Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:08

Drunksheep: Ik ben ook vegetariër en buiten wat magnesium/calcium tabletten, pak ik niks extra's. Het kan wel. Al zou ik soms na een zware training best wel iets willen pakken. Vaak bak ik dan maar gewoon 1 of 2 eitjes (2e zonder eigeel)

Deze week toch weer flink gezondigd en nu komt carnaval er ook nog aan. Dus ik denk dat het even zondig weekend wordt, om het volgende week weer helemaal op te pakken.

Ik weeg me iedere ochtend en zie dit verschil wel, maar dan een week later pas, als het 'te laat' is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:10

Iedere ochtend wegen heeft echt geen zin :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:15

Gianti schreef:
Iedere ochtend wegen heeft echt geen zin :)

Weet ik, zit gewoon standaard in mijn ochtendritueel :').
Een check of het nog onder de 60 is :P.. En dat is niet altijd. (wel steeds vaker)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:19

Ik weeg 1x per week en maak foto's 1x per maand

Wow je ben best groot toch renee? Groter dan mij iig als k jou hoor mag dr bij mij ook wel meer af haha!

Enige baalplekken bovenbenen en lovehandless

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:28

HouVanUtopia schreef:

Wow je ben best groot toch renee? Groter dan mij iig als k jou hoor mag dr bij mij ook wel meer af haha!

Jij bent toch groter dan ik Dees? Ik ben 1.74.
60 is 'tussen de oren grens' :'), dat is nog altijd maatje 36 bij mij. Maar het zit allemaal net wat minder mooi door de lovehandles idd.. Maar mijn cupmaat merk ik het hardste aan haha!

Foto's heb ik wel een aantal, maar omdat ik nu weer wat terug gevallen ben, is het geen vooruitgang, maak ik geen foto :').

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:34

renee16 schreef:
Drunksheep: Ik ben ook vegetariër en buiten wat magnesium/calcium tabletten, pak ik niks extra's. Het kan wel. Al zou ik soms na een zware training best wel iets willen pakken. Vaak bak ik dan maar gewoon 1 of 2 eitjes (2e zonder eigeel)

Eiwitten zijn echt heel erg belangrijk voor je als je aan het krachttrainen bent. Vooral voor het aanmaken van spieren. Als ik mijn spieren niet voldoende ondersteun met eiwitten, train ik eigenlijk een beetje voor niks. Lijkt me niet de bedoeling.

http://www.fitness-tips.nl/voeding/voed ... b-je-nodig

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:38

Drunksheep schreef:
renee16 schreef:

Eiwitten zijn echt heel erg belangrijk voor je als je aan het krachttrainen bent. Vooral voor het aanmaken van spieren. Als ik mijn spieren niet voldoende ondersteun met eiwitten, train ik eigenlijk een beetje voor niks. Lijkt me niet de bedoeling.

http://www.fitness-tips.nl/voeding/voed ... b-je-nodig

Ho ho, ik bedoel ook niet te zeggen minder eiwitten pakken. Ik probeer te zeggen dat dit met normale voeding (zonder shakes) wel te doen is. Al is het wel moeilijker als vegetariër.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:39

renee16 schreef:
HouVanUtopia schreef:

Jij bent toch groter dan ik Dees? Ik ben 1.74.
60 is 'tussen de oren grens' :'), dat is nog altijd maatje 36 bij mij. Maar het zit allemaal net wat minder mooi door de lovehandles idd.. Maar mijn cupmaat merk ik het hardste aan haha!

Foto's heb ik wel een aantal, maar omdat ik nu weer wat terug gevallen ben, is het geen vooruitgang, maak ik geen foto :').

Ik ben 1.70 klein urkie naast jou haha

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:44

renee16 schreef:
Ho ho, ik bedoel ook niet te zeggen minder eiwitten pakken. Ik probeer te zeggen dat dit met normale voeding (zonder shakes) wel te doen is. Al is het wel moeilijker als vegetariër.

Nee, dat is dus niet te doen voor mij.

