gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 23:25

Mijn gesprek is niet zo goed gegaan....

morgen misschien meer uitleg, ik ben een beetje ziek vanwege iets stouts wat ik gedaan heb.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:35

Ik had al zo'n vermoeden, aangezien het zo lang stil bleef..... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:40

Dan hadden wij beide hetzelfde vermoeden.

Broemmie, laat je de pies niet lauw maken door die psych, het is ook gewoon een mens die z'n billen moet afvegen nadat hij gepoept heeft, net als jij, ik en alle anderen. Zo jammer dat hij je zo ver krijgt dat je er van over de kook raakt, dat kan toch nooit de bedoeling zijn en werkt imo voor jou negatief ipv dat die gesprekken positief zouden zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:51

Naath :(:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:58

Kom op meid, zijn hier veel mensen die achter je staan!!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:56

Naath! >;)
Geen stoute dingen doen hoor, dat vinden we helemaal niet leuk...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:25

Sterkte, er zijn hier veel mensen die om je geven en achter je staan !
Probeer daar je kracht uit te blijven putten !

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:27

Hé Broemie, stoute dingen zijn niet de bedoeling hoor. :(:)

Boos ben ik niet hoor <3, maar vind het gewoon ontzettend chips dat een leuke meid als jij je zo over je toeren maakt door een gesprek met een psych dat je tot stoute gedachten komt en deze dan ook nog om zet in daden.

Als je nu eens bedenkt hoe die man eruit ziet als hij zit te po-epen als een gesprek niet zo gaat als jij het graag zou willen... werkt echt, doe ik ook met lastige klanten waarvan ik echt niet meer weet wat ik ermee aan moet. }>

Liefs en een dikke knuffel :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 15:48

Dank jullie wel :+:

Ik zal proberen om het uit te leggen, De afspraak met mijn eigen psych en begeleidster is zo dat als ik het thuis niet meer uit kan houden, ik opgenomen kon worden om even tot rust te komen. Dus even bijtanken en weer naar huis. Nu is dat hier niet goed gecommuniceerd naar de open afdeling toe en zij begonnen er op te hameren dat ik zo snel mogelijk weer al mijn bestaande en extra activiteiten op moest pakken en zo snel mogelijk naar huis toe werken. Dus ik probeer uit te leggen dat dat niet volgens afspraak was, maar anders moest ik volgens hun maar naar huis toe gaan... Verder hebben ze zonder overleg met bernd besloten dat mijn medicijnen, die ik al twee jaar slik, maar moesten stoppen. Dus ik zit straks zonder medicatie. Ik werd zó boos, ik voelde me zo onbegrepen door die twee dat ik terug op de afdeling een overdosis heb genomen. Dáár had ik tenminste nog wel controle over en anders zou ik de grip op mezef verliezen.

Daar ben ik echt behoorlijk ziek vaan geweest, mijn bloeddruk was veel te laag, had een snijdende hoofdpijn en kotste alles aan elkaar. Mijn moeder kwam op visite en die merkte dat het echt niet goed ging en zij heeft me naar mijn kamer gebracht en de verpleging gewaarschuwd. Verder weet ik er nog maar weinig van.

De dag erna, gisteren dus, ik was nog helemal zweverig van de pillen, had ik weer een gesprek met Esther. Zij is de psychologe van de afdeling. We moesten een behandelplan maken. Dus zij begint weer over al die activiteiten oppakken en naar huis toe werken, dus ik probeer het weer uit te leggen, maar ik liep gewoon tegen een muur van onbegrip aan. Dat het hier geen rustoord isen dat als ik rust wil, ik maar een vakantie moet boeken of naar huis moet gaan :\ Ook zei ze doodleuk dat ik er wel mijn best voor moest doen, alsof ik hier voor mijn plezier zit...

Ik heb dus geweigerd om dat behandelplan te ondertekenen, waarop zij antwoordde dat als ik niet teken ik naar huis moet. Dat is geloof ik haar favoriete uitspraak... Tot op heden heb ik niet getekend, maar ik heb er niks meer van gehoord. In het behandelplan staat ook dat er met mij niet te communiceren valt en dat ik passief agressief communiceer. Het komt niet bij haar op dat de chemie tussen ons gewoon niet klopt en dat de schuld dus evenveel bij haar ligt als bij mij. Het is wel makkelijk om te zeggen dat alles aan de gek ligt....

