[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:35

ik zou veel zilvershampoo doen, of nog een as-tint erover.
je kan er nog licht as-blond over doen, dan gaat het oranje weer weg :)

edit: ik had echt precies hetzelfde als jij! ook geel bovenop en oranje in de rest. daardoor likt het net of je kaal bent. ik moest toen dus nog die as-verf halen, dus ik met een muts op naar de winkel, ik had mazzel dat het winter was :+ .
maar met en as-tint gaat het weg. je moet dan een wel iets donkerder kleur doen dan wat je nu hebt.

oudaccountx

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:11

Ja, bovenop was het paars, en m'n uitgroei peper&zout. En naar m'n punten toe werd het steeds zwarter. Dus de blondeer heeft heel goed gepakt op mijn bovenkant, en m'n punten ook wel maar dat is oranje doordat het zwart was haha!

Nja, alsof ik kaal ben, hahaha! Vind het gewoon zo zonde, wan als ik in de spiegel kijk met een staart in denk ik 'ow.. ja..' en als ik het los doe en ik hou m'n arm voor het lichte dan denk ik 'oh, zo erg is het nog niet.' Wil gewoon van dat lichte af, haha!

Maar is goed, dankjewel, dan ga ik donderdag nog even verf halen en hopen dat het goed uitpakt. Moet werken die avond, haha! Gelukkig wel pas om 5 uur, en heb een petje op maar toch.. :P

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:18

ja dan ziet niemand het... :D
helaas weet je nooit zeker of het lukt... ik ga waarschijnlijk vrijdag mijn haar rood verven. maar ik moet even kijken of ik dat echt durf.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:36

Desteney_ schreef:
Ja, bovenop was het paars, en m'n uitgroei peper&zout. En naar m'n punten toe werd het steeds zwarter. Dus de blondeer heeft heel goed gepakt op mijn bovenkant, en m'n punten ook wel maar dat is oranje doordat het zwart was haha!

Nja, alsof ik kaal ben, hahaha! Vind het gewoon zo zonde, wan als ik in de spiegel kijk met een staart in denk ik 'ow.. ja..' en als ik het los doe en ik hou m'n arm voor het lichte dan denk ik 'oh, zo erg is het nog niet.' Wil gewoon van dat lichte af, haha!

Maar is goed, dankjewel, dan ga ik donderdag nog even verf halen en hopen dat het goed uitpakt. Moet werken die avond, haha! Gelukkig wel pas om 5 uur, en heb een petje op maar toch.. :P

Licht asblond heeft een hoger peroxide gehalte dus ik betwijfel of je daarmee het oranje opheft. Dan zou ik toch eerder voor gewoon asblond kiezen.. En zeker veel maskers etc en de schaar erin. Hoop voor je dat je het effect bereikt dat je wilt oranje pigment is nogal moeilijk weg te krijgen -O-

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:40

Blon_D schreef:
Desteney_ schreef:

Licht asblond heeft een hoger peroxide gehalte dus ik betwijfel of je daarmee het oranje opheft. Dan zou ik toch eerder voor gewoon asblond kiezen.. En zeker veel maskers etc en de schaar erin. Hoop voor je dat je het effect bereikt dat je wilt oranje pigment is nogal moeilijk weg te krijgen -O-

ik kreeg het wel weg met as-blond, maar je moet idd een donkerder kleur dan wat je nu hebt, hoeft niet veel donkerder anders maak je het erger.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:51

Nee is goed, dan haal ik een iets donkere kleur dan wat ik nu heb, dankjewel! :D

En moet ik dan eerst het lichte doen en daarna de punten, of andersom? Wil het namelijk een beetje egaal proberen te maken, mission impossible. :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:01

Desteney_ schreef:
Nee is goed, dan haal ik een iets donkere kleur dan wat ik nu heb, dankjewel! :D

En moet ik dan eerst het lichte doen en daarna de punten, of andersom? Wil het namelijk een beetje egaal proberen te maken, mission impossible. :+

