bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 13:40

Jeetje Farjen

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:47

MISTRAL94 schreef:
Jeetje Farjen
Farjen schreef:
Ik ben hier nog steeds. Dokters zijn nu bang dat mijn klachten deze morgend kwamen door 2 TIA's -O-

Nou zeg het zit je niet mee. Sterkte en laat het ons even weten zo

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:22

nou Farjen, daar zit je ook niet op te wachten, veel sterkte :(:)

Ik heb de makelaar gebeld, ons huis gaat opnieuw in de verkoop, ik zie het niet meer zitten paarden aan huis. Nu komt de buurt helpen met binnen / buiten zetten, maar dat kan niet lang aanhouden, daar heeft niemand zin in.
Nu maar hopen dat we het wel verkopen :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:44

Ojee, drastisch hoor, er is geen weg terug denk ik dan. brrrr er komen vast betere tijden. Maar sterkte!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:07

EBen eindelijk thuis, het zal zeer waarschijnlijk toch een tia geweest zijn dus wat meer bloedverdunners voor mij :)

Geral, ai wat jammer!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:24

ojee die had je dus al. controleer je ook zelf? Ik moet tussen de 3 en de 4 zitten... slick anoucemarol of zo

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:12

Neen ik nam nog geen bloedverdunners, ik moet gewoon 6 weken er nemen ipv de normale 4 weken.
Ik krijg asaflow 80mg.
Deze nacht veel hoofdpijn en ik slaap tijdelijk thuis bij mijn ouders. Die vonden het geen goed idee dat ikaalleen was. Ik mag trouwens 2 weken niet autorijden, stom dat ze zo'n dingen niet op voorhand laten weten..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:43

Oh hier wel , hier krijg je (bij "mijn" ziekenhuis) een mooi foldertje met wat wel en wat niet mag.
Je mag ook niet zwaar tillen en fietsen geloof ik, maar zoek maar op op google, kan je ook heel veel vinden.
Fijn dat je bij je ouders terecht kan. Is wel zo veilig zeg maar. Misschien niet helemaal wat je zou willen, maar wel zo veilig even.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:22

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis, halterkastje halen.
Vrijdag hartrevalidatie en daarna het kastje weer inleveren.
Ik hoop wel dat dat kastje mijn slaapritme niet weer in de war gaat gooien, want ik slaap sinds 3 dagen echt super ipv dat ik 4/5x per nacht wakker ben.
Zaterdag ga ik met de mannen mee, want de schimmel moet springen in Nijkerk, dus ik ga mee, heb er ook echt zin in.
Ik begin mij thuis best te vervelen en ondanks dat ik auto mag rijden, ga ik met de pchoofd tractor niet op stap, ik voorzie dat dat allemaal te zwaar voor mijn ribbenkast is. Heb ook nog weinig kracht in mijn benen, dus geen optie. Mijn regio taxi pas heb ik nog steeds niet _/-\o_ dus ben door de week behoorlijk aan huis gebonden, dat is dus de prijs die je betaald in het buitengebied.

Farjen, sterkte :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:37

Kastje valt reuze mee. Voor snachts gewoon in je bh of hemd stoppen. Ik had er geen last van in ieder geval. Tuurlijk soms even ruzie met dat ding maar niet vervelend. Wel goed noteren hoor. Ook als je twijfelt! Ik had zoiets van oh dt gaat zo over dat noteer ik niet.. moet je wel doen dus haha.
Ik ken het in t buitengebied wonene .. mocht toen 6 weken niet rijden oei... niet mobiel en moeten vragen.... dat is niet wat ik normaal doe haha.
Last van ribbekast? Door de klappen en of reanimatie of zo? Ik had ook mega spierpijn toen ik klappen heb gehad. Denk dat ik daar nog last van heb nu. (was geopereerd een maand voor ik die oplawaaien kreeg) Moet eigenlijk afspraak maken want heb t idee dat mn linker ribbekast bovenin nog steeds niet vast zit haha

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:18

Door de reanimatie/klappen heb ik idd nog behoorlijke last van mijn ribbenkast.
Wat jij zegt, links boven veel erger, kan ook nog niet goed op mijn linkerzij liggen, lastig dus.
Het lijkt idd of ook alles niet helemaal vast zit, al is het knoek geluid een stuk minder.

