Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:59

Oja jij ging tijdens de voetbalwedstrijd toch? :D

Ik heb eigenlijk wel eens zin om een massage bij te boeken... Stomme vraag, maar ben je dan ook naakt? En zo ja neem ik aan dat je op je buik ligt? :') Ik heb echt geen probleem met naakt rondlopen in een sauna maar dat iemand er ineens van voren aan komt zitten is toch ook weer zo wat... :=

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:11

Jup! En je ligt op je buik inderdaad. Echt heeeeeerlijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:15

Swah schreef:
Jup! En je ligt op je buik inderdaad. Echt heeeeeerlijk!

Cool! Ik zie helaas dat bij het ticket dat ik gekocht heb het 15 euro scheelt als ik nu nog los een massage erbij boek dus dat wordt een andere keer. (Mede omdat mijn vriend dan natuurlijk ook lekker mee mag :D Misschien moet ik dat maar een keer als verrassing doen ofzo.)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:25

Is er hier iemand bekend met Thermae Sony?
Ik ken die sauna nog niet, heb twee kortingsbonnen liggen, maar geen idee of het de moeite waard is?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:57

Vriend en ik zijn vandaag naar Elysium geweest.
Zag er mooi uit. Er waren wel een paar dompelbaden dicht wegens onderhoud. De hamamruimte was ook gesloten.
Lekker gegeten met het lunchbuffet.
Er waren alleen wel een paar dingen die we misten: bij de sauna`s buiten die op ronde staan zeg maar (50/55/60 graden) een douche.
De grote rustruimte is nu een restaurant dus binnen is er nu alleen nog maar die kleine ruimte.
`S middags werd het lekker weer is toen was het geen probleem om buiten op een ligbed te liggen maar straks in de winter :brr:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:28

Bij massages hangt het er vanaf. Maar als je moet omdraaien naar de voorkant gaat meteen de handdoek over je heen. Zr wordt echt niet gekeken hoor :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:20

Hoe vinden jullie het om alleen naar de sauna te gaan? Ik ga normaal altijd met een vriendin, maar die werkt nu en ik heb vakantie. Ik wil heel graag een dagje sauna met een mega verwen arrangement waarbij je de hele dag ook behandeling hebt. Maar ik ben erg bang dat ik mij niet alleen kan vermaken, normaal doen we toch alles samen praten wat etc.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:50

Ik ben een aantal keer alleen geweest en het bevalt me prima :j Neem een lekker boek mee voor de rustmomenten en tijdens het eten heb ik een tijdschriftje gelezen. Super zenn!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:45

Ik ga a.s. maandag voor het eerst alleen. Ben ook erg benieuwd hoe me dat bevalt. Ik kon via VakantieVeilingen redelijk goedkoop een entree voor SpaPuur in Tilburg kopen. Iemand ervaringen met SpaPuur?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:47

Op zonnige dagen valt het mee met de drukte omdat iedereen dan buiten zit. Op regenachtige dagen kom ik er niet meer, iets te druk. Met name het enorm gebrek aan fijne rustruimtes vind ik héél erg storend. De rustruimte bij het zwembad is verwarmd (door het glas heen), waardoor ik daar niet rustig kan liggen zonder het al snel weer warm te krijgen (en daar zijn ook maar een stuk of 10, 15 bedden). In het restaurant/de loungeruimte is ook weinig plek om even een dutje te kunnen doen en kreeg ik de vorige keer zelfs commentaar van een mede-saunaganger dat de loungeruimte niet bedoeld was om te slapen. Eh? Waar dan?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:13

Ik vind alleen naar de sauna heerlijk.
Lekker lezen, luieren en alles in m'n eigen tempo.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:05

Vandaag naar een kleine sauna hier in de buurt geweest en de eerste 2 uur hadden we gewoon een privé sauna, was erg lekker.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:09

Had ik afgelopen woensdag in Goirle, echt fantastisch! De hele dag heel rustig geweest, fijne opgietingen, beetje afkoelen in de regen en geweldige gesprekken gehad 's avonds. Altijd leuk hoe dat koelen een band lijkt te scheppen, hahaha.

Ik praat alleen met mensen die dat willen hoor, vaak kun je het wel zien als mensen daar niet op zitten te wachten.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:27

Hahahah ja dat klopt wel van dat koelen ja. :)) Schept een band! Haha ik blijf het moeilijk vinden hoor! Maar ik heb nu die emmer ontdekt, en als iemand anders dan aan het touwtje trekt dan weet ik niet wanneer ik het moet verwachten. :D

Heeeeerlijk inderdaad als het rustig is. Heb ik gehad in de sauna in Den Ilp.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:32

Ik ben vanavond in de Veluwse Bron geweest.
Mijn schoonzusje had kaarten dat we alleen 1,95 pp reserveringskosten moesten betalen, geldig tot en met donderdag en zelf kon ze niet gaan ivm vakantie.
Nou, ik vond het met dit weer heerlijk om na het werk even te gaan ontspannen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:44

Ik ga hier ook weer wat meer kijken voor tips.