Egaal zal niet makkelijk worden. Ik zou beginnen op het donkerste oranje en dan doorwerken tot de lichtere stuken. Mijn moeder heeft dit destijds ook bij mij gedaan en dat heeft wel gewerkt.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:14

Nee klopt, helemaal egaal verwacht ik het ook niet, maar in ieder geval niet zo erg als dit.. :') Maar oke, dan ga ik dat proberen haha! Eerst nog een dagje kerst overleven.. :P Bedankt!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:36

eerst het lichte dan. dat zou ik er in doen en dan na 10/15 minuutjes in de rest van je iets donkerdere haar.
je kan misschien ook proberen haarverf zonder ammoniak te vinden, dat is wel veel beter voor je haar, helemaal als het nu zo droog is.
toen mijn haar oranje was heb ik deze gedaan: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2905710 ... lond-7.jpg
ik had toen in totaal maar 15 minuten in laten zitten, dan ben je nog wel blond, maar die gloed is weg.
ik had niet mijn hele haar gedaan, alleen bovenop, maar bij jou zou ik dan nog 5 of 10 minuten in de rest van je haar doen.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:07

Oke dankjewel! Ga ik even zoeken. :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:22

Mijn vriendin wilde hetzelfde als jou.. Die hebben we eerst echt ontkleurd, naar mijn haarkleur. Daarna is ze naar wat donkerder blond gegaan, asblond ook!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:23

Amber_ schreef:
Mijn vriendin wilde hetzelfde als jou.. Die hebben we eerst echt ontkleurd, naar mijn haarkleur. Daarna is ze naar wat donkerder blond gegaan, asblond ook!

Oke, fijn! En deed ze toen eerst d'r punten verven, of het lichte bovenop?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:26

Eerst onderin de verf, en dan naar boven uitbreiden! Maar zij was wel overal zo blond als bovenop bij jou :j
Als ik jou was zou ik eerst nog keer ontkleuren. Hoeveel % heb je gebruikt?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:29

Ik heb 2 pakjes Syoss Lightner 12-0 gebruikt..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:32

alleen daar maak je haar wel nog droger en stukker mee dan het al is. die wat ik liet zien werkt ook en die is niet zo slecht.
waarschijnlijk krijg je het met ontkleuren wel blonder, maar het is wel heel erg slecht hoor!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:38

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:42

Ik wil het niet nog een keer ontkleuren. Dan word het erg licht denk ik, en té licht kan ik niet hebben..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:08

Daarna kan je donkerder blond verven. Zo hebben we het bij mijn vriendin gedaan.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:24

Dan is alle pigment er wel uit dus moet je wel voor pigmenteren

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:25

maar dan zou ik dat pakje van mij doen, wordt het ook donkerder maar hoef je niet eerst te ontkleuren.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:47

Amber_ schreef:
Daarna kan je donkerder blond verven. Zo hebben we het bij mijn vriendin gedaan.

Ja, oke dat zou dan nog kunnen.. Maar m'n haar heeft al zo'n opdonder gehad, dus ik doe er voorlopig rustig aan mee. Ga eerst pakje verf gebruiken wat hier in het topic staat, en als het dan nog niet naar m'n zin is ga ik nog even kijken wat ik ga doen. :o

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:25

Wie heeft ervaring met schwarzkopf poly color middenbruin? Hoe pakt hij uit op blond haar? Blijft hij lang zitten? Zit er ammoniak in? Is hij heel donker? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:45

Mijn moeder heeft altijd schwarzkopf poly zwart gebruikt, vroeger ook al. En ze zij dat hij bij haar goed pakt en lang blijft zitten (dus niet vervaagd etc.)

Waarschijnlijk zal hij op je haar met een beetje een groene gloed uitvallen, maar dit kan je met tomatenketchup wel verhelpen. Lukt het niet, nog een keer.. Heb ik toen ook gedaan..
Er zit Ammoniak in, en of hij heel donker is weet ik niet..

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:38

Dankjewel

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:46

Zo, mijn haar is perfect. :D Zit nog wel een beetje kleurverschil in, bovenop wat lichter, maar vind dat dat juist wel wat heeft, geeft een apart effect waardoor er een aparte schaduw in zit. :D