Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 03:07

CalipsoLover schreef:
Mijn vader is ook een zeer narcistisch persoon. Zeer moeilijke situatie ook, want jij geeft wel heel veel om deze persoon, ook al heb je door wat voor iemand het is. En jij blijft dit gedrag maar goedkeuren.

Ondertussen mijn laatste examen gehad, met als gevolg dat ik nu al 2 dagen gewoon alleen heb geslapen. Voel nu pas hoeveel ik van mijn laatste energie heb opgebruikt en wat voor effect dit heeft op mijn lichaam (zaterdag geslapen tot half 5 in de avond, vandaag tot half 3 en ben nog steeds steendood) Echt gewoon helemaal uitgeteld dus. Krijg donderdag mijn punten, en zou dan normaal nog een jaar moeten. Maar aangezien mijn depressie echt wel zwaar heeft doorgewogen dit jaar kan alles nog. Heb wel ondertussen de afspraak gemaakt met mijn moeder om thuisonderwijs te volgen als ik er niet door ben omdat school mij zo ongelukkig maakt. Ik zou natuurlijk mijn vrienden enzo enorm missen maar ik hou dat echt geen 2 jaar nog vol...

Mede om deze reden (en mijn epilepsie) ben ik gestopt met school. Blijven zitten in het5e en voelde me zo ongelukkig en dan zou ik nog t/m het 6e moeten.. ja doei.. dus dit jaar helemaal niks en als het goed is begin ik in september weer maar dan in Nederland en een niveau lager. Het is maar dat ik een papiertje heb aan het einde vd rit en ik kan nu toch niet op mijn niveau presteren want daarvoor zit ik nog veel te slecht in mijn vel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:18

DynamiteS schreef:
CalipsoLover schreef:
Mijn vader is ook een zeer narcistisch persoon. Zeer moeilijke situatie ook, want jij geeft wel heel veel om deze persoon, ook al heb je door wat voor iemand het is. En jij blijft dit gedrag maar goedkeuren.

Ondertussen mijn laatste examen gehad, met als gevolg dat ik nu al 2 dagen gewoon alleen heb geslapen. Voel nu pas hoeveel ik van mijn laatste energie heb opgebruikt en wat voor effect dit heeft op mijn lichaam (zaterdag geslapen tot half 5 in de avond, vandaag tot half 3 en ben nog steeds steendood) Echt gewoon helemaal uitgeteld dus. Krijg donderdag mijn punten, en zou dan normaal nog een jaar moeten. Maar aangezien mijn depressie echt wel zwaar heeft doorgewogen dit jaar kan alles nog. Heb wel ondertussen de afspraak gemaakt met mijn moeder om thuisonderwijs te volgen als ik er niet door ben omdat school mij zo ongelukkig maakt. Ik zou natuurlijk mijn vrienden enzo enorm missen maar ik hou dat echt geen 2 jaar nog vol...

Mede om deze reden (en mijn epilepsie) ben ik gestopt met school. Blijven zitten in het5e en voelde me zo ongelukkig en dan zou ik nog t/m het 6e moeten.. ja doei.. dus dit jaar helemaal niks en als het goed is begin ik in september weer maar dan in Nederland en een niveau lager. Het is maar dat ik een papiertje heb aan het einde vd rit en ik kan nu toch niet op mijn niveau presteren want daarvoor zit ik nog veel te slecht in mijn vel.

Ja, het eerste semester heb ik me enorm laten hangen en had 2 tot 3 buizen. Wel 2 hele kleintjes (48 en 45) 2de semester had ik geen buizen meer maar alles hangt nu af van hoe mijn examens waren. Als ik meer dan 1 buis heb kan het wel goed zijn dat ik er niet door ben. Ik moet hoe dan ook blijven zitten als ik er niet door ben, zakken kan niet meer in het 5de. Heb nu wel echt alles gegeven wat ik kon, want de laatste maanden waren ook de ergste qua mijn depressie. Weet totaal niet wat ik moet als ik er niet door ben, dan heb ik echt geen geluk en ga ik gewoon heel heel hard huilen en kom ik niet meer uit m'n bed vrees ik... We zullen zien...

