar zo. :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:48

Tyto, een wat? :o?

Fijn dat he je er zi goed bij voelt! Nog last ervan?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:56

LadyMadonna schreef:
Tyto, een wat? :o?

Fijn dat he je er zi goed bij voelt! Nog last ervan?

Een transitiekleur is een kleur die ongeveer 2 tinten donkerder is dan je huidskleur. Die plaats je dan in je crease, soms nog ietsje hoger dan je crease. Deze zorgt ervoor dat de transitie tussen je de reguliere kleur in je crease en je huidskleur beter verloopt. Echter kan het ook heel fijn zijn voor als je alleen een kleur op je ooglid gebruikt en geen kleur voor in de crease. :)

Ik heb er niet echt veel last meer van! Het voelt af en toe nog een heel klein beetje beurs en een beetje strak. Eten en drinken gaat helemaal goed. Ik vind zoenen(ja hoort er ook bij :Y) ) en glimlachen nog een beetje moeilijk omdat het nog een beetje strak voelt en ik bang ben dat de filler dan gaat bewegen oid.(Wat gewoon onredelijk is want ik kan gewoon zoenen en glimlachen hoor, ik ben alleen een beetje een watje als het om dingen met m'n eigen lichaam gaat :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:21

Ja nu willen we ook foto's van je nieuwe lippen incl lipstick he :P

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:00

Mooi beginnetje van een collectie zo LM :)

Jammer dat je liner niet zo strak is Fair, dat maakt zo'n look juist zo gaaf! Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het werken met liquid lipstick als liner is, maar als het dan goed zit is het echt prachtig.

Ik kan niet zoveel van je look maken Cinnepin... ik maak altijd een foto met de normale camera van mijn telefoon en pak dan een spiegeltje om te 'mikken'.

Jolien, ik vind je qua ooglooks echt vooruitgaan! Vind je wenkbrauwen wel wat ver uit elkaar.

Pumpkin Pie is zo gaaf hè Anc :+:

LM, jij gaat ook ontzettend vooruit qua ooglooks! Ik gebruik altijd een primer, die ik dan set met een lichte oogschaduw die ongeveer mijn huidskleur is. Soms met een roze ondertoon bij een roze/koele ooglook, of juist met een gele ondertoon (net als mijn huid) bij een warme ooglook. Een goede transitiekleur maakt het blenden ook makkelijker, ik bouw eigenlijk mijn hele ooglook op met heel veel verschillende kleurtjes/intensiteit. Bijvoorbeeld dus eerst die lichte basiskleur, dan een iets donkerdere transitiekleur in mijn crease/wat meer naar boven geblend, en dan een nog donkerdere kleur in mijn outer V. Over het bewegend ooglid dan een shimmer en in mijn inner corner een highlight kleurtje. Vaak gebruik ik de donkerste en kleur onder mijn ogen in de buitenste hoek, en dan een wat lichtere kleur tot de binnenkant van mijn oog. Een beetje dit idee:
Afbeelding

Maar hoe ik de ooglook opbouw verschilt natuurlijk per ooglook, bij een halo gaat dat heel anders dan een cutcrease bijvoorbeeld :)

En Mondy, wauw wauw wauw! Echt je beste ooglook tot nu toe dit! Heel mooi kleurgebruik <3

Ik zal vanavond even een bult looks posten en mijn aanwinsten (onder andere uit Milaan), ik heb het Too Faced Sweet Peach palette gekregen van mijn vriend, alvast voor mijn verjaardag; zo blij mee :+:

Afbeelding
<3 (inclusief vervelende kitten haha)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:06

Halo? Cutcrease? *ga weer googlelen*
Zit nu idd allemaal step by step plaatjes te kijken...

Wat kan ik eigenlijk verder met dat contour palette wat ik heb? Heb m gekocht vanwege het groen om rood te camoufleren, maar de rest gebruik ik eigenlijk niet...

Mooi palette!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:07

Haha leuke foto is dat :D
Thanks voor het compliment. Ik ben bezig om mn wenkies te laten aangroeien en daarnaast wacht ik op mijn pakketje van beautybay met mijn abh brow wiz. :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:12

Haha LM, dit is nog maar het begin :P

En dat zijn goeie berichten Jolien! Ga je geen spijt van krijgen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:09

Aangezien ik normaal altijd bijlees op telefoon onder werktijd en dan niet kan reageren, maar besloten het anders doen. Dus nu mezelf de lastige taak opgelegd om overdag niet bij te lezen, maar als ik tijd heb alles door te nemen en een bijleespost te maken. Toch leuker om echt mee te doen en niet alleen te lezen.

Mondy, wat een prachtige look! Deze kleuren staan je super en passen ook geweldig bij de vorm van je ogen.

LM, er zit duidelijk verbetering in. Mag wat mij betreft nog iets verder omhoog boven je crease, maar je ziet duidelijk dat je oefent! Wat ik zelf altijd doe is een laagje neutrale oogschaduw over alles waar de primer zit, blendt alles net even wat makkelijker uit.
Mooie uitgebreide collectie wat betreft kleuren! En dat is geen contour palette, maar een concealerpalette. Dus echt voor het corrigeren van plekjes op het gezicht.

