Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

none

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:41

Bonjoy, verstandig toch! Helemaal als het voor jou zo goed werkt! Knap hoor!
Norton, ik vind het toch knap van je! Maar als je meer verwacht had is het jammer. :(:) Fijn dat het wel een leuke ervaring was!
Fantabulouss, veel plezier!!! Geniet van je vakantie! En wel rennen daar he? :P Hahaa nee wat is je planning?

Ik heb mijn nieuwe schoenen vanmorgen getest met les 17! Ging best goed! :D Schoenen liepen heerlijk maar na de wandelpauze had ik wel wat opstartproblemen hoor. Poepoe... Beetje pijntjes aan de buitenkant van mijn bovenbenen en linkerknie. Maar moet dek ik gewoon even wennen aan mijn schoenen. Heb voor het eerst echt een rondje gelopen ipv heen en terug. En ik ging het op google maps nakijken en het blijkt toch al een rondje van 6 km te zijn! Best netjes toch? Natuurlijk wel dus met het lopen ertussen, maar ik denk dat ik 5 km bij les 27 wel goed gaat komen. Ik moet alleen even een leuk rondje vinden om te lopen...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:46

Bonjoy schreef:
Ik vind een bui ook heerlijk tijdens het lopen, vooral als ik bijna klaar ben :)

Maar niet als er onweer bij zit en je midden op landweggetjes loopt. En echt, die lucht was pikzwart. Dus had wel wat onweer verwacht, maar uiteindelijk is er niks gevallen :)

Fantabulous: veel plezier :D

None, netjes dat je al op een rondje van 6km zit :D

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:51

Hmm ja ik heb eigenlijk ook een beetje mijn twijfel over de correctheid van google maps... Volgens mij kan het nooit 6 km zijn.... Maar ik heb nu een rondje uitgekozen voor morgen, 5,6 km, dus zie ik morgen wel of ik les 18 daarin kan lopen! Zou leuk zijn! Maar ik wandel dus nog wel tussendoor hoor.

En kan me voorstellen dat dat weer echt niet fijn is als je aan het lopen bent. Een beetje een klein buitje vind ik niet zo erg, maar dat dreigende weer vind ik ook maar niets. :n

Pfoe, en nu moet ik de badkamer gaan schoonmaken. :O

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:57

none schreef:
Hmm ja ik heb eigenlijk ook een beetje mijn twijfel over de correctheid van google maps... Volgens mij kan het nooit 6 km zijn.... Maar ik heb nu een rondje uitgekozen voor morgen, 5,6 km, dus zie ik morgen wel of ik les 18 daarin kan lopen! Zou leuk zijn! Maar ik wandel dus nog wel tussendoor hoor.

En kan me voorstellen dat dat weer echt niet fijn is als je aan het lopen bent. Een beetje een klein buitje vind ik niet zo erg, maar dat dreigende weer vind ik ook maar niets. :n

Pfoe, en nu moet ik de badkamer gaan schoonmaken. :O

Ik kijk altijd via afstandmeten.nl. Volgens mij klopt dat wel (zijn ook Google Maps kaarten). En het maakt niks uit dat je nog wandelt tussendoor toch. Gaat vanzelf helemaal aan één stuk :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:07

Zo ik heb er weer een rondje van 5 km opzitten, was nog goed te doen, nu is het al erg warm en moet nog paardrijden...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:10

Dat is eigenlijk ook een fijne site SSDesign, Phylos, lekker gelopen dus, fijn! Veel plezier met paardrijden!

Misschien een domme vraag, maar wat doen jullie aan warming-up en rekken?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:35

Gisteren de 3 km gelopen bij de Utregse Meidenloop. Het ging heel goed, het viel me achteraf erg mee. Ik heb de 3 km in 20.09 minuten gelopen met een snelheid van 8.933 km/h. In augustus of september wil ik ergens de 5 lopen :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:52

Norton, vind de 1.06 niet slecht in z'n loop hoor!! Zullen meer mensen achter je dan voor je gefinisht zijn :D

De 5 gaat je lukken! Heb je dan ook een wedstrijd geplant staan??

Ik had gistere de laatste keer lopen voor m'n doel; de 15 km! Was de eerste keer dat ik alleen liep en miste m'n haas wel een beetje. Ook merk ik dat de 27 graden me na ongeveer 3 kwartier echt begon op te breken, gelukkig had ik wel water mee.. Heb hem uitgeloPen in 1.36, niet binnen de 90 die ik gewild had dus :(

Maar.... Ben wel trots op mezelf!!! Van ongetraind naar de 15 km in 6 weken is een prima prestatie! Ben nu aan het denken wat ik als volgend doel wil, iemand ideeën? Ben al uitgedaagd voor de halve marathon binnen 2 uur of een kwart triatlon, maar vrees dat zwemmen niet lukt met m'n blessure... Fietsen gaat voorlopig ook niet lukken...

Vraagje; hebben jullie ook weleens last van pijn in je buik tijdens n na het lopen!? Ongeveer al m'n organen zijn constant in Protest :(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:56

Ik doe wat warmingup en strek oefeningen voor met name mijn rug :) Ik rek en strek ook de rest van mijn lichaam en wandel eerst een stuk stevig door voordat ik het StartoRun programma aan zet. Voor mij werkt dat prima, heb geen last van spierpijn of andere klachten op het moment!

