"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:52

Huertecilla schreef:
Raponsje schreef:
Het heeft niets met laarzen te maken.... :')

De term = boot camp.
Jij hebt het over letterlijk.
Letterlijk = laars kamp.

Het woord verwijst naar de militaire laarzen; boots.

Hoezo dus niets??? _O-

Het verwijst naar een oude millitaire term.....
Wanneer er dus sprake is van een bootcamp is er dus sprake van een zeer intensief kamp.

Niet een weekje Engels leren.... _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:38

Raponsje schreef:
Wanneer er dus sprake is van een bootcamp is er dus sprake van een zeer intensief kamp.

Kijk ik weet wat letterlijk is, wat boot camp betekent en van oorspong inhoudt.
Ook wat het anno nu in de hoofdstroom maatschappij inhoudt.
Ook dat het net als ' natuurlijk' een gepopulariseerd begrip is wat gebruikt wordt voor zowat elke intensiev interne cursus.

Geef er gerust, net als bij sporten, de invulling aan welke uitkomt voor het afwijzen ervan voor voelgoed van overgewicht. Smoezenboek en rookgordijn idem.
Wees je echter wel bewust van die beperkte invulling en van je eventuele waardeoordelen op basis daarvan. Kiezen voor overgewicht is heel wat anders dan jezelf over je gewicht voor de gek houden. Nog weer een stap verder gaat het onderwerp; het voor het eigen voelgoed denegreren van degenen die wel aan een gezond gewicht werken.

Veel plezier met - of sterkte bij het verliezen van overgewicht; ik krijg nu inspraak over de tattoo :wow: en vanavond gaan we naar een salsafeest, calorieen verbranden *\%/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:42

HC, is je zoon aan trainen voor een specifiek doel, of vind hij het gewoon gezellig?
Als buitenkind heb je zoiets namelijk zelden nodig voor de normale gezonde lichaamsbeweging.
Als ik bedenk wat ik als tiener allemaal deed, dan zou zo'n kamp meer lol en gezelligheid geweest zijn, de conditie en kracht haalde ik sowieso wel uit het dagelijks leven. Afgezien natuurlijk van doelgerichte trainingskampen om top te worden in een bepaalde sport.

Als tiener wist ik ook al dat ik rennen maar saai vond. Je moest ieder jaar de shuttle-run en de coopertest lopen.Die liep ik eenvoudig tot de maximale score, was goed voor mijn gemiddelde cijfer, maar spannend was anders. Heb dan ook nooit meegedaan met al dat gesponsorloop, vond ik zonde van mijn tijd :o

Ik denk dat het woord discipline ook zelden op zijn plek is, maar eerder prioriteiten.
Als je bijvoorbeeld graag naar de top wil komen in je werk dan kan het zijn dat je dus te weinig plek laat voor sport of andere dingen. Die mensen zijn echter ook enorm gedisciplineerd, maar met een ander doel.

.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:45

Hc jou zoontje heeft gewoon geen bootcamp gevolgd :')

Het is geen smoes of rookgordijn zoals jij zegt.

Het probleem bij mij is dat ik wel wil maar het gaat gewoon niet. En ik kies niet voor overgewicht en ik hou mezelf niet voor de gek met mijn gewicht. Dat is een conclusie die jij constant trekt wat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Want jij bent degen die afgeeft op mensen met overgewicht ik zie niemand dit verder doen. Ook niet op mensen met een licht gewicht. Dus asjeblieft HC stop er gewoon mee en ga lekker je vriendinnetjes een bootcamp geven ipv ons ( waaronder iemand die personal trainer/diëtiste ) de les te lezen.

Raponsje

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:00

Bovendien betekend boot geen laars..
Dus ook dat is geen argument.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:10

Dat jullie tijd hebben om elkaar op woorden te vangen........ :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:02

Huertecilla schreef:
Het is verder incorrect. ' Boot camp' is tegenwoordig hoofdstroom en niets meer dan onderdompelen in een relatief intensief programma.
Lusitana refereert aan de oorspong welke volstrekt verlaten is.

Zodra jij begint over snot voor de ogen en 25 km door de bergen rennen, heb je het over onverantwoordelijk opdrijven van dikkerds. Slecht. Punt.

Over rookgordijnen gesproken. Een beetje de term gaan verdedigen terwijl het gaat om het feit dat die mensen gewoon onverantwoord bezig zijn. Of heb je wellicht sterk overdreven?

