[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:32

Ik vind mijn lichaam ook belangrijker dan m'n gewicht. :) Maar mijn buik is bijv. echt geen goede maatstaaf want ik heb chronische darmklachten dus soms word ik wakker en is mijn buik dubbel zo dik. := Heb een broek die perfect zit op mijn beste gewicht en die zit wel of niet lekker, en dan weet ik weer of ik wat af moet vallen. :))

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 07:26

Dais_ schreef:
Ben benieuwd Davina, maar als jij veel beweegt en gezond eet dan verwacht ik niet dat je omvang meegroeit met je gewicht :n

Ik verwacht het ook niet. Maar ben benieuwd.....
En anders dan word ik dik van lucht net als een shetlander :+

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:37

Gebakken lucht dan wel he :P.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:55

Goed nieuws vanaf deze kant. Deze week 1 kg kwijt *\o/* Hield dus vorige week wel veel vocht vast. Nog 5 kg! :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:40

Wat super CCCC ! :):)
Ik kwam net dit filmpje tegen ! :) misschien dat er meer mensen zijn die er ook iets aan hebben :) hij heeft meer goede tips !

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:54

hoi dames!
Ik wil zeker aankomende maandag beginnen met dieten, gewoon 3 maaltijden en tussendoortjes fruit. En veel heeeel veel water!
Hiernaast wil ik ook weer sporten, Weten jullie hoevaak ik per week moet sporten om af tevallen? ik wil er wel min 10 kg af hebben, maar eerst maar eens naar 5kg anders is het nog zover weg!
Voorderest fiets ik naar station 5 min. en moet ik op een dag 4 uur reizen naar utrecht dus beweeg ik verder niet heel veel.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:02

Welkom _joellover_!
Hoeveel je moet sporten om af te vallen, dat hangt er natuurlijk ook van af hoeveel je eet.
Ik zou om de dag sporten, dan hebben je spieren de kans om te herstellen.
Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:05

Hoeveelheid sport is afhankelijk ook van wat je lichaam is gewend en zo.. ik sport bijna dagelijks bijvoorbeeld. Zorg wel dat je voor het sporten goede schoenen gebruikt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:39

@Nonawen: handig filmpje inderdaad, ik kijk vaker filmpjes van Jesse van der Velde hij heeft super veel goede filmpjes over eten en bewegen op zijn youtube kanaal. :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:03

Ik deed de studie voor gewichtsconsulente, hiermee was ik gestopt (te weinig motivatie). Aangezien dat ik het zonde vind om de studie te laten liggen ben ik toch weer gaan leren.

Hier vond ik een interessant stukje over hormonen wat ook betrekking heeft tot mij door de prikpil en misschien ook wel tot anderen.

Hormonen zijn stoffen die in het lichaam zelf worden gemaakt en die een belangrijke rol spelen in de stofwisseling. Stoornissen in de hormoonhuishouding kunnen aanleiding geven tot overgewicht. Een voorbeeld van zo'n stoornis is de afscheiding van te veel insuline. Insuline is een hormoon dat word gemaakt in de alvleesklier. Het speelt een belangrijke rol bij het handhaven van een goed bloedsuikergehalte. Wanneer er te veel insuline word aangemaakt, wordt het bloedsuikergehalte te laag. Wanneer er veel insuline word gemaakt, wordt er gemakkelijker vet opgeslagen in het lichaam en wordt de vetafbraak ook bemoeilijkt. Daar komt bij dat teveel insuline een hongergevoel kan doen ontstaan, waardoor men geneigd is te gaan eten, met name zoete dingen. Men gaat dus meer eten, terwijl er ook nog een grotere vetvoorraad onststaat. We noemen deze stoornis: hypoglycaemie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:35

Insuline heeft niks met de prikpil te maken hoor - het ene hormoon is het andere niet!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:15

hypoglycaemie= en te laag glucose gehalte in het bloed. Er is wel een link met hormonen. Gaat dus niet alleen over de prikpil, maar alle pillen.

