Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveJip

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:11

Wow dat lijkt me echt super gaaf!!

Ik heb zoveel spierpijn. Vrijdag had ik een uurtje getraind en gister heb ik een dressuur & springles gereden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:34

Leuk die vakantie met huifkar! Heb ik ook gedaan, ik denk trouwens bij dezelfde stal! Wij hadden een fjord die enkel voor de kar kon maar we hebben er toen toch ook maar op gereden :')

Lonneke, ik weeg niet want dat werkte voor mij juist obsessief en in de spiegel te kijken juist weer niet.

Heb van het weekend sinds lange tijd (3 maanden) weer eens gemeten en ik ben zeer tevreden. Had dit keer wel even de (dacht ik lege) batterijen opnieuw in de weegschaal gedaan omdat ik toch wel nieuwsgierig was en zelfs die was goed gemutst :)

Mooi op deze voet verder.

Iedereen een goed weekend gehad?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:53

Ik ben eindelijk beter! Vandaag weer lekker naar de gym.

Blegh, wat zuigt cutten toch. Ik sta op 2000kcal en dat lijkt zo weinig :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:03

alles is relatief phor, haha. Ik vind als ik 1700kcal mag eten dat ik echt al alle ruimte heb.
Ik begin vandaag opnieuw met keto, voelde me echt super afgelopen 3 weken. Nu 4 dagen koolhydraten gegeten en pfff... Mentaal voel ik me top, maar fysiek... not so much.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:10

Klinkt als een flinke cutting voor jouw lengte. Bij -2100 heb ik echt rammelende honger, sterkte hoor!

Succes Sec! Hopelijk is de omschakeling niet te lastig :-)

Dussss Gribaldi, jij loopt er strak bij, mooi zo!

Reizen met een huifkar klinkt geweldig!

Ik eet nu een paar weken op verbruik en doe naast de ballet trainingen (ook al 7 u pw) geen workouts. Voelt echt even heerlijk rustig in mijn hoofd zo :-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:16

Het is een cut van 400kcal, voor mij vrij flink inderdaad! Ik moet ook goed opletten dat er niet teveel spiermassa om zeep wordt geholpen natuurlijk, anders moet het minder streng.

Met 7u ballet heb je geen extra workout nodig :))

Met 1700kcal ben ik niets meer waard sec :D
Hoe lang ga je dit keer keto doen?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:03

gribaldi schreef:
Leuk die vakantie met huifkar! Heb ik ook gedaan, ik denk trouwens bij dezelfde stal! Wij hadden een fjord die enkel voor de kar kon maar we hebben er toen toch ook maar op gereden :')

Haha deze was inderdaad niet onder het zadel beleerd dus wij zijn er maar niet op gaan zitten. Ze heette Yvanka, klinkt dat bekend? :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:06

Ik heb echt geen idee hoeveel kcal ik binnen krijg :P Maar nu met khd arm voel ik mij verder prima.

Bhriseis, er is altijd ruimte voor verbetering ;) Maar ik mag niet meer klagen heb ik thuis gehoord dus ik praat nu mooi tegen mij zelf als ik voor de spiegel sta :')

Wauw 7 uur ballet dan beweeg je iig genoeg ja :)

Sec, toch weer terug de ketose in? Succes :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:07

TrIjNiE__ schreef:
gribaldi schreef:

Haha deze was inderdaad niet onder het zadel beleerd dus wij zijn er maar niet op gaan zitten. Ze heette Yvanka, klinkt dat bekend? :)

Naam klinkt inderdaad bekend :j , wij wilden enkel graag een ruin dus kregen Henk :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:14

Wat leuk :D Een ander paard hadden ze niet meer om voor de kar te zetten dus wij hadden geen keuze :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:41

geen idee hoe lang, denk zo lang als ik me er goed bij voel, want knapte er lichamelijk echt heel erg van op. Ik wil alleen wel experimenteren met koolhydraten, zodat ik mentaal ook blijer ga blijven, dus heb ketosestrips besteld om inzicht te krijgen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:42

Haha ook prima toch :D

Vond het zelf een hele ervaring en ook best een verantwoording. Even snel uitleg hoe je dat beest moest optuigen in inspannen en doei veel plezier tot maandag..
Uhh oké, maar het is allemaal gelukt :')

Sec waar heb jij ze besteld? Ik ben benieuwd hoe je je straks gaat voelen :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:54

gribaldi schreef:
Haha ook prima toch :D

Vond het zelf een hele ervaring en ook best een verantwoording. Even snel uitleg hoe je dat beest moest optuigen in inspannen en doei veel plezier tot maandag..
Uhh oké, maar het is allemaal gelukt :')

Sec waar heb jij ze besteld? Ik ben benieuwd hoe je je straks gaat voelen :)

Waha inderdaad zo ging het bij ons ook :') Maar wat was het toch heerlijk ! <3

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:59

Is dat een beetje betaalbaar zo'n huifkartocht? En moet je ervaring hebben met mennen? Lijkt me heel gaaf om samen met een vriendin te doen :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:59

Ik kom mij hier ook even melden!
Vorige maand te horen gekregen dat ik 10 oktober mag starten aan mijn nieuwe opleiding!

Alle redenen om mijn hardloopschoenen weer uit de kast moest trekken! Want het is een sportieve opleiding!

Beetje laat met voorbereidingen maarja.. Alle beetjes helpen!

