Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:50

Ik loop wel eens 2 dagen achter elkaar maar als je de training van gisteren in je benen voelt zou ik het niet doen. Eerst laten herstellen, zeker gezien je al een blessure hebt gehad.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:58

benangelique, kan beide. Of de combinatie van. Goed bezig hoor 13km!

DBiancaL, voor een keer is dat niet zo erg. Als je het maar heel licht houdt (gezien je blessure historie)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:57

Djilna schreef:
Paardrijden zul je dan ook nog wel voelen als je nu spierpijn in je buikspieren hebt :(:)

Jaaaa zeker je hebt helemaal gelijk! Haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:08

Djilna schreef:
benangelique, kan beide. Of de combinatie van. Goed bezig hoor 13km!

DBiancaL, voor een keer is dat niet zo erg. Als je het maar heel licht houdt (gezien je blessure historie)

ik zal vandaag de winkel eens bellen in hoeverre ik de schoenen uit mag proberen. of te wel; kunnen ze mee naar frankrijk ja of nee. ik neem sowieso ook mijn oude schoenen mee voor het geval dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:45

Topic gaat snel! Ik heb wel netjes bijgelezen, maar lukt even niet om uitgebreid te reageren.

Ik voel mn achillespees nog, geen pijn of last van. Maar toch niet helemaal kloppend, dus loop nog even niet. Wat ook wel goed uitkomt, want heb het komende tijd druk met klussen en verhuizen. Daarna heb ik ook een leukere omgeving om in te lopen. Dus ga na mn verhuizing weer rustig opbouwen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:23

benangelique schreef:
ik zou zeker als beginner echt rustdagen aanhouden. die zijn minstens zo belangrijk voor progressie als het lopen zelf.

greetje, jij als ervaren loopster weet dat misschien wel. gisteren dus mijn eerste 13k gelopen. nu een wat gevoelige knie (bovenzijde, aanhechting lijkt het wel). Ik heb echter ook nieuwe schoenen, dit was pas de 2e loop erop. zou de pijn door de schoenen komen of door de afstand?

Is het echt een heel ander type schoen dan je gewend was? Want anders zou ik dat heel onwaarschijnlijk vinden. Maar met het gegeven dan je nog nooit zo ver gelopen hebt en ook nog eens sneller da je anders op de 10km loopt zou het ook best overbelasting kunnen zijn. Acht ik het meest waarschijnlijk. Misschien net een iets te grote sprong voorwaarts. Voor de zekerheid maar een extra rustdag inbouwen en dan eerst een kort loopje proberen of minuten blokjes als het na die rustdagen aanvankelijk goed voelt. En dan achteraf balans opmaken of je weer een na reactie krijgt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:27

DBiancaL schreef:
ik ben niet echt een beginner... heb al een goede basis conditie ben alleen een maand ziek geweest inc een blessure dus nu sinds een week weer opbouwen...

In de opbouw is het beter die rustdag echt in acht te nemen. Je hersteltijd is dan namelijk nog best lang en die hersteltijd is nodig voor de heropbouw van de spieren. Zonder voldoende herstelperiode is je training niet effectief.
Maar zeker in de opbouw na een blessure moet je die rustdag in acht nemen. De belastbaarheid moet dan weer langzaam opgebouwd worden. Niet doen dus nu even twee dagen achtereen lopen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:30

Hihi nog een hardloop topic, gezellig. Wellicht kunnen we beide topics beter bundelen, ipv in twee topics te praten.

Zat hier even doorheen te scrollen en zag wat vragen over de flipbelt. Ik heb hem nu een jaar en ik vind hem echt geweldig! Was de aanschaf zeker waard. Telefoon zit lekker strak en veilig en neem ook vaak een paar zakdoekjes en soms sleutels mee. Ik voel haast niet dat ik überhaupt wat bij me heb.. Overigens snap ik de naam niet helemaal, want ik Flip de belt echt nooit, helemaal niet nodig :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:36

Misschien kunnen we hier inderdaad 1 centraal hardlooptopic van maken.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:52

oeps ik lees denk de berichten te laat... ik heb toch 4 km gedaan in weer 25 min ging onwijs lekker zeker als ik het vergelijk met gister...
Net ook mijn herstelshake op en mijn Why eiwitten... dus ik denk dat het wel goed moet komen qua opbouw van spieren :D
Bedankt voor de tips (excuus voor het niet opvolgen) ik ga zaterdag weer lopen en heb morgen een rustdag dan doe ik allen krachttraining

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:37

Ik wil ook zo'n flipbelt gaan aanschaffen. Mn pa heeft er ook eentje en is ook erg tevreden.

