De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:21

Fijn dat je pony nu zo dichtbij staat! Dan kost het reizen in ieder geval al minder energie, dat vind ik zelf heel fijn.
Binnenkort pas ik weer een weekje op Mel, ik vind dat altijd de leukste week van het jaar :)) En de vakanties natuurlijk! We gaan misschien 2x een week naar Oostenrijk omdat in juni mijn zus wel mee zou kunnen dus dat is helemaal leuk :D

Kwa zware medicijnen snap ik je wel, maar dat is een van de weinige dingen waar ik geregeld goede verhalen over zie dus ik wil het toch graag proberen.
Al zijn het wel veel pillen nu, ik ben vanochtend begonnen :+
Afbeelding

Ik voel me echt een adhd'er in een kooitje nu :') Ik heb wel (veel) energie maar ik kan er niks mee omdat mn lijf niet wil. Dat is natuurlijk veeeel fijner dan half dood en wazig op de bank liggen, en het voelt ook veel beter. Alleen ik wil vanalles doen en ik kan het niet, dat is wel jammer.. Ik ben gisteren 1 uurtje op school geweest en ik wilde vandaag gaan rijden maar dat lukt dus ook niet. Maar ik heb wel zondag en vrijdag gereden dus opzich is dat al heel goed :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:17

Jullie zijn zo te lezen dus ook wel aardige pillpoppers. :P
Ik ben nu alweer 5 maanden gestopt met behandelen. Arts had bijengif voorgesteld maar dat zie ik niet zitten en nu is het Klinghardt protocol voorgesteld. Daar moet ik me nog even over gaan inlezen, maar nog geen puf voor gehad.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:18

Het is ook fijn Melody, scheelt veel!
Vandaag echt een rotdag gehad, pony had klappen gehad in de paddock wat mij niet gemeld is, en ik trof m dus met een dik been en flinke schaafwonden aan. -O-
Hooinet stuk, dus ik kon racen om voor sluitingstijd een nieuwe te kopen, en nog meer gezeur wat ik even niet kan hebben. ;(
Moest ook zijn slowfeeder vastzetten, en uiteindelijk was het rennen en vliegen en kon ik mijn pony ook nog deels met betadine wassen en zijn benen behandelen.
Verdorie, morgen zal ik wel weer verrot zijn!
Hopelijk is hij morgen rad, dan gaan we met de wagen een flink stuk stappen op de weg.

Word je trouwens niet gek van jezelf nu melody?
Ik dus wel, zo'n baaldag doet niet goed.
Zelf zit ik weer aan de magnesium nu, zo acupuncturen en dan gauw slapen.
Morgen een nieuwe dag, die hopelijk beter is. :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:17

Over kosten besparen gesproken..
Ik heb gisteren naalden opgehaald bij de fysio, 15 euro per 500 stuks.
Nu kan ik weer even voort, net de boel losgemaakt en ben weer zen.
Wat scheelt dat een eind!
Ik heb voor de liefhebber hier trouwens nog eea aan nutramedix liggen, bij interesse een pb..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:49

Wat balen van je pony zeg! :(:)

Dat valt wel redelijk mee. Ik verveel me alleen wat meer omdat ik dan eigenlijk iets wil doen wat dus niet gaat. Maar ik ga nu wat vaker op en neer naar de cavia's en neem er regelmatig een mee naar beneden, dan heb ik al iets om me mee bezig te houden.
En gisteren zijn we even naar de stad geweest. Meestal kan ik 1 of 2 winkels maar we hebben er nu 3 gehad :D Daarna was ik best moe en alles deed flink pijn dus toen was ik ook een tijd rustiger. Maar 's avonds was de pijn al heel ver weggetrokken dus dat is super goed :D

Nu ga ik naar Mel. Ik heb nog helemaal geen last van de nieuwe medicijnen *\o/* Van de Minocycline had ik meteen dezelfde dag flink last dus ik hoop dat dit een goed teken is :D Volgens mij heb ik zelfs wat minder buikpijn en ben ik minder misselijk dan normaal!

Alleen lijk ik wel nog lomper dan normaal, ik loop overal tegenaan en donderde gisteren zelfs bijna van de trap af :')

Hoevaak moet je naalden gebruiken? Dat klinkt iig niet zo duur!

Een van mijn cavia's had net een teek. Bevestigd maar weer dat ze dus ook in kort gras zitten, want ze hebben nergens anders gezeten. Het blijft een rot idee dat ze gewoon in je eigen tuin rondlopen..