Ik eet gezond en gevarieerd, met vleesvervangers, eitjes, kwark enzovoort. Maar daar haal ik echt niet voldoende eiwitten uit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:19

Ik heb wérkelijk geen idee hoeveel eiwitten (of wat dan ook) ik binnen krijg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:26

Mwehh les ging poedersuiker (paaldansen).. De andere meiden waren echt absurd goed.... En ik kreeg MN grip maar niet...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:42

:(:)
Daarom zit je ook op les he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:13

Ik neem niks van shakes :)

deze week behoorlijk slecht gegeten en weinig gesport. Wilde eerste maandag gaan, maar moest nog een aantal dingen doen en 's avonds aan de carnavalswagen werken. Dinsdag moest ik eerst naar school tot 5 en om half 6 was van de carnaval vanalles in het cafe te doen. Dus ook weer ongezond gegeten en veel wijn gedronken. Gister naar school tot 5 en een concert. Dus dalijk kijken of het nog een beetje lukt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:20

Ik weet her... Maar wil gewoon te snel goed zijn...

Even frustratie eruit geknald met squaten 1 set met 40 kg, 3 sets met 45 kg :):) en 3x 10 legpress met 77kg erachter aan :):)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:18

Goed bezig hoor! *D

Ik heb vandaag ook gesport en ik ben helaas twee kilo afgevallen in verband met het verhuizen denk ik?

Ik moet wel zeggen dat ik een super fijn schema heb.

Edit:

Het Trainingschema

Chest

Bench press 3x10 - 0kg
dips 3x10
Decline bench 3x10 - 5kg
cable fleyes 3x10 - 3,75kg
db chest press 3x10 - 8kg
skull cruchers 3x10 - 2,5kg
cable bar pull down 3x10 - 12,5kg
single hand cable 3x10 dropset - 3,4kg

legs abs

squats 3x10 - 35kg
dead lift 3x10 - 27.5kg
leg press 3x10 - 75kg
leg curls 3x10 - 35kg
calves standing 3x10 - 40kg
calves leg press 3x10 - 70kg
decline abs 3x10
leg raises 3x10
obliques / 3x10

shoulders

military press 3x10 - 5kg
db shoulder press 3x10 - 8kg
behind the neck 3x10 - 27kg
Rear Deltoid Cable Rows 3x10 - 10kg
rear delt cable 3x10 - 3,75kg
barbel shrugg 3x10 - 20kg
cable shrug 3x10 - 26.25kg

back bi

barbell rows 3x10 - 17kg
db rows 3x12 - 12kg
lat pull down 3x10 - 32kg
barbell curls 3x10 - 5kg
preacher db curls 3x10 - 6kg
cable curls 3x10 drop set 10.2kg
wrist curls 3x10 - 6kg
grip 3x10

Sommige kilo's zijn zonder stang gerekend :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:50

Wat een namen allemaal, ik heb nog veel te leren zo te zien haha!

Zijn dit allemaal dingen met een stang?

Hier weer proefles Crossfit gehad, tref iedere x lessen zonder gewichten ofzo.. Weer voornamelijk push up/ sit up/ rennen..

Jammer, nu was een vriendin mee, maar die wil dus niet verder, vind het bedrag (50,- Pm voor 2x pw les) te hoog voor wat het is..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:57

Ik heb hier even een stipje geplaatst. Vorig jaar begonnen in de sportschool, maar kon er mijn ding niet vinden. Snapte de apparaten en termen niet en voelde me er niet fijn genoeg om ook de motivatie te vinden om me er in te verdiepen. Ik hoop dat ik alvast wat kan leren hier voor mogelijk een nieuwe poging. Momenteel ben ik aan het trainen voor de 10km (hardlopen), dus ik sport wel weer regelmatig.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:58

secricible schreef:
Deze tekst help mij zo onwijs goed, dus ik post hem hier even voor de mensen die motivatie nodig hebben ;)

[ Afbeelding ]

Deze print ik uit!

Vanaf dinsdag drink ik alleen maar water en groene thee + gezonder eten.
Ben al een halve kilo afgevallen :D

En vanaf vandaag begin ik weer met sporten in de avond + 2 keer in de week naar de sportschool.
Ik zwem 1 uur op vrijdag, sport 3 uur op dinsdag en sport 2 uur op vrijdag (met school doe SDV sportklas)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:11

@ LizMD: Ik heb 4 jaar geleden ook gesport en ben na een half jaartje gestopt. Ik had ook niet de motivatie om iedere keer alleen op de apparaten te sporten. Nu ben ik samen met vriendinnen aan het sporten en wij doen groepslessen die erg leuk zijn!

@ xRiiannex: Succes met sporten!