Nog aanrader voor omg Noord Brabant?

Hier ook die kaarten van 1,95 maar alles was volgeboekt en niet meer beschikbaar voor deze actief? Vind dat toch altijd wel vreemd en een beetje jammer.

Spapuur 1x geweest viel best mee, maar idd beperkte rustruimtes.
1x naar een grote gegaan (slecht met Namen excuus) beviel toch niet zo goed, als ik met een plattegrond rond moet lopen valt er een stuk rust weg.
qua sauna aanbod wel weer erg fijn!
verder ben ik in Roosendaal paar x geweest, fijn voor een avondje
en in brasschaat België familie badhuis, vond ik ook erg fijn, leuke tuin.

Met massages altijd hand doek wat ze leggen, vind ik toch wel fijn om bij de sauna mee te pakken, hoort er imo toch wat bij.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:48

Goirle is heerlijk, een van mijn favorieten. :)
Verder heb je Thermen Son die best fijn schijnt te zijn, en SpaSense, maar met beide geen ervaringen.

Nederasselt is mooi, maar klein.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:11

Nog even mijn ervaring met Elysium: hele mooie sauna, helaas was het onwijs druk, dat was wel jammer. Ook waren er veel van die mensen die gezellig bijkletsen middenin zo'n stoombadgrot, dat galmt onwijs dus echt lekker zit je dan niet. (Echt over hele onbenullige onderwerpen ook, daar kan ik me onwijs aan ergeren :') de dames in kwestie waren sappige roddels over een collega aan het uitwisselen, dus er moest uitgebreid gelachen worden :o ) Ook op de gangen werd er erg hard gepraat en dat hoor je dan wel door de deuren heen. Ook de stilteruimte was daardoor niet echt stil := Jammer, want het was echt een mooie sauna, zou er graag nog eens zijn als het wat rustiger is. Het scheelde denk ik wel dat het weer wat minder was, daardoor waren er meer mensen binnen ipv buiten op een ligbed ofzo. Oja, vond ook de scrubvoorziening wat minder, er waren maar twee douches waardoor je nogal op elkaar stond te wachten. Maar goed, op een moment gaan dat het minder druk is dus :)* Wel erg lekker eten trouwens, en leuke mensen in de bediening. Helaas gingen we vrij vroeg weg omdat mijn vriend zich niet zo lekker voelde. Nog een reden om nog eens terug te gaan :D

Overigens heb ik niks tegen gesprekken voeren in de sauna maar je kunt m.i. best een beetje op een gedempte toon praten op een rustplek :o Ik weet niet wat jullie daarvan vinden, maar kletsen doe ik meestal niet als ik in de sauna zelf zit.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:47

In de sauna zelf ben ik ook stil, en in de rustruimtes ook. Alleen ben ik soms zo ontspannen dat ik dan een mompelgeluidje maak per ongeluk. :+

Bij opgietingen probeer ik ook altijd stil te zijn, behalve als het echt een extreem pittige is, dan is het wel steunen en puffen :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:16

In de sauna en in de warme baden vind ik dat je gewoon niet hoort te praten, op een zachtjes gefluisterd " ik ga er uit" oid na dan :) Ik vraag ook gerust om stilte als het me te gek wordt :o
Gesprekken in zwembad of bubbelbad vind ik dan weer helemaal niet storend en gepuf van de hitte ook niet :)

Crazyshar: misschien deverana? :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:30

Corelli even nagevraagd, blijkt elysium te zijn. Vond vooral de kristal sauna's erg fijn buiten.
maar idd zo druk en groot, heb dan toch lieber de iets kleinere

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:41

Oh nee, ik bedoelde Deverana als tip voor een sauna in Brabant! :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:34

Iemand ervaring met Spa puur in Tilburg?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:06

Jep, zie eerder mijn ervaring hier. Als het lekker weer is valt de drukte enigszins mee, met slecht weer te druk binnen. Gebrek aan fatsoenlijke rustruimte is voor mij echt het meest storend en de reden om er niet meer heen te gaan.
Edit:
Sokje_6 schreef:
Op zonnige dagen valt het mee met de drukte omdat iedereen dan buiten zit. Op regenachtige dagen kom ik er niet meer, iets te druk. Met name het enorm gebrek aan fijne rustruimtes vind ik héél erg storend. De rustruimte bij het zwembad is verwarmd (door het glas heen), waardoor ik daar niet rustig kan liggen zonder het al snel weer warm te krijgen (en daar zijn ook maar een stuk of 10, 15 bedden). In het restaurant/de loungeruimte is ook weinig plek om even een dutje te kunnen doen en kreeg ik de vorige keer zelfs commentaar van een mede-saunaganger dat de loungeruimte niet bedoeld was om te slapen. Eh? Waar dan?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:31

Maar is spa puur ook klein opgezet? Daar bedoel ik mee weinig sauna,s en baden