[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:32

Vind dat hele bruine brood van de Albert Heijn toch wel heel erg lekker hoor, ook al zit er volgens mij niks aan in voedingswaarde.. O:)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:35

Ik eet ook altijd gewoon volkoren brood!

Morgen wordt denk ik een beetje een zondigdagje. Ga eerst naar de Gaypride in A'dam en daarna stappen. Ben wel bob dus geen alcohol, dat scheelt iig al!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:51

Ik eet ook altijd volkorenbrood. Helaas hebben wij nu tijgerbrood in huis, omdat het volkoren brood was uitverkocht.
Ag een keer wat anders is ook lekker!
Een tijdje koolhydratenarm brood gegeten, maar dat ging mij zo tegen staan op den duur. Meer mensen dit geprobeerd? :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:58

Mallow schreef:
Woow zit er zo weinig in proteïne pannenkoeken? Smaakt dat een beetje :P? Dat is niets zowat.. 140 kcal.. Maar 30 kcal meer dan in een banaan :P

Haha inderdaad! :D Ze smaakten eigenlijk hetzelfde, enkel minder zwaar/vettig.

Jeetje van dat brood wist ik niet. Dus bruin brood is niet hetzelfde als volkoren brood? :=

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:01

Ik ga dat eens proberen Dianta! Vult het een beetje? Zou je het als avondeten kunnen eten zegmaar? Kan je dat ook gewoon bij de AH kopen?

En klopt, bruin brood is niet direct volkoren brood :), vind trouwens dat ze bij zowel de AH als de Plus belachelijk weinig keuze hebben uit volkoren. Je hebt alle soorten wit, meergranen, tarwe etc. Maar ik geloof maar 2 soorten volkoren.... Eentje met een eentje zonder pitjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:04

Weten jullie trouwens drinken wat niet slecht is voor je tanden en eten wat ook niet slecht is voor je tanden? Mijn tanden zijn heel erg verkleurd en worden best wel slecht al, zeker als je nadenkt dat ik pas 17 ben.. durf ook echt niet naar de tandarts want ben bang dat ik nu toch echt gaatjes heb. (don't worry; ga gewoon altijd netjes naar de tandarts wanneer het tijd is hoor!!) heb jarenlang veel cola gedronken maar dat doe ik nu niet meer. wil vanaf nu alleen nog maar water drinken eigenlijk hierom ook. En evt. dingen die juist goed zijn voor een sterk gebit? is misschien niet helemaal het juiste topic dit maar het gaat wel over voeding en aangezien veel mensen hier veel kennis over eten hebben.. :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:13

Zowat iedereen zit in hun maandelijkse periode lijkt wel.. Hier ook.. Wat heb je dan trek in zoetigheid he vanmiddag kopje koffie met volkorenkoekjes genomen had zo een hoofdpijn.. nu niet meer. Wel 45min geskeelerd toe net..en hoop midde sept. Eindelijk weer eens op me merrie te kunnen stappen.. Hebben jullie teouwens wel een van de 3dagen dieet gehoort?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:51

3 dagen dieet? Nooit van gehoord maar klinkt niet zo gezond vind ik. Of het moet al iets als een sap- of reinigingskuur zijn, daar kan ik me nog iets bij voorstellen :)

Op de vorige pagina zag ik mensen bij een lengte van 1,70 een ideaal gewicht van onder de 60 kg zetten. := Ben ik dan echt zo zwaar, of is 60 kilo gewoon wel aan de lichte kant?

Ik weeg nu 75 kg (ongeveer, geen weegdag vandaag) en ben dus 1,70.
Ik zie er niet echt heel dik uit of zo... Wil wel wat afvallen, maar meer dan 10 kg lijkt me overdreven, dan ben ik echt te dun.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:57

Mallow, ik denk niet dat ze kant en klaar te kopen zijn. Het vult wel, maar ik denk niet dat twee pannenkoeken als avondeten genoeg zijn, eerder als snack. Of misschien als je er wat havermout door gooit. :D Ik heb gebruikt voor twee pannenkoeken: een heel ei, een eiwit, een schep vanille proteïne poeder, 5gr bloem, stevia, een eetlepel melk en een eetlepel water (mag 2 eetlepels melk maar ik doe het zo omdat ik lactose intolerant ben). Als je geen proteïne poeder hebt kan je misschien een extra eiwit en vanille extract gebruiken. Zonder proteïne poeder heb ik het nog niet geprobeerd :)

