[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:41

meestal word er gezegd 6/8 weken niet zwemmen... of je moet het heel goed schoonmaken lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:57

Ja volgens mij piercer mocht ik 4 weken niet zwemmen maar volgens mijn piercer moest ik ook draaien aan m'n piercing _O-

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:02

Ik wil nog steeds heel erg graag een tongpiercing maar ik durf het nog niet helemaal. Gaat je tong heel erg opzettrn nadat de piercing gezet is?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:03

Ja je tong gaat opzwellen, op welke manier is bij iedereen verschillend. En eten is de eerste dagen even lastig. Maar een tongpiercing is een van de meest snel genezende piercings. En het zetten valt echt reuze mee. Ik heb echt niks gevoeld.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:18

Bedankt voor de antwoorden! Maar is het dan qua "pijn" en genezing hetzelfde als een helix? :) Aangezien het door/langs je kraakbeen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:24

Ik heb de piercer maar even gebeld, kreeg heel raar antwoord eerst...
Ik zei dat het mij een beetje was ontschoten wat er is verteld over zwemmen met een helixpiercing. Ik moest eerst vertellen wie mij gepierced had (dat wist ik niet meer, ik wist haar naam niet), en toen kreeg ik meteen op me afgevuurd dat dat gewoon is verteld en dat ik ook een folder mee heb gekregen (maar daar staat niks in over zwemmen).

Achteraf bleek het toch wel te kunnen als ik het goed schoon hield...

Beetje vreemd, geef gewoon antwoord op m'n vraag, ik vraag het liever te vaak dan te weinig maar niet op deze manier....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:50

Raar hoor, niet echt klantvriendelijk... Je kan toch gewoon netjes antwoord geven als je een vraag krijgt? Waren ze sneller klaar met telefoneren dan op deze manier! Maar goed, misschien had die persoon gewoon zijn dag niet ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:59

Ik denk dat de mevrouw die mij piercte de mevrouw aan de telefoon was eerlijk gezegd, en dat ze een beetje beledigd was...

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:49

ik heb mijn helix nu ongeveer 6 weken en heb er geen grote problemen mee gehad behalve korstjes natuurlijk!

nu kreeg ik net met schoonmaken een heeeel klein beetje bloed dit zag ik pas toen ik hem droogmaakte met papier zo weinig was het, weet iemand of dit ernstig kan zijn ? (ja ik maak hem 1 x per dat 10 min goed schoon met zeezout!)
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 12-07-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:18

Bedankt voor je antwoord lous!
Hoelang is een paar dagen? Haha

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:48

Dat is ook bij iedereen verschillend. Na 2 dagen was mijn tong nog wel opgezwollen,maar eten ging prima. Na ong 5 dagen was alles weer geslonken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:16

Chantaliiejj schreef:
ik heb mijn helix nu ongeveer 6 weken en heb er geen grote problemen mee gehad behalve korstjes natuurlijk!

nu kreeg ik net met schoonmaken een heeeel klein beetje bloed dit zag ik pas toen ik hem droogmaakte met papier zo weinig was het, weet iemand of dit ernstig kan zijn ? (ja ik maak hem 1 x per dat 10 min goed schoon met zeezout!)

Nee joh, maak je geen zorgen! Kraakbeenpiercings hebben een lange genezingstijd en zo'n mini beetje bloed kan geen kwaad hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:45

Hoi ik kom even binnen vallen!

Woensdag ga ik mijn helix laten zetten. :D
Heb al vrij veel opgezocht over schoon houden etc.

Nu zit ik met enkele vragen:
Aan welk oor raden jullie aan om een helix te piercen?
En is het waar dat het wordt aangeraden om een staafje te nemen bij het piercen ipv een ringetje?

:)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:56

Het oor waar je niet op slaapt als je op je zij slaapt :D en ander waar ie het mooiste zal zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 01:03

Aan welke kant zit je scheiding in je haar? Ik heb 'minder haar' rechts hangen en dat zit ook meestal achter mn oor. Dan blijft het er minder snel inhangen als ik m'n hand er door haal!

Ik heb een ringetje laten piercen. Heb niks gehoord over wat aan te raden was, mocht kiezen!

Zwemmen is trouwens goed gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 01:15

Ik slaap vaak op mn rechteroor!

En wat mn scheiding betreft, ik gooi het vaak allemaal naar 1 kant, "gewoon wild".
Geen duidelijke scheiding dus! Vroeger een schuine scheiding links gehad, en nu heel af en toe doe ik dat nog en dan met een haarklemmetje 2 plukjes vast maken.
Of soms in een middenscheiding.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:14

Gewoon in het oor waar jij een helix wilt en een staafje wordt inderdaad aangeraden omdat dit beter geneest. Dit is ook makkelijker met schoon maken. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:12

Ik heb gewoon een helix genomen op de plek waar ik het mooi vond.

