knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:46

De foto van de eerste operatie is ook 3-4 dagen na de operatie geweest. En heb toen zelf deze pleisters erop gedaan omdat die van de arts niet plakten.
Was eigenlijk meer een pleister erover zodat de hechtingen niet bleven hangen in mn broek.
De 2de ziet er idd wat dramatischer uit. Maar dat komt door de ene grote pleister. De zuster had zo snel geen kleinere meer en had geen zin om te lopen _O-
Bij de eerste 3 dagen drukverband gehad plus drainage. En ben direct na de operatie na huis gegaan.
En de 2de operatie in principe 2 volle dagen een drainage erin gehad en 1 dag drukverband

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:02

Dit was een foto na mijn kruisband reconstructie :+

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:05

En zo zat ik er 6 weken bij :=

Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:07

Oh my, dat lijkt flink toegetakeld

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:28

Vandaag al minder last gehad, maar voel wel steeds een bepaalde druk in de knie als ik eventjes 2 trappen naar beneden en later weer naar boven ben gegaan.

En ik krijg last van mn benen van jullie foto's _O-

Donderdag eerst van 11:30u tot 12:30u een Ontspanningsmassage
en om 1530u heb ik afspraak bij de Fysio. En dan moet ik er om 1430 of iets later al aanwezig zijn. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:40

Afbeelding
Afbeelding
Mijn charmante beentje :+

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:02

Proud justify wat is er bij jou precies gebeurd dan ? Misschien dat ik er overheen gelezen heb hoor

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:49

Ik vergeet met mn stomme kop elke keer de fysio te bellen! Ik denk er meestal pas aan op dit soort tijdstippen, tja... te laat :') Heb nu een herinnering in mn telefoon gezet!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:22

Iejoorr schreef:
Ik vergeet met mn stomme kop elke keer de fysio te bellen! Ik denk er meestal pas aan op dit soort tijdstippen, tja... te laat :') Heb nu een herinnering in mn telefoon gezet!

Zal je morgen ochtend wel een pb sturen.. :D

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:25

Ziet er lekker uit allemaal :=

Ik heb wel een foto van mijn eerste operatie, maar die ziet er niet zo lekker uit.. Wil ik eventueel wel via pb sturen :)
Ook heb ik deze van mijn eerste operatie 8 weken mee gelopen en met mijn 2e operatie ook nog eens 9 weken.
Afbeelding

Verder heb ik geen foto's van operatie 2

Van operatie 3, paar uur nadat ik wakker was
Afbeelding

Dit was 2 dagen erna
Afbeelding

En dit een maand erna geloof ik
Afbeelding

Geen idee trouwens waarom ze allemaal gedraaid zijn ineens :')

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:54

Dat ziet er idd charmant uit purny :=

En bij jou zijn ze ook goed bezig geweest Momo :)

Ik had mijn achterste kruidband afgescheurd maatje.

Edit: na 6 weken met de spalkbrace ook nog 6 weken met een ander robotattribuut rondgelopen :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:47

Omg ik ga nooit weer knie foto's laten zien _O-
De mijne vallen nog best mee als ik vergelijk met een aantal andere qua kleur of na de operatie _O-

Ik ga vrijdag voor t eerst werken!!
Naast mijn vast baan werkte ik ook vaak achter de bar. Kermis waar ik nu al 3 jaar werk zijn nog mensen nodig.. het is een duitse kermis dus een beetje anders als in nederland. T gaat erg erg veel om het zuipen.. Maar geeft niet, ikmag en kan werken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:08

En dat is dus 1,5 week verder...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:29

mijn oorlogswonden vallen dan ook wel heel erg mee hagelslag :')

wow purny :wow: ik dacht laatst dat ik flinke blauwe plekken op mijn bovenbeen had (en bedankt wasdroger..) maar jij wint :p

die brace ken ik ook proud justify, kan de foto's van mijn vorige operatie niet terugvinden, maar ik lag ook zo 6 weken op de bank. verschrikkelijk ding is dat.