A_man, ik heb nog niet van het drie dagen dieet gehoord, wat is het?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:22

Ik ken het drie dagen dieet ook niet.
Lijkt mij alleen crash dieet of niet? Afvallen is een lang proces, kan mij niet voorstellen dat die drie dagen veel effect zullen hebben.
Zojuist pannenkoeken als avondeten gehad, totaal van 517 calorieën. Viel mij nog mee.
Uiteindelijk heb ik 1370 calorieën gegeten vandaag. Iets teveel, ik wil proberen elke dag rond de 1100 te zitten.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:21

+:)+ Dianta +:)+ Bedankt! Ik ga het eens proberen in elkaar te knutselen :D Zal voor vriendlief wel de gewone vette maken dan, hij is er al zo blij mee dat we iedere dag gezond eten.... :=

Safiera ik dacht precies hetzelfde... Mijn streef gewicht is 60, maar dan pas ik ook makkelijk mijn maatje 36 weer... Dus dat is dan toch ruim voldoende lijkt me :+ Ik ben 1,65 lengte.

Ik heb mijn maandelijkse periode nog niet gehad sinds ik aan het lijnen ben, wordt het over 3 dagen.. Ben heel benieuwd :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:36

Safiera schreef:
3 dagen dieet? Nooit van gehoord maar klinkt niet zo gezond vind ik. Of het moet al iets als een sap- of reinigingskuur zijn, daar kan ik me nog iets bij voorstellen :)

Op de vorige pagina zag ik mensen bij een lengte van 1,70 een ideaal gewicht van onder de 60 kg zetten. := Ben ik dan echt zo zwaar, of is 60 kilo gewoon wel aan de lichte kant?

Ik weeg nu 75 kg (ongeveer, geen weegdag vandaag) en ben dus 1,70.
Ik zie er niet echt heel dik uit of zo... Wil wel wat afvallen, maar meer dan 10 kg lijkt me overdreven, dan ben ik echt te dun.

Ik denk dat je mij daar op doelt, ben 1.68 a 1.70 maar heb een behoorlijke tengere bouw, ook altijd in m'n jeugd zat ik standaard onder het gemiddelde van lengte / gewicht (ik was altijd echt te licht volgens dat ding) maar dan zag ik er wel gewoon gezond uit, niet extreem mager ofzo. Heb zelf een tijdje ook 68 kilo gewogen, maar had toen wel overduidelijk een buik, dikke bovenbenen enzo was lang niet gewoon mooi slank. Nu zit ik dan op 62 kilo en heb nog wel degelijk een buikje hoor, terwijl jij met dit gewicht en deze lengte wellicht al echt 'mager' bent.. Zelf heb ik dus voor mezelf zo iets van ong. 58 a 60 kilo is een gewoon gezond gewicht voor mij, i.c.m. mijn lengte en lichaamsbouw etc. :)

Het is denk ik veel belangrijker dat je je eigen lichaam daarin een beetje kent en gewoon kijkt naar hoe je eruit ziet, vind een z.g.n. 'ideaalgewicht' bij een bepaalde lengte altijd best gevaarlijk, juist omdat iedereen zo verschild! Kijk maar eens naar die groeitabellen van kinderen en dan i.c.m. met de gewichten, het ene kind ziet er gezond uit als het net boven het gemiddelde staat en het andere kind ziet er gezond uit als het net onder het gemiddelde zit.. ;)

Wij hebben hier thuis standaard gewoon volkorenbrood, al zolang ik me herinner. :)
Ik heb trouwens m'n dag netjes doorgezet!! En wat voelt dat goed, vanavond gaan we alleen wel ff een drankje doen met de girls dus dat word wel een paar glaasjes alcohol drinken maar dat mag best toch? Moet kunnen...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:57

Drie dagen dieet ken ik wel. Maar ben ik absoluut niet voor! 3 dagen jezelf uithongeren en daarna normaal gaan eten en je bent weer op hetzelfde gewicht of zwaarder. Ook help je je stofwisseling hiermee behoorlijk naar de filistijnen. Nee, ik ben er geen fan van!

