Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:38

Goedemorgen!

Ik baal ontzettend, zou vanmorgen eindelijk weer naar m'n verzorgpaard gaan. Aangezien ik maar 1x per week ga, had ik me er erg op verheugd. Maar ben vannacht wakker geworden met erge buikpijn rechts onderin, uiteindelijk toch weer proberen door te slapen en toen leek 't wat beter te worden. Maar ik stond op en liep zo krom, ik was net een oud vrouwtje. Ik heb dit de laatste tijd maandelijks en 't is waarschijnlijk ovulatiepijn. Maar heel vervelend, altijd rechts onderin, alsof er iets op knappen staat. Toch moest 't hondje er wel uit, want vriendlief is aan 't werk. En eenmaal buiten, toen ik rustig liep leek 't wel wat beter te worden. Misschien dat ik vanmiddag nog even kijk of ik nog kan gaan en anders een ander dagje deze week...hoop ik!

Judith, wat fijn dat je gisteren zo'n productief dagje had! :) Hopelijk gaat dat morgen weer zo goed!

Scooby, wat ben je al goed bezig zo op de ochtend! Lekker gesport en vanmiddag met 't zadel aan de slag. Hopelijk zal een kleine aanpassing voldoende zijn, dat zal financieel ook gunstiger zijn kan ik me voorstellen. :)

Bom, lekker mamadagje vandaag! Kan me voorstellen dat je 't fijn vindt als je straks (over 1,5 jr :P ) lekker de woensdagochtend voor jezelf hebt! Werkt je man 5 dagen in de week? 3 dagen is wel lekker als mama zijnde denk ik! Overigens heb ik zelf ook een paar behandelingen bij een haptotherapeute gehad vorig jaar, misschien dat 't uiteindelijk ook wel weer daar op uitkomt want ik vond dat ook best goed werken. Maar heb zelf voor mijn mentale klachten even wat tips nodig.

Noor, ook een lekker dagje zo te zien. Wel pittig hardlopen en een springles op 1 dag of niet? :)

Fan, lekker weertje he. Ik genoot er vanmorgen ook erg van toen ik met de hond buitenliep. Dan voel je 't voorjaar ook echt, vogeltjes fluiten, blauwe lucht, 't zonnetje dat door probeert te breken heerlijk. Enne betreft je plankenkoorts, niet hebben hoor! Gewoon lekker genieten en idd lekkere sneeuwwandelingen maken of koffie in 't winterzonnetje drinken is ook fijn toch!?

Tara, leuk even wat shoppen in de stad. Wat een actief dagje had je gisteren! Hardlopen en Sh'bam, knap hoor!!

Nou ik ga 's even de afwas doen hier. Tja, we hebben geen vaatwasser. ;) Wonen in een appartementje en hebben eigenlijk geen plek ervoor. Daar komt bij dat ik afwassen ook niet erg vind om te doen. Ibuprofen lijkt inmiddels gelukkig wat z'n werk te doen, dat is wel fijn. Hoop straks nog even administratie te doen hier thuis, probeer dat wekelijks bij te houden. Hopelijk is vanavond de buikpijn weg... dan probeer ik toch nog even een uurtje spinning te doen. Ga deze week maar ff 1x lopen...denk dat dat even beter is voor m'n overgevoelige scheenbenen.

Fijne dag iedereen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:40

Marjoleintje, dat klinkt heel erg bekend en dat kan echt heel erg pijnlijk zijn. Ik had het ook en dat was de reden dat mijn HA zei dat ik dan maar aan de pil moest gaan, de pijn was soms echt ondraaglijk :n

Wilde vanavond even een rondje doen, maar nu heb ik met verstapt/verdraaid, pijnlijke heup nu :n
Wacht even af hoe het gaat, net nu ik vandaag ook nog hoge hakken aan heb :')

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:45

Ow dat is naar Sakkia, hoe krijg je dat zo dat je je heup verdraait? Hopelijk wordt 't snel beter. Ja, ik had er 1,5 jaar geleden bewust voor gekozen om te stoppen met de pil (gevoelsmatig vond ik dat 't s tijd was om ermee te stoppen, gebruikte het al jaren). En sinds sept 2009 heb ik een mirenaspiraal, maar daardoor dus ook weer de eisprongen en 't is idd niet bepaald prettig dat gevoel. Ik wil 't nog even aanzien en kijken hoe 't met pijnstilling gaat. Anders moet ik toch ook maar ff weer nadenken of dit wel de juiste oplossing is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:58

Bij mij was pijnstilling echt geen optie :n Zoveel pijn had ik altijd, kon alleen maar in bed liggen met mijn knieën tot mijn kin opgetrokken.