Afbeelding

Afbeelding

De teek is vakkundig vermoord :+ Het was best nog gedoe om hem eruit te krijgen want deze dame heeft niet voor niks de bijnaam 'prinses', ze is hartstikke arrogant en ze duld dat gefriemel aan haar neus dus écht niet. Na een hele hoop gekronkel en gehap (echt doorbijten doen ze gelukkig niet) had ik hem er toch netjes in een keer in zijn geheel uit (terwijl mijn moeder haar in de houdgreep had) en met het prinsesje heb ik het weer goedgemaakt met wat andijvie :D

melody7

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:01

Ik heb ze vanmiddag allemaal gecontroleerd, kom ik net boven zie ik bij Sammy (mijn zorgencaaf, met de hand opgevoed omdat ze afgestoten was) een zwart stipje op haar neus. Jahoor, teek _-:(
Dat ding liep dus gewoon nog op haar rond toen ik ze na heb gekeken, voor het zelfde geld lopen ze naar je over, yuk :=

Ik zet ze nu mooi weer op de stenen, moeten ze het gras maar weer inruilen voor muesli want ik wordt hier paranoïde van :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 00:43

2 a 3 keer per week ofzo doe ik dat. :)
Mino is ook klote, echt heftig spul. -O-
Vandaag is ponylief trouwens verhuisd naar zijn oude stal terug, het was mooi geweest vond ik.
Hij was erg blij thuis te zijn!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:51

Dan kun je er wel flink lang mee doen, dat is fijn!

Ja maar Rifampicine zou nog zwaarder zijn en daar heb ik tot nu toe dus helemaal geen last van. Ik las voor ik begon die verhalen en vond het toch wel een beetje eng :P

Je stond daar pas net toch? Waardoor ben je nu terug?
Fijn dat hij blij was! Als je je daar beter voelt (en de pony natuurlijk) is het fijner om toch iets verder weg te staan dan dichtbij op een stal die minder bij je past :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:17

Alles was goed, maar in de paddock wilde het daar niet.
Te weinig paddocks imo, en daardoor verwondingen.
Hij zou lastig zijn etc. terwijl ik echt nog nooit problemen met hem heb gehad.
Stalgenoten herkennen het ook gewoon niet van mijn pony.
En pony heeft nog steeds een flink dik been nu, dus ik ben druk bezig met APS therapie, koelen en arnica zalf.
Gevalletje lang leve je kreupele baas, een normaal dure behandeling voor nop. :+
Had de dierenarts gebeld en die zei rust geven, dat terwijl hij absoluut niet kreupelt en rustig in galop de paddock door gaat.
Lang verhaal kort: vanavond heb ik hem voor de wagen gezet en stappen heen.
Hij heeft drie kwartier door de polder gestapt aan een lang leidseltje, aan de hand stappen vind ik gewoon erg vermoeiend en hij vind het niet leuk.
Been was daarna weer mooi slank.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:30

Iehh teken op je caafjes niet fijn!
Mijn kater heeft ze ook regelmatig ookal is die behandeld

Fijn dat je dan terug naar oude stal bent en been slanker is moonfish!

Ik ben over mijn grenzen gegaan denk ik. Gisteravond paardje voor het eerst gereden die ik ga huren. Hartstikke leuk maar ook erg vermoeiend. Stond vanmorgen met erge hoofdpijn en beetje spierpijn op maar had met een vriend afgesproken

Dus met openbaar vervoer daar heen. Flink stuk door de stad en daarna park gelopen. Daarna gezeten maar veel gepraat. Ook lastigere onderwerpen. Hierna was ik al erg moe en beetje duizelig.

Dus teruggelopen naar station en de trein in. Daar was het veel warmer dan buiten. Ik ging zitten en werd zo naar in m'n hoofd. Alles draaide en ik werd misselijk, raakte wat in paniek en raakte toen even weg. Kwam weer bij en lag tegen die vriend aan,hij was naast mij komen zitten toen die zag dat ik wit wegtrok. Hij was geschrokken maar steunde mij zo goed en stelde mij gerust en dat ik moest ontspannen,trilde als een rietje. Rest van de reis tegen hem aan gelegen en geslapen.

Maar Jeetje ben echt geschrokken
En blijkt maar weer dat ik nog lastig vind mijn energie te verdelen. :(
Binnenkort maar weer naar arts toe

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:13

Als je pony negatief veranderd lijkt het mij idd ook de beste keuze om weg te gaan, goed dat je dan voor je pony kiest! :)
Goed dat het werkte om je gevoel te volgen!

Eloya, wat klote zeg! Ik snap dat je dan schrikt :(:) Gelukkig was je niet alleen.

Ik heb 2 dagen heel veel last van mijn linker knie gehad maar nu lijkt het gelukkig weer beter! Hij was een aantal dagen veel meer door aan het slaan/knakken naar achter, dus ik had al wel verwacht dat dat vroeg of laat weer een keer fout zou gaan want daardoor had ik vorig jaar ook zoveel last geloof ik.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:50

Hebben jullie dit ook?
Afbeelding Afbeelding

Of het echt aca is of niet zullen we nooit achter komen. Maar op t moment zijn er allemaal velletjes aan het scheuren en dat doet behoorlijk pijn.. En meerdere plekjes beginnen steeds spontaan te bloeden dus dat is ook heel vervelend. Het brand ook behoorlijk, zeker als het nat is.

