[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:27

Ik kan de keuze wel maken, dat is het probleem niet. Wil alleen graag de vrede hier bewaren.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:28

Denk dat jullie ouders dan gewoon wat bezorgder zijn op een positieve manier.
Mijn moeder was het er ook niet mee eens, maar toen ik het eenmaal had laten doen maakte het haar ook vrij weinig uit

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:29

Niet bezorgd, ze vinden het gewoon verschrikkelijk. Zal jullie besparen waar ze mensen met tongpiercings zo ongeveer mee vergelijken :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:30

Nou dan zijn ze deels toch wel bezorgd, dat ze niet willen dat jij straks bij die 'groep' hoort :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:34

Haha ze zijn ook niet bang dat ik bij die groep ga horen waar zij het mee vergelijken, ze vinden het gewoon superlelijk :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:35

Mooiste is nog dat je m amper ziet als je m een beetje naar achter laat zetten maar goed :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:38

Haha dat heb ik inderdaad ook al gezegt. Heb al hele betogen hier thuis gehouden over het fenomeen 'tongpiercing' _O-

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:46

Ik mocht het ook absoluut niet eerst! Me vader was het er echt niet mee eens dat ik een tongpiercing liet zetten, terwijl hij mijn navelpiercing zelfs heel gaaf vond. Achteraf bleek dat hij gewoon ontzettend bang was dat hij verkeerd gezet zou worden en dat je dan je smaak zou verliezen, een dikke opgezwollen pus tong zou krijgen en weet ik veel wat voor narigheid. Nadat ik het daar een keer rustig met hem over heb gehad, was het ineens helemaal geen probleem meer en nu maakt het hem niet zo veel meer uit. Mijn vader was dus juist erg bezorgd. En toen heb ik hem zelfs op mijn 17e mogen zetten ipv mijn 18e waar eerst nog sprake van was. :)

Maar ik snap jullie ook wel, als je ouders er zo'n probleem mee hebben dat je er zelfs ruzie van krijgt, aan de andere kant zou ik denk ik zoiets hebben van het is mijn lichaam en ik vind het mooi..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:47

Gezellig haha :))

Nja mijn moeder is er gewoon niet zo moeilijk in. Heb ook zonder problemen 3 gaatjes in mn oren, waarvan ze er bij de 1e 2 bij moest zijn. Navelpiercing mocht ik ook zonder probleem, nja enige probleem was dat we er zo'n 30 km voor moesten rijden en daar had ze weinig zin in :') Maar een tongpiercing heeft toch iets waardoor veel mensen gelijk een beeld over je hebben, merk ik ook wel af en toe hoor maarja, daar heb ik voor gekozen en heb er verder geen spijt van. Men moet me nemen zoals ik ben, graag of niet :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:48

Mariettjj schreef:
Ik mocht het ook absoluut niet eerst! Me vader was het er echt niet mee eens dat ik een tongpiercing liet zetten, terwijl hij mijn navelpiercing zelfs heel gaaf vond. Achteraf bleek dat hij gewoon ontzettend bang was dat hij verkeerd gezet zou worden en dat je dan je smaak zou verliezen, een dikke opgezwollen pus tong zou krijgen en weet ik veel wat voor narigheid. Nadat ik het daar een keer rustig met hem over heb gehad, was het ineens helemaal geen probleem meer en nu maakt het hem niet zo veel meer uit. Mijn vader was dus juist erg bezorgd. En toen heb ik hem zelfs op mijn 17e mogen zetten ipv mijn 18e waar eerst nog sprake van was. :)

Maar ik snap jullie ook wel, als je ouders er zo'n probleem mee hebben dat je er zelfs ruzie van krijgt, aan de andere kant zou ik denk ik zoiets hebben van het is mijn lichaam en ik vind het mooi..

Ik wist de gevaren van een tongpiercing niet eens van te voren (hoe dom) maar weet ook niet wat ik had gedaan als ik dat wel had geweten..