Ja op het werk staan de kasten met ordners staan achter mij. Ik stond dus bij de kast en wil me omdraaien naar mijn bureau, maar ja daarbij moet ik dan wel ook mijn voet verzetten :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:03

Oei Sak, heup verdraaid, das net lüllig altijd.

Bom weer lekker mamadag, das met dit weer heel geen straf, heb het raam wijd open hier, heerlijk!

Scooby, ja werk is leuk heel veel afwisseling en zelfstandigheid.

Doen jullie nooit hardlopen en rijden op 1 dag dan. Ik wel hoor, op dinsdag rijd ik er eerst 2 of 3 en loop daarna, op zaterdag rijd iker 2 en loop erna en alleen op donderdag rijd ik niet en loop ik wel. Qua tijd is het ook te doen, mits ik strak plan.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:34

Marjoleintje, dikke knuf van mij :(:) Balen voor je meis!
Sak, jij ook sterkte met je heup. Misschien wat SRL gelei op smeren? Is bij mij echt hét wondermiddel tegen verrekking, spierpijn etc.
Juud, had even niet aan de artrose gedacht. Voor het avondeten lopen, dan eten en dan naar knollie? En dat NEE zeggen, is herkenbaar. Zeker tegen collega's, heb ik er moeite mee. Had gister ook op iets NEE moeten zeggen, niet gedaan en nu mag ik een bespreking inplannen met 11 mensen, het liefst volgende week. Met overvolle agenda's en iedereen die zichzelf belangrijk vindt 8)7
Scoob, wat voor zadeltje heb je? En gaat 't goed met je nieuwe kind? Is ze beetje gewend? En super sportief al geweest +:)+
Puch, hoe is het nu, en nog bedankt voor dat kinky wagentje, stoer ding :j Wanneer wordtie hier voor de deur afgeleverd :P
Wen, hier staan ook de ramen en achterdeur open, kids heb ik heerlijk naar buiten gestuurd met hun fietsjes en mams gaat zo even een kopje koffie drinken op de veranda in 't zonnetje 8-) O o wat een straf :P

Ja, manlief werkt 5 dagen, ik 3. Kids gaan 2 dagen naar de overblijf en bso en 1 dag is het oma-dag, dan eten ze lekker thuis met oma een bammetje en oma haalt ze 's middags weer op uit school. En volgens mij is oma-dag de leukste van de hele week := A.s. zaterdag gaan ze 3 nachtjes logeren bij oma, ze zijn nu al aan het aftellen :D Wij gaan dan lekker naar de musical Jeans in het theater hier en daarvoor lekker uit eten :9

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:06

Sakkia, ja dan kan ik me voorstellen dat je over bent gegaan op de pil. Gaat 't al wat beter met je heup? Verdraaien kan flink zeer doen!

Wen, mij lijkt 't wel pittig hoor paardrijden en hardlopen op 1 dag, maar niet onmogelijk. ;)

Bom, dankje...lief! T gaat inmiddels al weer wat beter, 't blijft gevoelig maar de hevig pijn is verdwenen. Heb lekker rustig aan gedaan vanochtend en ibuprofen blijkt goed te helpen. Heb zelfs even de eigenaresse gesproken van mijn verzorgpaard en afgesproken dat ik vanmiddag nog even heen ga. Heb er zin in, baalde namelijk ontzettend dat ik vanmorgen niet kon. Nu toch vanmiddag nog even lekker met haar tutten, neem m'n camera mee...t is heerlijk weer!

Nu nog even met 't hondje eruit en dan omkleden, kopje koffie drinken en even lekker tutten met Shagoya! <3

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:56

Dag dames!
Rustig hier.

Ik heb net heerlijk hardgelopen. Had een intervaltraining in 4 verschillende tempo's (dribbel, joggen, matig en wedstrijd). Was wennen, maar ging wel weer lekker :)
Nu even lekker aan de lasagna en daarna springles!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:15

Lekker Noor! Ik persoonlijk vind interval noodzakelijk kwaad ;) Heb er net ook één achter de rug. Het rare is dat ik van interval (wat vandaag maar 3x5 minuten duurde) vermoeider ben, dan een duurloop van 40 minuten.

Kreeg net een mailtje van de CPC, nog 4 weken *\o/*

Marjolein en SAK :(:)
Juud, skiën doe ik niet voor mijn plezier, vind het doodeng! De laatste keer wintersport heb ik bovenaan de piste mijn ski's uitgedaan en ben terug naar boven gelopen en heb de lift naar beneden genomen. Wintersport is niet goed voor mijn relatie. Zie (hoe ironisch) er als een berg tegenop. Maar goed, ik mag van mijzelf pas echt zeuren, als ik één afdaling heb gedaan. Ik kan skiën hoor, ik weet ook niet waar die angst vandaan komt, het is sinds de laatste wintersport. Winterberg schijnt niet zo heel spannend te zijn, ik ga zeker mijn spullen mee nemen, maar of ik echt durf te skiën?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:53

Jammer Fan dat je het niet zo leuk vind. Mij lijkt het heel gaaf, maar ik kan niet skiën...