Normaal past een sleutel wel ergens in een zakje van mn broek. Of aan mn veter. Maar om het gebouw van mn studio in te komen moet ik ook een elektronische tag mee gaan slepen. Dan stop ik liever alles veilig bij elkaar in een flipbelt. Mn telefoon past ook eigenlijk niet in zn hoesje, dus dan is dat 'probleem' ook opgelost :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:39

Hoe hebben jullie de maat uitgekozen? Ik twijfel tussen M en L. M zit behoorlijk strak en vraag me af of die niet teveel gaat trekken/omhoog gaat schuiven als er ook nog spullen in gaan. L zit op zich oké, maar vraag me af of die niet juist omlaag gaat schuiven door bijv een telefoon. Nog maar een keer beide passen denk ik..
Ik wil hem op de heupen dragen, dus niet in mijn taille.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:46

Greetje63 schreef:
benangelique schreef:
ik zou zeker als beginner echt rustdagen aanhouden. die zijn minstens zo belangrijk voor progressie als het lopen zelf.

greetje, jij als ervaren loopster weet dat misschien wel. gisteren dus mijn eerste 13k gelopen. nu een wat gevoelige knie (bovenzijde, aanhechting lijkt het wel). Ik heb echter ook nieuwe schoenen, dit was pas de 2e loop erop. zou de pijn door de schoenen komen of door de afstand?

Is het echt een heel ander type schoen dan je gewend was? Want anders zou ik dat heel onwaarschijnlijk vinden. Maar met het gegeven dan je nog nooit zo ver gelopen hebt en ook nog eens sneller da je anders op de 10km loopt zou het ook best overbelasting kunnen zijn. Acht ik het meest waarschijnlijk. Misschien net een iets te grote sprong voorwaarts. Voor de zekerheid maar een extra rustdag inbouwen en dan eerst een kort loopje proberen of minuten blokjes als het na die rustdagen aanvankelijk goed voelt. En dan achteraf balans opmaken of je weer een na reactie krijgt.

ik komo van hele oude asics af. wel ook anti-pronatie. degene die ik nu heb zijn ook van asics. ik vind ze heel lekker lopen, heb nergens last van tijdens het lopen. op mijn oude schoenen had ik nadien vaak vermoeide enkels en knieeen en dat is nu over.
het klinkt wel heel logisch wat je zegt. ik wilde eigenlijk morgen gaan lopen, maar dat sla ik dan over. dan zaterdag een rondje. kort en rustig om te voelen wat mijn lijf doet.
thanx!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:33

Djilna: Ik draag een medium op mijn heupen en die zit heerlijk. Denk wel beter te strak dan te los om schuiven te voorkomen. Wil je dat ik mijn heupen voor je opmeet O:) Of een foto voor je maak?

Zit te twijfelen of ik vandaag ga bootcampen, ben al een tijd niet geweest. Heb wel zin om er nog even op uit te gaan, maar heb gisteren ook al hardgelopen... Kan wel mijn loopje van morgen naar zaterdag verplaatsen op zich.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:08

:D
Mijn heupen zijn zo'n 95/96cm.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:33

Speciaal voor jou even mijn sportbroek aangedaan, ik ben 93/94 zonder belt maar over broek op het punt waar ik de belt heb... Komt op hetzelfde neer als jij dus.
Nog even een charmante 'selfie'
Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:55

Niets oncharmants aan. Je hebt een mooie buik! Gewoon trots op zijn! :j

Vandaag 5.22 km gelopen in 8.9 km/uur. Ben al erg moe van de werkweek, dus het viel me niet mee. Misschien had ik een iets lichtere training moeten doen, maar daar ben ik gewoon niet zo goed in. :n

Zaterdag ga ik bij de atletiek vereniging kijken om me eventueel aan te sluiten bij een loopgroep. Ik ben bang dat ik anders in het najaar met 100 duizend smoesjes afhaak. O:)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:00

@Zucchero: Jij? Afhaken? Wel leuk om jezelf bij een groep aan te sluiten.

