[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:57

Sodeletuut schreef:
Oh oké, ik ben namelijk een volle week ongesteld, en daar baal ik een beetje van. Het duurt vanaf de dag dat ik mijn laatste pil neem 4 dagen voordat ik ongesteld word, en dan ben ik 7 dagen ongesteld..

Ik had hetzelfde, alleen de laatste dagen niet zo erg.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:57

Hmm.. Dat klinkt wel goed.. Maar dan weet je dus niet wanneer je 'ongesteld' wordt toch?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:58

Angela_ schreef:
Sodeletuut schreef:
Oh oké, ik ben namelijk een volle week ongesteld, en daar baal ik een beetje van. Het duurt vanaf de dag dat ik mijn laatste pil neem 4 dagen voordat ik ongesteld word, en dan ben ik 7 dagen ongesteld..

Ik had hetzelfde, alleen de laatste dagen niet zo erg.

Nee ik de laatste dagen ook niet heel erg, maar de eerste 3/4 dagen wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:58

Bij mij is mijn 'menstruatie' gewoon regelmatig :j
Weet niet hoe dat bij Iris is?

Iris82

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:01

Bij Iris wás. ;)

Regelmatig de eerste paar maanden totdat er steeds langer tussen zat en het steeds minder was.
Dan moet je je voorstellen dat je 'afveegbloed op een wc-papiertje' hebt want met een inlegkruisje op te vangen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:03

Mars schreef:
Klopt helemaal :D
Ik scheet letterlijk penen, had ook alle horrorverhalen gelezen op internet en als er één een bange haas is dan ben ik het wel :o Maar de pil wilde ik ook niet meer, ivm constante blaasontstekingen slik ik al heel lang AB en is de pil niet meer betrouwbaar. Ik moest dus wel iets anders en oa dankzij de ontzettend positieve verhalen van Iris heb ik het gedurfd! En ik ben nog steeds ongeloofelijk blij dat ik het gedaan heb, plaatsen was zo gebeurd en viel echt mee :j Na het plaatsen een middagje rust op de bank gehouden met een warme kruik en een pot thee.

Nooit meer bang zijn om je pil te vergeten, niet eraan hoeven denken om op tijd langs de apotheek te moeten, amper menstruatie en 5 jaar lang geen omkijken naar je anticonceptie. Ik wil niet anders meer :D

Hier nog zo'n schijtbroek. :o Het viel het echt reuze mee, ik ben zelfs na het plaatsen gaan shoppen. :D Ik was voordat ik de pil gebruikte een dikke week heel heftig ongesteld. Zo erg dat ik niet meer kon functioneren. Ik ben daarom al best vroeg begonnen met de pil. Ik heb jaren mycrogynon 30 geslikt, maar daar voelde ik me niet meer happy bij. Overgestapt op de yasmin, dat was al een hele verbetering. Toch bleef ik behoorlijk last hebben van stemmingswisselingen en daarom wilde ik iets met minder hormonen in mijn lijf. Ik heb nu een poosje de mirena en ben er echt super blij mee! Ik ben ook amper ongesteld, geen buikpijn en heb totaal geen bijwerkingen. Alleen mijn huid is ietsje onrustiger, maar dat valt eigenlijk ook wel mee. Het plaatsen is even gênant, maar goed nu ben ik wel weer voor 5 jaar vanaf als het goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:05

Iris82 schreef:
Bij Iris wás. ;)

Regelmatig de eerste paar maanden totdat er steeds langer tussen zat en het steeds minder was.
Dan moet je je voorstellen dat je 'afveegbloed op een wc-papiertje' hebt want met een inlegkruisje op te vangen is.

In die fase zit ik nu, en ben nu 2 keer ongesteld geweest. En die menstruaties klopten precies met het 'patroon' van de pil.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:27

Lijkt me zo heerlijk, maar denk dat ik het toch niet ga durven. :P

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:58

ik heb een vraagje.

ik gebruik nu zn ander half jaar de prikpil. en heb nu ook een vriend. maar we zijn er nog niet overuit of de prikpil echt goed betrouwbaar is. want stel we zouden het doen en hij zou komen ( zonder condoom ) zou ik dan zwanger kunnen raken ook al heb ik de prikpil. wat zouden jullie doen. gewoon condoom er bij, of niet

( weet niet of dit hier hoort :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:59

Pil en antibiotica is trouwens achterhaald he!

Citaat:
Sinds jaar en dag worden pilgebruiksters geïnformeerd over aanvullende contraceptieve maatregelen bij gebruik van amoxicilline of een tetracycline. Dit gaat veranderen per 1 januari 2012.

De vermeende interactie stond al langer ter discussie wegens gebrek aan onderbouwing. In de herziene NHG-Standaard Anticonceptie is de waarschuwing daarom geschrapt. De KNMP heeft ook besloten de signalering te laten vervallen. De effectiviteit is wel verminderd als er sprake is van verminderde opname van een combinatiepil door braken of diarree.

