HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:38

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:03

Hee lieve SG, ja toen jij postte lag ik nog op een oor :+ maar ben nu wakker geworden van de ***herrie van die ***vliegtuigen, af en toe, als de wind verkeerd staat, lijkt het wel alsof ze in mijn achtertuin landen!! En toen ook nog sirenes, nou, dan heb je mij eruit :') :D

Dus nu bezig aan ontbijtje en bedenken wat we gaan doen, we kunnen niet weg met de auto want die bleek op 20 augustus 2011 gekeurd te moeten zijn, wistikveel, daar kwamen we gister achter :+ (kosten van meneer agent: €120) _O-

Oh en de quote van de dag van gister: "maar ik kan het gaatje niet vinden!! Ik heb een ander model" _O- die bokker mag zichzelf bekend maken :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:20

AmyII schreef:
Hee lieve SG, ja toen jij postte lag ik nog op een oor :+ maar ben nu wakker geworden van de ***herrie van die ***vliegtuigen, af en toe, als de wind verkeerd staat, lijkt het wel alsof ze in mijn achtertuin landen!! En toen ook nog sirenes, nou, dan heb je mij eruit :') :D

Dus nu bezig aan ontbijtje en bedenken wat we gaan doen, we kunnen niet weg met de auto want die bleek op 20 augustus 2011 gekeurd te moeten zijn, wistikveel, daar kwamen we gister achter :+ (kosten van meneer agent: €120) _O-

Oh en de quote van de dag van gister: "maar ik kan het gaatje niet vinden!! Ik heb een ander model" _O- die bokker mag zichzelf bekend maken :')

ik was het niet maar die bokker had een ander gat dan deze begreep ik ook _O-

was gezellig :j

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:44

Supergefeliciteerd met je nieuwe iPad!
Ik hoop dat je dat er iets makkelijker doorheen gaat slepen.
Ik vond het spel Godfinger All-stars erg leuk. Moet je een klein wereldje creëren enzo.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:47

Hier ook nog een stille meelezer.. Al had ik vanaf woensdag niet meer gelezen.

Je hebt echt een rot bericht gehad donderdag..
maar hoe positief jij op de meeste momenten blijft vind ik echt super!

Kop op en je kunt het!

Ook super wat de andere bokkers die bij je langs zijn geweest, en de rest natuurlijk hebben gedaan!

Veel plezier met je nieuwe iPad & een Knuffel voor jou!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:26

Mensen.. het dringt nog niet door.. en dan heb ik het over de ipad natuurlijk!!!!
Te geweldig.. en overweldigend dat jullie zoveel gedaan hebben met zn allen....

Vriendin die ook regelmatig mee is geweest v onderzoek/ uitslag kwam net hier. Ze moest in de buurt zijn vanuit Amstelveen. Vreeemd.. maar natuurlijk.. kom maar langs.
Had t verhaal gisteren verteld en ze sloeg stijl achterover.
Kwam ze vandaag aan met een.. hoe noem je dat.. de kleur is roze *\o/* en het beschermt de bovenkant. Je kunt het opvouwen ofzo en dan steunt het wat en is het makkelijker te lezen?
Geweldig! Wat een liefie ook he :D .
Ff kijken wat ik nu kan eten. Alleen wat kwark gehad vanmorgen en zie dat de tijd vliegt!

@quartel: Kelly is vandaag bij mijn paard, dus ik ga als zij er ook is en ga met de auto. Nu lukt het nog als ik het heel af en toe doe.. dus zelf gaan voelt heel goed. Denk niet dat ik er op ga klimmen om een rondje te stappen in de bak, maar gewoon ff knuffelen.
Hoop dat t lukt, dat ding geeft vandaag wel een irritante pijn.. maar ik pak m terug binnenkort.. mijn wraak zal zoet zijn ~~}> .

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:28

Das een smart cover!
Dan heb je nu een super combi!
En een hoesje waar hij fijn in past en een cover erop en volgens mij kan die smar cover erop blijven in het zwarte hoesje dubbel zo safe!

Ha ha ha zo word je telkens weer verast!!!
Laatst bijgewerkt door Kido op 21-01-12 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:29

Wat lief van die vriendin! :D

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:32

Klopt Kido! Past inderdaad in de hoes die ik heb gekregen gisteren van iedereen!! Helemaal leuk die witte ipad met roze dingetje hihihi..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:34

Ze zijn beide makelijk de smart cover gebruik ikzelf als ik hem mee neem lekker stevig voor t scherm!
En met beide kan je idd makelijker tikken de ene is fijner in bed de ander fijner op de bank of stoel!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:36

Iedere keer als ik dit topic open, schieten de tranen in mijn ogen. Meid je bent van mijn leeftijd en dan zon ziekte echt k.u.t.
Open ik zonet weer en dan lees ik dat er bokkers zijn die je verrast hebben met een bezoekje met whaaaaahhh een iPad, jeetje wat moet je daardoor overvallen zijn.
Respect voor je positieve instelling.

