[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:29

CecileDV schreef:
Thesserd schreef:
Ah, 1400 is al iets ruimer. Ik moet zeggen dat ik vandaag denk ik niet heel veel over die 1220 heen kom denk ik, maar wel prettig om te weten dat ik wat ruimer aan kan houden dan inderdaad. Thanks Cecile! :j

Het werkt dus zo, als ik bijv. ga kickboksen en ik verbrand zo'n 500 kcal, dan moet ik ook meer eten toch? Als ik maar rond die 1300 of 1400 uit kom, zou ik in principe af moeten vallen zeg maar.

Oeh lekkere salade ingrid. Misschien nog wel een ideetje voor mij voor morgenavond, als maaltijdsalade <3

Ja in principe kun je op je 'vaste' eetpatroon toevoegen wat je verbrandt met sporten, maar dan heeft je sporten geen extra effect op het afvallen. Je eet dan alle verbrande calorieën terug zeg maar..

Klopt, en MFP trekt ze er vanaf dus dan zegt hij dat je te weinig calorieën binnen hebt gekregen. Daar moet je je dus niets van aantrekken

ElSea

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:36

Ik ben ook wel benieuwd. Ik eet nu rond de 1500 per dag (althans das mn doel) 16 jaar, 175 lang en 75 kilo.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:36

Ok, goed om te weten idd :D

Nu eigenlijk nog wat regelmatiger wegen. Doe ik nu meestal wanneer ik er aan denk, maar misschien de donderdag of vrijdag ochtend maar als vaste weegdag aanstellen ofzo. Ik wil me ook weer niet te veel focussen op getalletjes.

Mijn oma viel het laatst op dat ik was afgevallen :') En dat terwijl er maar 3 kg af is :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:58

Cecile, houdt je rekening met de betrouwbaarheid van h&b? Slechts 55% van de berkeningen zijn ook juist, met uitschieters van 300kcal te hoog of te laag ofzo :)...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:40

Net ook mijn bmr berekend, met 16 jaar, 168 en 67 kilo, met gemiddelde beweging(3-5 keer per week sport) heb ik 2353 calorieen nodig om op gewicht te blijven, en bmr van 1518, nu zegt internet dat als ik op 2000 calorieen per dag zou zitten ik binnen 155 dagen op 60 kilo zou zitten. Ik eet nu ongeveer 1700 calorieen per dag. Raden jullie ook aan om op 2000 cal te gaan zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:44

Linsey1998 schreef:
Net ook mijn bmr berekend, met 16 jaar, 168 en 67 kilo, met gemiddelde beweging(3-5 keer per week sport) heb ik 2353 calorieen nodig om op gewicht te blijven, en bmr van 1518, nu zegt internet dat als ik op 2000 calorieen per dag zou zitten ik binnen 155 dagen op 60 kilo zou zitten. Ik eet nu ongeveer 1700 calorieen per dag. Raden jullie ook aan om op 2000 cal te gaan zitten?

Heb jij genoeg aan die 1700?
Moet jij je hele dag rond die 1700 aanpassen? (Als in; als ik nu 1 broodje neem in plaats van twee, dan kan ik later nog een appel eten)
Voel jij je slap als je een ding uit je lijstje vergeet (bv. die appel, met die appel zou je precies aan 1700 zitten)

Als je antwoordt; ja, nee, nee. Dan zou ik gewoon eten waar je genoeg aan hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:53

Ik zou op de 1700 blijven zitten en kijken hoe je afvalt. Als dat ongeveer 0,5kg/week is en je voelt je er goed bij, lekker zo laten. Als je het zwaar hebt op 1700 en/of je meer dan 0,5kg/week afvalt zou ik wat opschroeven.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:05

Ik ben mijn motivatie helemaal kwijt -O- heeft iemand goede tips?

Ik houd het meestal 1,5 dag vol en kan het eten daarna niet meer weerstaan..

Ik ben trouwens ook wel benieuwd,
16, 169 en 68 kg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:30

Motivatieplaatjes zoeken? Op een rij zetten waarom je dit wil? Je instagram onderdolven onder de fitte mensen? Je zal het uiteindelijk zelf moeten doen...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:37

Ik ben hier ook erg stil, lost it complete.
Baal er wel erg van, ben weer net zo ongezond bezig als eerst terwijl ik dus écht wel dat sexy zomerlijf wil.
Blijkbaar zit er toch nog een obstakel in mn mind.