Individu

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:33

Calipso. Je gaat het gewoon halen :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:39

DynamiteS schreef:
CalipsoLover schreef:

Heel goed dat je even een stap terug doet. Maar toch ook weer verder wil in September. Wijze beslissing +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:01

Lijkt me zeer lastig, mentaal problemen en dan examens. Heel veel succes. Jullie halen het wel!!

Met mij gaat het niet goed. Ik ben over en aangenomen voor de opleiding MBO4 Paravet. Daar ben ik blij mee. Maar de oekomst ziet er klein, donker en als een groot probleem uit.

Als ik hier dan uitkom, heb ik werk wat weinig betaalt, móét ik überhaupt werken, om een huis wat ik niet leuk vind te betalen(of iemand moet een meerdere hectaren hutje op de hei weten voor 500 euro p/m?)

Het leukst zou zijn op een ongeclaimd stuk land, en dan van wat er op het land staat leven. Wat bomen voor het huis, koken op een stapeltje hout, groenten verbouwen en lekker kippen over het hele terrein. Dat kan dan weer niet.

Ik ben echt niet bestemd voor deze wereld, daar kom ik elke dag meer achter. En om bij die nare toekomst te komen moet ik eerst een gevecht aangaan wat elke dag moeilijke en groter dan gedacht blijkt.

Sorry voor de vele spelfouten.

Het is een beetje chaos in mijn hoofd. En allemaal zwart. Alles wat me dierbaar is vervaagt, en mijn pijn wordt groter. Eten gaat amper, ik ben óf misselijk óf heb geen energie wat te maken.

Wat is het leven naar en gemaakt om je te breken.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:42

JoskaH schreef:
Lijkt me zeer lastig, mentaal problemen en dan examens. Heel veel succes. Jullie halen het wel!!

Met mij gaat het niet goed. Ik ben over en aangenomen voor de opleiding MBO4 Paravet. Daar ben ik blij mee. Maar de oekomst ziet er klein, donker en als een groot probleem uit.

Als ik hier dan uitkom, heb ik werk wat weinig betaalt, móét ik überhaupt werken, om een huis wat ik niet leuk vind te betalen(of iemand moet een meerdere hectaren hutje op de hei weten voor 500 euro p/m?)

Het leukst zou zijn op een ongeclaimd stuk land, en dan van wat er op het land staat leven. Wat bomen voor het huis, koken op een stapeltje hout, groenten verbouwen en lekker kippen over het hele terrein. Dat kan dan weer niet.

Ik ben echt niet bestemd voor deze wereld, daar kom ik elke dag meer achter. En om bij die nare toekomst te komen moet ik eerst een gevecht aangaan wat elke dag moeilijke en groter dan gedacht blijkt.

Sorry voor de vele spelfouten.

Het is een beetje chaos in mijn hoofd. En allemaal zwart. Alles wat me dierbaar is vervaagt, en mijn pijn wordt groter. Eten gaat amper, ik ben óf misselijk óf heb geen energie wat te maken.

Wat is het leven naar en gemaakt om je te breken.

Dat jij jezelf zo toespreekt en zulke conclusies trekt over je leven helpt niet.
Net als jij droom ik ook van een huisje tussen de weides, met bomen en mijn eigen groenten verbouwen. En het liefst is het dan altijd herfst.
Maar dit is een luxe wens. Niet alleen wij maar heel veel mensen kunnen dit niet (betalen).
Maar een huisje kun je zelf maken of kraken.
Als je een huisje vind, wees dan blij dat je iets hebt. Maak het mooi met schilderen en decoratie. Maak er jou minidroomhuisje van. En wees dankbaar dat je dit hebt, er blij mee.
Ik wil absoluut jou problemen of gevoel niet kleineren. Ik geloof dat je die hebt en dat het leven zwaar is voor je. Maar je attitude en de conclusies die je voor jezelf trekt maken heel veel uit in hoe je je voelt.
Als ik je zo zie schrijven komt het over alsof je in een negatief denkspiraal zit.
Lastig. Maar hier kan je uitkomen wanneer je erkend dat je dit hebt en wat kunt/moet veranderen aan je eigen attitude.

