Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Djilna schreef:benangelique, kan beide. Of de combinatie van. Goed bezig hoor 13km!
DBiancaL, voor een keer is dat niet zo erg. Als je het maar heel licht houdt (gezien je blessure historie)
benangelique schreef:ik zou zeker als beginner echt rustdagen aanhouden. die zijn minstens zo belangrijk voor progressie als het lopen zelf.
greetje, jij als ervaren loopster weet dat misschien wel. gisteren dus mijn eerste 13k gelopen. nu een wat gevoelige knie (bovenzijde, aanhechting lijkt het wel). Ik heb echter ook nieuwe schoenen, dit was pas de 2e loop erop. zou de pijn door de schoenen komen of door de afstand?
DBiancaL schreef:ik ben niet echt een beginner... heb al een goede basis conditie ben alleen een maand ziek geweest inc een blessure dus nu sinds een week weer opbouwen...
Greetje63 schreef:benangelique schreef:ik zou zeker als beginner echt rustdagen aanhouden. die zijn minstens zo belangrijk voor progressie als het lopen zelf.
greetje, jij als ervaren loopster weet dat misschien wel. gisteren dus mijn eerste 13k gelopen. nu een wat gevoelige knie (bovenzijde, aanhechting lijkt het wel). Ik heb echter ook nieuwe schoenen, dit was pas de 2e loop erop. zou de pijn door de schoenen komen of door de afstand?
Is het echt een heel ander type schoen dan je gewend was? Want anders zou ik dat heel onwaarschijnlijk vinden. Maar met het gegeven dan je nog nooit zo ver gelopen hebt en ook nog eens sneller da je anders op de 10km loopt zou het ook best overbelasting kunnen zijn. Acht ik het meest waarschijnlijk. Misschien net een iets te grote sprong voorwaarts. Voor de zekerheid maar een extra rustdag inbouwen en dan eerst een kort loopje proberen of minuten blokjes als het na die rustdagen aanvankelijk goed voelt. En dan achteraf balans opmaken of je weer een na reactie krijgt.
Djilna schreef:Hoe hebben jullie de maat uitgekozen? Ik twijfel tussen M en L. M zit behoorlijk strak en vraag me af of die niet teveel gaat trekken/omhoog gaat schuiven als er ook nog spullen in gaan. L zit op zich oké, maar vraag me af of die niet juist omlaag gaat schuiven door bijv een telefoon. Nog maar een keer beide passen denk ik..
Ik wil hem op de heupen dragen, dus niet in mijn taille.