[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:13

als ik weet dat ik bloed doe ik het niet, als het tijdens gebeurt is het anders. ( nog nooit meegemaakt).
ligt er ook aan hoeveel je bloed?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:14

Uiteraard ligt het eraan hoeveel je bloed.
Ik bloedde nooit zo erg.. Dus ja.. maakte er geen probleem van. :)

En nu.. geen idee of ik nog zal bloeden.. Dat weet ik over een paar dagen..(officiele tijd voor menstruatie) :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:26

Nou ik vind dat ook niet prettig hoor!

Ik ben wel heel blij met de implanon, wel heel lang de neiging gehad om mn pil te zoeken haha.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:52

Heeft er hier ook iemand ervaring met anticonceptiepleisters? En hadden jullie erge bijwerkingen of viel het reuze mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:53

Pelryo schreef:
ik doe het echt niet als ik bloed hoor :o

begin hem net te ontdekken en dan heb ik geen zin daarmee te stoppen omdat ik bloed -O-

Doe ik dus ook niet, vind ik helemaal niks :n
Maar ik heb maar een paar dagen gebloed hoor na plaatsen spiraal, dus dat viel erg mee. Sommige dames hebben weken lang bloedverlies, anderen maar enkele dagen dus dat verschilt heel erg. Het is afhankelijk van je eigen lichaam, dus helaas maar weinig met zekerheid over te zeggen.

Ik heb sinds afgelopen maand zeer pijnlijke borsten in de week dat normaal gezien mn eisprong plaats zou vinden. Ik denk dus een hormoonkwestie, maar het is wel een heel vervelend gevoel. Het is zelfs zo dat ik liever mn bh niet meer uittrek 's nachts omdat ik niet zonder die steun wil. Nu heb ik pas van die Ahh bra's gezien hier op de markt. Is er iemand die ervaring heeft met die dingen en zijn ze een beetje stevig?
Ik heb een 75D, dus echt wel wat steun nodig. Voldoet zo'n bh dan voor 's nachts of zou ik beter iets anders zoeken? Voor overdag denk ik richting sportbh, maar voor in de nacht lijkt me dat niks.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:19

Je hebt bij de H&M hele fijne sport-bh's iggen zonder beugels.
Soort topjes,maar ze bieden écht steun. Ik draag ze overdag, want mn bh's met beugels(Sapph) passen niet meer.

Heb vandaag weer even een slechte dag.. Veel buikpijn en misselijk..

Pleisters geen ervaring mee, sorry.
Zou ze zelf ook niet kunnen vertrouwen :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:25

Pleisters zijn geloof ik als ze goed gebruikt worden een paar % minder veilig dan een goed gebruikte pil.
Pil is iets van 97% ofzo ( is maar een gokje hoor, weet de precieze percentages niet maar gaat om t idee) en pleisterpil 94% ofzo.
Heb daar een keer college over gehad op m'n vorige studie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:29

JG: maar bij H&M gaat alles maar tot een C cup toch? Ik heb écht een D nodig, soms zelfs groter afhankelijk van het merk. Of is hun collectie inmiddels uitgebreid?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:24

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Sorry.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:39

Mars schreef:
Pelryo schreef:
ik doe het echt niet als ik bloed hoor :o

begin hem net te ontdekken en dan heb ik geen zin daarmee te stoppen omdat ik bloed -O-

Doe ik dus ook niet, vind ik helemaal niks :n
Maar ik heb maar een paar dagen gebloed hoor na plaatsen spiraal, dus dat viel erg mee. Sommige dames hebben weken lang bloedverlies, anderen maar enkele dagen dus dat verschilt heel erg. Het is afhankelijk van je eigen lichaam, dus helaas maar weinig met zekerheid over te zeggen.

Ik heb sinds afgelopen maand zeer pijnlijke borsten in de week dat normaal gezien mn eisprong plaats zou vinden. Ik denk dus een hormoonkwestie, maar het is wel een heel vervelend gevoel. Het is zelfs zo dat ik liever mn bh niet meer uittrek 's nachts omdat ik niet zonder die steun wil. Nu heb ik pas van die Ahh bra's gezien hier op de markt. Is er iemand die ervaring heeft met die dingen en zijn ze een beetje stevig?
Ik heb een 75D, dus echt wel wat steun nodig. Voldoet zo'n bh dan voor 's nachts of zou ik beter iets anders zoeken? Voor overdag denk ik richting sportbh, maar voor in de nacht lijkt me dat niks.

Ik heb zo`n BH en voor in de nacht geeft het wel wat steun en is het soepel dat het niets afknelt maar je moet er niet teveel van verwachten helemaal niet overdag. Ik heb "nu" een grote maat C en ik zou echt niet met deze buiten gaan lopen :o dat ziet er niet uit en hobbelt alle kanten op maar ik had ook vaak last met slapen en vond het toch wel wat steun geven.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:27

hmmm ik zit nu op dag 5 van spiraal, maar ben nog steeds onwijs ongesteld, en echt nog erge krampen vandaag... -O- Ik kan er prima mee leven hoor, heb het er erg voor over, maar hoop eigenlijk wel dat het vrijdagavond over is als mn vriend komt.. O:)
Ach hij studeert in de zeevaart... :+ Maar toch, voor mij ook liever niet hihi.