Maargoed, ik ben geen dokter... Maar sinds ik gestopt ben met de pil voel ik me 100x beter en heb ook het idee dat het afvallen makkelijker gaat. Maar dat is voor iedereen anders, mijn lichaam reageerde niet zo goed op al die extra hormonen in m'n lichaam.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:18

Ik denk dat het voor mij eens tijd wordt voor een stopweek, zowel met de pil als met letten op m'n eten. Moet dus ongesteld worden en heb echt geen zin om niet te mogen genieten van chocolade.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:52

Jannepauli schreef:
Insuline heeft niks met de prikpil te maken hoor - het ene hormoon is het andere niet!

Het heeft wel te maken met je hormoon huishouding en als je mijn eerdere berichten had gelezen over waarom ik niet begreep dat het afvallen zo moeilijk ging en het dat aankomen zo makkelijk gaat. Dan begrijp je dat dit 1 van de redenen kan zijn waardoor dat zo is.....

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:56

Samiyah schreef:
hypoglycaemie= en te laag glucose gehalte in het bloed. Er is wel een link met hormonen. Gaat dus niet alleen over de prikpil, maar alle pillen.

Maargoed, ik ben geen dokter... Maar sinds ik gestopt ben met de pil voel ik me 100x beter en heb ook het idee dat het afvallen makkelijker gaat. Maar dat is voor iedereen anders, mijn lichaam reageerde niet zo goed op al die extra hormonen in m'n lichaam.

Het is inderdaad niet alleen met de prikpil nee maar met alle pillen dat klopt. Maar IK had alleen de prikpil vandaar dat ik er even prikpil bij gezet had.

Jij bent dus helemaal gestopt met anticonceptie en voelt je een stuk beter? ik denk dat dat ook beter is hoor dan al die extra hormonen in je lijf. Maarja ik zit voorlopig nog wel even gebonden aan anticonceptie :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:01

Ah vandaar :)
Ja ik voel me echt een stuk beter in m'n vel. Zowel lichamelijk als geestelijk. Had bijvoorbeeld heel erg last van stemmingswisselingen en die zijn nu voorbij.. ook heb ik in al die jaren nog geen pil kunnen vinden die goed werkte, had altijd last van doorbraakbloedingen. Nu zonder pil een super regelmatige cyclus, kan er de klok op gelijk zetten. :)) maarja beetje offtopic dit, haha.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:28

even een vraagje hoe denken jullie over appelsap/sinassappelsap?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:01

Ik drink niks van sap, alleen als ik een dag met echt te weinig eten heb drink ik wel eens multivruchtensap, omdat ik dat zo heerlijk vind. Maar ik eet liever een appel dan dat ik appelsap drink.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:38

Even een vraagje,

ik ben niet zo een fruit eter. Vind het gewoon niet zo lekker. Wat ik wel lekker vind is ananas en perzik uit blik ( in siroop dus ). Is dit ook gezond als tussendoortje of toch niet?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:35

_joellover_ schreef:
even een vraagje hoe denken jullie over appelsap/sinassappelsap?

Vers geperste sinaasappelsap (max 3 stuks per keer) vind ik prima, maar echt uit pak of 'vers' van de supermarkt :n

Gambler21, op siroop is met ontzettend veel suikers (daarom vind je het ook lekkerder denk ik?) Het lijkt me geen (verantwoord) tussendoortje om elke dag mee te pakken :n

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:05

Ik weet nog uit me wwtijd dat sinaasappelsap 2 punten is en de losse sinaasappel 0 omdat je daar veel meer verzadigd gevoel van krijgt. En is brinta met magere melk en stevia zoetstof een goed ontbijt?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:07

Ananas en perzik vind je ook uit blik op sap :j

Ik neem wel eens een blik mandarijntjes mee op siroop maar ik gooi de siroop altijd wel, scheelt alweer een beetje.
Laat ze dan ook eerst heel goed uitlekken alvorens op te eten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:18

Hmm, fruit op siroop bevat erg veel suiker, wat ik zelf nogal 'zonde' vind.. Ik eet het zelf niet, bij hoge uitzondering eens een stukje ananas maar dat is dan op sap. Maar vers fruit is sowieso beter. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:19

Als je dan inderdaad fruit uit blik pakt, is het beter om de op water variant te kopen.
Heb het zelf nog nooit bekeken, maar hak heeft toch fruit in zo'n potje. Is dat dan niet gezonder?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:24

Hmmm die potjes van HAK zijn idd héérlijk :D
En vult enorm!

Ik ben water aan het ophouden, heb al 1 liter water binnen en ben nog niet naar het toilet gemoeten...