Ik heb besloten dat ik geen gesprek meer aanga met haar zonder dat er iemand bij zit. Ze chanteert je gewoon en ik ben bang dat als er de volgende keer niemand bij zit en zij weer zulke dingen gaat zeggen, ik écht agressief word. En dat gun ik haar niet. Ik ga ook regelen dat mijn volgende opname via bed op recept op de gesloten afdeling is, dan houd ik gewoon mijn eigen psychiater waar ik wél goed mee kan praten.

Sorry voor het lange verhaal, er is nogal veel gebeurd... Ook op de afdeling zelf, we hadden onderling met de cliënten een sinterklaasavondje georganiseerd. Dat werd door de dienstdoende verpleger "ziekelijk" genoemd. En er was iemand met een verstopping, die moest naar het ziekenhuis en die moest maar alleen met de taxi gaan. Toen heeft een andere cliënt aangeboden om te rijden en dat is ook een rel geworden tussen verpleging en cliënten, want dat mochten ze dus absoluut niet doen. Al met al is het heel onrustig op de afdeling en worden er grove fouten gemaakt door het personeel, ik ben zelf dus ook erg onrustig door al deze dingen en ik weet niet wat ik er mee moet. Het lucht wel even op om het van me af te schrijven, dus bedankt voor het lezen...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:46

Mijn God Brom wat een verhaal...Nu heb ik zelf ook opgenomen gezeten en vond de hulpverlening er ook niet bepaald professioneel maar van dit verhaal schrik ik toch wel...

Kan je niet overgeplaatst worden naar een andere instelling?

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:24

Daar dacht ik inderdaad ook al aan, misschien hebben ze ergens anders een methode die beter bij jóu past.

Veel sterkte, en volhouden hoor! stillemeelezerhier

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:35

Jeetje wat een gedoe toch allemaal weer. :(:)

Maar idd, is er geen andere kliniek, desnoods wat verder weg als het niet anders kan, waar ze je kunnen helpen? Zo te horen gaat het hier iig niet goed.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:39

Broem, ik hoop echt dat je snel iets van De Wende hoort. Dit is echt ronduit belachelijk. Dat noemt zich dan een zorginstelling. Goed van je dat je niet getekend hebt en heel verstandig om de volgende keer iemand mee te nemen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:04

Ik zit er sterkover te denken om een klacht in te dienen bij de vertrouwenspersoon,want ik ben niet de enige die moeite heeft met de gang van zaken hier...

Ik sta ingeschreven voor de wende in eindhoven, maar daar heb ik na twee maanden nog steeds niks van gehoord. Ik wacht dus nog steeds op een intake en dan is het nog maar afwachten of ze me aannemen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:05

Je kan niet es vragen wanneer je kan verwachten iets te horen?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:05

Als die andere personen nu ook een klacht indienen.....
Samen sta je sterker he.

En ik vind het wel lang duren hoor, voor je bericht krijgt van De Wende.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:06

het staat in de brieven die je krijgt dat ze dat nadrukkelijk niet op prijs stellen, als je aan de beurt bent hoor je wat...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:07

Lekker dan...en ondertussen zit jij maar te wachten. :\

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:08

zo werkt het nu eenmaal...

ik kan er toch niks aan veranderen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:09

Nee maar feit blijft wel dat het erg lang duurt voor je een reactie krijgt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:13

dat is zeker waar,maar dat schijnt vrij normaal te zijn. En dan te bedenken dat ik na de intake pas eventueel op de wachtlijst kom, die is ook een half jaar tot een jaar... :+

Ach ja, in de tussentijd kan ik hier van de gesprekjes genieten... Totdat ik idd een keer écht agressief word, want zo kennen ze me nog niet :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:13

En al helemaal belachelijk dat je medicatie stopt! Want je hebt er baat bij toch?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:14

Dat is toch van de zotte eigenlijk he.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:16

ja, maar daar zit ik nog het minste mee, want als ik hier weg ben bouwt bernd die wel weer op. Wat ik veel vreemder vind is dat ik nog steeds mijn medicatie in eigen beheer heb na een overdosis...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:18

Slecht geregeld daar, echt waar. Ik heb er geen woorden voor.