Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:07

Chantalhaf, bij mij ging het de 1e 2 weken ook echt heel erg goed! Daarna kreeg ik echt een enorme dip, en nu sinds een dag of 5 gaat het gelukkig weer prima!
Dus gewoon volhouden!! Succes! *\o/*

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:08

Quellian schreef:
RedBull *begint te kwijlen*

whahahhahah en het ergste is dat ik tandartsassistente ben 8)7 hoe bedoel je ik geef NIET het goeie voorbeeld!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:09

_Mas schreef:
Chantalhaf, bij mij ging het de 1e 2 weken ook echt heel erg goed! Daarna kreeg ik echt een enorme dip, en nu sinds een dag of 5 gaat het gelukkig weer prima!
Dus gewoon volhouden!! Succes! *\o/*

OWWWWWWWJEEEEEEEEEEEEEE hahahha. Ik ben idd van plan om het vol te houden! Wil hier ook neer kunnen zetten dat ik ........WEKEN gestopt ben! Lijkt me heerlijk. Maar vind het zo vreemd dat ik zo weinig moeite ermee heb zonder hulpmiddelen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:09

Ach, joh... hè :+
Ik zat gister in de auto aaaaaaaaaaaalle nadelen van het stoppen met roken op te sommen en kwam tot de ontdekking dat ik bést RedBull mocht als troost.

Ik had ook weinig moeite en nog steeds, maar soms wel moeilijke momenten.

KimL86

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:13

Red bull stoppen komt dan ook nog wel. Dat was bij mij de volgende stap.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:57

Quellian schreef:
Ach, joh... hè :+
Ik zat gister in de auto aaaaaaaaaaaalle nadelen van het stoppen met roken op te sommen en kwam tot de ontdekking dat ik bést RedBull mocht als troost.

Ik had ook weinig moeite en nog steeds, maar soms wel moeilijke momenten.

Ik roep steeds tegen iedereen alle voordelen van het stoppen met roken. Als ik het maar hard genoeg roep ga ik het vast zelf geloven :+
(overigens zijn mijn tanden al 3 tinten minder geel sinds ik gestopt ben :D )

En die En die Red Bull is heerlijk :x

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:03

Vertel eens... wat zijn de voordelen? :D
De voordelen die werden genoemd merk ik nog niet zo. Ik kon niet wáchten tot ik meer lucht zou hebben, maar tot op heden nog niet.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:09

Ik merk de volgende dingen:
- Veel minder snel verzuring in m'n spieren tijdens het sporten
- 'fris en fruitig' wakker worden, i.p.v. een keel als schuurpapier, koppijn en rochelend (iieeh)
- Meer ruiken en proeven (ik lust spontaan geen sperziebonen meer, wat een smerige dingen :+ )
- Mijn tanden worden zichtbaar witter
- Na het wassen van de gordijnen, dekbed en vloer flink in het sop ruikt m'n huis naar bloemetjes
- Ik stink niet meer! (als er nu rokende mensen binnenkomen ruik je pas wat voor geur dat met zich meebrengt)

Over de nadelen wil ik het nu niet hebben :P

Edit: de banner hieronder heeft een reclame van Bisolvon, tegen vastzittend slijm. Haha :')

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:29

Het komt echt met vlagen hè, dat je het even mist..

Maar over het algemeen gaat het best goed, voel me ook gelijk een stuk gezonder enzo. :D

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:38

Ik zit voor mezelf ook elke keer maar alle voordelen hardop te roepen hihi. Het grootste voordeel voor mij is het geld!!!!!! Ik rookte zo ontzettend veel dat ik eigenlijk nooit is even iets voor mezelf kon kopen! Al mn geld ging op aant paard en roken!

Maar..... Daar komt nu verandering in! ( En al helemaal als ik ook aan mn redbull verslaving ga werken hihi)

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:40

Oh sjiit ja, het geld. Haha stom :o Ik stop het geld wat ik normaal aan een pakje uit zou geven per keer in een spaarpot. Zal binnenkort eens tellen hoeveel ik al heb!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:52

*\o/* *\o/* *\o/* vandaag precies een week gestopt *\o/* *\o/* *\o/*

Goed dat is best al een dansje waard vind ik :D

Ik heb er veel en veel minder moeite mee dan ik had gedacht!! Heel af en toe denk ik er aan dat ik best een sigaretje zou lusten, maar het valt me alles mee :j

Snoepen doe ik ook al niet om er niet aan te denken, het gaat me tot nu gewoon goed af :)

*trots*

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:19

Super goed Wienna!!!!! Ik hoop over 5 dagen hetzelfde bericht als jou te kunnen posten!!