P.s. Heb jij je eigen paardje nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:00

Ik denk daarom ook bijna niet na, en probeer om positief te zijn. 'Ik krijg ten minste werk dat ik leuk vind,' 'straks kan ik op mezelf gaan wonen!'

Maar is het toch al korte leven het wel waard om 60 jaar hier te blijven? Voor geen ultieme situatie? Zelfs geen gewoon fijne?

Tuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken. En het zal wel lukken om lekker buiten de randstad te gaan wonen en een eigen huisje met ergens in de buurt een bos waar mijn paard staat. Misschien kom ik zelfs wel Amerika binnen.

Maar moet ik dat wel willen? Moet ik dat wel blijven dromen?

Het lijkt me zo fijn, gewoon op trektocht met [pony]. Zo leven. Maar dan leven we helaas weer in een wereld, zo ontzettend verwoest door mensen. Je moet in natuurgebieden slapen, echte natuur is er niet meer! En door wie komt dat..?

Dan, je kan amper eetbare planten meer vinden in de natuur om van te leven. Je zult het weer moeten kopen.

Had ik maar een tijdmachine, dan zou ik [pony] meenemen en 1000 jaar terug gaan. En dan naar Amerika. Al word je dan ook weer aangevallen. Dieren, oké. Die zien eten. Maar mensen, die zoeken je dan specifiek op om je te doden.

En dan ga ik dus eeuwen terug! Mensen zijn er al jaren om de wereld wat minder fijn te maken.

Tsja, sorry voor mijn houding. Ik weet het, hij moet beter, ik ben een vervelend klein kind wat nog niks weet over de wereld.

Zo zie ik het niet. Het jammere is dat niemand een serieuze discussie aangaat. Het enige doel voor mij is óf compleet onafhankelijk leven óf het dan maar zo goed mogelijk te maken, voor mij en latere dieren naast dat veredelde dierenras wat zich de mens noemt.

Maar dan zit ik dus nog met mijn eigen oliebol. Het brein is zo ontwikkeld dat het een ziekte ontwerpt die je weer dood wilt laten gaan. Ironisch, niet?

Waarom ik alles voor mijn toekomst erbij haal, is omdat ik niet weet waarvoor ik nou moet knokken. Want voor mij hoeft het niet. Wat ik het liefste zou willen doen is praktisch onmogelijk. Mept ik het wel willen doen voor iets wat 'wel goed genoeg' of 'het is niet anders' is?

De pijn blijft sterk aanwezig. Mijn hele hoofd gaat stuk om de problemen. Ik leef compleet langs alles heen. Ik wil niet meer, eten gaat amper. Slapen gast amper. Het leven trekt mijn batterij compleet leeg. Ik kan nier eens iets doen zonder zwarte vlekken en omvallen.

Zucht. :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:17

JoskaH schreef:
Maar is het toch al korte leven het wel waard om 60 jaar hier te blijven? Voor geen ultieme situatie? Zelfs geen gewoon fijne?

Ik ben 57 en hoop nog een tijdje mee te gaan.
Wat mij betreft is er naast alle ellende genoeg tegenwicht.
Citaat:
Moet ik dat wel blijven dromen?

Ja!!
Natuurlijk.
Luchtkastelen zijn prachtig - en dan kijken of je er fundamenten onder kunt zetten.
Citaat:
Het lijkt me zo fijn, gewoon op trektocht met bailey. Zo leven. Maar dan leven we helaas weer in een wereld, zo ontzettend verwoest door mensen. Je moet in natuurgebieden slapen, echte natuur is er niet meer! En door wie komt dat..?