Sdesigns: 1370 kcal is juist prima. Ik zou ook niet onder de 1300 kcal gaan zitten. Met 1100 kcal per dag gaat je lijf in spaarstand, en geloof me, dat wil je niet!!

60 kg bij een lengte van 1.70 is een prima gewicht hoor. Maar bij de ene heb je dan een ander figuur dan dat iemand anders heeft. Dit ligt aan de bouw en spieropbouw. Zo kan iemand van 60 kg bij 1.70 bijv maat 34 hebben, en de ander maat 38.

Ik weeg nu dan ong 71 kg bij een lengte van 1.80 m, maar ben erg breed gebouwd en zal zus nooit een 'modellenlichaam' hebben. Terwijl ik ook meisjes ken die misschien zwaarder zijn dan ik die wel maatje 36 hebben maar een totaal andere bouw. Is eigenlijk niet te vergelijken. Ik ben van de voorkant heel breed, maar van de zijkant juist smal.

Ik woog ooit ruim 100 kg, maar zag er niet abnormaal dik uit vanwege mijn bouw. Ik word niet echt rond als ik aankom, ik groei meer in de breedte.. Haha. En m'n lengte zit ook wel mee natuurlijk. Ik heb in mijn eetstoornistijd 63 kg gewogen, maar ook toen was ik niet heel dun, omdat ik gewoon wel de breedte heb, ook al zag het er niet uit. Ik heb een peerfiguur, boven smal en onder breder. Heb stevige benen en bovenlichaam is eigenlijk vrij bottig.

Ik ga onverwachts nog 8 dagen naar Mallorca over 2 weken, dus dat is een mooie stimulans!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:58

Oh en Marinke, een paar drankjes moet gewoon kunnen hoor. Je moet jezelf niet alles verbieden!!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:30

Wat vinden jullie van mijn lijstje van vandaag?
O: frambozenvla (voor mijn medicatie, daarna nog verder geslapen)
T: twee broodjes met pindakaas
L: 2 pannenkoeken
T: appel
A: aardappeltjes, kip+speklapje, sla (overblijfselen van bbq)
T: 2 koekjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:34

Ik ben bij mijn ideale gewicht toch best een propje hoor..! dat mensen al tegen me zeggen van nou nou kijk je wel uit met wat je eet? Ik ben gigantisch smal en tenger gebouwd namelijk. Een vriendin van mij is 2 centimeter langer, maar 10 kilo zwaarder. Ze geloven nooit, maar dan echt nooit, dat ik de lichtste van de 2 ben haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:39

Bij mij denken ze altijd dat ik lichter ben haha. Ik heb dezelfde maat als een vriendin van me en die weegt ongeveer 64 kg of zo, al heeft ze wel een smallere taille. Ik heb nu boven 36 en onder 38 of mt 29 broeken. Terwijl ik best wel zwaar ben!

Rubyred, ik zie dat je tweemaal warm eet. Is dit vandaag eenmalig of gebeurt dit vaker? En wat voor soort brood eet je? Pindakaas is niet slecht, maar zou het niet te vaak eten!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:46

Hmm ik kom vandaag op maar 1250 kcal, beetje te weinig. Neem zo nog een glas fruitsmoothie en een plak ontbijtkoek.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:55

Ik kom vandaag op 1025 en daar ben ik blij mee :) alleen een half uurtje gefietst vandaag en verder weinig beweging gehad dus vind dat genoeg.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:07

Sdaphnes, niet echt dieet ivm borstvoeding. Ik laat alle snaai nu staan en eet gezond/gevarieerd. Ik rijd nu ook weer meerdere keren paard per weer, dat helpt ook wel mee.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:13

1025 vind ik persoonlijk vrij weinig hoor!