Ik laat weer van me horen als ik de ballen heb gekweekt het weer op te pakken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:39

Ik ben dit weekend ook weer even op het verkeerde pad geraakt. Vandaag wel een redelijk goede dag gehad (heb in ieder geval gesnackt met nootjes ipv chips...) maar nog steeds niet ideaal. Morgenochtend maar gewoon naar de sportschool en kijken hoe lang ik het vol kan houden om drie keer in de week te sporten met mijn rug.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:41

Ik heb ook een heel slecht weekend gehad. Was ook nauwelijks thuis geweest, alleen om te slapen :') Maar ik ga er gewoon weer vol tegenaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:45

Bij mij gaat het nog steeds redelijk, ik eet wel iets minder goed maar dat kwam omdat ik tot t besef kwam dat ik dit ook daadwerkelijk vol moet kunnen houden hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:59

Zo, and now get your sorry ass out of that bloody sofa and go do something productive like some squats!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:06

Danku danku Anique!! :D dat had ik sowieso even nodig

net even mn workout gedaan!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:21

Ik ben het helemaal met je eens Danique! Ik mag morgen weer 10 minuten fietsen bij de fysio. Het is niet veel, maar het is iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:24

goldenarrow schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Danique! Ik mag morgen weer 10 minuten fietsen bij de fysio. Het is niet veel, maar het is iets :)

Zo kan je ook zeggen 'ik kan maar 1 appel eten vandaag dus dan kan ik net zo goed geen appel eten vandaag'.
Ieder klein beetje is goed voor je en slechter wordt je er niet van. Van stilzitten wel.

Hartstikke goed juist dat je 10 minuten mag fietsen, dat is beter dan 5 minuten! En 5 minuten is beter dan 1 minuut!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:29

Oh en dan nog iets...

Attentie!
-Neem een glas water.
-Neem je medicijnen als je die nog niet genomen hebt.
-Eet iets, als je dat vandaag nog niet gedaan hebt.
-Doe je oefeningen/work out.
-Sta even op en loop een rondje door de kamer.
-Ga rechtop zitten.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:05

Net heerlijk 1,5 uur gesport! Volgens myfitnesspal app heb ik vandaag 1680 calorieen gegeten, 1137 verbrand met sporten, fietsen, paarden doen.. En nog 707 calorieen over. Als ik zo blijf eten iedere dag en bewegen weeg ik over 5 weken 61.4 :wow: daar schrok ik wel echt eventjes van net.. Dat betekend 5,8 kilo afvallen in 5 weken...misschien toch iets meer voeding nodig als ik zo sport :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:18

Als je zo veel gaat verbranden zou ik (ook gezien je leeftijd) wel meer proberen te eten. Verander je je voedingspatroon op dagen dat je sport of blijf je evenveel eten als wanneer je rust hebt?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 07:55

Als je zoveel sport heeft je lichaam idd wel wat voedingsstoffen nodig!

Allemaal slechte weekends, nu hop weer in het gareel!

Hier gisteren loodzware circuittraining gehad, dacht dat ik doodging op gegeven moment :oo
dat viel uiteraard mee :+ maar nu doet alles zeer :=
Alles voor het goede doel he *\o/*

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:49

Emmaa_ schreef:
Als je zo veel gaat verbranden zou ik (ook gezien je leeftijd) wel meer proberen te eten. Verander je je voedingspatroon op dagen dat je sport of blijf je evenveel eten als wanneer je rust hebt?

Lijkt me inderdaad ook een goed plan! Ga zeker proberen op de sportdagen meer te eten. Ik merk ook gewoon aan mijn lichaam dat ook al eet ik 1700 cal ik gewoon vrijweinig afval, kan je ook niet afvallen door te weinig eten? Soms merk ik ook dat mijn lichaam te weinig voedingstoffen binnen heeft gekregen en krijg ik snaaitrek en krijg je een eetbui, gewoon om te compenseren denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:51

als je daardoor snaaibuien krijgt dan val je daardoor uiteraard niet af. Maar niet afvallen door te weinig eten gaat je niet lukken, dan zou er veel meer overgewicht zijn in Afrika :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:55

Je kan toch wel degelijk stil blijven staan als je te weinig eet en je in spaarstand komt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:02

nogmaals: dan zouden er geen mensen overlijden aan honger, Afrika is ons voorbeeld dat dit niet kan. De spaarstand is een grote mythe.
Onderstaande link verteld er meer over, zie ook de reacties. Vooral het stukje over de Minnesota starving project is interessant. Deze mensen zijn een half jaar letterlijk uitgehongerd. Daarna was er een "spaarstand" van 40%. 25% daarvan was te wijten aan gewichtsverlies, de laatste 15% zou de spaarstand kunnen zijn waar zoveel over gezegd wordt. Let wel op: 15% is in kcal nihil en zou niet verklaren dat iemand stopt met afvallen. Die laatste 15% werd echter waarschijnlijker verklaard door lichaamssamenstelling die veranderde (vrijwel geen spiermassa meer e.d.)

http://www.guydroog.com/2014/11/25/het- ... inig-eten/