De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:06

wuswa schreef:
aliud ex alio malum (ongeluk komt nooit alleen), sterkte hoor: vind de moed en hou 'm der in!

ff moeilijk nu maar wel heel erg bedankt..

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:35

Pinto.. sterkte! :(:) :*

wyko

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:21

Vandaag helaas weer terug naar mijn ABNG-arts.
Het ging zo goed na 8 weken AB. Alle klachten over, de plek van de tekenbeet verdwenen etc.

Alleen nu ik 3 weken gestopt ben, kwam de plek weer licht terug (paars/blauwig) en kwamen ook de klachten weer.

Dus voorlopig weer aan de Doxy, samen met Metronidazol.
Balen dus.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:47

wyko schreef:
Het ging zo goed na 8 weken AB. Alle klachten over, de plek van de tekenbeet verdwenen etc.

Alleen nu ik 3 weken gestopt ben, kwam de plek weer licht terug (paars/blauwig) en kwamen ook de klachten weer.

Balen dus.

Dat is zeker balen! sterkte :(:)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:42

wyko schreef:

Balen dus.

Het is toch allemaal wat! waarschijnlijk toch niet genoeg... Sterkte hoor.
Bij welke arts zit jij ook al weer? Kan me iets herinneren van Zutphen. Ik zit in Arnhem en zoek een ABNG arts in de buurt.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:15

Citaat:
Het is toch allemaal wat! waarschijnlijk toch niet genoeg... Sterkte hoor.
Bij welke arts zit jij ook al weer? Kan me iets herinneren van Zutphen. Ik zit in Arnhem en zoek een ABNG arts in de buurt.

Ik zit bij van Rhee. Die zit in Appeltern (gez.centrum aan de gouden ham) en 1x in de week is hij in Zutphen, dus dat is lekker dichtbij voor mij.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:29

Wyko wat balen!!!!

Ik zit in Amersfoort bij een ABNG arts.. erg fijn!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:32

Ik ben afgelopen maandag bij de ABNG arts geweest. Vond het een hele fijne arts. Hij heeft direct bloed afgenomen en opgestuurd naar Weert. Gisteren is er bloed afgenomen bij het lab regio Noord voor oa B12,etc. Arts gaat ook de test opvragen die 8 jaar geleden is gedaan en het hele medische dossier.

Morgen heb ik een afspraak bij de internist in het ziekenhuis. Als hij me niet doorstuurt naar een neuroloog dan stuurt de ABNG arts mij door naar een neuroloog in Amsterdam. Ben heel benieuwd hoe de internist dit aan gaat pakken.

5 januari heb ik weer een afspraak met de ABNG arts en dan hoor ik wat de uitslagen zijn van de bloedtesten en hoe we nu verder gaan.

Wens jullie allemaal veel sterkte.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:59

Goed bericht Lisenka; er gebeurt eindelijk wat, toch?

De plekken op mijn benen worden er steeds meer dus toch maar even de HA geconsulteerd. Huidschimmel. Weinig weerstand kennelijk. Kuur Itraconazol.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:29

Duim voor je dat de kuur Itraconazol aanslaat en dat je snel van die vervelende plekken af bent.

Bij de internist in het ziekenhuis vond ik weinig gehoor. Wil wel bloed afnemen en urinetest doen, maar dan hoofdzakelijk om hormonen te onderzoeken en eventueel Pfeiffer. Hij ging niet echt in op de klachten.

Heb net een mail terug gehad van de ABNG arts. Hij probeert zo snel mogelijk een afspraak met de neuroloog te maken.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:19

Hoop het ook want het neemt toe.... Ook nog eens vreselijke rugpijn (zwakke plek). Kan mijn paarden niet verzorgen en heb hulp nodig. Niets voor mij! Jouw verhaal helpt mij in die zin dat ik een verwijzing naar een internist niet 1-2-3 zal accepteren. Daar heb je dus overduidelijk niets aan. Het moet dus, zo te lezen, toch een ABNG-arts worden. Ik hoop dat je snel bij een neuroloog terecht kan.