Vooral bij de gewrichten is het rood, al het 'bruine' is een soort van korst, het is mega schraal en de huid is super dun. Iemand die met alternatieve genezing bezig is zei een keer dat de energielaag weg is, geen idee hoe dat werkt maar dun is het zeker.

Ik smeer er vaak zalf met Kamfer op maar erg goed helpt het niet..

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:19

melody7 smeer er Pure Goudsbloem zalf op,dat helpt echt.
Dat scheuren v.d. huid is zeker pijnlijk! sterkte ermee.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:21

Waar kun je dat kopen? Dan zal ik eens vragen of mijn moeder dat mee wil nemen. Bedankt voor de tip!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:25

melody7 schreef:
Waar kun je dat kopen? Dan zal ik eens vragen of mijn moeder dat mee wil nemen. Bedankt voor de tip!

In een Natuurwinkel,daar heb je de pure zalf zonder chemische rotzooi erbij.
Kost wel wat,maar dan heb je puur natuur.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:36

Ik zie hem online voor 7€, dat vind ik het proberen wel waard! :j

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:37

melody7 schreef:
Ik zie hem online voor 7€, dat vind ik het proberen wel waard! :j

Oke en die is 100% puur?
Ik heb hem gekocht via iemand van Bokt,die maakt deze zalf zelf.
Een grote pot kost 25,-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:40

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:45

Die is idd. puur.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:44

Lijken mij gewoon kloven, heb ik ook.
Vet houden. Weinig water aanraken, weinig zeep en vooral weinig in de wind of combi natte handen en wind.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:40

Ik krijg ook gauw een droge huid tijdens protocollen of antibiotica.
Als het dicht zit werkt vitamine E huidolie bij mij super!
Ik krijg gauw een hele droge schilverige huid tijdens antibiotica of kruidenprotocollen, dat kan ik voorkomen met de huidolie.
Jacob hooy heeft het onder andere, het blijft ook wat langer vet bij mij, mijn huid kan op zulke momenten weinig hebben.
Wat mijn huid ook helpt is sulfaatvrije shampoo en douchegel, kijk eens of het helpt om handschoentjes ofzo aan te doen met haren wassen, dat maakt je handen droog met shampoo.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 02:23

hoi die kloven heb ik ook wel eens vooral veel in de winter en als ik bv veel schoonmaakmiddelen heb aangeraakt, echt herkenbaar , uiervet of labello erop helpt dan ook. ik heb geen lyme wat naar Eloya voor je en best eng, sterkte

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:45

Ja ik behandel het idd ook gewoon als schraal/kloven. Maar daarvoor klopt het eigenlijk niet, want ik heb het net zo goed in de zomer en vorig jaar zonder medicijnen had ik het ook. Het zit nu ook op maar 1 hand, vorig jaar op 2 (toen liep het zelfs door tot mijn pols)
Voor vorig jaar had ik nooit ook maar een beetje schrale handen, vooral daarom vind ik het maar vreemd. Van Montfort hebben we bij de intake ook foto's laten zien en hij had ook vermoedens richting aca. Maar nou zul je zien dat als ik weer een afspraak heb het weer rustig is. De vorige keer was het ook niet zo erg als nu :P

Ik heb buiten eigenlijk altijd handschoenen aan, gebruik geen schoonmaakmiddel. Het enige wat ik wel doe is mijn handen te vaak wassen, maar wel zonder zeep.

Mijn moeder neemt vanmiddag de goudsbloemzalf mee, hopelijk helpt dat beter :) Ik heb nu altijd zalf met kamfer, maar daar wordt het niet veel minder van.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:04

Melody, wat vervelend dat je zulke schrale handen met kloven hebt. Ik krijg wel een hele droge huid van de antibiotica. Sommige stukken gaan ook stuk. Ik heb een creme van de huisarts gekregen die erg goed werkt (helaas is het etiketje er af gegaan bij het gebruik en ik weet niet meer hoe hij heet).

In verband met de zonneallergie die ik kreeg van de doxycycline was ik door de internist overgezet net minocycline. Helaas kon ik daar niet tegen. Maandag begonnen met de nieuwe antibiotica. Toen al vrij snel licht in mijn hoofd en duizelig. Werd met de dag erger. Na gisteren drie keer flauwgevallen te zijn, toch maar contact opgenomen met de arts. Moest meteen stoppen met de minocycline en terug op de doxycycline. Iemand ervaring met zonne-uitslag door de doxycycline en wat daaraan te doen? Helemaal uit de zon blijven is bijna ondoenlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:59

Mino en doxy zijn net zo slecht in combi met zon: mino staat erom bekend bruine pigmentvlekken te geven.

Zon vermijden en als het echt niet kan dan dik insmeren. (Vergeet je gezicht niet), petje dragen etc.

Azitromycine is geen probleem met de zon, wellicht is dat een goede optie?