Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:02

Ja, ik heb dat gecombineerd.
Door spierpijn waren mijn rondjes soms wel wat korter.
Vandaag was mijn laatste dag, Ripped is ook klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:08

Goed hoor Karin!!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:01

Lente, google maps werkt inderdaad wel fijn. Ik loop altijd de route die onderweg in me opkomt haha. Meestal weet ik als ik thuis ben niet eens meer precies waar ik langs ben geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:05

Haha dan heb je dus zo'n lekkere waas :D

Mijn eerste rondje werd te klein, nu ben ik aan het tweede rondje bezig maar die wordt ook al gauw te klein denk ik. Dan plak ik dus de twee rondjes aan elkaar binnenkort. :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:40

Nou dames, klinkt goed allemaal. Mooie schoenen Lente! Blij om te horen dat het niet uitmaakt als je een week niet gelopen hebt, lig nu al stil vanaf woensdag, maar hoop komende woensdag weer een begin te kunnen maken. Ik stippel ook mijn route uit met Google maps, klopt vrij aardig.
Kunnen jullie je hartslag meter nog horen piepen met de mp3 op je oren? Ik had hem eigenlijk sinds ik met muziek op loop thuis gelaten (de mijne geeft nl. een piepje als ik boven of onder tempo loop), of kijk je dan steeds op je horloge?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:28

Wendy, het gaat me idd niet echt om het afvallen maar om het strakker worden.
het verschilt een beetje wat we doen. vriendin heeft astma en als zij een slechte dag heeft lopen we tussen de 5 en de 8. maar we lopen ook wel eens tussen de 12 en de 15. op zaterdag lopen we in het bos, pakken we alleen paden. door de weeks lopen we op asvalt (savonds)

karin, ik doe ook jillian!! heb de 30days sredd afgemaakt. doe nu wat ik leuk vind van haar. kan verschillen van yoga tot 6weeks sixpack tot troublezone. maar dat wissel ik ook wel wel eens af met een deel van de 30days. het ligt er echt aan waar ik zin in heb. (en hoeveel tijd ik heb)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:25

Zo ik heb net weer lekker gelopen! Maar wat een wind zeg. Had een aantal keer vol in m'n gezicht tegen haha.
Had les 7 van Evy gelopen. Zag eerst een beetje op tegen de 4 minuten, maar toen bleek Queens of the Stone Age precies onder die 4 minuten te zitten en heb ik heerlijk 4 minuten meegezongen _O-

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:31

Ik ga zo vertrekken voor les 16. Benieuwd hoe het gaat, en geen zin in de kou!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:32

Vond de kou alles meevallen toen ik eenmaal op weg was :) Lange broek aan, dikke sokken, shirt en winddicht jack aangedaan en was prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:09

Doe jij de 2006 versie warbling?

Is het trouwens warb-ling of war-bling? En dan op zijn Nederlands of op zijn Engels? :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:35

Nee als het goed is 2011 :D

War-bling, op z'n engels! Vriendinnetje had het ooit bedacht. Wil 'm eigenlijk een keer laten veranderen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:38

Haha okee dan zat t altijd verkeerd in mn hoofd :')

Was les 7 al met 4 minuten? Wat gaat dat snel dan eigenlijk... Ik ben morgen aan les 13 toe :):)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:45

Ja les 7 is 2-2-2-2-4-3-3-3-3. Vind het wel lekker gaan :D
13 al, wou dat ik zo ver was haha. Ben in het begin een beetje lui geweest, had daar ook al kunnen zijn O:)

Ik ben een hoofdband aan het haken, ik krijg steeds koude oren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:54

Ik loop er twee achter op schema maar goed, dat is niet heel erg. Als ik er in juni maar vijf kan lopen en in september 16,1 :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:05

Zo, ambitieus Lente! Ik moet er in juni ook 5 kunnen lopen... doe dan mee aan n 1/8 triathlon.