Aan allen: zien jullie ook zo op tegen Kerst en alle verplichtingen die daarbij horen? Je probeert toch je steentje bij te dragen (op kookgebied) voor de 1e en de 2e moet ik dan naar Rijswijk vanuit Arnhem terwijl je 'normaal' gesproken om 1/2 9 in je bed ligt. Het wordt allemaal afzien...... En een week volledig onder de pannen daarna ..... En dan oud-en-nieuw.... Soms vraag ik me af waar ik mee bezig ben. Alle ballen in de lucht maar 1 voor 1 vallen ze op de grond. Je houdt niet veel over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:52

Wuswa, kies voor jezelf, leg de situatie uit en laat maar wat ballen vallen,
gewoon even "ziek " worden tweede kerstdag en lekker thuis blijven dan merken anderen ook eens hoe het met je is.
Je gaat van het ene naar het andere deze dagen en vaak moet je dat bekopen met een ontzettende terugval nadien, doe het jezelf niet aan, mensen hebben vaak veel meer begrip als ze weten hoe het ervoor staat.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:02

Thanks.... ;( Je hebt gelijk maar ik denk niet dat ik het kan....
Het is zo 'niet mij' en ik kom nog maar net 'uit de kast'. Heb het erg lang voor de buitenwereld verborgen kunnen houden. Maar nu gaat het niet meer. Ik voel ook wel dat het een (lichaam) het ander beinvloedt (de geest) en vice versa. Maar krijg het soms niet 'spits' (zoals nu). De chipolatapudding is klaar, nu de roomzuurkool, morgen de a.puree en de rest is voor de familie. En daarna nog iets te eten maken voor de man en mij. Was het maar 2011....

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:38

Veel proberen te slapen morgen overdag zodat je 's avonds misschien nog een heel klein beetje energie hebt. Als je tweede kerstdag een terugval hebt, gewoon afbellen! Lekker een avond op de bank. Tuurlijk, je wilt gezellig doen en niet afzeggen, maar als je lijf niet mee werkt. Je hebt er maar één.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:31

Nou ik zag ook wel op tegen de kerst maar hier is het erg rustig qua verplichtingen en toch die paar kleine dingen...pff...maar heb ze gewoon maar gedaan en het is goed bevallen. Daarbij hadden we een hoop werk bij de paarden omdat weidegenoten voor het gemak maar het 1 en ander overgeslagen hadden. I.p.v. twee karren mest waren het er vijf en het water was nagenoeg op dus dat werd water zeulen....dat zijn momenten die ik nu niet kan gebruiken, maar goed....

En ik ben gisteren bij de HA geweest omdat er amper mensen zaten in de wachtkamer en mijn man er moest zijn. Toen ze me zag zitten begon ze gelijk over mijn brief die ik haar geschreven had, of ze mij wilde helpen. Antwoord was.....ik weet er echt niet genoeg van om dit nu te gaan doen, ik heb enorm veel zitten lezen en zoeken maar kan er niet een heel duidelijke lijn in vinden. Daarbij het probleem dat welke arts ik je ook naar toe stuur, niet mee wil werken....het is hier slecht in de omgeving je kunt beter naar nederland gaan, daar zijn ze veel verder. En anders naar Hamburg maar dat is 250 km ver weg en dan moet ik me op laten nemen.
Dat ga ik dus niet doen. Ze wil wel verder meewerken zoals bloed afnemen en opsturen naar weert etc etc. Ze neemt me dus wel serieus wat dat aan gaat maar zegt dat het hier net zo moeilijk is. Zelf heeft ze 15 jaar geleden terwijl ze zwanger was Borreliose gehad maar gelijk ontdekt na een tekenbeet.Ze was toen zwanger. Heeft een Ab kuur gehad en nergens meer last van gehad. Maar ze zegt dat ze toen ook zo enorm heeft moeten vechten en zoeken ondanks dat ze zelf arts is omdat er toen helmaal amper wat bekend was.
Ze vroeg nog wat de neuroloog gezegd had: ik zei die wilde op MS gaan onderzoeken....e nveegde de borreliose aan de kant. Dat snapte ze niet, ik geloof nooit dat jij MS hebt zei ze en vroeg wat hij verder wilde doen dan. Ik zei niks...hij wilde een lumbaal punktie doen om te zoeken naar MS en eventueel borreliose maar als hij die vond zou hij nog niets doen ermee... Lumbaal punktie vond ze totaal overbodig in mijn situatie.

