jaa maar mn helix heeft ook nooit zo gedaan als dat jullie vertellen. mn helix doet alleen zeer als ik er verkeerd op heb geslapen, denk dat dat komt omdat ik er een gewone oorbel inheb en die is eigenlijk veel te lang. als ik naar nl ga ga ik een piercing kopen, gat is groot zat.. maar die zit er al zo´n 6 jaar denk ik.. ga het zien of ik wel of niet last van van mn tragus ga krijgen verder.. mn moeder en zusje hebben er ook nooit gezeur mee gehad, doen er ook niks mee maar wel steeds aan friemelen
De genezing van elke piercing is ook afhankelijk van huidtype tot huidtype. Ik heb nu pech dat ik redelijk lang problemen heb gehad bij mijn beide kraakbeenpiercings, terwijl een oude klasgenoot van me haar hele oor volstaat en nooit problemen heeft gehad met geen enkele piercing. Ze heeft in totaal over 10 piercings en de enige waar ze problemen mee heeft gehad waren surfaces en DM's in haar nek.
Hoihoi, ik kom hier even binnen vallen, stille meelezer.. Ik kan me herinneren dat er lijsten in omgang zijn geweest met shops per provincie (of was dat alleen bij het tattoo topic?) die jullie aanbevelen. Ik wil een helix of een tragus laten zetten, ben er nog niet helemaal uit welke van de twee. Vind ze allebei erg mooi. Ik woon bij de Efteling, hebben jullie adviezen voor shops en eventueel welke van de twee piercings het best is om mee te beginnen? Alvast bedankt
Colien
Geplaatst: 23-02-15 21:25
Tribal Trading Tilburg Welke piercing het beste is als eerste geen idee, volgens mij verschilt dat niet heel veel? Ik heb enkel een helix en een TFH
Als iemand met beiden kan ik vooral aanraden om niet met een kraakbeen piercing te beginnen, moest ik toen geweten hebben wat een elledig genezingsproces dat wel niet is had ik ze nooit laten zetten!
Ik ben ook meteen begonnen met kraakbeenpiercings, denk dat het beginnen met een andere piercing dan een kraakbeenpiercing niet het genezingsproces van een kraakbeenpiercing zal bevorderen. Enkel heb je dan wellicht wel meer ervaring met piercings, maar alsnog is een kraakbeenpiercing wel weer van een ander segment.
Zelf vond ik mijn tragus fijner dan mijn helix, omdat mijn helix een stuk vaker bleef hangen in mijn lange haar. Dat deed auw
Het is dan inderdaad de ervaring die het doet. Toen ik op mijn FW een vochtbultje had wist ik niet beter om mijn piercing uit te nemen, het bultje te doorprikken en erop te drukken, zonder veel resultaat natuurlijk
Jennifuur
Geplaatst: 23-02-15 21:34
Snollygoster schreef:
Het is dan inderdaad de ervaring die het doet. Toen ik op mijn FW een vochtbultje had wist ik niet beter om mijn piercing uit te nemen, het bultje te doorprikken en erop te drukken, zonder veel resultaat natuurlijk
Aauuuww
Mars
Geplaatst: 24-02-15 10:37
Jolienn schreef:
eventueel welke van de twee piercings het best is om mee te beginnen? Alvast bedankt
Ik heb 2 helixen en een tragus, qua zetten vond ik de tragus iets vervelender. Qua genezing vond ik beide helixen echt b*tches terwijl mijn tragus nauwelijks last heeft gegeven. Ook vond ik het qua slapen gemakkelijker om op mijn tragus te liggen dan op de helixen.
Kraakbeenpiercings genezen in de regel langzaam en vochtbultjes, ontstekingen en irritaties komen vaker voor. Als je je daarop instelt en je vind zo'n piercing echt tof dan zou ik er voor gaan hoor. Ondanks dat met name de helixen dik anderhalf jaar gezeurd hebben zou ik geen enkele van mijn kraakbeenpiercings willen missen en zou ze zo weer laten zetten.