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:19

Misschien kun je dat ook maar beter niet weten :+ haha. Er zijn zo veel enge verhalen te vinden, over alle piercings wel, maar als je naar een goede piercer gaat moet het wel mee vallen denk ik dan. :)
Overigens heb ik eigenlijk nooit dat ik merk dat mensen een "bepaald beeld" van mij hebben, omdat ik een tongpiercing heb (of ik heb het gewoon niet door :+ ) Wat merk jij daar van dan?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:38

ik wilde vanaf me 15de een tongpiercing, toen ik 21 was mocht ik hem van moeders, toch nog geprobeerd op mijn 20ste, het mocht, ik mocht trouwens wel tattoo's

een jaar later had ik btw 2 tongpiercings en heb inmiddels 8 mm in me oren, ze vind het wel grappig.

Ik VIND dat als je ouders van je vragen om er mee te wachten dat je daar respect voor moet hebben, zij hebben je op de wereld gezet en zij zorgen al jaren voor je, 18 of geen 18 als je onder hun dak woont en ze willen iets niet heb je dat te respecteren, daarom heb ik toch echt pas gewacht tot ik toestemming had van mijn moeder, de rest is allemaal na mijn 21ste gekomen en ze heeft altijd gezegd na je 21ste doe je maar wat je wilt :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:43

Maar vragen om ermee te wachten vind ik wel wat anders dan het gaan lopen verbieden, willen ze dat je hele leven volhouden vraag ik me dan af :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:23

Met oorbellen waren ze ook niet moeilijk, heb er 4 aan beide kanten en helix gepierced. Heb ze ook al eens uitgelegd wat de gevaren zijn en hoe je die (zo goed mogelijk) kunt voorkomen, maar ze blijven bij hun standpunt. Ze vinden het gewoon vreselijk.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:26

xDramaQueen schreef:
ik wilde vanaf me 15de een tongpiercing, toen ik 21 was mocht ik hem van moeders, toch nog geprobeerd op mijn 20ste, het mocht, ik mocht trouwens wel tattoo's

een jaar later had ik btw 2 tongpiercings en heb inmiddels 8 mm in me oren, ze vind het wel grappig.

Ik VIND dat als je ouders van je vragen om er mee te wachten dat je daar respect voor moet hebben, zij hebben je op de wereld gezet en zij zorgen al jaren voor je, 18 of geen 18 als je onder hun dak woont en ze willen iets niet heb je dat te respecteren, daarom heb ik toch echt pas gewacht tot ik toestemming had van mijn moeder, de rest is allemaal na mijn 21ste gekomen en ze heeft altijd gezegd na je 21ste doe je maar wat je wilt :)

Waar heb jij allemaal piecings dan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:42

Als je ouders dat van je vragen, zou ik dat ook gewoon netjes doen zolang je nog thuis woont :j Daarna moet je het allemaal maar zelf weten, maar tot die tijd hebben je ouders het voor het zeggen.

Ik heb m'n 6mm pinchers binnen.. gelijk in gedaan, ze gingen er met gemak in! Alleen ze zijn wel wat zwaarder als ik gewend bent + natuurlijk maatje groter en dat voelde ik wel toen ik over de kasseien fietste. Beetje gevoelig dan, dus nu maar weer op 5mm, want moet vanavond bodyattacken en dat is veel springen. Dus ik wacht nog maar even ermee tot met de examens, dan zal ik toch ook minder sporten...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:50

Ik merk in de horeca wel dat ik opmerkingen kreeg. Toen ik in de bediening stond kreeg ik wel vragen of ik het mooi vond en waarom ik het deed (met een rare ondertoon) en kreeg zelfs een keer de vraag of ik er ook bierflesjes mee open kon maken.
Vind het wel eens lastig hoor, de zoveelste vraag of ik het mooi vind. Vraag toch ook niet aan die mensen waarom zij juist dat verschrikkelijke oranje shirtje (of whatever) aan hebben?
Ook een keer iemand die er over begon en tongpiercings wel zoo verschrikkelijk vond.. Die van mij zit wat verder naar achteren, heb maar niets gezegd haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:52