Ik ben ook nog zoals mijn man dan luchtig probeert te zeggen, door hem van de bank gelazerd toen hij wilde gaan reanimeren, tijdens de reanimatie heeft hij ook het idee gehad dat hij mijn ribben niet heel heeft gelaten, maar ja, waar hebben we het over, ik leef nog dankzij hem en heb volgens de artsen ook geen schade aan het hart opgelopen, dat zal ook wel dankzij het snelle optreden van mijn echtgenoot zijn. *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:57

grinnik.. zie het helemaal voor me :D van de bank
Ik kan bijna een jaar na mn operatie nog niet fijn op mn beide zijkanten liggen. Ik klaag soms wel maar doe t wel nog steeds ;)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:52

Tijdens een reanimatie is het bijna onmogelijk om te pompen zonder ribben te breken. Je moet ongeveer de borstkas 5 cm indrukken. Ik heb ook al veel ribben gebroken bij patiënten, maar liever gebroken ribben en een geslaagde reanimatie!
Maar achteraf zijn het natuurlijk pijnlijke plaatsen. Wel knap van je man, de meerderheid van leken zouden dit nooit durven

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:12

Wij hebben beide beroepsmatig elk jaar een cursus reanimatie, maar dan nog, doe het maar bij je eigen partner.
Ik vind het nog steeds knap van hem en gelukkig kunnen we er samen grapjes over maken, dat houdt het luchtig.

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:38

Ik heb ook altijd gezegd tijdens de herhalingslessen reanimatie, ik doe wel een stap achteruit als ik iemand zie vallen of liggen. En zelfs door de cursus leider wordt gezegd dat dat een normale reactie is. Want "hij" doet het wel.
Waarom ik wel direct ben begonnen weet ik niet, knop ging om toen de 112 centraliste vragen stelde die mij bekend voorkwamen. Is ze bij kennis?, heeft ze ademhaling?, zie u de borstkast op en neer gaan? en toen was het voor mij 100% duidelijk en werd nog eens bevestigd toen ik haar het door hoorde geven aan de ambulance post - attentie, reanimatie -. Ze heeft me nog gezegd dat ik voordeur open moest zetten en moest gaan reanimeren. Ik geloof dat ik de dame niet eens meer geantwoord heb en denk zelfs dat ik de telefoon ergens neer heb gegooid.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:20

Citaat:
Tijdens een reanimatie is het bijna onmogelijk om te pompen zonder ribben te breken. Je moet ongeveer de borstkas 5 cm indrukken.

Dan heb ik of veel geluk of een zeer kundige arts gehad ,ik heb niets overgehouden aan mijn reanimatie
behalve dat ik beurs was en pijnlijke plekken had.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:53

Hee Kaatje hoe is tie????

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:09

Hoi iedereen :)