Ik heb een forward helix en een tragus. De FH heb ik al sinds juni, nog steeds gezeur mee. Tragus is na een dipje erg rustig geworden. Tragus vond ik wel veel pijnlijker om te zetten!
Mijn TFH is eindelijk lekker rustig en ik heb er geen last meer van, heb hem nu 10 maanden ongeveer. ben best tevreden daarmee.
Ik denk dat het niet echt veel verschil maakt of je begint met een helix of een tragus, de prik doet toch wel pijn dus daar hoef je niet echt voor te kiezen. En het is allebij een kraakbeen piercing, daar heb je meestal wel last van en heeft allebij een gemiddelde genezingstijd van 9 tot 12 maanden.
Ik zou dus gewoon doen wat jij het mooiste vind en er verder niet echt over nadenken kwa 'begin' piercing of pijn etc.
Zolang je goed je research doet, maakt het voor mijn gevoel echt niet uit met welke piercing je begint. Tragus was mijn eerste en daar had ik ook gezeik mee met grote vochtbulten maar door hulp en advies te vragen is dat helemaal goed gekomen
Mijn eerste piercing was mijn tongpiercing, hele makkelijke piercing voor mij. Er is niet echt een piercing aan te wijzen die goed is om mee te beginnen, je moet een piercing nemen die jij mooi vindt, want ieder lichaam en elke piercing geneest anders
Even een vraagje 7 weken geleden ongeveer heb ik een navelpiercing laten zetten, nergens last van gehad hele brave piercing. Nu heb ik griep gehad en ben vervolgens verkouden geworden en nog een keelontsteking er boven op. De piercing is nu een beetje rood maar doet geen pijn. Mijn tragus daarin tegen die al 2/3 jaar zit is ook rood maar doet wel pijn. Ben er al die tijd gewoon af gebleven en vroeg me af of ik dat gewoon moet blijven doen of toch een keer wassen met de zeep van de piercer en druppelen met de olie?
Gewoon afblijven en uitzieken of toch ff helpen?
Lous
Geplaatst: 26-02-15 20:46
Piercings reageren zeer gevoelig op een lage weerstand. Je lijf is nu alles aan het wegjagen dat er niet hoort, dus daar horen piercings ook bij. Die raken in dit geval dus flink over de zeik.
Ik wil toch weer een piercing laten zetten, maar ik heb nog geen idee wat. Met mijn vorige operatie is mijn navelpiercing dichtgegroeid (moest hem uitdoen omdat hij ontstoken was en kreeg hem er met geen mogelijkheid meer in, helaas), maar die is nog niet genezen genoeg om weer opnieuw te laten zetten. Een neuspiercing (ringetje) vind ik ook erg leuk, een lippiercing vind ik leuk (maar mijn vriend ábsoluut niet), of toch nog een helix... Teveel keuzes
_R_G_
Geplaatst: 26-02-15 20:58
Lous schreef:
Piercings reageren zeer gevoelig op een lage weerstand. Je lijf is nu alles aan het wegjagen dat er niet hoort, dus daar horen piercings ook bij. Die raken in dit geval dus flink over de zeik.
Gewoon uitzieken dus, komt vanzelf goed.
oke dankje wel
Jennifuur
Geplaatst: 26-02-15 20:59
Ik zag vandaag een leuke in de nieuwste aflevering van Pretty Little Liars, ik krijg er alleen nergens een goede foto van te vinden, terwijl hij wel vaker voorkomt.
Oh, hier heb ik de foto:
Het gaat dus om het ringetje halverwege het oor, het is geen helix, ik dacht een outer conch maar op internet kom ik dan hele andere tegen. Zit te twijfelen, vind het heel erg mooi en zou morgen even bij de piercer langs kunnen gaan Zou dan wel ook een gouden ringetje willen.