ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:23

Ja maar de verwerking is dan weer lastig.
Als je zuivere haver hebt is er maar een heel klein die reageert, maar waar is zuivere haver te krijgen.
Naja, ik zou het voor mezelf niet gokken in ieder geval. :o

Ik eet echt geen melk of lactose.
Zelf reageer ik dus al op zoetjes met lactose. Over drie dagen 6 zoetjes en ik heb alweer pijn. :+
In mei heb ik eens gek gedaan en een ijsje gegeten, kanonne daar ben ik ziek van geweest. :o
Nou dat haal ik echt niet nog een keer in mijn hoofd. :oo

Sonja_vR

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:31

het ligt er denk ik aan hoe gevoelig je bent, Moonfish is heel gevoelig voor allerlei zaken ,
dus een heel klein minibeetje is gelijk een flinke reactie

ik weet dat als ik bepaalde dingen niet eet etc dat ik me fitter voel, maar het is bij mij dermate vaag en redelijk mild dat ik het heel snel laat versloffen. behalve dan bijvoorbeeld suiker, daar kan ik me heel snel heel naar door voelen als ik meer dan normaal gebruik (ik eet en drink minimaal suiker (geraffineerd)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:14

Helaas wel ja. :+

Zit nu ook met anticonceptie sores vanwege mijn lactose allergie.
Lactosevrije pil bestaat niet, heel handig. >;)
Spiraaltje plaatsen zal met een roesje moeten, en ik vind het niets.
Prikpil schijnt heel veel hormonen te bevatten, waar ik denk ik te gevoelig voor ben. Plus het is meteen voor 3 mnd.
Enige wat dan nog kan is de nuvaring. :+

Op internet las ik dat de lactose vrije pil dus niet bestaat omdat je niet kan reageren op die kleine hoeveelheid lactose.
Tuurlijk. :P

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:15

Waarom moet spiraaltje met een roesje? Vind het een ideaal ding. Nuvaring is op zich goed, maar ik vergat hem evengoed nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:24

nou, anticonceptie-pil trek ik sowieso niet. Al die troep in mijn lijf. Als je me depressief, chagrijnig, met een kort lontje en geen concentratie wil hebben... Dan moet je dat in mn eten stoppen. :') Wat een ramp zeg. Echt heel naar...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:25

Aangezien controle van een tandarts dus bij mij al niet mogelijk is.
Dus het is foto's maken en bij problemen onder narcose in een ziekenhuis.
Een spiraaltje zetten gaat m dus echt nie worden nie.
Het mag bij hoge uitzondering wel van de gyn onder narcose trouwens.

Enige is dat mijn moeder erg ziek geweest is van een spiraaltje en na verwijderen nog net niet doodgebloed is. :+
Niet bijna doodgebloed, maar moest na een x aantal dagen dus medicijnen slikken om de bloedingen te stoppen, heavy.

Menino, daar ben ik dus ook zo bang voor. :o
Maar de nuvaring wil ik best een kans geven denk ik, maar ik geloof dat ik nu al weet dat het gaat floppen ivm de overgevoeligheden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:40

ja, 't is bagger want ik zou ook echt wel mijn period willen kunnen reguleren zegmaar enzo. Maar het kan echt niet. Heb het 3x geprobeerd en 3x ellende... tot gevechten aan toe, terwijl ik van mezelf echt een vredelievend pacifistisch persoon ben :') _O-
Spiraaltje zetten lijkt mij ook wel echt heel pijnlijk hoor. Fijn dat dat onder narcose kan!

ik kreeg trouwens gisteren te horen dat iemand uit mijn oude projectgroepje me 'gestructureerd' vond. Toen ik thuis was ging ik er over na denken en kwam ik tot de conclusie dat dat de eerste keer moet zijn dat iemand mijn naam en gestructureerd in 1 zin zei :') . Ik moet ergens vooruitgang geboekt hebben haha. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik altijd in de boeken duik op school, om me een houding te kunnen geven. Dus volgens mij kom ik ook echt over als een harde werker.... _O- Dat laten we maar lekker zo :+ :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:45