De mens, het grootkapitaal, etc.
Maak het jou queeste om de wereld een beetje beter te maken - liefst een boel, maar begin met een vingerhoedje.
Citaat:
Dan, je kan amper eetbare planten meer vinden in de natuur om van te leven. Je zult het weer moeten kopen.

....op trektocht zul je moeten leven als jager/ verzamelaar.
Zou je buiten wonen of een volkstuin hebben, kun je het zelf verbouwen.

Citaat:
Mensen zijn er al jaren om de wereld wat minder fijn te maken.

Ja, die mensen heb je ook.
Citaat:
Tsja, sorry voor mijn houding. (...) Het enige doel voor mij is óf compleet onafhankelijk leven óf het dan maar zo goed mogelijk te maken, voor mij en latere dieren naast dat veredelde dierenras wat zich de mens noemt.

....dat is toch prachtig!!!
+:)+
Citaat:
Maar dan zit ik dus nog met mijn eigen oliebol. Het brein is zo ontwikkeld dat het een ziekte ontwerpt die je weer dood wilt laten gaan. Ironisch, niet?

Waarom ik alles voor mijn toekomst erbij haal, is omdat ik niet weet waarvoor ik nou moet knokken. Want voor mij hoeft het niet. Wat ik het liefste zou willen doen is praktisch onmogelijk. Meot ik het wel willen doen voor iets wat 'wel goed genoeg' of 'het is niet anders' is?

Eerst herstellen van de ziekte depressie!
In hoeverre je brein ziek is of je ""alleen maar"" veel te veel stress hebt gehad is een vraag.
En of depressie ontworpen is door het brein is ook nog een vraag, maar ik vind de ironie ervan een bittere, scherpe observatie.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:43

Goh, weet je, ik zou ontzettend graag in een huisje in de natuur wonen, met een lap grond om dieren, oa paarden op te houden, zelf groenten te verbouwen,.... Maar om verschillende redenen gaat me dat ook niet lukken.
Ik verdien ook niet gigantisch veel en heb behoorlijk wat kosten, maar ook met minder geld kan je echt wel veel doen. Ik verdien het minste in mijn hele familie, maar ben zeker niet het ongelukkigst! Geld is niet alles, ook met minder geld kan je een heleboel leuke dingen doen.

En zoals Janneke ook zegt: dromen moet je blijven doen! Het geeft je hoop en die hoop kan je gebruiken om verder te gaan in moeilijke tijden.

En er zijn zoveel manieren waarop je de wereld wel een stukje beter kan maken...

Ik hoop dat er snel betere tijden voor jou aanbreken!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:45

JoskaH schreef:
Ik denk daarom ook bijna niet na, en probeer om positief te zijn. 'Ik krijg ten minste werk dat ik leuk vind,' 'straks kan ik op mezelf gaan wonen!'

Tuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken. En het zal wel lukken om lekker buiten de randstad te gaan wonen en een eigen huisje met ergens in de buurt een bos waar mijn paard staat. Misschien kom ik zelfs wel Amerika binnen.

Maar moet ik dat wel willen? Moet ik dat wel blijven dromen?

Het lijkt me zo fijn, gewoon op trektocht met bailey. Zo leven. Maar dan leven we helaas weer in een wereld, zo ontzettend verwoest door mensen. Je moet in natuurgebieden slapen, echte natuur is er niet meer! En door wie komt dat..?

Had ik maar een tijdmachine, dan zou ik Bailey meenemen en 1000 jaar terug gaan. En dan naar Amerika. Al word je dan ook weer aangevallen. Dieren, oké. Die zien eten. Maar mensen, die zoeken je dan specifiek op om je te doden.