Als mijn zusje en ik samen gaan lopen hebben we een heel mooi rondje. Maar als we een dag niet samen kunnen doen we dat rondje liever niet, het is nogal afgelegen en je loopt dan in je uppie in een 'verlaten' gebied. Vinden we zelf niet zo prettig idee, je weet maar nooit tegenwoordig ...

Mijn vriend en ik gaan straks nog een lange wandeling maken. Ben helaas mijn stappenteller vergeten, dus kan niet zo goed bekijken hoe ver we gaan.

@RomyV: Soms wel ja, maar ik heb PDS, dus mijn darmen zijn het wel vaker niet eens :=

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:00

Ik doe niet aan warming up of rekken.... Eigenlijk niemand waarmee ik loop, zijn allemaal marathon lopers.

Heb gelukkig nooit last van spierpijn, hooguit ik m'n buik van de kramp (dat is ondertussen standaard)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:16

Voor de afstand-meteraars (haha): www.afstandmeten.nl :P

Ik ga zo maar weer aan de bak, is niet zo benauwd hier vandaag, dus dat is wel fijn! :)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:49

Zo ik heb ook weer gelopen vandaag :)

Qua warming up doe ik eerst een paar minuten gewoon flink door wandelen voor dat ik echt ga hardlopen!

Romyv knappe prestatie hoor 15km!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:53

Netjes hoor RomyV. :j

Ik hoop de hele Dam tot damloop 10 km/h aan te kunnen houden.
De 10 km loop ik in 59 minuut nog iets.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:57

moonfish13 schreef:
Netjes hoor RomyV. :j

Ik hoop de hele Dam tot damloop 10 km/h aan te kunnen houden.
De 10 km loop ik in 59 minuut nog iets.

10 km/h is netjes zeg ik loop meestal tussen de 9 en de 9,5 km/h

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:59

Ik start altijd rond de 11, en dan zak ik gedurende de loop terug naar 10.
In het begin kan ik het nl niet opbrengen om langzamer te lopen als dat. :o

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:03

Haha energie teveel :+ Ik wil ook vaak sneller lopen maar dan weet ik dat ik het niet ga redden om mn rondje uit te lopen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:06

Daarom loop ik dus niet harder als 11 km/h. Anders houd ik het niet vol. :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:27

Mijn basistempo is regulier tussen de 10,5 en 11. Heb 6 weken terug als nulmeting de coopertest gedaan, toen liep ik gemiddeld 12. Ga hem deze week eens overdoen en kijken of ik gemiddeld boven de 12,5 of zelf 13 red! M'n tempo moet namelijk wel omhoog..

Trainen jullie daar ook op, intervallen in pasgrootte en snelheid?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:29

Ik nog niet hoor, en dat boeit me ook niet zo veel.
Die dam tot damloop die moet, en ik ga met een kennis volgend jaar weer maar verder mij niet gezien.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:36

moonfish13 schreef:
Ik nog niet hoor, en dat boeit me ook niet zo veel.
Die dam tot damloop die moet, en ik ga met een kennis volgend jaar weer maar verder mij niet gezien.

Hahaha vind jij hardlopen ook echt de hell!? (ik haat het zo! Het is alleen ter ondersteuning van m'n andere sport en om droger te worden)..

Waarom moet het?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:40

Ik heb met mijn grote bek gezegd dat als mijn rug goed zou komen ik de DTD ging lopen, al moest ik hem kruipen.
En toen kwam mijn rug goed, en dan is het me de eer te na om het niet te doen. :')
In een vlaag van verstandverbijstering snel opgegeven, voor ik me bedacht.
Daarnaast ga ik lopen voor KiKa, ook een goede stok achter de deur.

Vind het lopen niet zo erg, maar zo langzamerhand wordt het wel saai alleen. :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:55

Heb net samen met vriendlief twee uur stevig gewandeld door het Bargerveen :) Zal eens kijken of ik de afstand kan berekenen met google maps ofzo.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:23

ik wil miss de singelloop in breda gaan lopen, maar weet niet of ik dat red voor oktober... en anders volgend jaar.
Ik gebruik endomondo op mn smartphone. Ik zet hem aan als ik wegga en hij houdt mooi mn afstand en snelheid bij.
Daarnaast hartslagmeter met horloge aan, zo zie ik eigenlijk dat mijn lichaam netjes hersteld in die 2 minuten pauze(die ik nu nog heb met lopen)

maar jullie gebruiken dat trainingschema van evi van start to run?
Ik heb die ook, maar ik vind hem gelijk al heel erg pittig! Hadden jullie allemaal al een goede conditie? of echt een hele slechte conditie

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:24

Ik ben begonnen met Evy, en mijn conditie is om te huilen en ik heb flink wat kilo's overgewicht om mee te sjouwen. Ik vind het wel goed te doen, wel pittig in het begin :)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:29

ja en das een beetje mijn probleem.. ik kan niet gelijk pittig en vol er tegenaan gaan..
ik gebruik nu schema van fysio.. en zelfs die doe ik de eerste weken dubbel..
hoop zo dat ik het vol ga houden..