Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:30

Toen ik overstapte van spuiten op de insulinepomp ben ik wel aangekomen. Mocht ook wel, had toen echt ondergewicht omdat ik niks wou eten omdat ik dan moest spuiten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:05

fijn dat het de goede kant op gaat met je moeder!
Hopen dat het zo door blijft gaan.

Ik ben wel aangekomen toen ik begon met insuline spuiten, maar was ook hard nodig, omdat ik dankzij mn diabetes (toen ik het nog niet wist) nogal ondergewicht had.

Dientje_Yara: kun je niet eens met een dietist gaan praten? Misschien dat die je kan helpen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:06

Ja ik was daarvoor ook erg mager geworden maar weer terug op oud gewicht gekomen na een jaar pas, dus ben niet aangekomen door de insuline maar gewoon door het eten etc.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 18:42

jeej..ik loop met een voorhoofdsholteontsteking.. :-( . ben al weken verkouden maar het werd nu echt vervelend ik kom de laatste jaren eigenlijk zelf nooit meer uit een flinke verkoudheid eindig meestal met een kuurtje volgend de huisarts komt dat doordat ik ik al zo lang suiker heb , hebben jullie dit ook ?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:22

tootje ik heb nog niet zo lang suiker dus ik heb geen idee

Mijn hbac1 was van 72 naar 68 gedaald, vorig jaar begonnen op 84
Mij gaat het te langzaam

Dietist ben ik al geweest, en ik mocht het sonja bakker dieet doen, dat gaat goed ben 3 kilo kwijt.
Nu moet ik dus het dubbele aan glimipiride nemen
en juli weer prikken, ik heb gezegd dat als hij dan niet rond de 50 zit ik insuline wil of overstap naar een ander ziekenhuis
ben dat geschommel met medicijnen nu wel goed zat en al een jaar lang die hoge suikers is gewoon niet goed voor de gezondheid

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:51

Pfoe, niet te streng zijn voor jezelf hoor Dientje_Yara! Er zijn een hoop mensen die zouden moorden voor jouw HbA1c waardes! Tuurlijk, rond de 50 is ideaal, maar dit is lang niet slecht. Bovendien snap ik wel dat je ziekenhuis heeft geprobeerd je eerst met tabletten lager te krijgen, spuiten is immers niet bepaald leuk en de meeste mensen willen dit zo lang mogelijk uitstellen. Maar als je zelf aangeeft dat je liever spuit denk ik niet dat ze het een probleem zullen vinden, en ik kan me goed voorstellen dat je het ook zat bent om telkens te hoog te zitten en je daardoor beroerd te voelen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 14:12

Whahaha even wat anders hoor dan de suikers...

Komt hier een boom van een gozer onze cv-ketel nakijken.

Die zelfde man was er vorig jaar ook en ik had toen al een vreemd gevoel bij hem beetje vreemd type afijn vorig jaar bleek nadat hij was geweest wij een gaslek hadden die pipo kwam weer terug en beweerde dat er niets was afijn kwam er een ander en die ondekte gaslek.. :+

Maar goed ik had geklaagd en gezegd ik wil die eerste monteur niet meer zien...staat ie net gewoon voor de deur nou ja kom binnen ik ga uitmesten ik ben achter..

Toch maar naar binnen gegaan want je weet maar nooit wat ie meeneemt :o

Dus ik zit in de kamer hoor ik ineens een serenade van vloekwoorden ! :oo f*ck 6 maal en f*ck you ...oke wat nu komt ie na tien minuten binnen mevr. ik ben klaar.

Oke bedankt .. :wave: en nu ga ik weer het bedrijf bellen dat meneer engerd echt niet meer hier hoeft te komen brrrrrr hij had ook al grote snee boven oog zal wel druk geweest zijn in het weekende := ..

Nou ja moest het even van mij afschrijven.....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:55

hihi, last van vooroordelen? Maar als je hem niet weer wilde waarom laat je hem dan binnen? Dat snap ik niet.
Willem is 2.08 lang en niet geheel de doorsnede nederlander. (ondergetatoeerd en oorbellen) hij is ook al heel vaak uitgemaakt voor hells angel, wat ie niet is ondanks dat ie dus wel harley rijdt. Als ik het dus niet vertrouw.. en ook als ik het wel doe, laat ik ze niet alleen in mijn huis! en Nee is Nee, klant is koning.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 07:07

tja ik kon geen nee zeggen haha ik ben zelf 1.61m en had zoiets van nou ja vooruit hopelijk doet ie het nu goed...ben niet zo'n held.....;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:41

:7 Wat herkenbaar...... Ik zou ook geen nee durven zeggen....
Werk zelf bij een verwarmingsbedrijf. Een hele enkele keer gebeurd het inderdaad dat een klant aangeeft een bepaalde monteur niet meer over de vloer te willen. Er wordt dan een aantekening van gemaakt. Lastiger is het wanneer iemand een storing heeft buiten kantoortijd. Dan is er 1 monteur die dienst heeft en dan valt er weinig te kiezen :P