Ow ik zou dan gerust antwoorden dat ik het afschuwelijk lelijk vind maar doe zodat andere zich eraan kunnen storen *hint hint*. Of gewoon beleefd terugvragen of ze hun shirt/oorbellen/horloge/schoenen whatever mooi vinden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:57

ja, dat doe ik ook hoor.. Zeg ik: Nee, vind het verschrikkelijk en vroeg dan wat ze wilden drinken ofzo ;)
Zo'n vraag terug stellen dorst ik in de bediening niet, moet toch een beetje netjes zijn. Bij mijn huidige werkgever (werk in een viswinkel, gebakken vis, verse vis etc.) kan ik dat wel maken, die maakt het niets uit.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:10

Ik vind het best wel onbeleeft dat een vreemde zo iets zegt. En het is ook nog eens een domme vraag, aangezien je het niet doet als je het niet mooi vind :+

Bij mij heb ik er nog nooit iemand over gehoord eigenlijk. Alleen reacties als "ik wist helemaal niet dat je een tongpiercing had!" heb ik tot nu toe gehoord :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:21

Ik werk zelf ook in de horeca, heb er dusver nog weinig comentaar op gehad ( 9mm stretch ) en ik ga naar de 16mm. Mochten mensen er vragen over hebben wil ik 't prima beantwoorden, maar ik maak vaak meteen al veel dingen goed omdat ik ontzettend beleefd en sociaal ben tijdens het bedienen en ik veel gesprekken met mensen aan ga ( is me verteld :) ). Tuurlijk, mensen mogen 't niet mooi vinden, maar daar hoef je nog niet mensen op af te rekenen lijkt me zo. Ben benieuwd wanneer mensen erover beginnen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:46

Ik heb ook een tongpiercing, al 2 jaar, maar mensen zien het bij mij ook nooit.. Hij zit ook redelijk ver naar achter.. Zelfs mijn baas heeft het nog nooit gezien.. De meeste mensen associëren het met asociale mensen, maar dat ben ik echt niet.
Heb ook al vanaf mijn 14e een navelpiercing, mijn moeder had er zelf ook een dus ze kon er niks over zeggen.. Ze vond het ook wel prima eigenlijk.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:43

Courses, inderdaad. Zo een idee had ik vaak. Ging niet om mijn tongpiercing, maar om mijn oorbellen. Ik ben best bereid normaal antwoord te geven, als ze het mij maar normaal vragen, wat vaak niet gebeurd.
Mariet, ja, inderdaad dom. Veel mensen denken, denk ik, nog steeds dat mensen met piercings zich afzetten tegen het een of ander, of mensen met piercings asociaal zijn, zoals Tanya al zegt. Ook ik ben dat niet, integendeel :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:00

Courses schreef:
Ik werk zelf ook in de horeca, heb er dusver nog weinig comentaar op gehad ( 9mm stretch ) en ik ga naar de 16mm. Mochten mensen er vragen over hebben wil ik 't prima beantwoorden, maar ik maak vaak meteen al veel dingen goed omdat ik ontzettend beleefd en sociaal ben tijdens het bedienen en ik veel gesprekken met mensen aan ga ( is me verteld :) ). Tuurlijk, mensen mogen 't niet mooi vinden, maar daar hoef je nog niet mensen op af te rekenen lijkt me zo. Ben benieuwd wanneer mensen erover beginnen.

Sinds ik 12 had begon het meer op te vallen.
Heb nu 14, maar als ik plugs in doe valt het nog steeds niet erg op! Daarentegen tunnels wel :)
Dan kun je wel een stuk meer reacties verwachten.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:33

Ja reacties op piercings kunnen erg irritant zijn. Wat ik al niet naar mijn hoofd heb gekregen :')

Ik begrijp dat ik er zelf voor kies, en ik kan goed tegen een stootje. Maar dat neemt niet weg dat ik het gewoon respectloos vind om mensen zo extreem op een paar gaatjes te beoordelen.

Het mooiste vind ik nog wel de reacties die ik krijg als mensen mij wat beter leren kennen, en dan helemaal verbaasd toegeven dat ik best aardig ben. En dat ze dat écht niet hadden verwacht... :=