Dat is dus goed om te weten voor mij dat ik alles goed inschat.....en dat idd de neuro gewoon zijn standaard dingen doet en de rest aan de kant veegt. Want het kan alles zijn behalve borreliose in zijn optiek en in mijn optiek dus andersom. Wat wil je met minimaal 15 tekenbeten in de laatste twee jaar waar 52% hier van besmet is.....dat kun je toch niet negeren en dan op MS gaan zoeken terwijl daar totaal geen aanwijzingen voor zijn ? Maar goed, ik heb er een goed gevoel over. Had ik er echt slecht voor gestaan qua symptomen dan had ze me idd doorgestuurd naar een lymekliniek. Nu gaan we eerst via weert en zij werkt mee en dan maar zien wat en of daar meer uit komt en dan kontakt opnemen met Meijer in Overdinkel waar Judii me op wees. En zo komen we er wel... Maar niet nu...pas ergens in Januari als alle drukte achter de rug is. Wij hebben hier nog massa's sneeuw en ik ga niet 150 km rijden met dit weer. Maar ik kan ook even wachten gelukkig....

Ik wil jullie allemaal een heel gezond en voorspoedig 2011 wensen ! En dat jullie nu eindelijk eens allemaal van deze rottige bacterie verlost mogen worden en dat er eens geluisterd gaat worden. Zo niet, dan gaan we maar een actiecommitee oprichten met zn allen.
Maar allereerst veel gezondheid toegewenst in het nieuwe jaar !

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:22

Tja, Kerst hier was ook niet zoals andere jaren..... De 1e 'en famille', dwz iedereen maakt wat en 1 stelt haar/zijn huis ter beschikking (mijn broer). Tuurlijk heel erg gezellig maar veel voorwerk voor mij en om 23.00 uur was het wat mij betreft helemaal op. Wel geslaagd hoor en dat is ook wat waard.... De 2e (schoonfamilie) lukte niet meer; sterker nog pas vandaag ben ik weer een beetje 'bij'. Mijn rugpijn wordt sinds vandaag ietsje minder dus dat scheelt! Ik heb bij het verzorgen van mijn paarden in de wei (toch 4) hulp nodig en dat gebeurt nooit zoals je het zelf zou doen. Loslaten dus. De twee paarden in pension regelt mijn zus; dat gaat goed. Hoogstens voel ik me schuldig dat zij al het werk heeft naast een drukke baan. Nu oud en nieuw nog. Normaal spreken we met wat mensen af; buffetje draai ik normaal mijn hand niet voor om. Nu niets afgesproken. Ik vrees dat ik terug ga naar mijn kindertijd dwz om 20.00 uur slapen en om 23.30 wakker gemaakt worden voor HET (?) moment. En dan dus maar met z'n 2-en.... Voor mijn man erger/ongezelliger dan voor mij..... Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit.

@Perrokai: ik dacht eigenlijk dat men in Dtl wat 'verder' was dan in Nl. Maar als ik jouw verhaal zo lees is dat echt niet zo. Testen in Weert en die neuro (iig voorlopig) laten voor wat het is. De afspraak met Meijer kan je toch alvast maken? En trouwens erg banketstaaf dat je weidegenoten de boel hebben laten liggen. Dat doe je toch niet!

@allemaal: laten we allemaal onze nieuwjaarstoast uitbrengen op elkaar en wensen dat 2011 een jaar wordt waarin we (op/via welke manier dan ook) verbeteringen voelen en dus fijner en makkelijker kunnen leven!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:49

Perrokai: had ook gedacht dat ze juist in Duitsland verder waren. Wel fijn dat je huisarts in elk geval meedenkt/naar je luistert.

Wuswa: ik doe mee met je nieuwjaarstoast.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:22

Kerst heeft het voor mij weer verkl**t {x). Ik voelde me twee weken lang beter, ik had meer energie. In verhouding met andere mensen had ik nog totaal geen energie, maar voor mij was dat ontzettend veel. Ik stond tweede kerstdag op en ik voelde me net zo als altijd, verschrikkelijk uitgeput. Tweede kerstdag niet zo lang gebleven maar dat maakte ook niet veel meer uit. Nu ben ik nog steeds aan het bijkomen. Ik haat het, maar ja, wat doe je eraan? Eerst had ik er minder moeite mee, ik voelde me al ruim anderhalf jaar zo dus ik was eraan gewend. Nu dat ik twee heb meegemaakt hoe het ook alweer voelt om iets meer energie te hebben, valt de terugval nog veel zwaarder. Hopelijk is morgen een betere dag.