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:30

heel herkenbaar, zou ik ook hebben hoor! Enne beterschap met je voorhoofdholteonsteking! Heb ik gelukkig nog nooit last van gehad :)
Pfff, vanochtend stond ik op met een suiker van 25.... Het ging de laatste tijd juist zo goed!
Gisteravond voor het slapen zat ik op 2.0, toen heb ik 2 glaasjes appelsap, 5 dextro en 2 biscuitjes gegeten. Snap niet helemaal dat ik dan weer volledig doorschiet....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 14:40

hier nog een jojo vanmorgen 6.1 daarna 2.8 en net 24.... bijgespoten en nu al op 6 doe maar niets meer vandaag denk ik...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:42

mmmm, toch wel fijn dat tropische weer......
Zit nu op kantoor met de airco. Maar zie nu al op tegen m'n fietstoch naar huis..... (had eigenlijk een korte broek mee moeten nemen voor de terugweg :D )

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:03

normaal gesproken zakt mn suiker sneller als het warm is....
maar ik had vanochtend met mn 25, 20 bijgespoten en 4 khd gegeten. Om 10 uur een appel en om half 1 zat ik nog op 11..... Toen 16 bijgespoten en een khdarme boterham gegeten, nu zit ik nog op 10....
ppffff Dit weer is al vermoeiende, maar zulke suikers helpen er niet echt aan mee...
Kentaro, ik ben wel jaloers op je airco, dat hebben we hier niet op kantoor. Het is hier 27 graden :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:14

:oo mijn god......... Dat is toch geen werken?!? (misschien de baas een keer uitleggen dat de productieviteit met airco een stuk hoger ligt!? :D )

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:20

Haha, je zou voor de grap eens hier langs moeten komen op kantoor :D
Dr valt nog wel het een en ander te verbeteren :P
Tis zo slecht geïsoleerd dat ik in de winter een kacheltje onder mn bureau heb staan om mezelf warm te houden. Ach zo'n kantoor heeft ook wel z'n charme hoor! Tis namelijk een oude varkensstal :P
We hebben wel de mooiste kantine die je je maar kan wensen! Lekker buiten met uitzicht op de weides hieromheen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:53

Oh, dan kom ik met ons nieuwe pand van zo'n 7 jaar.... }> 's winters heb ik het alleen niet altijd warm, omdat ik geloof ik de enige ben op kantoor die het dan niet zo warm heeft en ze de verwarming dan steeds maar weer omlaag zetten.... :P
Kun je voor nu geen ventilator neerzetten??

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:33

blij te horen dat ik niet de enige ben die zo aan het jojo-en is.
Ik meet eigenlijk nooit, maar kon vanmorgen aan mijn humeur merken dat ik te hoog zat. Op de bonnefooi bijgespoten, zal zo eens meten..

maar die hoge temperaturen verwarren mij altijd. Ik meet hierdoor ook meer, want omdat je zoveel drinkt, weet je niet of je suiker nu te hoog is, ofdat het aan de warmte ligt _O-

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:36

7.8!

weet je wat zo raar is. Als ik vaker meet zit er vaker naast dan wanneer ik gewoon luister naar mijn lichaam. Moet ik veel plassen, of ben ik sjachie, dan spuit ik op de bonnefooi bij en zit ik vaak op de juiste waarde daarna. Ga ik meten, denk ik dat ik meer moet spuiten, of juist minder... en zit ik er helemaal naast als ik weer ga meten.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:44

Ik heb me aangemeld voor een cursus op diabetergestemd.nl om uit die negatieve spiraal te komen wat mijn diabetes betreft, ben erg benieuwd of dat wat is :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:47

calypso84, mooie waarde! Ik herken dat erg, dat ik ook het geluk heb dat ik goed op m'n gevoel af kan gaan!

mijkee_, wat goed! Ben heel benieuwd! Heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Hoe snel denk je dat je daar terecht kunt?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:51

@kentaro; ik had het uit diabc. stond een stukje over depressie in en daar stond die link bij. Ik heb zonet mail gekregen dat ik mee kan doen aan die cursus. Het gaat gewoon via internet, je krijgt huiswerk en als je dat af hebt kun je het naar je coach sturen en die geeft je feedback.
Ik heb geen flauw idee of het wat is voor mij maar je moet toch wat := :P

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:57

kom er alleen net achter dat mijn zorgverzekeraar het niet vergoedt.. Dan maar even bekijken hoe duur zoiets is!

edit; 324,-! uh... dan ga ik denk ik toch maar iets anders zoeken :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:58

+:)+ je probeerd het tenminste!! Als dit nu helemaal niets is, kun je altijd nog iets anders proberen! Slechter kun je er nooit van worden! Weet niet of dat bij jullie ook is, maar bij mij in het ziekenhuis zit er ook een psygologe in het team. Daar kan ik indien nodig afspraken bij maken. Misschien dat dat anders nog iets voor jou zou kunnen zijn??

edit, zie net je laatste post.... Wat ontzettend balen zeg!!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:01

jaa bij mij in het ziekenhuis ook, misschien dat ik daar een afspraak mee maak :)