En wat betreft ringetje/staafje, de shops waar ik ben geweest piercen het liefst met ringetje, omdat dat makkelijker is met schoonmaken (tenzij je een heel lang staafje hebt).

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:49

Een staafje geneest sneller omdat die stabieler is dan een ringetje. Een ringetje wiebelt alle kanten op waardoor het wondje continue wordt open gemaakt. En dat een ringetje makkelijker is met schoonmaken kan ik me niet zo goed voorstellen. Je krijgt er een lang staafje in bij het piercen, en al helemaal een helix is niet moeilijk schoon te maken dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:59

Ik heb het ook weer lekker voor elkaar, er zaten van die korstjes bij mijn piercings, dus ik nat maken en droogmaken, beginnen ze alle twee te bloeden! Maar ja, bloed is goed he.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:35

mag ik m melden? :)

ik heb al bijna 3 jaar ene helix. Eerste jaar altijd ontstoken, maar nu geen last meer ervan. wel is ze eer slecht gezet en bij mijn houdige piercing shop zeggen ze dat ik als ik een ringetje erin wil ik hem opnieuw moet laten piercen (ij is er zegmaar schuin door gezet).

Sinds vorig jaar heb ik ook ene neuspiercing, op een paar weken een vetbolletje na heb ik hiergeen problmen mee gehad :D

maar ik heb een vraagje. ik ben vandaag een nieuw steentje gaan halen in de piercingshop en omdat het druk was gezegd dat ik hem wel zelf kon indoen. dat is ook gelukt, maar nu voel ik die piercing de hele tijd zitten, het lijkt el of het rechte stukje tussen de krul en het steentje langer is dan bij mijn andere piercings (die uit dezelfde shop komen). kan dit, en heeft iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:32

Au :')

Helix zit erin hoor! Staafje aan de linkerkant.
Wat een pijn, oor bonst en is knalrood en een beetje gezwollen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:48

_Dominique schreef:
Au :')

Helix zit erin hoor! Staafje aan de linkerkant.
Wat een pijn, oor bonst en is knalrood en een beetje gezwollen. :=

Foto?? :D

Ik heb ook even jullie hulp nodig. Dit is namelijk hoe mijn oor er nu uit ziet:
Afbeelding
Hij is alleen nog niet klaar, ik wil er namelijk nog twee bij laten zetten. Ik wil namelijk nog een forward helix, maar mijn forward helix die er al in zit was heeeeel lang aan het klooien. Er zat echt super lang zo'n bultje, nu heb ik wel het idee dat hij minder wordt. Ik wil dus even wachten tot dat die echt goed weg is. Dan wil ik er nog eentje achter laten zetten. Daarnaast wil ik er dergelijke tijd nog een bij zetten, en dat echt voor het laatst, anders dan zitten er gewoon te veel als ik door blijf gaan :') Maarja, ik weet dus niet wat ik er nog bij wil zetten! Wat denken jullie dat er leuk bij staat? Ik wil zo iezo geen rook(want die zit dan te dicht bij mijn forward helix en dat lijkt me niet mooi) en geen tragus.(bij mijn tragus zit een mini moedervlek, en daar laat dus niks piercen) In mijn andere oor heb ik overigens drie gewone gaatjes, maar ik wil niks in mijn andere oor laten piercen. Voor mijn andere oor hangt namelijk bijna altijd mijn voor, dus dat zie je toch niet als daar iets in zit. En dat is wel zonde natuurlijk.

Overigens: als ik mijn piercings schoonmaak wordt mijn oor altijd super rood en gaat gloeien. Na een 15/20 minuten trekt dat wel weer weg. Gaat dit weg, of blijft dit gewoon na het schoonmaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:29

Wat voor schoonmaak spul heb je? Dat van mij deed ook zeer maar als ik het in de koelkast zet dan niet.
Je kan er nog een helix bij doen toch? Ik vind je bovenkant zo kaal vergeleken met de onderkant :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:44

Doanique schreef:
Wat voor schoonmaak spul heb je? Dat van mij deed ook zeer maar als ik het in de koelkast zet dan niet.
Je kan er nog een helix bij doen toch? Ik vind je bovenkant zo kaal vergeleken met de onderkant :D

Ik heb van dat blauwe spul, ik heb het gekregen bij de piercer, maar geen idee wat het is :D In ieder geval lichtblauw spul, soort zeep.

Nog een helix lijkt me inderdaad ook wel leuk, ik denk dat er 1 eronder dan het leuks lijkt. Maar opzich, een conch lijkt me ook gaaf! Kiezen is moeilijk :')