Heel veel knuffels

O ja mocht je eens hulp nodig hebben voor iets, roept u maar, ik woon in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:52

Och ik val nu weer eens even binnen en zie dat je een geweldig mooi cadeau hebt gehad! Wat een mooie actie! Heel veel plezier met je Ipad! En als je er vragen over hebt...kom maar op! ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:54

wwaaaahhhh wat gaaf zeg......nog een cover ook!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

heerlijk zo een vriendin <3

geniet van je lieve grote knuffelpaard vandaag hoor <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:58

Oei, ik hoorde van mama dat ik nu ook zonder de slaaptabletten had gesnurkt :') (al komt dat niet vaak voor haha, snurken door een slaaptablet is bij mij wel gegarandeerd :') )
Nu maar hopen dat Greenpeace niet gaat zeuren over weer een gekapt bos haha :D

Heb je rustig kunnen slapen SG? :)

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 14:05

Hihi.. quartel.. mijn paard is ECHT een grote my little pony hoor. Hij wil constant geknuffeld.
Als je hem eens ziet zul je begrijpen dat ie heeeel bijzonder is.
Mijn instructrice zegt ook vaak (heeft heel wat paarden gezien in de leven) dat ze het een uitzonderlijk lief dier vindt.
Nu koest houden.. dan zo ff paard knuffen.
Heb er een PAAR cracottes in!!! Gaat minder goed dan wasa.. maar wat een variatie met eten nu!!
Ga ook straks (is al eerder genoemd als tip) sprits koeken kopen of anders morgen. En bastognes. Ben echt MEGA verbaast dat ik dat er in krijg. Zij net al tegen die vriendin: zou bijna stuk pizza proberen haha. Maar nee.. die cracottes gingen lastig, dus te overmoedig worden heb ik niets aan.
Durf nu soms wat te proberen. Dat durfde ik eerst niet echt. Te panisch voor dat gevoel wat komt als t echt verkeerd gaat met eten.
De pijn zakt gedeeltelijk, dus dat is fijn. Anders stond ik wel heeeel ongemakkelijk bij paard zo en is ook nog stukje rijden..
Geen lekker weer.. jammer!

@vuurneon: _O- Heb greenpeace nog niet op mn dak gehad en vrij redelijk geslapen op wat pauzes na. Had nog bijna rond half 3 mn ipad gepakt uit de kamer en op bokt gaan zitten hahaha. Besloten dat proberen verder te slapen handiger was :Z .

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:14

Oh ik loop wat dagen achter maar lees nu dat de ipad aan je overhandigt is! Wat fijn om te horen dat je er zo blij mee bent :) Het is je van harte gegund!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:18

Hallo lieve SG, lees nog steeds stilletjes mee.
Ben heel blij dat de iPad goed bevalt, het is je echt gegunt.
Wilde graag wat bijdragen, maar probeer hier maar eens makkelijk met een bank te praten, ze houden hier niet van simpel :')

Anyway, ik blijf je volgen :):)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:21

Ik heb vanaf woensdag niet meer durven bijlezen.....30 pagina's verder....hoe was het donderdag?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:30

Voor PKfoto....

Horse_lover9 schreef:
UPDATE:

Nou.. waar moet ik beginnen zeg..
Ben compleet gesloopt en in shock kun je wel zeggen..
Zal het even kort samenvatten zonder al teveel details die er niet toe doen.
Eerst maar het goede nieuws: geen uitzaaiingen gevonden en haar ga ik waarschijnlijk niet verliezen met dit type chemo.
Dan nu het overige nieuws, wat ik niet echt onder t zelfde kopje kan laten vallen.
Sorry voor het formele verhaal. Ben niet in staat grappen te bedenken of het leuk te verwoorden.
Over ongeveer 2 weken gaan ze 5 weken lang het volgende doen:
iedere werkdag bestraling (=25x)
1x per week chemo (=5x).
Daarna 8 (? weet niet of ik het goed onthouden heb) weken niets. Dan moet de chemo nog doorwerken en ik bijkomen.
En dan komt het........ daarna gaan ze de boel intern zo'n beetje verbouwen.
De hele (!!!!) slokdarm gaat er uit (dat is echt veel!!!) en alle klieren in de omgeving ook incl vetschort ofzo daar. Ze gaan op 3 plaatsen naar binnen: Vanuit de rug, keel (hals?) en bovenbuik.
Dan halen ze een stuk maag weg.
Het overige stuk maag trekken ze waar normaal de slokdarm begint.
Ik krijg dan dus een soort eeh.. maagbuis ipv maag.
Er blijft waarschijnlijk een heeele kleine maag over, die met een beetje geluk iets op gaat rekken.
Normaal eten: kan wel, maar heeel weinig per keer. Even normaal uit eten kan dus niet.
Liggend slapen: kan ook nooit meer. Moet beetje rechterop.
De hoeveelheid complicaties die je kunt krijgen is ook niet om over naar huis te schrijven en minder dan 1% heeft.. hoe zeg je dat netjes.. teveel complicaties......................
Daarna zijn we dan voorlopig klaar en moet ik minimaal (!!) 8 dagen in het ziekenhuis blijven!!!!