Naast het hardlopen doe ik ook nog aan conditiezwemmen en rijd ik circa 3 a 4 keer in de week met mijn paard. Die is nog in opbouwende fase dus echt sporten kan je dat niet noemen..

Helaas gaat het hardlopen nog niet zo van harte.. Veel kramp in mijn kuiten wat na het rekken alleen nog maar erger wordt...

Meer drinken helpt niet of daar krijg ik dan weer steken in mijn zij van...

Gisteren kwam een vriend met een tip en ik hoop dat dat de gouden tip is : HIIT training. Sprinten met hardlopen en wandelen afgewisseld.

Je stretcht dan je kuiten.. Ik ben benieuwd

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:04

Welke opleiding ga je doen? :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:09

Stretch je voor het hardlopen of tijdens wanneer je al kramp hebt?
Stretchen tijdens kramp kan, mits het voorzichtig gebeurt, anders heb je kans dat je de spier beschadigd. Kramp kan komen door overmatig sporten dus wellicht bouw je het hardlopen te snel op.
HIIT training is goed om de hartslag te verhogen en de conditie op te bouwen. Of het echt goed is om je kuiten te piekbelasten terwijl je al aangeeft kramp te hebben betwijfel ik.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:07

Vd week 2 bbq's en te veel gegeten, hop.. Gewoon 0,2 erbij aangekomen :oo
Zonde :(

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:25

ILoveJip schreef:
Is dat een beetje betaalbaar zo'n huifkartocht? En moet je ervaring hebben met mennen? Lijkt me heel gaaf om samen met een vriendin te doen :)

Wij hebben 210 euro betaald voor 5 dagen. Dus 105 per persoon. In totaal beiden 175 euro opgedaan aan huifkar, campings en eten! :D Ervaringis absoluut niet nodig, hadden wij beiden ook niet! :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:31

Vandaag begin ik weer met gezond eten en meer bewegen, na 2 weken ongezond en veel te veel eten door vakantietripjes. (Bijna 2 kilo erbij ook := )

Net een rondje gaan hardlopen maar na 2,6 km gestopt want kreeg verschrikkelijke nekpijn anders :( Helaas, de ene keer geen last, de andere keer wel. Max was wel helemaal gelukkig, 2 weken zonder mijn extra aandacht en nu opeens weer hardlopen, feest *\%/*
Afbeelding
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:33

De kosten weet ik niet meer, is al een poos terug. Maar ook totaal geen ervaring en het ging best. Eerst uur zit je even in de stress maar je wordt zo de weg opgegooid dat je het dan ook wel leert :')

Dreamy, 0,2 kilo is niks joh! Vocht en dat is er morgen zo weer vanaf :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:33

Dreamy, 0,2 is helemaal niks!! Dagelijkse schommelingen zijn vaak al groter. Niks om je zorgen over te maken dus! Dat is precies waarom ik elke dag op de weegschaal sta: accepteren en leren kennen van je schommelingen. Soms ben ik opeens een kg zwaarder, maar kan me er tegenwoordig minder druk om maken, weet hoe de schommeling ook opeens naar beneden kan uitslaan.

7 u/week ballet! +:)+ _/-\o_ Heftig hoor!!

Wat betreft kramp met rennen: grote kans dat het je techniek is die niet optimaal is... Zeker als je net weer begint. Ik heb me toen ik weer begon in Chi-running verdiept, en een cursus gevolgd. Ik ren nog steeds via die methode en vind het super fijn. Ben blessuregevoelig, en hiermee heb ik zelden ergens last van. (op mn gebruikelijke heuppijntjes na...)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:04

Ik ga m'n kcal wat omhoog doen. De enige reden dat ik hier nog sta te liften is omdat ik mezelf een bak b&j heb beloofd :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:12

Hoeveel g proteïne moet je dan aanhouden Phor?
En geleidelijk afbouwen? Dat is het lastigste, dat je wel gewoon moet presteren...

Goed zo Gribaldi dat je gewoon tevreden bent! We werken er allemaal zo hard voor en zijn uiteindelijk zelf het strengste

Welkom Evelyn!

Ooooh wat is Max mooi! Wat een lief snoetje!!
Succes met de draad weer oppakken, knallen maar!

Haha dank je Lon!

Dreamy, flink thee drinken en water, geef het een dagje en het is zo weer weg :-)

En toch doet 4 x pw een korte workout met gewichten zoooo veel meer voor mijn figuur dan het kcal-verbrandende dansen. Inmiddels denkt mijn lichaam gewoon: oh, gaat ze weer twee uur aan het hupsen?

Vanavond wordt wel spannend! Ik probeer het op een na hoogste niveau mee te doen met de pointes. Ik dans de les wel al twee jaar mee maar dat stuk dan "gewoon op mijn tenen" ipv met die ellendige schoenen. Mijn enkels waren te zwak nav een blessure. Mijn rechtervoet is nog iets te zwak naar mijn mening, maar ik moet een keer gewoon meedoen, want over enkele lessen zijn de oefeningen alweer zo veel pittiger. Ik heb hier echt stress van!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:02

TrIjNiE__ schreef:
ILoveJip schreef:

Wij hebben 210 euro betaald voor 5 dagen. Dus 105 per persoon. In totaal beiden 175 euro opgedaan aan huifkar, campings en eten! :D Ervaringis absoluut niet nodig, hadden wij beiden ook niet! :D

Kun je mij toevallig een website oid toe sturen?