Lis was weer een beetje beter vandaag, stalgenootje zag er op 1e gezicht niet eens meer iets aan! *\o/*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:57

Ja heb geen pijn meer hoor, is wel gevoelig gebleven. Dus een avondje op de bank en dat maakt voor een avondje ook niet uit. Allee. Afgelopen vrijdag heb ik niks gedaan dus een avondje niks is ook wel lekker.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:58

Jouw buikpijn ook al helemaal over?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:05

Halllo allemaal!

Marjoleintje: Balen zeg!
Tara: lekkere buren zeg!
Bom: lekker mamadag!
Sak: balen van je heup! Hopen dat het snel beter wordt :)
noor: Toppie fanatiek hoor!
fan: nogmaals veel plezier!

Ik vandaag ook erg drukke dag gehad! Hele dag gewerkt daarna meteen door naar t paard om te rijden en net pas gegeten! Nu languit op de bank!

Morgen lekker vrij dus dan ga ik weer lopen :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:40

Mijn buikpijn is zo goed als verdwenen, vanmiddag al heel fijn! Ibuprofen en even een ochtend rustig aan heeft goed geholpen gelukkig. Heb een heerlijk middagje door gebracht bij Shagoya, ze bleek afgelopen maandag behandeld te zijn door een Shiatsu therapeute, hopelijk voelt ze zich daardoor iets soepeler in haar lijf en krijgt ze wat meer levendigheid terug. Dat gun ik haar. Binnenkort gaan ze op hun bedrijf een open dag organiseren waarvoor ik ben gevraagd om 's ochtend al te komen helpen met 't verzorgen van de paarden (wassen, borstelen etc). Lijkt me natuurlijk erg leuk! Dus heb ja gezegd.

Lekker gelopen vanmiddag Noor!
Wen, fijn dat 't zo goed gaat met Lis!
Sak, hier ook een avondje op de bank hoor. Ga nu take the lead kijken! Hebben net een wandeling met de hond gemaakt van 55min! Dus heb wel wat aan beweging gedaan, heerlijk is dat.
Fan, hopelijk valt deze wintersport je niet tegen!
Annika, ook lekker een avondje thuis! Moeten we ook van genieten hoor. ;)

Fijne avond iedereen, ik ga morgen weer lopen! Heb ook besloten de sportschool terug te zetten naar 1x per week en dan ga ik die ene keer benutten voor Pilates. Heb 't al vaker gedaan, maar denk dat 't erg goed voor mij is. Daarnaast wil ik dan 2-3x per week lekker buiten gaan lopen, dan dat ik me verplicht voel om naar de sportschool te gaan.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:14

Mooi wenk dat je paard beter loopt..scheelt weer stress.
Nou bij opa en oma is altijd feest voor kids ..leuk.
Marjolin voelt zich ook beter. lekker gekeuteld vanmiddag?

Intervallen zijn zwaar kost meer energie elke keer die versnellingen er uit persen.
maar ik vind ze wel leuk om te doen als ik eerlijk ben

Zadelmaker is geweest vandaag en helaas ik was er al bang voor zadel is iets te lang.
Hij kon wel breder gemaakt worden maar helaas niet korter....
Nu moet ik dus een ander zadel. |(

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:18

Wat voor zadel heb je nu Scooby? Ik heb voor korte en/of bredere paarden heel goede ervaring met de Tietse's Choice en de andere types zadels van hun. Zijn oorspronkelijk voor Friezen ontwikkeld, maar ik ben nog geen paard tegen gekomen die die zadels niet past. (maar nu rijd ik natuurlijk geen langgelijnde KWPNers he).

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:20

Ik heb nu een kentaur penelopa dressuur 17/5 inch
ik zou in een 17 passen maar goed.
Ze is dus echt kort in de rug aangezien mijn vorige merrie va n 1.45 dit zadel wel paste.
Waar vind ik informatie over die zadels wenk en zijn ze een beetje normaal geprijst?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:24

Ze zijn zo'n 1600 euro inclusief singel etc.

Via deze link http://stalmurer.com/Zadels.html vind je meer informatie. Je kunt ze ook altijd ff bellen, ik hoorde namelijk dat ze ook bezig zijn met de ontwikkeling van weer nieuwe zadels (oa een springzadel).

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:28

Goedenavond!