Ben gesloopt.....

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:35

;( moeilijk hoor. Vriendin van mijn moeder had keelkanker en kreeg, zoals ze het zelf noemde een 'looiuh pijp'.
Heel veel sterkte en kracht. En 'gelukkig' geen uitzaaiingen.

En je hebt een Ipad? top.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:36

Ja PKfoto die hebben we gisteren gebracht ze was er super blij mee!!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:43

Ik lees al mee van in het begin van dit topic en vind het verschrikkelijk voor je wat er aan het gebeuren is.
Ik duim ook voor je dat het allemaal positief en voorspoedig verloopt is en dat de behandeling te doen is voor je!
Ik ken iemand die begin december is geopereerd van hetzelfde als jou, en ik weet dat je schreef niets negatiefs te willen lezen, maar ik hoop dat iets positiefs wel mag? Bij hem is het allemaal prima gelukt (zonder de gevreesde complicaties) en zelfs eten lukt al terug in heel kleine porties. Ik hoop dat dit voor jou ook zo mag verlopen, ik duim er alvast voor!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:57

Wat gaaf TS dat je een Ipad gekregen hebt! Wat kan Bokt toch geweldig zijn. En nog geweldiger: je kan zelfs ongepureerd eten naar binnen krijgen! Je laat je duidelijk niet kisten door dat stomme ding in je slokdarm. Jij gaat ervoor zorgen dat dat ding straks verleden tijd is :D

Hoe gaat het met de rest van je vriendinnen? Zijn de meesten al langs geweest? Of steken ze hun kop nog in het zand?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:05

Ik probeer elke keer wat bij te lezen, maar had de update van het behandelplan gemist. Wat krijg jij veel voor je
kiezen zeg! Alleen al het zinnetje dat je nooit meer normaal liggend zult kunnen slapen, dit is allemaal zo ingrijpend...

Geweldig dat je een Ipad hebt gekregen, dat is een heel nuttig cadeau en het komt ook nog eens heel goed terecht.

Nogmaals heel veel sterkte gewenst :(:).

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:49

Horse_lover9 schreef:
Hihi.. quartel.. mijn paard is ECHT een grote my little pony hoor. Hij wil constant geknuffeld.
Als je hem eens ziet zul je begrijpen dat ie heeeel bijzonder is.
Mijn instructrice zegt ook vaak (heeft heel wat paarden gezien in de leven) dat ze het een uitzonderlijk lief dier vindt.
Nu koest houden.. dan zo ff paard knuffen.
Heb er een PAAR cracottes in!!! Gaat minder goed dan wasa.. maar wat een variatie met eten nu!!
Ga ook straks (is al eerder genoemd als tip) sprits koeken kopen of anders morgen. En bastognes. Ben echt MEGA verbaast dat ik dat er in krijg. Zij net al tegen die vriendin: zou bijna stuk pizza proberen haha. Maar nee.. die cracottes gingen lastig, dus te overmoedig worden heb ik niets aan.
Durf nu soms wat te proberen. Dat durfde ik eerst niet echt. Te panisch voor dat gevoel wat komt als t echt verkeerd gaat met eten.
De pijn zakt gedeeltelijk, dus dat is fijn. Anders stond ik wel heeeel ongemakkelijk bij paard zo en is ook nog stukje rijden..
Geen lekker weer.. jammer!

@vuurneon: _O- Heb greenpeace nog niet op mn dak gehad en vrij redelijk geslapen op wat pauzes na. Had nog bijna rond half 3 mn ipad gepakt uit de kamer en op bokt gaan zitten hahaha. Besloten dat proberen verder te slapen handiger was :Z .

je hebt een knuffel buffel zeg maar :D groot paard met groot knuffel gehalte :D
hele eet wereld wordt uitgebreid, mooi om te lezen dat je iig de lekkere dingen weg krijgt, bastogne, jammmiieee jammieee.
haha wat dacht je vancht nog ff bokken, haha volgende keer zet ik wel een wekker om 3 uur doen we nacht bok aktie:D
zonnetje kwam nog even door , heb haar richting amsterdam gestuurd , is ze je nog komen verblijden .
ik heb net eten gemaakt, dacht probeer even wat nieuws, jak jak jak! ga zo aan de koeken, buukje vullen.