DnT, zoals al vermeld,Pumpkin Pie staat je geweldig *houdt zichzelf in om gelijk te bestellen*

Joolien, toch maar aan de Viseart? En vind je het dan wel fijn om voor kleur te kiezen? Ik zie je weinig kleur gebruiken, als je dan zoveel geld uitgeeft aan een palette, zie je dan niet liever kiezen voor iets waarvan je zeker weet het vaak te gaan gebruiken?

Cinnepin, ik heb het idee dat je de oogschaduw wat ver omhoog hebt geblend? Het lijkt haast tot je wenkbrauwen te komen. Waardoor het wat zwaar overkomt. Zou tussen de crease en wenkbrauwen of een lichtere highlighter gebruiken, of leeg laten. Nu wordt het zo één blok.

Fair, leuk dat rode! En vind je lipkleur ook erg mooi. Vraag me altijd af of je 'pout' de natuurlijke stand is van je lippen of dat je het voor foto's doet :')

Tyto, super dat je nu al zo blij bent met het resultaat!

Zelf vanochtend ook weer goed vermaakt:
Ooglook is met MAC Deep Damson in crease, MAC Amber Lights midden van ooglid en rest van paars is ColourPop Porter. Lippen zijn Estee Lauder Desirable. Heb wat gespeeld met mijn nieuwe shaping powder van MAC, het lijk net of ik gebaked heb onder mijn contour :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:12

Mooie look Lien. Ik vind jouw lippen zo mooi he :D De vorm ervan.
Je glimt wel een beetje, misschien wat meer afpoederen?

Ik wil juist meer kleur gaan gebruiken, maar wat je zegt, misschien kan ik beter een wat meer basic palette nemen. Dan zou ik voor deze gaan, dit vind het allermooiste palette wat ze hebben.
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:18

Glim altijd, is mijn huid, als ik verder afpoeder is er alleen nog een vlak mat gezicht over. Einde van de dag is het nog veel erger. Kan me er niet zo druk om maken.

En uitproberen zou ik doen met goedkopere spullen. Vermogen uitgeven omdat je meer kleur wil gaan gebruiken, betekend waarschijnlijk een vermogen uitgeven aan een stofvanger :')

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:24

@Lino, wat een mooie kleurencombinatie op je ogen! Zeker in combinatie met je oogkleur!
Zou je die lipstick aanraden? :) Zit er al een tijdje over na te denken.

En ik vind die glim ook niet zo erg hoor. In Zuid-Korea ben je juist harstikke on trend met zo'n dewy glow! Dat vinden ze daar jeugdig en het teken van een gezonde huid!

@Joolien, treat yoself :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:30

Ik vind mat ook niet mooi, heel snel cakey bij mij :) juist altijd extra glow met highlighter

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:30

Tyto, het is een erg makkelijke kleur. Heb nog een andere kleur, die is ook fijn. Ze zijn wel glanzend en dus niet heel lang houdbaar. Maar het valt absoluut niet tegen en dragen heerlijk. Dat hij bijna op is zegt genoeg denk ik!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:31

dankje voor de tip

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:41

Lien je ooglook is zo gaaf!

Vandaag voor de 2de keer m'n CP kleuren gepakt en ik ben er klaar mee, voor op je bewegend ooglid prima maar in de crease huilen! Ik vind het niets, misschien verwend omdat Balm en kat palette boterzacht is (kan ook niets met sleek) maar ik geef het echt op, kleuren zijn fantastisch maar ze gaan eruit en ik ga op jacht naar een high end palette met deze kleuren. Dus als iemand tips heeft, heel graag. Roze/nude/burgundy en paars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:47

Heeft Viseart niet zoiets Friem?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:49

Jans schreef:
Heeft Viseart niet zoiets Friem?

Niets dat mij aanspreekt. Ik wil wel nog de violet voss holy grail maar ik mis dan wel nog paars..

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:51

Tytonidae schreef:
@Lino, wat een mooie kleurencombinatie op je ogen! Zeker in combinatie met je oogkleur!
Zou je die lipstick aanraden? :) Zit er al een tijdje over na te denken.

En ik vind die glim ook niet zo erg hoor. In Zuid-Korea ben je juist harstikke on trend met zo'n dewy glow! Dat vinden ze daar jeugdig en het teken van een gezonde huid!

@Joolien, treat yoself :D

Sowieso is de make up in Zuid Korea prachtig. Bleke huid, stained lippen (dus niet strak omlijnen) en roze blush met een huid die dewy is (dus geen highlighter glans, maar echt een moist glans). I love it!!

Deze make up doet je ogen echt goed lino! Super mooi, als het wat donkerder bij je is.

Ik reageer dus ook altijd via telefoon wat bijreageren echt moeilijk maakt. Maar ik lees en zie alles :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:53

Friem, en de Modern Renaissance? Mist wel paars maar heeft de andere kleuren wel. Ik ga nog even verder denken voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:55

Jij wilt niet echt paars paars, maar burgundy paars.
Vind Violet Voss echt prachtig, maar is voor mij geen aanvulling op mijn collectie.

Ik wil echt het warm nudes palette van Viseart.
Die kleuren vind ik zo ontzettend gaaf <3

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:55

Shizzel schreef:
Friem, en de Modern Renaissance? Mist wel paars maar heeft de andere kleuren wel. Ik ga nog even verder denken voor je.

Ja is mooi maar dan liever de violet voss :j of de huda. Zou echt perfect zijn als ik alles in 1 kan vinden maar dat zal hem wel niet worden ben ik bang..