Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Jeetje Nuage wat vervelendMag ik vragen wat voor klachten je hebt en waarom je denkt dat het met je pap3b te maken heeft?
Nuage schreef:Vosje25 was jouw baarmoedermond uit zichzelf wittig of zag je dit tijdens de colposcopie toen ze er vloeistof op deden?
Jouw verhaal is mijn angst. Wat vreselijk meis!
DebbyDeb schreef:Bedankt allen. Inderdaad wel even schrikken.. en stof om over na te denken..
Nuage.. er is inderdaad gesproken over conisatie.. maar dat hangt dus geloof ik af van het feit of ik nu miss direct probeer een kindje te krijgen. Anders miss nog een lisexcisie.. maar omdat het toch ernstiger is dan gedacht.. adviseren hun de conisatie.
Als ik nu 40 was en al kinderen had.. Was dat besluit voor mij minder lastig geweest denk ik. (Blijft zoiezo vervelend, maar jullie snappen vast wat ik bedoel)
Het moeilijke nu is dat ik net 30 ben.. mijn vriend en ik elkaar 4 jaar kennen en ong 1,5 jaar iets hebben en we volgende maand gaan samenwonen.. Hij is iets jonger (26) en zijn beide nu echt niet toe aan het krijgen van kinderen. Dus dat veranderd deze situatie niet ineens. Maar dan is er dus een kans dat ik ze zelf in de toekomst niet meer kan krijgen, wat me toch verdriet doet. Ik had liever zeker geweten dat die optie nog open zou blijven. Nu is dat maar afwachten. Gelukkig lees ik ook de positieve berichten.. dat het nog wel kan na behandelingen/ingrepen.. maar ik loop het risico.. Dat besef ik nu goed.
Miepmiept schreef:Ik heb de oproep ook gekregen dit jaar, maar ik kan me er ook niet overheen zetten. Had ik nog bij mijn vorige huisarts gezeten die het zelf zou doen misschien wel, maar in mijn huidige praktijk.. gewoon niet.
Nu las ik dat ze volgend jaar komen met een zelftest, iemand al een idee hoe dat zit? Of er extra kosten aan zitten etc?