@Susanne: Welkom! En mooi buikje hoor. Eigenlijk heel simpel zo'n flipbelt.

Ik hield zelfs twee dagen rust aan. Inmiddels zou ik wel met 1 dag moeten kunnen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:31

Fabienne1 schreef:
@Zucchero: Jij? Afhaken?

Ja ik ben bang dat ik smelt in de regen! En ik ben allergisch voor temperaturen onder de 10 graden. Eigenlijk al onder de 15 graden... := :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:56

Djilna schreef:
Hoe hebben jullie de maat uitgekozen? Ik twijfel tussen M en L. M zit behoorlijk strak en vraag me af of die niet teveel gaat trekken/omhoog gaat schuiven als er ook nog spullen in gaan. L zit op zich oké, maar vraag me af of die niet juist omlaag gaat schuiven door bijv een telefoon. Nog maar een keer beide passen denk ik..
Ik wil hem op de heupen dragen, dus niet in mijn taille.

Djilna ik heb een M. Heb hem gepast bij runnersworld en hij moet comfortabel strak zitten. Ik heb confectiemaat 38. Zo van de foto's ben jij volgens mij een stuk slanker dus je kan makkelijk de M hebben. Ik voel hem niet zitten tijdens het rennen en hij schuift niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 00:14

Ik heb gewoon ook maat 38 hoor Nelleke. Net als jij ;) Maar mensen schatten mij vaak smaller in. Heb kledingmaat 38/M. Alleen is M bij Nike maat 40/42 en daar heb ik dan S 36/38. Kwam ik na wat te ruim vallende gekochte tops in de online sale achter. Al passen de shorts in M prima.. Maar S shirt sluit beter aan. Tja logisch met die maatverdeling..
Maar M dus. Dank dames!
En Suzanne prima buik! Op die hoogte wil ik hem idd ook dragen.

Ik heb laatst eerste training via loopgroep gedaan hier. Denk dat ik dat wel blijf doen. De woensdagavond. Is via http://www.janstrijker.nl Veel op trailrunning ook.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 00:18

Zucchero schreef:
Ja ik ben bang dat ik smelt in de regen! En ik ben allergisch voor temperaturen onder de 10 graden. Eigenlijk al onder de 15 graden... := :+

Herkenbaar! En toch ben ik op 4jan dit jaar begonnen en ben ik in weer en wind gegaan. Pas 1x een volle week overgeslagen ivm ziek. Nu..

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 00:50

Mag ik me hier ook melden? Ben maandag voor het eerst wezen lopen. Gebruik de app van Evy en moet zeggen het viel me niet tegen. Morgen ben ik vrij dus morgen wil ik weer gaan lopen. Hopelijk heb ik nu wat minder spierpijn als na maandag O:)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:41

Goedemorgen allemaal!

Het is al weer vrijdag, heerlijk! Straks vanuit het werk ga ik meteen hardlopen. Ik ga weer een mooi natuurgebied op zoeken. Dit weekend eens wat minder gepland, ook weleens lekker.
Dan misschien zondag nog even kort lopen en dan dinsdag heb ik een wedstrijdje van 6 km...

@Odenxia: Welkom! Fijn dat je eerste hardloop ronde niet tegen viel. Had je veel spierpijn?

@Djilna & Zucchero: Haha herkenbaar, ik heb liever ook geen temperatuur onder de 10 graden. Als je eenmaal bezig bent en het gaat regenen dan gaat het nog wel.. maar starten in de regen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:58

Dankjewel voor de opmerkingen over mijn buikje, ben er zelf ook wel blij mee nu hoor :-)

Ik vind het in de herfst en winter juist heerlijk lopen, lange broek en jasje aan en gaan met die banaan! In de zomer moet ik juist vroeg opstaan om nog een beetje fatsoenlijk te kunnen lopen vanwege de warmte, in het najaar geen last van! :o

Ik heb mijn loopje voor vandaag er weer op zitten! Ondanks de harde wind is het toch al behoorlijk warm!

Afbeelding