Dat de term alom gebruikt wordt door houders van "outdoor fitnessprogrammas" die mensen uitbuiten, maakt nog steeds niet dat een intensieve cursus engels onder bootcamp valt. Dat is gewoon een zomerkamp. In een kamp ben je automatisch intensiever met iets bezig omdat je veel meer tijd er aan besteed. Hoef je helemaal geen engelse termen voor te gebruiken.

Daarbij heb ik gezegd dat ik persoonlijk er wat tegen heb, maar dat niemand zich er wat van aan hoeft te trekken.
Als een ander het lekker vindt, moeten ze het vooral doen, want ieder moet werken naar hoe hij/zij het vol kan houden en tevreden kan zijn met zichzelf en de resultaten.
Maar dan neemt niet weg dat het opjagen van dikkerd tot prestaties buiten proporties onverantwoord en gevaarlijk is, en niet eens bijdraagt tot een blijvend goed gewicht.

Weet je wat, ik ga een bootkamp vogeltjes kijken houden. _O-
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-07-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:18

Lusitana, ik schrijf me ogenblikkelijk in, zal ik een fles wijn meenemen dan doe jij het stokbrood enzo?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:20

Ja prima, maar de plaatselijke wijn is ook niet te versmaden, hoor!
Kunnen we in 5 literverpakkingen inslaan!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:35

...en zo is >BMI het weer eens.
De werkelijkheid is ontkend, voelgoed gegeneeerd en er hoeft niet afgevallen te worden.
Helemaal de onderwerpopener.

Ondertussen is vriendin R weer naar haar intensieve programma. Was over het weekeinde al *\o/* niet aangekomen, niet gelijk gebleven maar zelfs een pond meer vet afgevallen dan spieren aangemaakt.
Zoonlief gaat zo met me mee fietsen als ik naar het dorp ren om de post op te halen. Moet nog even wachten tot de pijnstillers werken; het is voor hier extreem fris en mijn heupen hebben het daar niet op. Niet gaan rennen omdat het een belasting is, is een aantrekkelijke smoes, maar minder gewicht en meer conditie zijn goed en als ik er fiks tegenaan ga doen endorfines de rest.
Voel ik me weer terug prima over en laat ik het wel uit mijn hoofd om een koek bij de koffie te nemen.

Lusitana; ben nu slechts een kilo zwaarder dan jij. Die raak ik deze week ~~}> nog wel kwijt en dan is het +:)+ voor me.
De dikbuikige trekkerbestuurders die me een uitslover vinden hebben er alleen maar de pest in omdat ik vrijdag- en gisterennacht met :9 vrouwen dikke salsa-lol had terwijl zij met hun wikkiesevvena in de hand tegen de tap hingen.

*\o/* kwali-tijd van leven in gezondheid. Ik ga vriendin P bellen en dan rennen :evaw:

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:45

Moet je wel kunnen rennen HC :)* ik mag niet hardlopen van de dokter. Ja het hoogstnodige voor bijv me werk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:50

HC, Veel plezier met het verder kapot maken van je heupen om je levenskwaliteit te verhogen :wave:
(Je kunt ook gewoon gaan zwemmen natuurlijk).

Ik vind je conclusie dat >BMI het weer eens is, sprekend voor zelf ingenomenheid en een goede fantasie over hoe de mensen er in dit topic er lichamelijk voor zouden staan.
Omdat mensen niet perse de hele tijd met zichzelf pronken wil dat niet altijd zeggen dat het vervette slakken zijn.
Maar goed, dat doet er verder niet toe. Jij mag denken wat je leuk vind.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:10

HC: Vet meet je niet in gewicht.. :roll:

Je begint jezelf echt een beetje belachelijk te maken. Als je echt zo goed in de markt zou liggen dan zou je dat hier helemaal niet hoeven te verkondingen de hele dag. Je ziet Johnny Depp toch ook niet de hele dag Twitteren dat hij overal waar hij komt vrouwen achter zich aan heeft?

Bovendien loop je alleen maar onzin te verkondigen betreft afvallen en sporten.

En die kilo die je er wel weer af rent... dat gaat er zo makkelijk af omdat het vocht is. Omdat je je lichaam naar de klote rent in de zon.
Kom maar weer opscheppen als je vetpercentage gedaald is en door een professional gemeten is.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 29-07-13 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:10

Huertecilla schreef:
Lusitana; ben nu slechts een kilo zwaarder dan jij.