Ik heb vandaag ook weinig bewogen, maar ik zit eigenlijk altijd wel rond de 1400/1500 kcal en daar val ik ook mee af. Kan ook veel eten voor ik aan kom. Helaas gooide een nieuwe pil roet in het eten :D

Voor degene die misschien geintresseerd zijn in mijn 'figuur/bouw' even wat foto's opgevist.
Ik heb dus vooral stevige benen en totaaaaal geen taille!

http://i48.tinypic.com/330hbvo.jpg (hier zat ik rond de 69 kg)
http://i49.tinypic.com/2qw1zsz.jpg (deze is van 2 wk geleden, dus rond de 74/75 kg)
http://i47.tinypic.com/34teiyd.jpg (vandaag, 71 kg)
http://i46.tinypic.com/j9n0oy.jpg Nogmaals vandaag!

Ik ben vooral veeeel been, ik weet dat ik niet dik ben. Maar door nieuwe pil net wat meer vet op de heupen gekregen en dat vind ik niet heel erg nodig :o

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:25

hoe doe jij dat CCCCC?
hoeveel uur per week sporten en wat eet je zo ongeveer op een dag?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:26

Hmm nog even over dat gewicht: fijn dat jullie toelichting wilden geven :)

Ik heb op mijn zwaarst een BMI gehad van ruim 30 (tegen de 90 kg bij 1,70) := Toen zag ik er ook nog niet extreem dik uit... Je zag buik en lovehandles, maar ik had in broeken maat 42. Maat in bovenkleding is nooit representatief geweest, ik heb flinke borsten en pas nooit maten die overeen komen met het normale zo gezegd.

Nu is mijn BMI 26... (bij 75 kg) Ik zie er niet dik uit (enkel niet strak) en heb broekmaat 38, heel soms 40. Ik denk dat ik zo in een 36 pas als ik 10 kg lichter ben. Weet niet of dat bij mij mooi is. Mijn borsten willen niet echt in omvang afnemen :( En ook mijn schouders zijn vrij breed.

Ik vind mensen die onder breder zijn en van boven smal altijd mooi :+

edit: ga even je foto's spieken, CCCCC :)

edit nummer 2: Ik vind je echt een mooi figuur hebben! Zelfs waar je bijna 70 zegt te wegen! En je hebt een leuke kledingsmaak ;)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:36

Safiera, ik wil wel wat borst van je hoor! Ik heb een mini B cup! En bedankt voor de complimentjes. Zonder kleding ziet het er een stuk minder 'strak' uit hoor. Vroeger ook 110 kg gewogen en helaas zie je dat echt wel terug in bijv. mn benen, die zijn niet heel strak, helaas. Heb ook erge striae. Oh en van boven smal en onder breed is niet alles hoor! Vooral broeken is drama! Benen zit dan goed, maar taille te wijd. Vreselijk!

Myrna_Kyra: Ik moet eerlijk zijn dat ik niet heel veel sport :o Ik rijd 5 x per week 1 a 2 paarden. Daarnaast ga ik wel eens skeeleren of doe ik wel eens Zumba. Het is niet dat ik echt een sportschema heb :o Wat ik eet op een dag.

Bijv:
Ontbijt: 2 crackers met halvajam, glas halfvolle melk (of yoghurt met muesli bijv.)
T: Appel of ander stuk fruit
L: Wij eten tussen de middag warm, dit is aardappels, groente en vlees. (geen toetje, nooit)
T: Bijv een pakje evergreen of een eierkoek
A: 2 volkoren boterhammen met beleg, stuk fruit
T: Meestal weer een stuk fruit of een lekker koekje!

Ik val heel gemakkelijk af hoor, maar kom ook snel weer bij helaas. Ben een enorme JOJO'er. Vanaf januari was ik aardig constant in gewicht, tot ik een nieuwe pil kreeg en zo 5 kg aan kwam. Ik drink alleen geen frisdrank en snoep eigenlijk niet meer! En geen toetjes na het eten! Dat is echt iets wat ik afgeleerd heb sinds mijn Sonja Bakker tijd. Een toetje na het eten vertraagd je stofwisseling enorm. Mocht je wel een toetje willen, neem deze dan als avondtussendoortje!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:41

CCCCC, nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe je er dan op je zwaarst uitzag?
Of heb je daar geen foto van/laat je dat liever niet zien?
Vind je echt superslank om te zien zo namelijk, of je nou 75 of 69 weegt! :)