En dan ga ik dus eeuwen terug! Mensen zijn er al jaren om de wereld wat minder fijn te maken.

Tsja, sorry voor mijn houding. Ik weet het, hij moet beter, ik ben een vervelend klein kind wat nog niks weet over de wereld.

Zo zie ik het niet. Het jammere is dat niemand een serieuze discussie aangaat. Het enige doel voor mij is óf compleet onafhankelijk leven óf het dan maar zo goed mogelijk te maken, voor mij en latere dieren naast dat veredelde dierenras wat zich de mens noemt.

Waarom ik alles voor mijn toekomst erbij haal, is omdat ik niet weet waarvoor ik nou moet knokken. Want voor mij hoeft het niet. Wat ik het liefste zou willen doen is praktisch onmogelijk. Mept ik het wel willen doen voor iets wat 'wel goed genoeg' of 'het is niet anders' is?

De pijn blijft sterk aanwezig. Mijn hele hoofd gaat stuk om de problemen. Ik leef compleet langs alles heen. Ik wil niet meer, eten gaat amper. Slapen gast amper. Het leven trekt mijn batterij compleet leeg. Ik kan nier eens iets doen zonder zwarte vlekken en omvallen.

Zucht. :(

Positief zijn is soms lastig. Maar je kan ook dankbaar zijn, of opgelucht of blij. Dat je de liefde van een eigen paardje mag ervaren, straks leuk werk kan doen en op jezelf kan wonen. Maar dan echt serieus.
'Wat ben ik blij met Bailey, mijn paardendroom, steun en toeverlaat. Bijna klaar met mijn opleiding en straks lekker op mezelf. Ik kan het ook slechter treffen.'

Veel meiden die het zwaar hebben net als jij hebben geen eigen paard. Die ervaren die liefde en afleiding niet. Jij hebt dit wel. Of meiden die zo ziek zijn dat ze nooit kunnen studeren, diploma's halen en werken.
Je hebt dingen die veel waard zijn. Je eigen potentie (w.b.t. leren), straks diploma, eigen paard, eigen stekje kans op genezing, kans op beter/goed leven.

Let it light you up a little! :j

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:09

Hier gaat het even heel slecht.. zie op facebook de veulens voorbij komen van de eigenaresse waar ik heb gereden maar ben moeten stoppen door mijn epilepsie en dat doet best pijn. Hadden hele grote plannen dit jaar om heel snel naar het Z te gaan maar heb nog niet eens kunnen starten...
En zie veel mensen op facebook die geslaagd zijn en dat doet dan ook weer pijn want daar had ik ook weer bij moeten zitten.. in plaats daarvan ben ik blijven zitten en zelfs gestopt met school... auw..

Ondanks dat het thuis nu wel beter gaat voel ik me nog steeds heel slecht en wil ik het liefste dood. Ik wil de toekomst niet in en alle teleurstellingen die nog gaan komen overwinnen. Ben er klaar mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:02

Ach Sammy.

Dat is inderdaad naar. Echter, hoe dan ook vind je je draai wel. Ik heb net een verhelderend gesprek gehad met mijn psycholoog, zij is ondanks dat ze een hele slechte leerling was precies waar zij wilde komen uitgekomen. Ook met haar chronische ziekte.

Natuurlijk duurt het langer, en dat doet pijn. Maar als je volhoudt kom je er op een gegeven moment wel. Misschien niet waar je je had bedacht of hoe je het had gewild, maar bedenk je ook dat je nu door een zware tijd gaat. En ook zal gaan. Dit is toch redelijk het worst case scenario; het kan in principe(na een misschien lang dal) alleen maar beter worden. Houd vol!! :)

Edit: zie dat het nu gewoon K UT gaat. Ja. Dat is er. Helaas... Ik gun je het beste, en het is(denk ik) goed om ge blijven schrijven. Of je het bij jezelf houdt of deelt maakt niet zoveel uit.