Dat weet je niet.
Ik heb nergens mijn huidige gewicht genoemd! De foto met de pony is 16 jaar oud....

En ik raak mijn pondjes inmiddels alweer gewoon kwijt met pillen omdat ik ze ook "gewoon" heb gekregen door een hormoononbalans.
De lichaamsbeweging die ik neem is ruim voldoende, al schep ik daar hier niet over op in detail.

Overigens schommel ik, net als de meesten, per dag in gewicht en 2 kilo verschil zonder wat te doen is redelijk normaal.

De beste indicatie of je werkelijk afslankt, is niet de weegschaal, maar dat je kleding te groot wordt.

Lusitana

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:39

Afbeelding

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:04

Huertecilla schreef:
Mijn zoontje was 15 dagen in een avonturencentrum met 's morgens les, 's middags avontuur, 's avonds feest; uitsluitend engels gesproken.
Het concept bootcamp, maar dan niet de mallote amerikaanse versie en geen fysiek doel.

dat klinkt wel super..... zo leren kinderen namelijk spelenderwijs heel goed Engels...
waren het trouwens kinderen van verschillende nationaliteiten???

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:15

Raponsje schreef:
HC: Vet meet je niet in gewicht.. :roll:

Je begint jezelf echt een beetje belachelijk te maken. Als je echt zo goed in de markt zou liggen dan zou je dat hier helemaal niet hoeven te verkondingen de hele dag. Je ziet Johnny Depp toch ook niet de hele dag Twitteren dat hij overal waar hij komt vrouwen achter zich aan heeft?

Bovendien loop je alleen maar onzin te verkondigen betreft afvallen en sporten.

En die kilo die je er wel weer af rent... dat gaat er zo makkelijk af omdat het vocht is. Omdat je je lichaam naar de klote rent in de zon.
Kom maar weer opscheppen als je vetpercentage gedaald is en door een professional gemeten is.

Roerend mee eens.

Verdere privégesprekken over andere onderwerpen dan het topic kunnen misschien ook privé gevoerd worden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:26

delvira schreef:
Huertecilla schreef:
Mijn zoontje was 15 dagen in een avonturencentrum met 's morgens les, 's middags avontuur, 's avonds feest; uitsluitend engels gesproken.
Het concept bootcamp, maar dan niet de mallote amerikaanse versie en geen fysiek doel.

dat klinkt wel super..... zo leren kinderen namelijk spelenderwijs heel goed Engels...
waren het trouwens kinderen van verschillende nationaliteiten???

Ja Spaans en hij ;)

Verder uitsluitend 'native speakers' als docenten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:29

quera schreef:
Moet je wel kunnen rennen HC :)* ik mag niet hardlopen van de dokter. Ja het hoogstnodige voor bijv me werk.

Fietsen en/of zwemmen :)*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:12

Huertecilla schreef:
quera schreef:

Fietsen en/of zwemmen :)*

Jij hebt t over hardlopen :Y) Fietsen doe ik al zo veel mogelijk

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:03

lisa_pluisje schreef:
Lusitana, ik schrijf me ogenblikkelijk in, zal ik een fles wijn meenemen dan doe jij het stokbrood enzo?

dat lijkt me ook een leuke bootkamp, zal ik voor de salade zorgen????? :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:25

Huertecilla schreef:
Raponsje schreef:

Kijk ik weet wat letterlijk is, wat boot camp betekent en van oorspong inhoudt.
Ook wat het anno nu in de hoofdstroom maatschappij inhoudt.
Ook dat het net als ' natuurlijk' een gepopulariseerd begrip is wat gebruikt wordt voor zowat elke intensiev interne cursus.

Als je weet wat het betekend waarom vertaal je het dan verkeerd?? Het is wel duidelijk dat het een algemeen geaccepterd woord is voor dergelijke kampen, in het algemeen is iedereen hier het duidelijk zo met je eens :Y)

Vogeltjes kijken is inderdaad ook een leuke tijdsbesteding, maar hoe werkt dat met een bootcamp. Want als jij in mijn oor schreeuwt: 'KIJK NAAR die VOGELS" dan zijn ze denk ik al gevlogen :Y)