Heb trouwens gister voor t eerst eens gekeken of ik touwtjes konden vinden.Had verwacht dat ze veel harder zouden zijn, na alle verhalen hihi, maar voelde ze amper, maar ze zaten er wel :) Kan me niet voorstellen dat mn vriend daar last van zou moeten hebben. Prima :D

Zwitsal, je kan ook even op de markt kijken? daar hebben ze vaak ook wel van die (neppe) ahh bra's die ook wel voor steun kunnen zorgen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:11

Mag ik hier een vraag stellen :D?

Ik slik al jaren de pil (microgynon 30), had vorige week mijn stopweek en was dus ongesteld.
Zaterdag moest ik beginnen met een nieuwe strip, maar ik had niets meer in huis...Lui dat ik ben, heb ik nog steeds geen nieuwe pilstrips in huis (ga ze vrijdag halen, kan ze alleen onder werktijd halen maar goed ik ben dan jawel AAN HET WERK).

Nu ben ik vanmiddag opnieuw ongesteld geworden.

Als ik nu vrijdag begin met een nieuwe strip, hoelang moeten we het dan voorlopig met condoom doen?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:14

Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft, want ik zit met mijn handen in het haar onderhand..

Een jaar geleden veranderde mijn cyclus, waardoor ik twee keer in de maand ongesteld werd in plaats van een. Ik weitte het aan afstudeer stress, maar toen ik er een half jaar later nog steeds last van had, ben ik naar de huisarts gegaan. Die schreef de pil voor, ik moest drie maanden later terug komen. Hielp geen fluit, werd gewoon dwars door de pil heen ongesteld, ook al slikte ik hem iedere dag keurig op tijd. Daarna heb ik een zwaardere gekregen, eerste maand ging goed maar de tweede en de derde maand (waar ik nu in zit) zijn weer drama. Afgelopen zaterdag werd ik gewoon ongesteld terwijl ik nog twee weken moest slikken. Slik nu micrigynon 50.

Ik moet binnenkort weer heen voor een gesprek over hoe het gaat, wat kan ik het beste vragen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:20

Heb je naast het vaker voorkomen van je menstruatie nog andere klachten?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:25

Niet echt anders dan daarvoor :n

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:50

Hoe oud ben je en hoelang ben je Al ongesteld in totaal?
'opeens' zo'n rare veranderde menstruatie is wel heel raar, heeft je huisarts ook andere dingen onderzocht?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:56

Ik ben tweeëntwintig en vanaf mijn veertiende of vijftiende ongesteld, dus een jaar of zeven, acht in totaal.
Hij heeft niks onderzocht verder :n

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:03

Hmmmm en altijd gewoon uit jezelf normaal en regelmatig ongesteld geweest?
En nu is het opeens zo ontregelt dat zelfs een zware pil niet helpt?
Ik zou toch vragen of er geen andere (fysieke) dingen hier de oorzaak van kunnen zijn

Hier ook dag 5 van de spiraal. Geen bloed meer (nu ook geen mini beetjes bruine afscheiding meer, gewoon helemaal niets meer) en nu merk nu dat ik aanzienlijk minder kramp/ last van m'n buik heb dan de afgelopen dagen, en vandaag ook nog geen aleve genomen (en desondanks dus bijna geen buikpijn).
Ik ben blij!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:07

Nooit problemen gehad hiervoor, kon er de klok op gelijk zetten.
Zal het vragen ja :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:09

Wel grappig: meerdere vriendinnen van mij zien mij als proefkonijn voor het spiraal haha. Eerst kijken of ik t overleef ( :p ) en dan willen zij misschien ook haha

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:12

Mayniac: wat een vervelend probleem, ik zou toch echt zeggen dat je een onderzoek wilt. Desnoods bij een gynacoloog. Eerst maar eens onderzoeken waar het door komt voordat je naar nog een zwaardere pil overstapt.

Heb zelf ook een vraag neergezet, weet iemand hier misschien ook antwoord op? Wil graag zeker weten geen risico te lopen om zwanger te worden.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:21

Laetitia : volgens mij is ie dan na 7 dagen weer veilig maar dit zeg ik uit m'n hoofd en weet ik even niet helemaal zeker

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:34

Dank je Zwitsal :j. Anders vraag ik het voor de zekerheid ook even aan de apotheker, beter safe then sorry!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 07:19

Ik heb ook nog een vraagje, hij zal vast wel ergens beantwoord zijn in de 7 delen, maar dat is me toch echt teveel leeswerk :')

Ik heb een Mirena-spiraaltje gehad. Alleen werd ik er depri van en mijn libido was uiteindelijk helemaal weg. Tja, dan heb je hem dus ook niet eens meer nodig.

Heb hem nu een paar maanden uit en voel me gelukkig al stukken beter, maar mijn libido is ook omhoog en ik heb een vriend.
Nu wil ik dus graag weer anticonceptie gaan gebruiken, maar wat dan? Liever geen dingen die kunnen scheuren/kapot gaan.

Zijn er mensen die dit ook hadden en bij een bepaald soort pil hier geen last van hadden? Een Mirena-spiraaltje bevat alleen progesteron, dus misschien dat een pil met meer oestrogeen een andere (betere) uitwerking op mij heeft?
Ervaringen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:40

Mijn libido ging door de pil (mycrogynon 30, goedkope variant) weg...
Nu een spiraal... en 't is weer helemaal prima ;)