Keep up the good work!!

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:42

ik sta in de file.. Heb t nu errug zwaar. Dit is typisch zo'n moment dat ik normaal heel veel ging roken..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:55

MIjn schoonvader is gestopt met roken en hij zei dat de Champix erg duur was :j . HIj is hiermee dus gestopt. Maar klopt het dat dit
zo vreselijk duur is?
Wil misschien toch met de Champix gaan stoppen, maar als ik de bedragen van hem hoor :? .
Ja oké je bent het met roken ook kwijt, maar zoveel :n

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:56

mijn vriend is met Champix bezig, het kost rond de 55 euro per 2 weken. Ene kant ja het is best veel geld, maar roken is duurder ;)

Pleisters zijn ook duur vind ik!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:57

chantalhaf schreef:
Super goed Wienna!!!!! Ik hoop over 5 dagen hetzelfde bericht als jou te kunnen posten!!

Keep up the good work!!

:D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:00

Wienna schreef:
mijn vriend is met Champix bezig, het kost rond de 55 euro per 2 weken. Ene kant ja het is best veel geld, maar roken is duurder ;)

Nou dat is nog goedkoop :j . MIjn schoonvader vertelde dat hij nu twee maanden is gestopt en bij de laatste pillen 250(!!!!!!) euro
moest afrekenen :?
Hij zou ongeveer 500/600 euro kwijt zijn in totaal. LIjkt me wel erug veel, maar ja ik denk niet dat hij liegt hierover :D

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:11

_Mas schreef:
ik sta in de file.. Heb t nu errug zwaar. Dit is typisch zo'n moment dat ik normaal heel veel ging roken..

Aaaaa volhouden hoor! Je zal denk ik inmiddels wel al uit de file zijn!

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:27

chantalhaf schreef:
_Mas schreef:

Aaaaa volhouden hoor! Je zal denk ik inmiddels wel al uit de file zijn!

Gelukkig wel! Heeft wel 25 minuten geduurd :(

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:08

IngridB schreef:
Wienna schreef:

Nou dat is nog goedkoop :j . MIjn schoonvader vertelde dat hij nu twee maanden is gestopt en bij de laatste pillen 250(!!!!!!) euro
Hij zou ongeveer 500/600 euro kwijt zijn in totaal. LIjkt me wel erug veel, maar ja ik denk niet dat hij liegt hierover :D

:oo :oo

Ik ga morgen de laatste Champix halen en dat is dan voor een maand. Vorige keer moest ik rond de 90 euro betalen, als het morgen 250 euro is, dan bedank ik vriendelijk.
Voor mij is Champix stukken voordeliger dan roken, want ik rookte 2 pakjes a 5 euro per dag en als het heel erg gezellig was ook nog weleens een pakje meer. :o

Vooral het niet meer hoesten vind ik erg fijn, ik stond echt rochelend op en hoestte me verder de dag door. Erg eigenlijk dat je dan toch nog door blijft dampen. :7

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:44

Zo in je profiel te zien ben je wel oud gewoon met het roken _O-

Maar dat is wel heul erg veel 2 pakjes per dag :=

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:30

champix is bij nationale apotheek 51,89 voor een start verpakking van 2 weken en de vervolgkuur is 101,22 :)

ik zit op 1,5 week alweer :D *\o/*
mis het eigenlijk totaal niet :D ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:55

IngridB schreef:
Zo in je profiel te zien ben je wel oud gewoon met het roken _O-

Maar dat is wel heul erg veel 2 pakjes per dag :=

:D :D Goed he! En ja, als je iets doet, moet je het goed doen is mijn motto, vandaar dus twee pakjes. :+

Mijn schoonvader wordt binnenkort 93 en die rookt sinds zijn 16e als een schoorsteen. Okee hij rochelt wel een beetje heel erg, maar dat is gewoon de leeftijd.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:48

IngridB schreef:
Wienna schreef:

je moet het rond de 10 weken meen ik slikken, niet iedereen heeft dat geld natuurlijk, dus voor sommigen kan het best duur zijn :)

Ik lieg ook niet dat een strip van 2 weken rond de 55 euro kost :+