Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:04

Romyv, mja, qua voeding gaat het steeds beter al, ik eet lang niet perfect, maar ook lang niet zo slecht meer als ik al deed.
En mja, qua omvang val ik wel af, vooral mn polsen, gezicht en enkels/kuiten kun je heel goed zien dat ik afval. Net nog ff gemeten, en qua centimeters lijk ik op de heupen, taille, borst en benen ook iets afgevallen te zijn, maar heb nog maar 2 keer gemeten nu (deze week en vorige week) dus durf daar nog niet met zekerheid iets van te zeggen. Maargoed, zowel meetlint als de spiegel zeggen dus wel dat ik qua omgang afval.

En semi onder begeleiding: mn sportschema is wel van de instructeur, maar niet opgesteld met als doel afvallen, omdat ik de eerdere schema's die dat wel echt als doel hadden zo saai vind :+ Moet dus echt een balans gaan vinden tussen wat ik ook nog leuk vind om te doen, en mn doel bereiken... Lastig hoor :x

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:11

En iets van duursport en los bij wat je leuk vind? Hardlopen bv!! (ik ben nu 5 weken bezig en begin het echt gaaf te vinden! verbeter iedere week, of snelheid of afstand. daardoor vliegen de CM's eraf..)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:19

Hardlopen ben ik met mn enkel wat huiverig voor. Iedere keer dat ik dat probeer begint mn enkel weer te zeuren, en aangezien die momenteel zich best gedraagt wil ik dat graag zo houden :P Wel jammer, want anderhalf jaar terug ging ik wel regelmatig joggen, en dat ging op gegeven moment nog best redelijk ook! Misschien toch maar weer proberen dan? Fietsen doe ik na de vakantie weer dagelijks van en naar uni maar ga ik niet voor de lol doen :+
Nouja, ik zie surfen ook wel een beetje als een duursport, en ga morgen iig surfen, dus dat zal ook wel helpen denk ik. Met beetje geluk kan ik za of zo dan nog een keer sporten en anders lekker naar de sportschool.

omdat ik toch wel beetje trots ben op hoe mn armen en kuiten vooruit gaan:
http://i247.photobucket.com/albums/gg133/FroukjeRM/figuur/P1070607.jpg

http://i247.photobucket.com/albums/gg133/FroukjeRM/figuur/P1070659.jpg

3 jaar geleden had ik z'n jurkje nooit durven dragen met die dikke benen van mij, hehe.

edit: oi, waarom wil die foto nou niet gewoon rechtop staan!

edit 2: hij wil echt niet... en die andere die wil maar neit kleiner... Lol... Dan maar als link

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:28

wat goed!!!! netjes hoor.. Het belangrijkste is ook dat je je beter bij gaat voelen, dat gebeurd dus je mag trots zijn!!! :D

dit waren de foto's die ik laatst had gemaakt:

http://imageshack.us/photo/my-images/85/dsc3580bu.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/705/dsc3571bs.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/201/dsc3570b.jpg/

(even linkjes want krijg een meldign dat de afmeting van de afbeelding niet bepaald kan worden..??)

ben ik stiekem ook wel heel erg trots op!! Vooral mn armen en benen.. Buik is nog wat onderbespierd, maar train nu gewoon te weinig om daar snel verandering in te krijgen -O- ... komt wel! Zo blijf je bezig :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:39

oh wauw! Wat heb jij schitterende benen en buik! JALOERS! Dan heb ik nog ff te gaan :+
Nouja, komt vanzelf, ik train rustig door... Ga zowaar overwegen om nog ff rondje te gaan joggen, maar met deze zon en luchtvochtigheid is dat toch niet het beste plan, hehe.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:02

thnxx :D :o

ik heb ook altijd drama gehad met hardlopen, maar sinds ik krachtraining doe dus niet meer.. heb 4 maanden geleden allerleid dingen in mn knie gescheurd (capsel, banden, meniscus enz.) nadat ik van mn paard was gevallen. Ik ben nu 5 weken aan het trainen en loop 14 km aan 1 stuk door zonder pijn.. Bizar he!

Het leuke van hardlopen is dat je echt snel resultaat hebt.... Al was ik die eerste 10 kg ook zo kwijt hoor

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:27

Wat zie je er al goed uit Airborn! En jij ook Romy! Zou ik mogen weten wat jij weegt bij welke lengte?