Iedereen een fijn nieuwjaar! :)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:51

_Rapido_ schreef:
Kerst heeft het voor mij weer verkl**t {x). Ik voelde me twee weken lang beter, ik had meer energie. In verhouding met andere mensen had ik nog totaal geen energie, maar voor mij was dat ontzettend veel. Ik stond tweede kerstdag op en ik voelde me net zo als altijd, verschrikkelijk uitgeput. Tweede kerstdag niet zo lang gebleven maar dat maakte ook niet veel meer uit. Nu ben ik nog steeds aan het bijkomen. Ik haat het, maar ja, wat doe je eraan? Eerst had ik er minder moeite mee, ik voelde me al ruim anderhalf jaar zo dus ik was eraan gewend. Nu dat ik twee heb meegemaakt hoe het ook alweer voelt om iets meer energie te hebben, valt de terugval nog veel zwaarder. Hopelijk is morgen een betere dag.

Iedereen een fijn nieuwjaar! :)

Ik kan niks zeggen behalve ik snap het helemaal en: :(:) :(:)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:05

Ik heb nu nieuwe antibiotica, hopelijk betert het weer snel...

hopelijk kunnen we allemaal beetje energievol het nieuwe jaar in en moge 2011 ons jaar worden om beter te worden!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:58

Wuswa, het is net als bij jou met weidegenoten, ze doen niet zo hun best als dat ik zou doen, maar dat is ook uit eigenbehoud, sla ik iets over dan kan ik het de volgende dag dubbel doen,soms gaat het geweldig en als het even tegen zit zoals met het weer en de vele sneeuw dan laten ze het versloffen. Maar ik mag niet klagen, zo heb ik tenminste drie dagen in de week rust.

Hier geen groot feest, gelukkig niet, maar dat komt omdat alle familie en vrienden ver weg wonen en onze honden raken totaal overstuur van vuurwerk. Dus om 10 voor twaalf de duitse luiken dicht, muziek hard aan en zelf buiten kijken naar een paar verdwaalde vuurpijlen, met zn tweetjes dus, lekker relaxed. Ik vind het wel best. Maar aangezien ik wel aan slapeloosheid lijdt al bijna twee jaar zal ik geen moeite hebben om wakker te blijven.

Tja, ik dacht ook dat ze hier verder waren maar als je op de duitse lymesites leest dan weet je eigenlijk al genoeg. Er zijn die twee of drie klinieken die hier niet door de zorg vergoed worden en een handjevol artsen en een heel legio aan heilpraktikers die dus geen reguliere opleiding hebben en ik kan me bwv morgen ook zo noemen. Dat is in NL ook beter geregeld. Ze zitten allemaal in de nog gevaarlijkere gebieden waar ook FSME enorm vaak voor komt. Ik zit net over de grens in een erg bosrijk agrarisch gebied met veel teveel van alle insecten. Met name, teken, dazen en knutjes.....maar het is hier wel mooi :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:48

Ik heb een afspraak in Weert, op 11 januari. Omdat jullie zeiden dat je het kan laten opsturen en dan hier kan prikken, heb ik gebeld. Hele aardige man die zei dat het inderdaad kan bij bijna alle onderzoeken, behalve voor één van de onderzoeken die ze willen doen..
Oke, net m'n werk gemaild, dat ik die dag "iets" later begin.. :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:57

Weet welke dat was dan Maaaike ? Dan weet ik ook gelijk meer...voor straks. Voor mij is het nml. een km of 280 denk ik.....enkele reis.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 00:59

allemaal een fijne jaarwisseling en een beter 2011 met veel voorruitgang gewensd

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:10

Perrokai schreef:
Weet welke dat was dan Maaaike ? Dan weet ik ook gelijk meer...voor straks. Voor mij is het nml. een km of 280 denk ik.....enkele reis.

LTT ofzoiets? Kost ook maar 241 euro nog wat, dat onderzoek.. Heb er nog een paar, maar die kosten niet zoveel bij elkaar als dit ene onderzoek alleen al kost 8)7
Voor mij is het heen en weer samen ruim 300 km.. Ook een roteind.. Maarja, hopelijk levert het iets op en is het allemaal niet voor niets :)