Het lopen ging goed! Vorige keer kreeg ik mn hartslag niet onder de 185, bleef steeds maar hoger ook al liep ik nog zo langzaam. Maar nu heb ik nóg langzamer gelopen en bleef die tussen de 160 en 170, lijkt me n iets beter getalletje ;). Weinig vermoeid ook erna. Weer goede moed voor de volgende keer :). Kou viel trouwens heel erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:12

Gaaf RubyRed! Waar ga je die triatlon doen? En waarom kom ik nou ineens overal triatleten tegen? :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:14

Van Lithoijen naar Ravenstein (in de buurt van Oss dus), bij de maasdijkmarathon. Is mijn eerste hoor ;). Doe ook mee met een triathloncursus van te voren dus dat beetje extra begeleiding is denk ik wel fijn. Maar dat is ook de reden dat ik hardloop, niet omdat ik het nou zo superleuk vind ofzo :P. Alhoewel ik het nu ik bezig ben wel echt leuk begin te vinden, en vaak alweer veel zin heb om weer te gaan lopen. Behalve met die kou en wind dan ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:16

Grappig hoe dat werkt he? Als iemand mij een paar jaar geleden had gezegd dat ik verslaafd zou raken aan hardlopen had ik ze keihard uitgelachen. :')

Een beetje rondrennen en jezelf moe maken om vervolgens op dezelfde plek uit te komen, yeah right! :+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:53

Gaaf zo'n triathlon! Lijkt me wel zwaar
Ik wilde vandaag lopen, maar eenmaal thuis uit studie was mn telefoon leeg en dan zou ik zonder Evy en Endomondo moeten en dat wilde ik niet. Uiteindeljk 20 minuten uitgesloofd op de crosstrainer. Morgen weer hardlopen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:14

Ik moet er in mei 5 lopen := Gelukkig wel pas eind mei haha.
En heb begeleiding van de chiropractor en fysio, dus als ik toch te snel ga fluiten zij me wel terug (als m'n rug dat nog niet gedaan heeft) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:17

Haha heel goed Warbling!

Zo'n triatlon als je het een beetje op snelheid wil doen is wel heftig ja. Denk dat conditioneel gezien het hardlopen het zwaarst zal zijn en qua spieren het zwemmen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:37

Zo ik ben terug van me rondje, 11.2.
Liep voor de eerste keer weer alleen maar dat is ff anders. Miste me maatje wel in tempo houden en in kletsen :(
Ik wil in mei de 15lopen...

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:20

Meerdere hebben dus vandaag een frisse neus gehaald ;)
Een triatlon, wow, wat een gave uitdaging RubyRed! Fietsen gaat mij heel redelijk af en ik wil binnenkort als de klok weer vooruit gaat in ieder geval minimaal 1 x per week met de mountainbike weer aan de gang, ook zwemmen ligt me wel maar dan alles achter elkaar :o .....ik vind de 5 km hardlopen al een uitdaging.
Leuk dat er meerdere ook de Jillian Michaels oefeningen doen, heb al even in het topic gelezen en ook ik wil wel wat strakker worden :D . En zo te lezen is het best pittig maar werkt het dus wel.

Na een intensief dagje werken, direct na thuiskomst de loopschoenen aan getrokken om lekker mijn hoofd even leeg te maken. Les 18 alweer en op de terugweg met de wind in de rug leek het even of ik vleugels had :j . Heerlijk, daarna vanavond met mijn paard een stuk gewandeld, lekker als cooling down. Net even gehoord wat Evy in les 19 met mij van plan is, jeempie....ik hoorde dat je meteen start met 8 minuten. Ik was al blij dat ik 5-7-7-5 kan volhouden.....

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:23

Hallo allemaal!

Ik lees hier al een tijdje mee en heb inmiddels ook de evy lessen binnen gehaald.
Petje af voor jullie allemaal!!

Ik krijg helaas de lessen niet op mijn iPhone.. De podcast verdwijnen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil het echt graag volhouden want het maakt mijn hoofd zo lekker leeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:28

Wow, starten met 8 minuten?? Ik vind dat eerste stukje lopen het heftigst, daarna gaat het wel :=

Ben benieuwd hoe les 13 morgen gaat zijn. Ik geloof niet dat ik het wil weten hahaha!