Ik heb er op spier en gewrichtspijn 1 week per maand dus geen last van.
Geen pijn qua menstruatie, ja ik weet het verwend. Een middagje moodswings en dat is dat.
Tot gevechten aan toe! :oo

Haha, en ik en gestructureerd in één zin. _O-

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:09

Spiraal is voor mij echt de uitkomst. Nergens aan hoeven denken, weinig troep in mn lijf, geen bijwerkingen. Het zetten was iets minder :p

Ik las laatst dat ADHD'ers over het algemeen beter kunnen handelen in stressvolle situaties, gezien wij al leven met duizend prikkels dus het eigenlijk piece of cake is :) holladijee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:11

dat las ik ook. Was op mijn rij-examen(s) weinig van te merken.........
:') .

Maar over het algemeen ben ik geen stresskikker, en ik erger me aan mensen (als je samen iets met ze doet) die vastlopen als ze gestressed zijn zegmaar :') . Zo gruwelijk irritant....

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:21

Menino schreef:
nou, anticonceptie-pil trek ik sowieso niet. Al die troep in mijn lijf. Als je me depressief, chagrijnig, met een kort lontje en geen concentratie wil hebben... Dan moet je dat in mn eten stoppen. :') Wat een ramp zeg. Echt heel naar...

Ik vind het bijna eng worden in hoeveel wij dezelfde ervaringen en meningen hebben, lol.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:22

Ik heb trouwens een baan! Assessment gehaald! Per 10 dec ben ik weer een jaar onder de panne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:23

haha, it's all in the name :D .....

Top man! Gefeliciteerd met je baan *\o/* *\o/* Je assesment was dus wel positief uitgepakt :D ?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:31

milo schreef:
Spiraal is voor mij echt de uitkomst. Nergens aan hoeven denken, weinig troep in mn lijf, geen bijwerkingen. Het zetten was iets minder :p

Ik las laatst dat ADHD'ers over het algemeen beter kunnen handelen in stressvolle situaties, gezien wij al leven met duizend prikkels dus het eigenlijk piece of cake is :) holladijee!

Mee eens, en mee eens!!
Spiraaltje zetten was als heel erge menstruatiepijn en bijna van mn stokje gaan, maar verder Perfect :) Hoef nergens aan te denken :D
Ik werk ook het best onder druk. Doe veel dingen op het laatste moment enzo.

Heb nu even een ADHD uurtje... WHIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
:+

Piloetje: *\o/* Gefeliciteerd :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:33

Ik werk ook goed onder druk, maar ook weer niet. Hou bvb perfect mijn hoofd koel bij overlijdens, medische stresssituaties, en tentamens op laatste moment voorbereiden enzo. Maar bvb autorijden waar je veel tegelijk moet doen weer niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:53

hmm hmm, het is bij mij ook echt selectief helaas.

Toen ik mijn paspoort kwijtraakte, mijn portomonee kwijtraakte of ziek werd in Australië heb ik me echt niet druk gemaakt. Gewoon alles geregeld, kon er bij vlagen wel om lachen al was het irritant. Toen ik mijn pols spieste met een haarspeld vond ik dat ook wel droog (ok, ok, toen ik door had dat die speld IN mijn pols zat schrok ik wel even keihard... Maar dat zag niemand O:) Volgens mij kwam ik wel een tikkeltje vreemd over omdat ik , toen ik weer onder de mensen was, er wel om kon lachen. :') . Zo typisch-mij ). Naja met dat soort dingen heb ik geen last.
Maar ik heb ook wel echte faalangst helaas. Dus dat is dan toch weer een mindere vorm van met stress omgaan.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:59

Ik ben echt stress verslaafd, heerlijk als ik hartklopping krijg en het zweet op mijn rug staat. Dan functioneer ik top!! Alleen niet echt gezond. Maar dat komt omdat je adrenaline dan lekker stroomd en de boel in mijn hoofd waar er normaal storing is, dan ineens op top niveau draait.