Kan je snel terecht bij iets/iemand en ben je veilig? Dat is toch wel belangrijk.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:42

Sorry dat ik niet zoveel reageer op anderen, maar ik zit er weer even helemaal doorheen.

Ik had eindelijk hulp en nu vinden ze mij te complex en ben ik doorverwezen naar iets anders. Deze hebben een wachttijd van een half jaar voor de intake en ik weet niet hoelang daarna nog voor de behandeling. Mijn huidige psycholoog weet niet zeker of ze mij mag helpen om deze tijd te overbruggen en de poh GGZ kan niet erg vaak en dit helpt niet voldoende. Ik heb met school overlegd maar de decaan kan mij ook niet helpen met studie geralteerde zaken.

Het voelt weer eens alsof ik alles zelf moet doen en ik weet niet of mij dit nog een keer gaat lukken om zo'n lange wachttijd te overbruggen.
Ik wou serieus dat ik gewoon mijn arm had gebroken want dan krijg je tenminste hulp. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:49

geerte schreef:
Sorry dat ik niet zoveel reageer op anderen, maar ik zit er weer even helemaal doorheen.

Ik had eindelijk hulp en nu vinden ze mij te complex en ben ik doorverwezen naar iets anders. Deze hebben een wachttijd van een half jaar voor de intake en ik weet niet hoelang daarna nog voor de behandeling. Mijn huidige psycholoog weet niet zeker of ze mij mag helpen om deze tijd te overbruggen en de poh GGZ kan niet erg vaak en dit helpt niet voldoende. Ik heb met school overlegd maar de decaan kan mij ook niet helpen met studie geralteerde zaken.

Het voelt weer eens alsof ik alles zelf moet doen en ik weet niet of mij dit nog een keer gaat lukken om zo'n lange wachttijd te overbruggen.
Ik wou serieus dat ik gewoon mijn arm had gebroken want dan krijg je tenminste hulp. -O-

Irritant he, liever gewoon fysieke problemen daar kunnen ze ook makkelijker mee aan de slag.

Kun je niet in overleg met de GGZ over de overbruggingstijd?

Sterkte. :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:14

We zijn dus heel hard op zoek naar iets aan overbrugging maar er is tot nu toe niets gevonden. Ik heb zelfs de verzekering gevraagd of die mee wil kijken maar die kon ook niets voor mij betekenen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:35

Wat naar Geerte.
Het is soms heel lastig om snel de juiste hulp te krijgen.
Ik weet niet precies in wat voor situatie je zit. Maar als het echt de spuigaten uitloopt, kun je dan eventueel nog terecht bij de crisisdienst van de GGZ.
Hier in Leiden heb je de ADB. Dat is een spoed behandeling van minimaal 6 weken. Daar kan je 3 x per week terecht en onderneem je allerlei activiteiten maar wordt er in groepsverband ook gesproken over ieders individuele situatie. Dit moet je wel willen natuurlijk.

Joskah. Over jou weet ik ook niet zoveel. Ik weet alleen dat je het heel zwaar hebt en dit vind ik rot voor je.
Het spijt me als het overkwam in vorige berichten alsof er iets mis is met je attitude.
Zo wilde ik het helemaal niet over laten komen. Wilde je alleen maar helpen bepaalde dingen in positief licht te zien. Waar dit mogelijk is.
Maar zeg alsjeblieft niet dat het leven gemaakt is om te mislukken.
Want als jij een keer geneest kunnen er hele mooie dingen gebeuren?

Sterkte voor jullie allebei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:09

Phoya schreef:
Wat naar Geerte.
Het is soms heel lastig om snel de juiste hulp te krijgen.
Ik weet niet precies in wat voor situatie je zit. Maar als het echt de spuigaten uitloopt, kun je dan eventueel nog terecht bij de crisisdienst van de GGZ.
Hier in Leiden heb je de ADB. Dat is een spoed behandeling van minimaal 6 weken. Daar kan je 3 x per week terecht en onderneem je allerlei activiteiten maar wordt er in groepsverband ook gesproken over ieders individuele situatie. Dit moet je wel willen natuurlijk.