Van de leverenzyminducerende antibiotica rifampicine en rifabutine is wel bewezen dat er sprake is van een relevante interactie met combinatiepreparaten en hiervoor blijft de signalering gehandhaafd. Dit geldt ook voor andere leverenzyminducerende medicatie, zoals de inducerende anti-epileptica (barbituraten, carbamazepine, fenytoine, oxcarbazepine, topiramaat) en hypericum (sint-janskruid).

Per 1 januari 2012 vervalt het interactiesignaal in de geautomatiseerde medicatiebewakingssystemen van de KNMP en Stichting Health Base bij het voorschrijven en afleveren van amoxicilline, of een tetracycline (zoals doxycycline of minocycline) bij gebruik van hormonale anticonceptie. De diverse betrokken partijen worden geïnformeerd over deze wijziging, zoals apothekers, apothekersassistenten, huisartsen, fabrikanten van de anticonceptiepil en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen en de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Zijn meerdere bronnen over te vinden, mijn huisarts en apotheek zeiden het ook.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:45

Sodeletuut schreef:
Ja klopt, daar was ik juist wel blij mee, ben bang dat alles in de war raakt als ik een zwaardere pil neem. Bv. dat ik dan opeens ga aankomen enzo.. Maar helpt een zwaardere pil dan ook om de menstruatie wat korter te 'maken'?

Ik slik de mycrogyn (ofzo iets) 30. Vanwege buikpijn en altijd heel lang ongesteld en onregelmatig. Ben er super blij mee nu , slik hem nu een half jaar. En mn buikpijn is veel minder, ben niet aangekomen, en ik ben het nu 3/4 dagen ipv een volle week, en het is super regelmatig :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:36

Fenneeee schreef:
ik heb een vraagje.

ik gebruik nu zn ander half jaar de prikpil. en heb nu ook een vriend. maar we zijn er nog niet overuit of de prikpil echt goed betrouwbaar is. want stel we zouden het doen en hij zou komen ( zonder condoom ) zou ik dan zwanger kunnen raken ook al heb ik de prikpil. wat zouden jullie doen. gewoon condoom er bij, of niet

( weet niet of dit hier hoort :P )

Als je de prikpil gewoon op tijd weer laat zetten dan is het een prima voorbehoedsmiddel en heb je geen condooms nodig. Maar voor je eigen gevoelsrust (en met het oog op mogelijke SOA's) is het misschien wel een goed idee om condooms te gebruiken.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:27

ja ik krijg hem al 2 weken eerder. en hij heeft geen soa's ( getest ) en ik ook niet want heb et nog nooit gedaan :P

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:43

Ok dan zou ik zeggen ga er voor :P.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:47

haha, maar het zou dus geen probleem zijn stel hij zo komen , want daar ben ik dus nog niet uit. :o

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:03

Nee is helemaal geen probleem, je bent goed beschermd

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:03

okee :) das wel beter !

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:03

Sodeletuut schreef:

dus als je aan je nieuwe strip begint, ben je het nog steeds? Ik heb nu voor t eerst dat ik door blijf bloeden.. mijn stopweek is van zondag tot zondag, en dan het bloeden is/was dan van woensdag tm zaterdag.. vind t een beetje eng..

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:08

Voordat ik de implanon had, die is op 2 januari geplaatst, was ik 12 volle dagen ongesteld. Dat was echt zwááár kl*te...

Nu heb ik tussentijdse bloedingen, van een paar druppels ofzo..

Ben er wel blij mee. :)

Twaalf volle dagen was echt niet meer grappig.:P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:06

Misschien dat een van jullie het weet, want de bijsluiter zegt hier niets over..

Ik ben gisteravond vergeten mijn nuvaring in te brengen. Dit dus 13 uur later gedaan. Volgens de bijsluiter moet je dan inderdaad de ring inbrengen wanneer je eraan denkt en 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Maar de vraag is nu, moet ik nu over 3 weken de ring op mijn normale tijdstip verwijderen (dus dan is de periode een halve dag korter dan 3 weken) Of op tijdstip van inbrengen? Ik verschuif liever niet naar dit tijdstip omdat ik normaal gesproken of nog slaap, of op school zit :+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:28

Ik kom ook even binnengevallen met een vraagje.

Ben een tijdje gestopt geweest met de pil, nu weer begonnen. Netjes op de eerste dag van mijn menstruatie de eerste pil geslikt maar ben ondertussen alweer 8 dagen aan een stuk ongesteld -O- . Is dit normaal? En is mijn pil wel gewoon veilig nu?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:20

tessa_brian: als je begint op de eerste dag van je menstruatie ben je veilig :) Hoe lang ben je normaal gesproken ongesteld? Het kan goed zijn dat je lichaam even in de war is van de hormonen en daar weer aan moet gaan wennen. Onregelmatige bloedingen zijn dan heel normaal.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:29

Ben normaal 5-6 dagen ongesteld.

Ben weer gerustgesteld, dankjewel! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:34

Ik zou het rustig even aankijken, of is het een erg zware bloeding? :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:05

Laat mijn vraag maar zitten, ik ben zo verward, ik dacht dat het al woensdag was, dus ik ben zelfs te vroeg :')