Werken onder druk gaat dus prima maar is erg ongezond.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:28

Piloetje schreef:
Ik ben echt stress verslaafd, heerlijk als ik hartklopping krijg en het zweet op mijn rug staat. Dan functioneer ik top!! Alleen niet echt gezond. Maar dat komt omdat je adrenaline dan lekker stroomd en de boel in mijn hoofd waar er normaal storing is, dan ineens op top niveau draait.

Werken onder druk gaat dus prima maar is erg ongezond.

Heel herkenbaar... maar dan wel alles op het laatste moment maar met enorme focus. Daana wel gesloopt overigens. Denk ook niet dat het gezond is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:19

Heb de nuvaring 2 uur gedragen.
Ben hartstikke depri nu, hoofdpijn, misselijk. -O-
Heb het ding meteen verwijdert.. Ik geloof er niet in dat mijn lijf gaat wennen.. -O-

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:40

Ik heb hem 1,5 jaar gebruikt. Alleen last van verminderd libido..

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:17

Heb nu sinds gister nieuwe medicatie, midikinet deze keer. We beginnen laag omdat ik nogal vaak extreem reageer op medicatie. Kan niet zeggen dat ik nu het idee heb dat ik er iets van merk, zit verder prima in mijn vel. Even aankijken dus maar heb nu ook erg lage dosis dus weet niet eens of ik daar wel wat van kan merken :)

En Embre, idd laatste moment werk, super focus, door door door, enorme flow en daarna totaal op. Niet heel fijn maar soms toch handig dat het in ieder geval mogelijk is. Denk dat ik anders heel wat minder opdrachten af zou hebben gehad voor school en werk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:18

Piloetje schreef:

dezelfde avond als ik het vorige bericht plaatste weer geprobeert.
Maar nu op dag 6 eruit gehaald. Werd er depressief, moe, en vlak van.
Deed ook echt niets meer buiten wat écht moest.
Heb m eruit gehaald en binnen een uur stond ik een taart te bakken en stuiterde ik weer vrolijk rond. :wow:

Dat van die flow had ik ook met ritalin ja.
En als het dan uitgewerkt was zó moe! Maar dan kwam de rebound nog, en kon ik niet rusten zegmaar.
Terwijl ik nog zo moe was, dat vond ik heel hinderlijk. -O-

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:27

Ik meld me ook hier...
Loop al jaren tegen een soort plafon aan...
Ik wil het wel, maar ik krijg het niet voor mekaar, en dan voornamelijk op school...
Heb er nooit de vinger op kunnen leggen. Tot iemand mij wees op ADD.
En het komt zó overeen.. Heb ook hier en daar wat delen van het topic gelezen,
kom er erg veel herkenbare dingen tegen.

Nu is het natuurlijk nog helemaal niet zeker of ik het heb,
ben eerst naar een soort maatschappelijk werker op school gegaan, die noemde ADD.
Vervolgens naar de huisarts gegaan met mijn probleem (zonder ADD te noemen), die dacht zelf ook aan ADD..
Nu moet ik op zoek naar een psychiater die mij hierop gaat onderzoeken..
En natuurlijk stel ik dit het liefst nog heel ver uit...
Maar ik wordt zo moe en gefrustreerd van mezelf/van alles, het constante plafon...
Dus ik moet wel... Dan kan er misschien wat aan gedaan worden, kan iemand mij helpen ermee om te gaan..

Dus weet iemand hier omgeving Zwolle een goede psychiater/instantie oid voor onderzoek en evt. verdere begeleiding?
Evt. wat verder mag ook, maar om elke week een paar uur te reizen zie ik niet echt zitten..
Maar voor een of twee keer wil ik best wat verder reizen...
Mag ook via pb :).

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:40

Piloetje schreef:

Géén last van :+

Soms hoo je ook over haaruitval en dat soort enge dingen. Ik heb echt geen bijwerkingen (waar ik van weet). Lijkt me heel vervelend!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:43

Ktink, ik ben toen bij Dimence geweest bij de heer van K.oningsveld. Heb intensieve onderzoeken gehad en ook goede begeleiding. Is ook in zwolle aan de burgermeester roelenweg.