ik wil me hier ook graag melden! Kom dit topic nu pas tegen

Kleine introductie:
Zelf heb ik last van een ritmestoornis, LQT2- syndroom, me hartslag is erg laag en soms vergeet me hart te kloppen.
Hier zijn ze onderzoek naar gaan doen toen de zus van mijn vader is overleden toen ik in groep 3 zat. Zij was overleden door het schrikken van haar wekker. Bovendien was een andere zus van me vader ook al op jonge leeftijd overleden, zij schrok toen iemand plots binnen kwam lopen. Daarnaast is ook een neef van me vader op jonge leeftijd overleden tijdens het voetballen en is zijn vader doodgebleven. Allemaal aan een hartstiltstand.. Dus toen de laatste tante overleed, gingen er wel bellen rinkelen.
Bij mijn vader hebben ze toen volgensmij een AICD geplaats.. In ieder geval wanneer hij een hartstilstand krijgt en indien zijn hart het niet meer aan kan, zou hij ook om de zoveel seconde een schokje kunnen krijgen. Maar deze optie staat nog niet aan :D. Gelukkig heeft dit kastje al 3 keer zijn leven gered.
Daarnaast loop ik dus al vanaf groep 3 ziekenhuis in ziekenhuis is. Ze weten nu ongeveer sinds 1,5 jaar wat er precies aan de hand is bij me vader. Zijn genonderzoek heeft denk ik 12-15 jaar geduurd :')
Nu hebben ze dus bij mijn zusje en mij en mijn nicht bloed afgenomen. Helaas zijn mijn nicht en ik allebei drager van het gen. Me nicht heeft inmiddels ook al een AICD gekregen. Ik red het gelukkig met 50 mg Selokeen per dag (fijn die betablokkers :brr: ).
Helaas heb ik wel gedurende mijn middelbare schooltijd en basisschool tijd nooit mee mogen doen aan teamsporten omdat ze dus niet wisten hoe gevaarlijk dit zou zijn, uiteindelijk kreeg ik dus 1,5 geleden te horen dat dit best had gemogen.

Nou dit was in het "kort" mijn verhaal. Ik voel me altijd zo'n jonkie als ik op de hartafdeling zit tussen al die "oudjes". Dus ik ben wel benieuwd of er hier meer mensen van mijn leeftijd (21 jaar) zijn die iets soortgelijks hebben? Ik ga wel proberen wat pagina's door te lezen zodat ik toch een beeld krijg wat er allemaal speelt.

In ieder geval bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar alle verhalen hier!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:14

Jee best heftig Diaana.
Ik had een opname toen ik 20 was een week gelegen tussen de oudjes. Ik bracht de gemiddelde leeftijd van 65 naar 40 of zo :D

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:16

Poe ook een behoorlijk heftig verhaal Diaana.
Heel veel sterkte en hier kan je je verhaal kwijt vind ik.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:02

Ik ben nu 45 en nog steeds kijken ze achter me als ik de wachtruimte in kom of mn oma niet volgt

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:04

Btw diaana, ik heb ook een onregelmatige hartslag en daarbij in rust een heel trage hartslag.
ik was een typisch pacemaker geval

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:16

Ik vind dat ook heel lastig te begrijpen....betablokkers en lage hs. Ik geb ze ook wel eens moeten slikken om de onregelmatigheid op te vangen maar werd ernog beroerder van dus moest meteen stoppen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:18

Kaatje schreef:
Citaat:
Tijdens een reanimatie is het bijna onmogelijk om te pompen zonder ribben te breken. Je moet ongeveer de borstkas 5 cm indrukken.

Dan heb ik of veel geluk of een zeer kundige arts gehad ,ik heb niets overgehouden aan mijn reanimatie
behalve dat ik beurs was en pijnlijke plekken had.

Het gebeurt natuurlijk niet altijd, maar bij 90% van de reanimaties die ik bijgewoond was het wel zo. Heeft ook te maken met leeftijd, gewicht, osteoporose, ... Des te beter dat je er geen last van had :)

Diaana, dat syndroom kende ik nog niet. Maar zeker heftig!

Ik was deze week ook de jongste op de afdeling, zeker toen ik die TIA deed vonden ze dat helemaal raar voor iemand van 26 jaar :+

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:11

Heb je geen schade van de tia ?

Betablokkers werd ik ook zo beroerd van.

Heel verhaal Diaana , gelukkig hoef jij niet in onzekerheid te leven ,ze weten wat er loos is en je
krijgt medicatie.

Citaat:
Hee Kaatje hoe is tie????

Hé Piep :D met slechte mensen gaat t altijd goed ,dat weet je toch?
Ga steeds een stap verder met paardrijden, met t gevolg dat ik aan de ene kant heel triomfantelijk ben
dat ik t weer geflikt heb , en aan de andere kant gruwelijk veel spierpijn heb -O-
Ben nu bezig om een hoog opgooiend paard uit te zitten in uitgestrekte draf bv .

Hoe gaat het nu met jou ?