ik luisterde ook nooit zeiden ze, ik was eigenijs want ik wilde weten waarom iets zo was..
concentratie is ook moeilijk tenzij ik alleen rij.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wat mais uit het land van de buren gepikt , en thats it!
). Verder ben ik niet goed in gesprekken voeren als mijn standaardpraatje op is.
) en redelijk voorspelbaar wat veel kinderen fijn vinden. Door mijn gevoelige zintuigen ruik ik sneller reeën e.d. hoor ik of de mensen achter me nog in balans op hun paard zitten. Ik kan door mijn visueel geheugen ontzettend goed routes onthouden, en door mijn richtingsgevoel nieuwe ontdekken. In studie legde ik andere verbanden, waardoor nieuwe ideeën werden geprobeerd. En was erg goed in fouten opsporen.
) en de sfeer is ook erg belangrijk + dat er begeleiding moet zijn, vast contactpersoon en duidelijke opdrachten en uitleg bij werkzaamheden.
In het restaurant bijv wou ik alleen maar over dinosauriërs praten (soms zit daar geen rem op) en dan zegt iedereen dat ik me mond moet houden en dan komt er ruzie want dat kan ik niet. Ik ken niemand die op me lijkt. Daarom houd ik zo van de paar mensen met autisme die ik IRL ken. Ik heb ook zo'n pijn als ik tuur naar kleine details van voorwerpen ed of niet me blik kan afwenden van iets wat draait of beweegt, en andere mensen denken ondertussen, die is niet goed bij haar hoofd. Maar ik denk dus niet dat iedereen hetzelfde is omdat ik me zo'n buitenstaander in de maatschappij voel.
hannahaapje schreef:Nou vertel eens.
En met je handen schudden tijdens het eten + tv kijken, ook in het openbaar?
Ben het niet met je eens.
en ik ben niet eens autistisch