[naam]. Over jou weet ik ook niet zoveel. Ik weet alleen dat je het heel zwaar hebt en dit vind ik rot voor je.
Het spijt me als het overkwam in vorige berichten alsof er iets mis is met je attitude.
Zo wilde ik het helemaal niet over laten komen. Wilde je alleen maar helpen bepaalde dingen in positief licht te zien. Waar dit mogelijk is.
Maar zeg alsjeblieft niet dat het leven gemaakt is om te mislukken.
Want als jij een keer geneest kunnen er hele mooie dingen gebeuren?

Sterkte voor jullie allebei.

Fijn dat je het niet zo bedoelde ;)

Het is toch zo stom dat het niet gewoon nú over is. Gewoon een systeemherstel en opnieuw beginnen. Deze heb ik geprogrammeerd maar ik was te onvoorzichtig met virussen :(

Dankjewel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:15

geerte schreef:

Ken je gevoel, heb liever al mijn botten gebroken dan de mentale pijn, pfff wat naar voor je. Veel sterkte en blijven zoeken voor een oplossing!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:27

Sorry dat ik even niet op de rest reageer.

Ik heb vandaag eindelijk mn behandelplan doorgekregen en sta op de wachtlijst voor psychotherapie en emdr (alweer) voor een onverwerkt trauma en vermoedelijk toch ptss. Ik heb dit zelf aangegeven dat ik dit wilde omdat er zo veel problemen zijn en ik ook gewoon door de bomen het bos niet meer zie. Werken is super fijn, maar ik merk dat ik ook wel op raak nu.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:09

Wat fijn dat er een behandelplan is Coldsummers. Weet niet hoe lang je op de lijst miet staan maar het is het wachten waard. Wat betreft werk. Is een goed afleiding en geeft voldoening, maar niet teveel werken hoor als dat mogelijk is. Af en toe een dag voor jezelf is ook goed.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:58

Kan ik ook in dit topic terecht met een angststoornis? Of is daar een apart topic voor? (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:03

robinxfellow schreef:
Kan ik ook in dit topic terecht met een angststoornis? Of is daar een apart topic voor? (:

Nee hoor je bent welkom. :) ik heb ook kenmerken van een angststoornis. Maar niet officieel gediagnosticeerd , waarschijnlijk ook meer ptss-gerelateerd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:16

Wil jullie even op de hoogte houden van mijn punten. Ben geslaagd, maar eigenlijk waren mijn punten niet goed genoeg om erdoor te zijn. Ze hebben dus een uitzondering gemaakt en geloofde dat ik wel zeker slim genoeg ben maar mijn houding moet veranderen. Heb aan school niks gemeld over mijn depressie, maar toen ik bij mijn leerkracht zat gisteren ben ik helemaal ingestort qua emoties. De reactie daarop was eigenlijk zeer positief. Hij zei dat hier echt rekening mee gehouden kan worden en ik dit veel vroeger had moeten zeggen, ook als het volgend jaar even niet lukt dat ik dit meteen moet melden etc etc... Natuurlijk eerst zien en dan geloven. Maar mag echt van geluk spreken, er zijn personen met betere punten dan mij die er niet door zijn bijvoorbeeld. Op hoop van zegen dat het volgend jaar beter gaat...

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:34

Hier ook nipt geslaagd, maar hey Calipso geslaagd is geslaagd he! *\%/*

Ps: ik ga je een pb sturen omdat ik zag dat je ook in België woont.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:42

Luca03 schreef:
Hier ook nipt geslaagd, maar hey Calipso geslaagd is geslaagd he! *\%/*

Ps: ik ga je een pb sturen omdat ik zag dat je ook in België woont.

Haha inderdaad, proficiat! *\o/*

Ja doe maar *D