Ik heb net weer een rondje gelopen, 7,9 km in 49 minuten. Ging best lekker, gelukkig geen last meer van mijn knie. En er kon zelfs nog een eindsprint af!

Ik ga morgen nieuwe schoenen kopen!! Ik loop nu nog op een niet op maat gekochte, basis, goedkope hardloopschoen. Ben benieuwd hoe het lopen op nieuwe schoenen zal zijn! Ik ga naar een winkel van runnersworld.

Ik ben wel benieuwd naar een intervaltraining, hoe ziet zo'n schema er dan uit?

Zijn er hier mensen die met een hartslagmeter trainen? Ben even benieuwd hoe jullie je maximum hartslag hebben vastgesteld? En hoe jullie je trainingsmarge bepalen?
En zijn een calorieverbruikmeter en een vetverbrandingsteller een beetje nauwkeurig te noemen?
Nou, dat waren wel weer even genoeg vragen voor nu :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:37

ik train met hartslag meter...mijn max is vastegsteld op de sportschool en daar is een berekening uit gekomen.
van zoveel procent is vetverbranding en zoveel procent van de max hartslag is conditie.
Tussen die 2 waardes train ik die heb ik ingevoerd op mijn hartslagmeter zodat ik een medling krijg als ik er evt over heen ga.
Ik vind het lopen met meter erg fijn trouwens.
mijn vb is 189 max
70/80 procent is vetverbranding...train ik tussen 162/176
80/90procent is conditie train ik tussen 176/189
Ik loop meestal tussen 162/189...weet het heb hoge hartslag van mijzelf.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:50

Bedankt voor je reactie!

Ik dacht dat vetverbranding van 55-65% was en conditie 65-75% maar jij hebt die waardes dus hoger liggen.
Tijdens training loop ik nu tussen 165 en 175 volgens mij maar ik weet mijn max niet. Kan wel de standaard berekening van internet toepassen, al zijn daar ook meerdere formules voor. Dus dat is nog even lastig te bepalen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:00

Klinkt interessant die hartslagmeters. Misschien dat ik daar mee begin als ik de 10 km aan één stuk loop. Wil mijn trainster nog niet in de steek laten :D

MJ, Fijn dat je geen last meer hebt van je knie, ben benieuwd welke schoenen je koopt! :j
Een interval betekent dat je verschillende snelheden loopt in je training, voor een x aantal minuten per keer. Bijvoorbeeld 10x2 minuten op wedstrijdtempo met 1 minuut stevig wandelen tussen door. Ik ben een echte diesel, tussen de 5 minuten en één km kom ik pas in mijn ritme, waar ik het ook 45 minuten op vol kan houden. Wellicht langer, mag van Renate nog niet zo lang ;) Ik kom tijdens een interval training niet in mijn ritme en dat loopt heel vermoeiend. Het voordeel van een interval is, dat je in een korte tijd een goede work-out hebt gedaan.

Fijn dat je je beter voelt Marjolein. Leuk dat je kan helpen! Lekker tutten met de paardjes is altijd leuk! :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:18

Deze waardes zijn voor mijn persoonlijk idd en berekent op vet verbranding was wat te zwaar en conditie training..Door een fitheidstest op de sportschool zijn ze hier op uit gekomen.
De standaard max hartslag klopt in mijn geval dus al niet.
Ik vind het fijn lopen kan dus zien als ikme moe voel wat de hartslag doet....of als ik het warm heb maar ook als ik een fijn ritme heb dan zakt ie bevoorbeeld .
En het behoed me voor te hard trainen...aan gezien ik niet over mijn max train loop ik minder risico om blessures te krijgen en overtraining.
Door deze manier van trainen ben ik 8 kilo en 5 procent vet kwijt geraakt.

Fannek je kan je loopmaatje er gerust bij houden hoor als je een hartslagmeter om hebt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:09

Goedemorgen :wave:

Lag er gisteren heerlijk vroeg in en na 2 bladzijden lezen vielen mijn ogen ook dicht :+ Nadeel daarvan is altid wel dat ik er ontzettend druk van wordt :+

Heb nu een soort spierpijn in mijn hele linkerbeen, laat het hardlopen dus ook even voor wat het is deze week, ga zondag wel even weer en hou het wel bij elke avond een wandeling :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:38

Goedemorgen!
Ik vind intervaltraining ook veel vermoeiender dan een duurloop :j . Merk echt dat mijn lijf harder moet werken!
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar hardlopen én springles op 1 dag is inderdaad best pittig :Y) Had er tijdens het rijden niet zo'n erg, maar later in bed voelde ik mijn benen wel!

Hardlopers succes vandaag! En de rest ook natuurlijk :P
MJ: fijn dat je nieuwe schoenen gaat kopen, ik ben er ontzettend blij mee!