Hier ging het vandaag echt niet goed. Ik ging een uurtje BP doen maar tijdens de squats in de warming up merkte ik al dat mijn benen behoorlijk aan het trillen waren en ik weinig/geen kracht had. Lunges ben ik ook maar mee gestopt omdat ik te erg bleef trillen. Gek genoeg gingen de rest van de oefeningen wel goed.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:42

Laura, heb je gister zwaar getraind?
Mijn benen trillen ook altijd als ik de dag ervoor zwaar heb getraind.

Nu even 20 push-ups doen.
50 sit-ups
50 crunches
30 sec wall sit
60 kickbacks
40 lunges
50 squats

En daarna lekker slapen :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:46

Hallo, ik kom weer even binnenvallen :D vanaf morgen zit ik eindelijk weer op een sportschool, heb er een gevonden die aan mijn eisen voldoet O:)

Mijn nieuwe weekschema:

Maandag: ALTA HIT (is net zoiets als Bootcamp, 45 min)
Dinsdag: 's middags salsadansen (1,5 uur), avond Cardiobox (combi van boxen en conditietraining, 45 min) en ALTA HIT (45 min)
Woensdag: Estilos (verschillende soorten zuid-amerikaanse dansen, 45 min), G.A.P. (weet nog niet precies wat dat is en of ik ermee door ga, maar het schijnt een soort van bootcamp/pilates achtig iets te zijn, 45 min), en Cardiobox (45 min). Misschien ga ik uiteindelijk één van deze laatste twee kiezen als het te veel is.
Donderdag: Rustdag, maar als ik me nutteloos voel dan kan ik een lesje bodyfit of zumba meepakken of gewoon fitnessen.
Vrijdag: ALTA FIT (45 min) in de ochtend. In de avond wil ik misschien pilates of G.A.P. erbij doen (45 min).
Zaterdag: Fitness
Zondag: vrij

Word dus weer lekker actief :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:14

Ik ben trouwens wel benieuwd naar welke muziek jullie luisteren als jullie gewoon fitnessen. Ik houd het namelijk niet vol op de loopband als ik geen goeie muziek op heb staan. Mijn favoriete work-out nummers zijn:

* Lovumba - Daddy Yankee

* We'll be coming back - Calvin Harris

* Titanium - David Guetta

* Dangerous - David Guetta

* Shotgun - Yellow Claw

* Dirrty - Christina Aguilera

Vooral vanwege het tempo maar ook vanwege de lyrics kan ik echt flink agressief worden waardoor m'n adrenaline omhoog gaat en ik meer van mezelf kan geven :')

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 07:42

Ik ga vandaag ipv insanity zumbaction doen Fun-les waar je danst op opzwepende Latin beats. Lekker schudden met je billen en je helemaal laten gaan..

Moet extra werken dus Red insanity met collega's niet helaas.

Ik luister de sportschool muziek of ik zet een cardio mix van spotify op

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:41

Ik luister helemaal geen muziek tijdens het sporten. :o

Gisteravond pas om 8.15 uur thuis uit stage, maar meteen omgekleed en op de fiets gesprongen om nog te kunnen sporten. Gelukkig was mijn begeleider van vorige week donderdag er dus hij heeft me weer geholpen. Eigenlijk alleen om te spotten en te helpen bij mijn squat techniek maar het was wederom weer heel gezellig dus hij heeft me de hele avond begeleid.

Bench press weer begonnen met 20 kg, 10 reps, toen 25, 8 reps, toen 30, 6 reps! Ging goed dus ik ben tevreden. Squat nog steeds alleen op de techniek geoefend. Mijn knietjes zijn nu goed, maar nu heb ik huiswerk voor mijn rughouding. *\o/*

Gister was qua eten wel een slechte dag. We moesten filmen bij een bedrijf en iemand was daar zoveel jaar in dienst dus we kregen meteen een kroket in de handen geduwd. En bij het tankstation had mijn vriendelijke collega een gevulde koek voor me meegenomen omdat je die gratis bij de koffie krijgt. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:00

Ik kijk thuis filmpjes dus daar xit al geluid bij. Bij crossfit is het altijd flinke rammuziek, haha.

Mijn gewicht wil ff niet, grmbl. Al 2 weken stabiel, maar krijg wel nog steeds veel positieve reacties. Vanaaf ff nieuw meetlint halen en morgen even zien wat mijn vetmassa doet. Misschien dat daar wel schot in zit.