Inderdaad, hardlopen helpt goed! Ben nu ook 2 kg kwijt geraakt hierdoor :)

Ik mag morgenochtend weer :D

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:31

Mooie spieren romyv, vooral je arm vind ik er mooi!
Mijn geweizigde schema heeft veel effect, ik gebruik nou gewichten die ik net kan halen met mijn oefeningen. Ik heb nu beste spierpijn in mijn armen. Mijn schema zal ik eens menemen van de sportschool en hier ff plaatsen. Ik weet al die benamingen namelijk niet uit me hoofd.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:59

Haha ik ook nooit! Maar als het goed is kan ik het via internet bekijken :-)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:20

thnx!!! ik ben185 en weeg 68/69 kg.. als ik dus 2% vet kwijt wil is dat kleine 1,5kg...

ik ga vanmiddag denk lekker rondje strand lopen rustig aan (een ouwe overste bij mij hielt het dinsdag niet bij, dus hij wilt een klein stukje rustig aan doen. Ideaal want dan hoef ik even niet in mn rood en kan ik daarna nog even kracht doen :D)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:21

Hé, ik ontdek nu pas dat er een topic over krachttraining is. :D Bezwaar als ik me hier ook meld?

Ik ben sinds een paar weken bezig, een vriend van me heeft een schema voor me in elkaar gezet. Ik vind het heerlijk om te doen, ik wil niet zozeer heel gespierd van worden, een beetje mag wel maar ik wil voornamelijk dat het allemaal een klein beetje strakker wordt. :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:28

Welkom Evelijn.

Oh pfoe! Had nog wat spierpijn van woensdag, maar heb, met paar flinke pauzes, van 12 tot kwart voor 5 gesurft! Toen kreeg ik de mast tegen mn kaak/nek en vond ik het wel mooi geweest :P Moet zeggen dat ik mn armen nu best voel hoor, pfoe!
Wel tussendoor chips en kruidcake gegeten, anders hou je zo lang surfen gewoon écht niet vol.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:44

Romyv schreef:
Heb net trouwens op mn vet laten meten.. Eerst digitaal, die hadden ze nieuw dus wouden ze even testen. 15,9%..... Toen de knijper; die viel wat tegen!!! 24,1 terwijl mn doel was rond de 22 te zitten :( Doel verzet naar mn verjaardag (okt..) moet haalbaar zijn toch miss fitness?

Handig zo'n digitaal apparaat! Geef mij de huidplooimeting maar.
22 moet wel lukken hoor Rommyv, je weet hoe je het moet doen, dus ik zie het wel zitten :j

Welkom EvelijnS!! Hoe vaak train je nu in de week?

Ben benieuwd naar je schema mathilde_ !!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:51

Netjes Airborn!

Ik train nu 3 keer in de week. :j Is dat jouw buik trouwens op je avatar?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:53

EvelijnS schreef:
Ik train nu 3 keer in de week. :j Is dat jouw buik trouwens op je avatar?

Jep, das mijn buikie :)

__Marije__

Voor mij even geen trainen... veel pijn in mijn buik en misselijk, vandaag in ziekenhuis geweest en die sluit een uitzaaiing niet uit dus eerst onder de scan door ;(
Laatst bijgewerkt door __Marije__ op 22-06-12 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

missfitness

O jee Marije dat klinkt niet goed!!! Sterkte!!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:55

Dankjewel.. had een verkeerde smiley staan :=

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:56

oww was me nog niet eens opgevallen!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:01

ohje, dat moet wel zenuwslopend zijn marije, nog afgezien van dat je je niet lekker voelt. Heeeeeeeeeel veel sterkte, en ik zal wat gezonde fibes jou kant op sturen, en hard duimen dat het iets "onschuldigs" blijkt te zijn wat zo op te lossen is!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:05

Da's een lekker pakketje missfitness! Ik ben nu wel erg benieuwd naar een volledige foto overigens. O:)

Gatver Marije, hopelijk valt het mee! Heel veel sterkte!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:41

oeww marije, wat heftig!!! Wanneer weten ze meer?

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:04

Marije.. jeetje heftig.. sterkte !

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:04

Marije sterkte hopelijk is het wat anders

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:06

Jeetje Marije! Ontzettend veel sterkte! :(:) hou je ons op de hoogte??