ik heb Wunderlist iejoor, ideaal :D is een gratis to do list app incl alarmpjes enzo. ik vergeet ook heel veel (of verplaats stiekem het alarm haha )

vind de hechtingen bij jullie kruisbanden ook wel mooi eruit zien, daar had ik eigenlijk ook grotere wonden verwacht. vind het wel jammer dat het gelijk zo zichtbaar is als je rokjes of een korte broek draagt :o maar dat trekt ook wel weer bij natuurlijk

weet iemand trouwens waarom dat desinfectiespul roze is? 8 jaar geleden ben ik aan mijn enkel geopereerd en toen was het nog geel/bruin van het jodium wat er gebruikt werd. de vorige operatie schrok ik mij een hoedje dat mijn been knalroze was :=
wat lekker hagelslag dat je vrijdag weer mag werken *\o/* ik moet dus eigenlijk nog verplicht een extra week thuis blijven (en daarna week vakantie, dus over 3 weken pas weer aan de bak)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:23

Wow, sommige foto's hier :wow: .
Dan valt het bij mij echt wel mee haha.

Ik slaap echt steeds slechter 's nachts, zoveel last.. Overdag valt het heel erg mee maar draag ik ook een brace. Al van alles geprobeerd, ook kwa warmte en evt wel of geen kussen er onder. Iemand hier ervaring en tips?
Ik denk zelf dat het komt doordat ik in mijn slaap mijn knie optrek of juist strek en doordat alles dan stijf word het ook pijnlijk word en ik daardoor steeds wakker word..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:20

Haha Mielo. De trap was afgewerkt met staal of ijzer. Heb zowat de hele trap op m'n lichaam staan
Gister gewerkt. Heb alleen maar stil gezeten en dan begon ik m'n knie ook op het laatst te voelen. Maandag wil ik weer op het paard kruipen heb het deze week uitgesteld

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:08

Wonden zijn ook echt wel netjes geworden na mijn kruisband operatie, alleen inderdaad een beetje jammer dat mijn hele knie inmiddels vol staat met kruisjes en vooral het litteken van waar ze de nieuwe
pees vandaan gehaald hebben, dat zit precies midden op mijn scheenbeen en is nogal in het zicht ja :o

Ik slaap 's-nachts altijd met een kussen tussen mijn knieën, anders doe ik geen oog dicht :n
Maar ik kan helaas niet meer met opgetrokken knieën liggen of zitten of zo, dus mijn favoriete bankhangstandje (met mijn benen onder me gevouwen) dat heb ik al bijna 5 jaar niet meer kunnen doen -O-

Ben benieuwd hoe het rijden je gaat bevallen purny :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:17

Ik moet toch vandeweek denk ik naar de dokter. Als ik moet hoesten doet het op m'n rug pijn. Maar dat kan wel kloppen aangezien m'n rug ook aardig wat klappen heeft gehad. Wil dan toch ff naar m'n knie laten kijken. M'n voet is ook blauw aan 2 kanten maar dat zou van het knellen geweest kunnen zijn. Ik blij dat ik m'n boots aanhad

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:16

Je hebt echt een flinke smak gemaakt zo te lezen purny :oo
Misschien inderdaad wel handig om even langs de huisarts te gaan :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:21

ProudJustify schreef:

Ik ben ook geweest. Moest 3 weken aankijken en bij geen verbetering terug. Maar omdat ik het idee heb dat ik geen verbetering zie en voel met de blauwe plek.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:33

Thanks voor de pb'tjes! :')
Fysio is gebeld, kan volgende week vrijdag terecht. Helaas is mijn huidige fysio daar niet meer in dienst, dus ik ga naar een ander manueel therapeut. Ben benieuwd!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:46

purny schreef:
ProudJustify schreef:

Ik ben ook geweest. Moest 3 weken aankijken en bij geen verbetering terug. Maar omdat ik het idee heb dat ik geen verbetering zie en voel met de blauwe plek.

Ah oké, dacht dat je helemaal nog niet geweest was :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:38

Er zitten hier vast ook meniscus klanten ;)
Maar ik merk dus al vrij lang dat als ik flink wat gelopen heb dat ik flink inlever op buigzaamheid
Stel ik stap dan in de auto , dan moet ik echt mijn been de auto in tillen
Herkenbaar voor iemand ?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:14

Ja ik moet mijn been bijna overal voor optillen na de operatie omdat mijn spieren het niet meer doen.. :n

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:29

Ohjee been de auto in tillen...
Ik euhh heb 2 dagen na t ongeluk "auto" gereden.
Moest mn been op de koppeling tillen ik kon hem zelf niet erop krijgen _O-
En ik was zo koppig, heb de terugweg mn zusje laten rijden...(had dus toen wel al de 2de nacht achter de bar gewerkt 8)7 )